има ли значение образованието

  • 5 645
  • 125
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 1 076
Ако си стигнала дотам, че да задаваш такъв въпрос, значи не ти е достатъчно образованието...

# 76
  • град-държава
  • Мнения: 5 863
......трудно ми е да разбера как липсата на талант би се компенсирала с добро образование.
Май не ставаше дума за липса на талант, а за това че в тази сфера освен таланта, които е предпоставка човек въобще да се занимава с творческа дейност е  необходимо и образование. Образованието в случая помага да се осмисли конкретната дейност.  Творческата дейност не е резултат на емоционален изблик, а на анализ и то много сериозен анализ.

Таланта се доказва с много труд, иначе закърнява...всеки,на който професията му е художник,музикант,приложник и т.н. въобще в сферата на изкуството ще ти го каже това-таланта е 1 % всичко останало е работа и само работа...
Тук не мога да се съглася, колега.... Струва ми се че цитираните проценти не са съвсем коректни  Grinning чак пък  с 1 % да става работата...

Именно точно това исках да обясня,относно процентите-така съм визпитавана,никога да не разчитам само на таланта си,и този 1%ми е набиван в главата до откат,всичко останало е работа и непрестанно търсене...но лично за себе си съм направила извода,че в ранната детска възраст най-ясно проличава дадена заложба,но сякаш с разтежа и  още куп други определящи фактори,да смея да твърдя,че я закърняват... Peace

# 77
  • Sofia
  • Мнения: 4 226


Все едно няма. Филологията не помага на логистиката по никакъв начин.

Има много длъжности, заемането на които не е обвързано с изискването за конкретно образование. Напротив, нормативно е заложена възможност за алтернатвност на специалностите.
Което само по себе си идва в подкрепа на тезата, че което и да е образование е по-добре пред липсата на каквото и да е.

# 78
  • Sofia
  • Мнения: 4 226
......трудно ми е да разбера как липсата на талант би се компенсирала с добро образование.
Май не ставаше дума за липса на талант, а за това че в тази сфера освен таланта, които е предпоставка човек въобще да се занимава с творческа дейност е  необходимо и образование. Образованието в случая помага да се осмисли конкретната дейност.  Творческата дейност не е резултат на емоционален изблик, а на анализ и то много сериозен анализ.


Някак трудно ми е да възприема тази условност. И ако бих допуснала / в своите представи, разбира се/ някаква обвързаност на таланта, то тя би била с труда. Но не и с образованието.
Защото дори и един процент талант, той има шансове да се култивира и доразвие с много труд / макар, че посредствения талант, дори шлифован с много труд, пак е трудно да остане прикрит /.
А един процент талант, облечен единствено в образование, та било придобито и в най-престижното или скъпо място- какво от това, на кого ще дойде в полза - на публиката, на твореца или единствено на самото образование  ?

# 79
  • Мнения: 3 929
За мен образованието има значение при намирането на работа, дори и само да го имаш на диплома, а не като знания. Що се отнася до знанията, които получаваме в университета, това е съвсем друг въпрос. Един мой много добър професор казваше, че в университета ние не получаваме знания и не излизаме, готови да започним работа по дадена специалност, но пък се научаваме къде да търсим информацията, от която се нуждаем.
Разбира се, има работодатели, които държат на образованието, а други - на уменията. Два примера ще дам. Една моя близка позната завърши висшето си образование в един никому известен филиал на някакъв университет, но я назначиха в банка само заради образованието си и т.нар. специалност, която е завършила. Нямаше никакъв професионален опит, за знания - срам ме е изобщо да говоря. Сега вече е шеф на банков клон. И вторият пример - другата крайност. Аз. С образованието, знанията, езиците. Отивам на интервю при сегашния ми работодател, а той още в самото начало ми заявява, че това, че имам висше образование, не значи, че ще ме назначи на постоянна работа, ако не покажа умения. Да не казвам, че във фирмата тогава аз бях може би 3-я човек с висше образование.

# 80
  • Бургас
  • Мнения: 5 704
Образованието е важно. Важни са и знанията. Дипломата не те прави по - умен и можещ, но е един вид доказателство, че е така. /Когато е добита по канален ред, а не...всички знаем как./

# 81
  • град-държава
  • Мнения: 5 863
В случая самото образование е подчинено на труда,то е един вид гаранта за възможностите ти....това няма нищо общо със самата диплома и образованието като название...

# 82
  • Sofia
  • Мнения: 4 226
Мисля, че най-големия гарант за възможностите на един творец са единствено и само неговите  произведения Simple Smile

# 83
  • Мнения: 1 263
......трудно ми е да разбера как липсата на талант би се компенсирала с добро образование.
Май не ставаше дума за липса на талант, а за това че в тази сфера освен таланта, които е предпоставка човек въобще да се занимава с творческа дейност е  необходимо и образование. Образованието в случая помага да се осмисли конкретната дейност.  Творческата дейност не е резултат на емоционален изблик, а на анализ и то много сериозен анализ.


Някак трудно ми е да възприема тази условност. И ако бих допуснала / в своите представи, разбира се/ някаква обвързаност на таланта, то тя би била с труда. Но не и с образованието.
Защото дори и един процент талант, той има шансове да се култивира и доразвие с много труд / макар, че посредствения талант, дори шлифован с много труд, пак е трудно да остане прикрит /.
А един процент талант, облечен единствено в образование, та било придобито и в най-престижното или скъпо място- какво от това, на кого ще дойде в полза - на публиката, на твореца или единствено на самото образование  ?
Да, както казах е нужен талант и после - образование, за да се осмисли този талант. Повечето хора си мислят че имаш дарба...рисуваш примерно и колкото повече рисуваш - толкова по-добър ставаш... ама не е така. С един гол усет и напъни нищо няма да стане...или става, ама не е за гелдаме Laughing
В Академията се учи анатомия, перспектива, философия, естетика, история на изкуството и съм абсолютно убедена, че всички тези предмети са от изключително значение... те помагат да се осмисли творческия акт...  Всеки един от специалните предмети, които съм учила ми е помогнал много. Принципите на композиция се учат. Шрифтът се учи. Учи се дори и способността да виждаш / т.е. да анализираш наблюдавания обект/.
А много ясно, че ако липсва талант, нито образование, нито труд могат да помогнат...

# 84
  • София
  • Мнения: 62 595
Като се замисля, това на което сега му казваме образование до голяма степен замества чиракуването навремето при занаятчиите, адвокатите и каквото там се сетите.

# 85
  • Мнения: 89
Някак трудно ми е да възприема тази условност. И ако бих допуснала / в своите представи, разбира се/ някаква обвързаност на  Да, както казах е нужен талант и после - образование, за да се осмисли този талант. Повечето хора си мислят че имаш дарба...рисуваш примерно и колкото повече рисуваш - толкова по-добър ставаш... ама не е така. С един гол усет и напъни нищо няма да стане...или става, ама не е за гелдаме Laughing
В Академията се учи анатомия, перспектива, философия, естетика, история на изкуството и съм абсолютно убедена, че всички тези предмети са от изключително значение... те помагат да се осмисли творческия акт...  Всеки един от специалните предмети, които съм учила ми е помогнал много. Принципите на композиция се учат. Шрифтът се учи. Учи се дори и способността да виждаш / т.е. да анализираш наблюдавания обект/.
А много ясно, че ако липсва талант, нито образование, нито труд могат да помогнат...
Не съм напълно съгласна с това, че без Академията само с "гол" талант, твореца не може да се развие и да направи невероятни произведения, особено пък за рисуването. Вярно е, че се учат тези неща, които си изредила, вярно е, че са полезно, но също така е вярно, че могат да се научат и без Академията, както и това, че учениците от даден клас, в повечето случаи доста се повлияват от преподавателя си .. Виждала съм творби на ученици на Светлин Русев, ами твърде много си приличаха ...  Thinking. Понякога е добре, човек да не минава през матрицата на образователната система и да навакса нужните му знания и умения по други начини и да, ако е много талантлив, не е нужно да изучава всички онези предмети, те просто са усет, който е в него. Както знаем има хора, които знаят и усещат нещата на едно по-друго ниво, всъщност всички го можем, ако не се поддадем прекалено много на обществените порядки ...
 Сред гениалните имена в исорията на изобразителното изкуство, доста малко са завършили всъщност подходящо образование ...
За пример искам да дам един художник, който не е завършил Академия и никога не е ходил на уроци, но картините му са признати на международно ниво, макар в България да не е много известен: http://dimitarmanolov.com/
Тези примери не важат само за изкуството, но и за бизнеса, както и други споменаха, признавам не съм чела цялата тема, но мой пример в това отношение е създателя на една доста успешна световна компания, завършил цял 4-ти клас Simple Smile

# 86
  • Мнения: 12 670
Да, безспорно има и такива хора. Един на милиони. Ако се смятате за такъв, не учете. Само ще си загубите времето.

# 87
  • София
  • Мнения: 62 595
Повечето художници са започнали като чираци в ателиетата на майстори-художници. Много често това е било още като са били деца на по 10-11 години и са се занимавал с най-неприятната работа в ателието и чак след много години са се превръщали в художници. Това също е някакъв вид образование.

# 88
  • град-държава
  • Мнения: 5 863
Едно е да усещаш една форма,второ е да я усещаш и разбираш,трето е да я усещаш,разбираш и възпроизведеш,а съвсем четвърто е някой да постави името си зад твоето...познавам много хора занимаващи се с изкуство,всъщност цялата ми среда,но не познавам част,която да и липсва образование и да е реализирана на определено ниво в България,ниво,което може да отвори врати и към един определен кръг на естетически образовани,с изградено/възпитано мнение и усет и естествено с още куп качества, хора...тук вече можем да си поговорим за изкуство-останалото за мен няма значение,защото то преди всичко е свързано с набавянето на хляба,а там където е бахура няма място за изкуство.

# 89
  • Мнения: 89
Едно е да усещаш една форма,второ е да я усещаш и разбираш,трето е да я усещаш,разбираш и възпроизведеш,а съвсем четвърто е някой да постави името си зад твоето...познавам много хора занимаващи се с изкуство,всъщност цялата ми среда,но не познавам част,която да и липсва образование и да е реализирана на определено ниво в България,ниво,което може да отвори врати и към един определен кръг на естетически образовани,с изградено/възпитано мнение и усет и естествено с още куп качества, хора...тук вече можем да си поговорим за изкуство-останалото за мен няма значение,защото то преди всичко е свързано с набавянето на хляба,а там където е бахура няма място за изкуство.
Нещо не съм сигурна дали те разбрах напълно, но имам чувството че прозира мисленето на повечето хора завършила Академията, че са част от някакъв елитарен и недостижим кръг, към който не може и не трябва да се присъединяват небогопомазаните - т.е. незавършилите Академията ? Така ли е или греша.
Та за теб лично, художника, който съм дала като пример е или не е добър, е или не е успял, при положение, че има доста изложби, картини у нас (включително закупени от известни имена от други области на изкуството), член е на СБХ, има почитатели от чужбина и виждаш произведенията му какво представляват ?
Моята най-добра приятелка е докторант в Академията, та този тип мислене ми е много познато, като цяло и тя се дистанцираше доста в началото от всички "аматьори", но в последствие кръга и на познанства толкова се разшири и в БГ и извън Бг и общува с толкова много хора на изкуството (визуални изкуства предимно), че отдавна се убеди, че Академията не е светая светих и последна инстанция на творците и признанието към тях, нито БГ варианта й, нито чужди съответствия  Peace
Пак ти казвам, може да не съм съвсем разбрала какво искаш да кажеш ...

Общи условия

Активация на акаунт