Кое в чуждата образователна система ви кефи?

  • 18 718
  • 226
  •   1
Отговори
# 75
  • ...до морето..
  • Мнения: 74

Нищо не ме кефи в немската образователна система, ама нищо!
Единственото нещо което имат е база и занимават децата със спорт. Начална педагогика нямат.


Добре че не ги връзват на каишка.
Спред мен дисциплината е едно от нещата, но не решаващо за преминаване в по-горен клас.

Извинявай,но ми се иска да те питам имаш ли изобщо представа от работата на един педагог?
Или само се заяждаме да си чешем езиците...?!

# 76
  • Мнения: 129
10cent's,

много хубаво мнение, с огромно удоволствие го прочетох.

чудя се дали по-лесната социализация на западняците, както и това, че по-свободно търсят правата си не е свързано не само с типа образователна система, а и със самите закони. в България наистина цари огромно беззаконие, безобразно направо и това отчайва доста хора. прави ги пасивни и самоспасяващи се.
но това е друга тема.
 благодаря за споделените хубави мисли!  bouquet

# 77
  • Мнения: 129
Харесва ми това,че деца с физически и умствени увреждания посещават редовни занимания и се чувстват пълноценни,като в същото време останалите деца от класа се възпитават в духа на приемане на другия,който е различен,но точно толкова стойностен.Виждала съм деца в инвалидни колички,които участват съвсем нормално в часовете по физическо възпитание заедно с останалите от класа деца.
ето това задължително трябва да стане и в тук. по телевизията преди време вървеше реклама точно в този дух, ама само реклама. не съм чула нещо да се променя, но дано да има такива и просто наистина да не съм чула.

# 78
  • Мнения: 1 335

Нищо не ме кефи в немската образователна система, ама нищо!
Единственото нещо което имат е база и занимават децата със спорт. Начална педагогика нямат.


Добре че не ги връзват на каишка.
Спред мен дисциплината е едно от нещата, но не решаващо за преминаване в по-горен клас.

Извинявай,но ми се иска да те питам имаш ли изобщо представа от работата на един педагог?
Или само се заяждаме да си чешем езиците...?!



Нито се заяждам, нито си чешам езика.
И да, точно защото имам представа от работата на един педагог си позволявам да изкажа крайно мнение за немската образователна система 1-7 клас, мога и да ти напиша и положителните страни, но те не са определящи за развититето, интелекта и знанията на децата.



# 79
  • ...до морето..
  • Мнения: 74
Аз също, а и работата ми тук ми позволява да имам преки наблюдения върху това как се работи с децата в училища от 1-ви до 5-ти и от 6-ти до 8-ми клас.И ти гарантирам,че далеч не се чувстват "вързани на каишки"!Дисциплината е определяща за преминаване в по-горен клас,дотолкова доколкото има еднаква тежест с всеки друг от изучаваните предмети, т.е.има значение при определяне на средния успех.
Аз пък си мечтая да имам възможност да работя при такива условия,спомням с каква база сме работили в България...Шапка свалям на колегите,които продължават да го правят и то достойно!

# 80
  • Мнения: 110
Много ми харесва нагледното изучаване. Чак на мен ми се прииска да тръгна пак на училище. Това е слабото място в нашата система в България. Дъщеря ми няма да се чуди и да гадае за опити, които трябва да се извършват в клас. Уви, не се прави. Аз съм много за социализацията на западната система, защото тя дава възможност и на хора с малко знания, да се чувстват пълноценни и полезни, а при нас има много неосъществили се хора.

# 81
  • Мнения: 110
distant, какво ги правят после пиленцата, които са се излюпили?

# 82
  • Мнения: 613
И аз това питах дъщеря ми  Simple Smile

Дадоха ги на семейства (в болшинството от родителите на деца от училището) , които имат ферми и разбира се, които бяха съгласни да ги вземат.
Всяко пиленце си имаше име и не помня вече, но беше нещо като пиленце на едно дете. И после семействата даваха един вид отчет какво става с пиленцето, как расте, носеха снимки и така до края на учебната година.

Беше много вълнуващо за децата.

# 83
  • Мнения: 9
Харесва ми, че ги учат, освен всичко друго, на обноски, маниери, съобразяване с другите хора.
Че са 17 деца в класа.
Че имат огромни зелени площи за спорт.

Англия (частно училище)
И аз да се изкажа като завършваща Sixth Form College в Англия
Горе долу знам как са нещата и в България, така че мога да ги сравня.
Харесва ми че всички предмети са задължителни до един момент, след което правиш собствен избор какво да учиш в зависимост от амбициите. Харесва ми, че образованието е задължително до една възраст, а след това продължават само тези, на които наистина им се учи.И това е напълно нормално, никой не те гледа от високо само защото си решил,че ти се работи, а не ти се постъпва в университет. Така се създава стимулираща среда, има конкуренция между учениците. До колкото знам и в България можеш да прекъснеш след 10 клас, но почти никои не го прави официално- водиш се,че ходиш на училище, а киснеш в кафенето. Тук такова нещо е немислимо.
Последните години в колежа си избираш 3/4/5 предмета и учиш само тях, но наистина задълбочено. Учат ни да мислим, а не да зубрим уроци от учебника издаден през 1994. Например по предмета История тук се пишат главно есета, собствени разсъждения и мисли, а не се наизустява урок.  Peace

# 84
  • Мнения: 87
[Например, по social studies и science (съзнателно не ги превеждам на бг, не знам какъв им е еквивалента в съвременното, българско основно училище).


[/quote]

science е природознание, а social studies е човек и общество. е със сигурност програмите не са еднакви, но принципно това са еквивалентите

За образованието при нас: Малката е в предучилищна група. Бях изумена, че за разлика от детските градини в България тук на родителите е позволено да остават при децата докато те свикнат. Преходният период зависи и се определя от самото дете. Резултатът - в България ходене 2 години на детска градина с рев, тук - след първия месец вече нямахме проблеми. Има много по-голяма свобода, валя два дни сняг и децата бяха задължително навън да се радват на снега, като родителите са предупредени да осигурят подходящо облекло. Децата участват в приготвянето на закуските, месят и пекат хляб, правят бисквити и други подобни, които след това носят вкъщи и са много горди естествено. Кой когато поиска ходи в гимнастическия салон, който е оборудван с пързалка, батут и др. подходящи за възрастта съоръжения. Учат основните неща: броене, цветове, форми, което е под формата на игра - например ядат различни по форма сандвичи. И да не забравя да отбележа, че се хранят с вилица, нож и лъжица - в България ядат с лъжици до предучилищна!

Голямата ми дъщеря е в основно католическо училище. Основно правило е детето да не се натоварва, всичко се постига постепенно, без напрежение и стрес. Нямат учебници, които да носят вкъщи. Дават им се домашни, но не много - основно по правопис и четене. Естествено това има и положителни и отрицателни черти. Мен например ме притеснява факта, че не мога да видя черно на бяло точно какво са учили днес и да приложа малко "стрес" вкъщи. Също така, обаче, неусетно прочетоха две романчета за деца - всяка седмица им се дава за домашно да прочетат вкъщи по две глави от книгата, по която работи съответната група, след което правят анализ, дават им за домашно въпроси, на които да отговарят. По различните предмети са разделени на групи, въз основа на това колко са напреднали. 

Последна редакция: пн, 30 мар 2009, 23:59 от elastina

# 85
  • Мнения: 421
Темата е супер. И аз искам да знам. Тук мисля, че материалът не е съобразен с възрастта. Натоварват ги с факти, които трудно асимилират. И тези тежки раници, как не измислиха програма, която да не предполага толкова учебници в един и същи ден. Иначе имаме готини преподаватели. Май не знам дали има нещо, което ми харесва в нашата система (България имам предвид).  Hug
Ела в Англия, потопи се в живота на едно начално училище и ще видиш как съвсем бързо не само ще харесаш българската система, но и ще я възхваляваш до бога.

мойто дете учи в англия,но не харесвам бг системата ама никак.би ли споделила кое по точно не ти харесва в образованието тук

# 86
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 114
viks76, ако споделя тук ще ме изядат с парцалите. Виж тук съм писала за образователната система http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=278249.315 Имаше и още една, две теми пак за образованието, но не мога да ги намеря.
Но моят опит е най-вече за началното образование, тук и в България. Колко голямо е детето ти? Ако искаш още мога да ти пиша на лични.

# 87
  • Мнения: 871
Учат ни да мислим, а не да зубрим уроци от учебника издаден през 1994. Например по предмета История тук се пишат главно есета, собствени разсъждения и мисли, а не се наизустява урок.  Peace

ако не си наизустил урока по история от учебника, няма начин да пишеш есета, които да не са тип "отговор на литературен въпрос" ... тъй че или обучението по история е на много високо ниво, което е градация спрямо бг система, или си правите литературни съчинения  newsm78

# 88
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Учат ни да мислим, а не да зубрим уроци от учебника издаден през 1994. Например по предмета История тук се пишат главно есета, собствени разсъждения и мисли, а не се наизустява урок.  Peace

ако не си наизустил урока по история от учебника, няма начин да пишеш есета, които да не са тип "отговор на литературен въпрос" ... тъй че или обучението по история е на много високо ниво, което е градация спрямо бг система, или си правите литературни съчинения  newsm78

Според мен, момичето не се е изразило правилно. Учиш теория, но я прилагаш в есе/ казус , а не я само възпроизвеждаш. Има голяма разлика в тези умения!

# 89
  • Мнения: 421
viks76, ако споделя тук ще ме изядат с парцалите. Виж тук съм писала за образователната система http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=278249.315 Имаше и още една, две теми пак за образованието, но не мога да ги намеря.
Но моят опит е най-вече за началното образование, тук и в България. Колко голямо е детето ти? Ако искаш още мога да ти пиша на лични.


искам исакм пиши ми.а детето ми е на 9години,тука учи от една и съм много доволна.но ще чакам да ми пишеш. Peace

Общи условия

Активация на акаунт