Кое в чуждата образователна система ви кефи?

  • 18 717
  • 226
  •   1
Отговори
# 90
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
viks76, ако споделя тук ще ме изядат с парцалите. Виж тук съм писала за образователната система http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=278249.315 Имаше и още една, две теми пак за образованието, но не мога да ги намеря.
Но моят опит е най-вече за началното образование, тук и в България. Колко голямо е детето ти? Ако искаш още мога да ти пиша на лични.
Кой ще те изяде с парцалите Simple Smile Нали знаеш, че в спора се ражда истината. Отделно, което на един не му харесва и го отрича, може да му харесва и допада на другиго. На мен винаги ми е било интересно твоето мнение  Peace

Първо ми харесва, че държат на дисциплината
Второ, не претоварват учениците с излишен материал. Все пак малцина стават професори и научни работници.
Целта е да се запамети материала още в училище.
Разделяне на децата на ниво по важните предмети, в зависимост от знания и способности.
Няма бележкарство, това в следствие на начина, по който се оценяват знанията на децата.Няма го напрежението, което го има в БГ училище, по всички предмети да изкараш най-високата оценка просто, защото такава оценка няма.
В гимназията, след определени години, започва едно профилиране, в зависимост от интересите и способностите на децата. И както Eve90 е написала и го забелязвам още първата година на моя син в гимназията, карат те да мислиш, а не просто да зубриш и възпроизвеждаш зазубреното  Crazy
Организират се и много клубове в училищата по интереси, като кръжоците едно време в нашите, музика, спорт, изкуство.

viks76, а на теб какво ти харесва в английската образователна система и какво ти липсва тук от българската?

Последна редакция: чт, 02 апр 2009, 18:22 от Merry

# 91
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 114
Meри, темата е за кое ме кефи, а viks76 иска да споделя какво не ми харесва. Просто мястото за това не е в тази тема.
Поне в няколко теми съм писала за добрите и недобрите страни на английската образователна система, най-вече началното образование. Все пак съм работила и в двете страни и имам поглед отвътре. В повечето случаи останалите мами казват на мен английската система ми харесва, а българската не, но като родители. Не съм опонирала, всеки има право на мнение. Но глегаме от различни точки.
Можем да зачекнем въпроса в английската тема, но точно тук не става.
  bouquet

# 92
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Аааа, не отивайте с интересните мнения само в английската (там не влизам)....
И на мен ми е интересно различните гледни точки.

# 93
  • Мнения: 5
Като родител на дете в училищна възраст ,мога да кажа,че доста неща ми харесват в английската образователна система.Най-вече това,че детето ми ходи с адско голямо желание на училище.Отношението на самите учители към децата и обратната връзка м/у учител-ученик-родител.Постоянно ни информират,нас родителите, чрез писма с прогреса на децата ни и въобще за всичко ставащо там, в училище.Учебният материал е поднесен по много приятен за децата начин и всичко е сякаш игра,но в тази игра детето научава неща,които ще запомни за цял живот.Харесва ми това,че позволяват въображението на децата ни да се развихри,да бъдат самостоятелни и мислещи.Тук не съм чула да се дават рушвети за по-добра оценка,нито пък отношението на учителите към децата да се основава на критерия,че родителите му не са англичани или пък че родителите му са обикновени работници.Когато дойдох преди години си мислех ,че ние българите сме най-можещи и знаещи и че нашата учебна система е най-добра.Сега,мнението ми се обърна на 180 градуса.И в крайна сметка,огромен фактор в развитието на децата ни имаме ние родителите ,а и самите учители.Негативи няма да споменавам,нито пък ще правя съпоставка с българската система.Мисля че темата е за позитивите на учебната система където сме.

# 94
  • Мнения: 269
Мисля, че нещото от което нашата (българската) система може и трябва да се поучи е фактът, че висшето образование в повечето държави от ЕС е така направено, че се дава шанс на почти всеки да учи това, което наистина иска, а не това което влезе. Вярно че после е много трудно, но поне са ти дали шанс да опиташ  Grinning

# 95
  • Мнения: 421
аз съм с две ръце за английската образоватлна и май всяква система.дошло ни е на гости едно момче от бг на 11години,и само сравнява как е тук и как в бг.например постоянно се опитва да удря моят син ,което на мен не ми харесва.като му се скарам ми отговаря,"а бе ние само се кечиме/нова за мен дума/,ти ако видиш какво става в училище... що бе тук не се ли трепат." Shocked ето например това е едно от нещата което не ми харесвав училищата в българия.второто което е ,че в едно бг училище продават и хранят децата с всякви гадории ,но не и полезно.то са мазни банички,то зрънчовци,некви оцветени сокчета за 10ст и тн и тн...трето тук ми харесва ,че ходят с униформи,и няма фукане и показване на дрехи .наистина материала не е толкова труден като в бг,но постепенно тук наваксват и вече след 6ти клас започват да учат здраво/не че преди това не учат де/.има още много неща за разказване..за и против ,ако искате ще пиша

# 96
  • Мнения: 1 335
Мисля, че нещото от което нашата (българската) система може и трябва да се поучи е фактът, че висшето образование в повечето държави от ЕС е така направено, че се дава шанс на почти всеки да учи това, което наистина иска, а не това което влезе. Вярно че после е много трудно, но поне са ти дали шанс да опиташ  Grinning

А, аз мисля че много от държавите в Западна Европа могат да се поучат от Източната начална педагогика. Наистина не разбирам как може да ви харесват неща които са на светлинни години от методика на обучение?
Достъп до  университетите имат определени деца, само тези на които им е даден шанс, дори не е ясно дали те сами са си го извоювали. Поне това се наблюдаваше до сега в Германия. Сега има промяна в закона защото им светна че не е нужно да имат само работници, и други кадри са нужни.

И тъй като наистина темата е за това какво е хубаво, и аз като Дорет ще замълча за лошите неща. Имат много добра материална база и наблягат много на физическото развитие на децата. Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.

# 97
  • Германия
  • Мнения: 111


А, аз мисля че много от държавите в Западна Европа могат да се поучат от Източната начална педагогика. Наистина не разбирам как може да ви харесват неща които са на светлинни години от методика на обучение?
Достъп до  университетите имат определени деца, само тези на които им е даден шанс, дори не е ясно дали те сами са си го извоювали. Поне това се наблюдаваше до сега в Германия. Сега има промяна в закона защото им светна че не е нужно да имат само работници, и други кадри са нужни.

И тъй като наистина темата е за това какво е хубаво, и аз като Дорет ще замълча за лошите неща. Имат много добра материална база и наблягат много на физическото развитие на децата. Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.
[/quote]

Бискара,
моля те дай повече инфо за промяната в закона. Пропуснала съм го.

# 98
  • Мнения: 1 335
Писах ти на ЛС.

# 99
  • Мнения: 1 335

Кутията ти е пълна, и затова не получаваш Wink

# 100
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 114
..............................................
1. Какво общо има образователната система с боя? Те и тук се бият, но веднага и наказват. В България, ако твоето дете го накажат веднага ще идеш да се разправяш с учителите. Но тук не смееш, че веднага са  показали вратата на теб и детето ти. Всичко9 опира до авторитета на учителската професия и мястото и в обществото. В това отношение разлика огромна между България и Англия.
2. За храната- добре че беше Джейми Оливер преди 3-4 години да направи "революция" в училищното хранене, но кел файда като дечурлигата в къщи пак си нагъват чипс и сандвич и  пак  са  затлъстели.
3.И в България униформите навлизат, а мисля от тази година и повечето училища са длъжни да ги въведат.
4. Да, в началното училище освен азбуката и смятането кой знае друго не учат. И каква е ползата да учат здраво след 6-ти клас като я няма основата.
Сори, ама не можах да се сдържа, образованието ми е болна тема.
И нека не намесваме всичко българско във всяка тема, ада отговаряме конкретно на въпроса.
А, аз мисля че много от държавите в Западна Европа могат да се поучат от Източната начална педагогика. Наистина не разбирам как може да ви харесват неща които са на светлинни години от методика на обучение?
Достъп до  университетите имат определени деца, само тези на които им е даден шанс, дори не е ясно дали те сами са си го извоювали. Поне това се наблюдаваше до сега в Германия. Сега има промяна в закона защото им светна че не е нужно да имат само работници, и други кадри са нужни.
Имат много добра материална база и наблягат много на физическото развитие на децата. Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.
Bis-kara не на 100%, а на 200% се припокрива моето мнение с твоето, само да сменя Германия с Англия.  bouquet

# 101
  • Мнения: 4 399
Мисля, че нещото от което нашата (българската) система може и трябва да се поучи е фактът, че висшето образование в повечето държави от ЕС е така направено, че се дава шанс на почти всеки да учи това, което наистина иска, а не това което влезе. Вярно че после е много трудно, но поне са ти дали шанс да опиташ  Grinning

Предварително да кажа Че поЧти нямам поглед над образованието, имам само бегли представи за няколко страни, но това категориЧно не е вярно. Не знам къде е това място където Човек може да уЧи това което иска. Знам обаЧе някои места в ЕС, където съвсем не всеки може да уЧи това което би искал. Даже съвсем не всеки има право да кандидатства в университет. И тоЧно това го намирам много лошо в системата на тези държави. Един път допуснеш ли грешка, и то много невръстна възраст, или не успееш ли да се впишеш в масата, системата те изпраща в трета глуха за цял живот.

# 102
  • Мнения: 269
Първо държа да уточня, че говорех изцяло за висшето образование, защото само над него имам наблюдения. Второ, явно съм се заблудила, но бях чувала че в поне повечето страни от ЕС системата е каквато е във Франция - де факто няма кандидатстване, директно се записваш каквото искаш. Затова и казах, че одобрявам това.
Ако информацията ми е грешна, моля за извинение, но по принцип това са европейски директиви и е съвсем логично наистина да е уеднаквено навсякъде. Знам дори и че за България има такъв проектозакон  Simple Smile

# 103
  • Мнения: 4 399
Да, тоЧно за висшето образование става въпрос. И аз под университет разбирам висше образование.  Peace
Не, системата категориЧно не е уеднаквена. При това става въпрос за стари Членки на съюза, не за страни приети преди няколко години. 

# 104
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.
Е, точно на това наблягат в английските училища. Друг е въросът, че само ако в училище те учат на това, а в къщи не обръщат внимание, резултатът не е на желаното ниво.
Университетите са достъпни, но трябва да имаш желание да учиш, ако нямаш са недостъпни, да.
4. Да, в началното училище освен азбуката и смятането кой знае друго не учат. И каква е ползата да учат здраво след 6-ти клас като я няма основата.
Сори, ама не можах да се сдържа, образованието ми е болна тема.
Дорет, ти на KS1 или KS2 си преподавала  Thinking Защото разликата между тези две нива е огромна, въпреки че и двете са начално училище. Само за пример, по математика синът в началното училище се занимаваше с теория на вероятностите, е основите все пак и статистика. По английски пишеха доста големи есета. За ограничено време трябваше да пишат децата, не само смислено, добре подредено, с правилен правопис, но и четливо  Crazy По физика учиха за земното притегляне, съпротивителни сили и трябваше да могат да ги определят върху чертежи. По биология също задълбаха в материала, включително и човешкото тяло. Моят ме изненада веднъж с познанията си за основи и киселини. Все оставам с впечатлението, че говориш за KS1, а не искам хората да останат в заблуда, че само това е началното училище. Там наистина наблягат на азбуката и цифрите, но говорим за деца от 4 до 6 годинки  Thinking

Нещото, което от една страна ме радва, от друга малко ме притеснява, е че още от началното училище ги запознават с работа на компютри, интернет, текстообработка, презентации. И домашните масово се пишат на компютъра, не на ръка  Thinking newsm78 Сега в гимназията ползват сайтове, в които им задават домашните и децата трябва да влизат и да работят там, като учителите автоматично получават информация кой, какво, колко е работил и как се е справил.

Общи условия

Активация на акаунт