какво мислите относно учебната програма за първи клас

  • 6 880
  • 28
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 195
1  ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
 2  ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
 3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....


Да, така е, не  знам защо...............и аз съм се питала, общо взето 1 клас преминава в едно безкрайно и  безсмислено  писане и преписване ..............на текстчето от буквара , на задачите от тетрадката за работа в клас. Може би техниката и бързината на писане са основните умения, които трябва да се овладеят в 1 клас. Факт е, че има деца на които им е трудно и такива на които им е скучно, такава ни е образователната система. 
Може да компенсирате липсата на интелектуални стимули с извънкласни занимания , чужд език ( но с четене и писане), свирене на иснтрумент, сборници с логически задачи за тази възраст, четене на енциклопедии.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
По принцип не е една и съща! 1. Зависи от детето ,какво е научило в детската .2. Зависи от учителката по какъв начин ще поднесе материала.
 Пример: Големият ми син можеше да чете преди 1 клас. Тяхата г-жа в училище ги караше да четат от книжки , вместо от буквара. Е, това определено му беше забавно.
ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
Не мисля ,че в ПДГ се учат да смятат. Учат числата до 10, и ги сравняват/ по-голямо и по-малко/.
 Да ,малкото ми дете смята наум с двуцифрени числа ,но определено това е с моя помощ.
3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....
Защото си нямате представа как е представен материалът в учебниците по тези предмети. Когато детето го влече да знае повече, то просто чете допълнително.
 В заключение ще кажа - да ,има умни деца ,които усвояват материалът бързо и лесно. Но едно внимание и слушане в часовете , спестява многото упражнения у дома. А след училище - има хиляди полезни и забавни неща!

# 17
Детето ми започна първи клас вчера, преди това с майка му прегледахме учебниците и след като видяхме, че са доста леснички (направо елементарни) си зададохме въпроса, какво ще се случи с нашето дете след като прекара една година в първи клас.
Ще се случи това, което се случва с всички деца - ще премине във втори клас Wink И да те успокоя - ако имаш по-умно и будно дете ще установиш, че учебниците са елементарни чак до 4 клас. А след 4 клас си премести детето в училище с по-високи натоварвания. До тогава - добавяйте у дома каквото можете за да напредва детето.
Но не можеш да искаш програмата да е по-сложна, защото за над 50% от децата материалът е тежък и те едва насмогват.


    Та да си дойда на думата:
 1  ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
Не е същата. Предучилищната група е създадена за деца от селата и малцинствата, за да могат донякъде да влязат в крак с децата от нормални семейства. Ако някъде децата са буднички и са им преподали повече, това е било за да им е интересно.
 2  ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
И моето смяташе, и четеше, и пишеше и на български и на наглийски. Но това няма нищо общо с чертичките. Чертичките се пишат за да се усвои моториката на компонентите на писането и после детето да може да пише бързо и четливо.
 3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....
История се учи, когато децата са узрели да разбират какво учат, а целта не е да запомнят като папагали. В първи клас 90% от децата не са дорасли за история и география. А програмата се пише за болшинството.  Което не пречи ти сам да учиш детето си на каквото искаш. Продават се прекрасни енциклопедии с картинки и всякакви факти. Поне ние така правехме.

Проблема ни е ,че детето ни може да загуби интерес за учене и след време ще ни е трудно да го накараме да учи...

По-скоро ти се иска и малко да се похвалиш Twisted Evil  Все пак и други са минали по същия път. Естествено, има и безпокойство как да се направи така, че детето ти да запази преднината си пред другите. Но това може да стане само с твоите усилия. Училището се стреми да изравни децата.

   Може и да не съм прав, затова пиша във форума за да чуя и други мнения по въпроса. Благодаря ви предварително!

# 18
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да,така е,но самите преподаватели не са подготвени да се занимават с децата извън учебната програма,а в повечето случай се работи съвсем формално.Моят син /е във втори клас/ непрекъснато повтаряше,че му е скучно и тъпо!Сам се научи да чете.Сега е времето на "индиговите" деца,който много по-бързо усвояват знанията,имат информация и интересите са им разнопосочни,на което българското образование не е адекватно.Материалът е поднесен ,така че и любознателните да загубят желание/имам пред вид "Човек и общество" в 4 клас/
Явно и с теб навремето е работено "формално", та от опит споделяш и обобщаваш за преподавателите.
Учебната програма в първи клас е точно така, каквато според мен трябва да бъде. Има време за история и география. Възрастта не е подходяща за толкова натоварване.
Искам бавно и с много повторения да учат децата ми, за да не чета после бисери като горния цитат с "й" където не трябва.

# 19
  • Мнения: 46
Аз поне съм за една по-лежерна програма, с повече физическо, творчески занимания и забавления. Не смятам, че ще изгубят интерес. Напротив, според мен ще са горди, че им е лесно, че се справят и ги хвалят. И веднъж придобили това самочувствие и вяра в себе си, ще могат да се справят лесно и по-натам.
А историята и географията няма да им избягат. Гаранция!

Hug  И аз поддържам мнението! И на моето момче му е нужно много самочувствие, защото много се притеснява дали ще се справя в училище и как ще се научи да чете. Аз също не си бях поставила фикс идеята да се научи да чете преди първи клас, аз самата в училище съм се научила и въобще не мисля, че с нещо съм изостанала от другите. Всичко зависи от самото дете и как ще му се поднесе урока. Учителят в началния курс, а и родителите трябва да стимулират любов към знанието, за да може детето напред да се справя успешно.

Последна редакция: пт, 25 сеп 2009, 11:38 от streg

# 20
  • София, Дървеница
  • Мнения: 707
Забележката ми относно програмата за първи клас е:
 - да имат по три часа физическо вместо два по програма;
 - да имат по два часа Роден край вместо един.  Confused

Но като цяло съм доволна  Hug

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 3 740
Първи клас за мен е преходен към натоварването на един истински ученик. Там се балансира наученото от подготвителните групи и прочие школи. Но...не е достатъчно детето да може да смята с трицифрени числа, схванало логиката, защото математиката не се състои само в сбор и разлика. По БЕЛ също. Може и да може едно дете да чете на 4 години, но това е класа в който се учи да пише четливо и красиво. Да записва вярно при диктовки, да мисли логично. Да знае коя буква колко звука има, в зависимост от местонахождението и в думата. Как се пренася и прочие.
Не се притеснявайте, във втори клас ги юрват от първите дни да съчиняват и преразказват, така че добре стабилизирана база си е приоритет.
На добър час на първолаците!

# 22
  • Мнения: 9 990
Хм,преходния клас всъщност логично да е предучилищната.Тя е задължителна.Неходилите на градина деца-там наваксват, за да имат някакъв равен старт с ходилите на градина.Наистина, моята дъщеря например миналата година, в 3 група учиха знаците "по-голямо", "по-малко", "равно", работа с редове и колони и подобни/което предполага владеене на числа от 1-10, както сбор и изваждане от тях и т.н./Сега същото от начало започва да учи в предучилищна.Ще го потрети и в първи клас...Категорично моето дете, не е от напредничавите, едно средно-статистическо такова е, втора седмица-лекинко и доскучава става и досадно писането на неща, които знае, ми за догодина, не ми се мисли.Например, взели са буквите А,Б и В и имат за домашно да напишат по един ред....еми-досадно и е, това го правиха и миналата година...От една страна-трябва да създаде навик за писане на домашни, сега не са задължителни, от друга-как да стане, като и е досадно едно и също да повтаря. Thinking

# 23
  • Мнения: 36
Цитат
Мили мами,
 регистрирах се във вашия форум, за да попитам, вие какво мислите относно учебната програма за първи клас.
    Детето ми започна първи клас вчера, преди това с майка му прегледахме учебниците и след като видяхме, че са доста леснички (направо елементарни) си зададохме въпроса, какво ще се случи с нашето дете след като прекара една година в първи клас.
    Та да си дойда на думата:
 1  ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
 2  ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
 3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....

Проблема ни е ,че детето ни може да загуби интерес за учене и след време ще ни е трудно да го накараме да учи...

   Може и да не съм прав, затова пиша във форума за да чуя и други мнения по въпроса. Благодаря ви предварително!
Може би още не си разбрал,но програмата не е една и съща в предучилищна и в училище.Аз пък мисля,че нещата са представени по-толкова различен и дори екстравагантен начин,а не както преди.Че дори и на вас не би ви било скучно,а трудно в час.Смятането до 20 е едно от малкото неща,които децата трябва да научат в първи клас.Щам като вашето дете е добре по-математика да наблегне на българския-правете си диктовки  Wink ,текстове колкото щеш.Че догодина   ooooh!

# 24
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Има изиквания за изходно ниво на подготвителна група. Смятане и четене, още по-малко писане не са сред тях! За мен смятането е най-достъпното и интересното от изброените за децата и обикновено смятането до 20 не е проблем. Но не винаги е безгрешно. Това зазубряне 1+2=3 ми е почти смешно, но то е практика в изписването на не лесни цифри. Макар и писани по-рано чак сега се пишат ръкописно.

Това, че в предучилищната или даже 2ра група са писали чертички... Ами сигжурно. Някъде... Но не и по план, норматив, график и т.н....

Писането на ръкописните букви пък е висш пилотаж за повечето родители. Какво остава за децата!? Simple Smile Да, може да са научени преди 1-ви клас. Но никой не ги е бил да го правят! Щом са товарили детето по-рано, нормално е да продължат при опасения за загуба на интерес...

По подобни съображения не съм учила детето си да чете. Смята, и срича, но не пише и не чете. Самият стрес от режима, седенето като в клетка им е предостатъчен всъщност...

В нашат апрограма има 3часа ФКС. Много е от към мъкнене на екип. Малко е откъм игра. Няма угодия Simple Smile

# 25
  • Мнения: 171
Първо в занималнята не ги учат да четат и да пишат и ако вашето дете се е научило то е по-скоро резултат от заниманията на амбициозни баби и родители Mr. Green
Лично аз съм мноооого против децата да се обременяват от толкова ранна възраст Rolling Eyes За всичко си има време.

# 26
  • Мнения: 372
Моето дете знае да чете, преди да тръгне 1 клас, знае да смята, пише с печатни букви, ходила е на предучилищна по цял ден, с програма почти като в 1 клас....и въпреки това не й е никак скучно в момента, напротив ужасно е изморена и не мисля, че е дорасла за история, география и подобни....има си време за всичко. Достатъчно трудно е адаптирането в една непозната среда, навиците да стоиш тихо и мирно, да пишеш домашни, да се стараеш да наваксаш пропуските и да затвърдиш наученото...Аз поне не държа детето ми да се натоварва от рано и не страдам от амбиции да е по-напред от другите. Повторението не е навредило на никой, напротив. Огледайте се колко неграмотен народ има само.
Има си допълнителни занимания, с които може да се натовари едно дете, според интересите.
Прегледала съм всички учебници и помагала и мисля, че материала е доста добре поднесен.

# 27
  • Мнения: 403
Права е "арт мама", когато се подхожда авансово с изучаването на материала, редно е родителита да продължат поетия курс и по-нататък - за да не загуби детето им интерес, но...спомнете си колко им беше лесно на децата с препускането през материала след стачката миналата година...добре, че имаше разбиране и от децата и от учителите, че беше писане на домашни и чудо  Crazy

# 28
  • Мнения: 403
....и още нещо , което смятам , че е много важно - стараейки се да д учим децата все по-рано да знаят и могат това и онова пропускаме, че важното е ДА ОБИЧАТ да четат, а не само да могат да четат!!!!! , да мислят, а не да наизустяват!!!!

Общи условия

Активация на акаунт