какво мислите относно учебната програма за първи клас

  • 6 883
  • 28
  •   1
Отговори
  • Варна
  • Мнения: 1
Мили мами,
 регистрирах се във вашия форум, за да попитам, вие какво мислите относно учебната програма за първи клас.
    Детето ми започна първи клас вчера, преди това с майка му прегледахме учебниците и след като видяхме, че са доста леснички (направо елементарни) си зададохме въпроса, какво ще се случи с нашето дете след като прекара една година в първи клас.
    Та да си дойда на думата:
 1  ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
 2  ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
 3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....

Проблема ни е ,че детето ни може да загуби интерес за учене и след време ще ни е трудно да го накараме да учи...

   Може и да не съм прав, затова пиша във форума за да чуя и други мнения по въпроса. Благодаря ви предварително!

Последна редакция: ср, 16 сеп 2009, 22:52 от pitski

# 1
  • Мнения: 6 031
Според мен просто нивото на различните деца в класа е различно и затова се започва от начало.
Някои деца не могат да четат нито да пишат в първи клас. Действително за едно дете, което смята и пише ще е малко скучничко, но можете да наблегнете на извънкласни занимания.
Приемът на деца в първи клас не е съобразен с нивото на развитие на всяко дете.

# 2
  • Мнения: 6
       Здравейте,
 Разбирам, че е абсолютно невъзможно, децата в първи клас да са на едно и също ниво, но все пак не бива да забравяме, че те задължително преминават подготвителната група! Което означава, че всички имат едногодишна подготовка за първи клас. И е време да се започне с по сериозни неща, а не да пишат по два реда чертички...Това са го правили още в трета, ако не и във втора група в детската градина. Действително и според мене има реална опасност децата безвъзвратно да загубят интерес към ученето и училището изобщо. Искрено се надявам, тоя период с "чертичките" бързичко да го минат и да не си губят времето повече с такива елементарни неща.

# 3
  • Мнения: 227
Според мен основната цел на обучението в първи клас е да свикне детето с учебния процес в училище, както и да
се научи добре да изписва цифри и ръкописни букви. Спор няма, че са научили много в предучилищна, но там е съвсем друго. Поне при децата, които са я карали в детската градина.
Може би ако Вашият син/дъщеря е карал предучилищна в
училище, няма нужда от такава адаптация.
И все пак си мисля, че не би било добре за децата да се товарят с предметите,
които изброявате още от първи клас при все, че са като попивателни. Защо е нужно това? Знаят да четат, пишат и смятат, но
как пишат?! Моята Ева поне пише ужасно с печатни букви. Не ми е известно да са ги учили в детската да пишат! И тези чертички и ченгелчета всъщност са прелюдия към ръкописни букви.
 Аз поне съм за една по-лежерна програма, с повече физическо, творчески занимания и забавления. Не смятам, че ще изгубят интерес. Напротив, според мен ще са горди, че им е лесно, че се справят и ги хвалят. И веднъж придобили това самочувствие и вяра в себе си, ще могат да се справят лесно и по-натам.
А историята и географията няма да им избягат. Гаранция!
 

# 4
  • Мнения: 2 011
       Здравейте,
 Разбирам, че е абсолютно невъзможно, децата в първи клас да са на едно и също ниво, но все пак не бива да забравяме, че те задължително преминават подготвителната група! Което означава, че всички имат едногодишна подготовка за първи клас. И е време да се започне с по сериозни неща, а не да пишат по два реда чертички...Това са го правили още в трета, ако не и във втора група в детската градина. Действително и според мене има реална опасност децата безвъзвратно да загубят интерес към ученето и училището изобщо. Искрено се надявам, тоя период с "чертичките" бързичко да го минат и да не си губят времето повече с такива елементарни неща.
Именно - периодът  с чертичките ще бъде бързо  преминат и ще започнат  с по-сложните  неща. Нивото на  знания е различно и  трябва да се започне от начало!  Peace

# 5
  • София
  • Мнения: 253
Да, факт е че децата са на различно ниво на подготовка когато започват първи клас. Моето например пише букви и печатни и ръкописни и срича, не може да чете. Но не смятам че ще скучае с писането на ченгелчета и пр.
А за по-надарените деца вероятно би било полезно да се потърси специализирано училище с по-голямо натоварване  и по-сериозна програма.

# 6
  • Мнения: 4 204
Все пак са минали само два дни,през които е нормално да не ги товарят,за да мине стресът! Затова и  пишат по 2 реда чертички сега. В Предучилищната  не ги учат да пишат ръкописно, и сега започват с чертички,за да минат през ченгелчета.... и ръкописни букви.
Аз бих ви дала един съвет от моя личен опит.т.к. синът ми също се справя добре с математиката му купувам или измислям сама задачки за смятане и логически.Записах го и в Двореца на децата на "Забавна математика". Идеята ми е да  си развива мисленето,а не да върви напред с материала.
 
Аз досега съм чувала само оплаквания от родители колко са натоварени децата в начален курс,така че не очаквам дълго да продължи  "лабавото" положение.

# 7
  • Мнения: 37
В момента мисля, че по-важно е децата да свикнат със самия ред  и организация, да знаят какво е работа в клас и домашна работа, учебник, тетрадка и т.н. Изобщо не смятам писането на чертички за изгубено време а по-скоро за тренировка. Според мен интерес ще се загуби, ако на детето изведнъж се поставят непосилни задачи. Друго, прелиствайки учебниците по-нататък останах като гръмната за сложността на някои задачи и големината на текстовете. Мисля дори, че материала е много сложен за първи клас.

# 8
  • Мнения: 52
Здравейте. Моята дъщеря също е първи клас. В подговителната група не научиха нищо, ама като ви казвам нищо значи кръгла нула. За една година при тях се смениха СЕДЕМ учителки. Това което знае детето го знае от мен. Та изхождайки от тази гледна точка си мисля че няма нищо лошо в по-бавното въвеждане на децата в учебният материал.Според мен няма да загубят интерес към ученето. По-скоро бясното препускане и пропуските в материала биха накарали децата да загубят интерес.
Освен това си мисля че за да е трайно едно знание в началото когато се поставя фундамента, обучението трябва да е бавно, постепенно и с много повторения. Кактосе гради една сграда - за да се поставят здрави основи се иска време, после може да се надгражда по-бързо. Много образно се изразих но така се представям нещата  Simple Smile

# 9
  • Мнения: 280
Привет и от мен.Аз въпреки че съм майка на момче Laughing мисля като автора,че биха могли още в първи клас децата да се обогатят със знания по география и история.Не за сметка на писането и четенето обаче.Факт е че моят син знае от градината за Левски, планетите от Слънчевата система, как покълват семенцата и мн.други означава ,че ако информацията им се поднася като разказче например за Аспарух,Крум, няколко думи за други държави и култури или малко ботаника на малчуганите ще им е много забавно.Бих казала дори ,че това ще им е за отмора. Така ще "олекне" малко материала за горните класове, където влизат физика, химия.
Така или иначе по-натоварено по писане и четене не е добре да става, защото се изисква технологично време да започне да чете гладко детето.Но за друг разказвателен предмет без много обременяващи факти, аз съм "За".Но кой ме пита.А и все пак не съм компетентна.

# 10
  • Мнения: 3 164
Извинявайте, но какво значи да се обогати дете в първи клас/на 7г, а и на 6г/ суроци по география и история и т.н. Rolling EyesТочно, че са в 1-ви клас и тогава е времето да се учат на букви и числа, да четат и пишат PeaceГолемият ми син умишлено не го научих да чете по-рано, именно да не му е скучно в първи клас и не сгреших PeaceА и това, че някое дете поназнайва повечко от другите, не е никакъв критерий Simple Smileили по-точно почти, защото децата много се променят и дори и да са умни, стават мързеливи Wink
В предучилищната учебните занимания са под формата на игри, а в първи клас вече си е по-сериозно  Peace

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 3 359
В този ред на мисли-аз в първи клас знаех да чета,но не можех да пиша,познавах числата,но не можех да извършвам добре събиране и изваждане,така че не,не ми е било скучно.Когато след 7 клас ме приеха в паралелка с интензивно изучаване на английски език,ми беше скучно най-много месец-два-три,тъй като бях ходила допълнително на курсове,но след това влязох и аз в ритъм,защото не всичко знаех вече

# 12
  • Мнения: 280
Извинявайте, но какво значи да се обогати дете в първи клас/на 7г, а и на 6г/ суроци по география и история и т.н. Rolling EyesТочно, че са в 1-ви клас и тогава е времето да се учат на букви и числа, да четат и пишат PeaceГолемият ми син умишлено не го научих да чете по-рано, именно да не му е скучно в първи клас и не сгреших PeaceА и това, че някое дете поназнайва повечко от другите, не е никакъв критерий Simple Smileили по-точно почти, защото децата много се променят и дори и да са умни, стават мързеливи Wink
В предучилищната учебните занимания са под формата на игри, а в първи клас вече си е по-сериозно  Peace
Мисля че обясних!Това което в момента учат по писане, четене е чудесно и така трябва да бъде.Ни повече, ни по-малко.Но какво пречи така както родителя би прочел вечерта 1 приказка на детето си, просто да има още 1 час в у-ще, през който да се разкаже нещо за създаването на Б-я или кои са съседните ни държави и нещо от сорта.Самите деца пишат чертичките, но задават и толкова други въпроси, защото са достатъчно пораснали да искат да научат повече за света.Не говоря за икономическа география или сериозни исторически факти.Говоря за елементарно обогатяване успоредно с механичните чертички.Дори в градината на моя син са преподавали елементарна анатомия на човешкото тяло.Лошо ли е или са го претоварили?Той е толкова горд, че е научил за сърцето, костите и т.н.

# 13
  • Мнения: 2 155
Да,така е,но самите преподаватели не са подготвени да се занимават с децата извън учебната програма,а в повечето случай се работи съвсем формално.Моят син /е във втори клас/ непрекъснато повтаряше,че му е скучно и тъпо!Сам се научи да чете.Сега е времето на "индиговите" деца,който много по-бързо усвояват знанията,имат информация и интересите са им разнопосочни,на което българското образование не е адекватно.Материалът е поднесен ,така че и любознателните да загубят желание/имам пред вид "Човек и общество" в 4 клас/

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 8 221

 1  ЗАЩО след като учебната програма в предучилищната е същата като тая в първи клас, самата тая предучилищна е задължителна за да започнат децата училище.
 2  ЗАЩО след като децата ни веднъж са научили как се смята до десет, (моето смята и трицифрени числа, като бърка по някога, но това е нормално) сега трябва да пише чертички в училище и да се чуди какво да прави на тоя чин на който е прикован цял ден.
 3  ЗАЩО когато така или иначе се говори, че училищната програма после е доста сложна и на децата им е трудно, сега като са малки, научили са се да смятат, четат и пишат (силно казано), и мозъкът им е като гъба не се наблегне на предмети като: география , история и всичко което трябва да се учи наизуст, за сметка на облекчаването на програмата после, когато трябва да учат сложни формули по математика , физика , химия .....


Не всички деца в първи клас знаят да четат и пишат или да смятат с трицифренни числа. Децата трябва в първи клас да завършат с еднакви знания, тези, които не са знаели да се научат, а тези които са научени да затвърдят.
Моето дете също е подготвенно до някаква степен за училище, но не мисля, че материала е лесен. А за предмети като история и география мисля, че е много рано да се говори.

Общи условия

Активация на акаунт