Кога и как потърсихте правата си - споделете!

  • 28 991
  • 177
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 18 037
rehab, какви дефекти имаха нещата? Директно ли ти ги върнаха или първо през сервиз? Аз съм писала по- напред в темата, че и ние сменяхме гаранционен телевизор, но не мога да кажа, че мина без нерви. Т.е. щяха да са по- малко, ако не бях слушала мъжа си, да бъда търпелива. Запомнете- връщайте в магазина, не носете по сервизи като мен. Но от после го разбрах.

Сега взехме лаптоп, от Технополис, не ме критикувайте, свърши то. Фактурата е на фирма естествено, според мене вече има дефект. Но помня, че имаше нещо по- особено с гаранцията, когато е на фирма /освен, че срока е на половина/. Я ми припомнете, а аз си знам урока- следващия ще е от друг място.

# 76
  • Пловдив
  • Мнения: 23 875
Сега взехме лаптоп, от Технополис, не ме критикувайте, свърши то. Фактурата е на фирма естествено, според мене вече има дефект. Но помня, че имаше нещо по- особено с гаранцията, когато е на фирма /освен, че срока е на половина/. Я ми припомнете, а аз си знам урока- следващия ще е от друг място.
Що да е наполовина? Гаранцията си е гаранция, няма фирма не фирма.

# 77
  • Мнения: 18 037
Почти съм убедена, че е наполовина, но не е пред мен гаранционната карта, за да го твърдя. Ще се поразровя

# 78
  • София
  • Мнения: 175
Почти съм убедена, че е наполовина, но не е пред мен гаранционната карта, за да го твърдя. Ще се поразровя

Да, така е - когато купиш лаптоп на фирма - гаранцията е на половина.Но има някои сервизи , които срещу доплащане от 20-30 лв., могат да ти удължат гаранционния срок с една година.

rehab, какви дефекти имаха нещата? Директно ли ти ги върнаха или първо през сервиз?

Директно в магазина
"Чл. 124 (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114. "
От ЗЗП
Първия път и мен се опитаха да ме изпратят в Сервиза , но това не е моя /Ваша/ работа , а задължение на търговеца.

По повод фирмите , сега се сетих още нещо.Мисля , че ще помогне съветът на много хора , развиващи собствен бизнес.
След като регистрирате или / модерното сега / пререгистриране на фирма в АП-Търговски регистър

чл.23,ал.4 от Закон за Търговския регистър „Ако е посочен ЕИК, държавните органи, органите на местното самоуправление и местната администрация и лицата, на които е възложено упражняването на публична функция, нямат право да изискват доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър, и представянето на актове, обявени в търговския регистър.


Административно наказателните разпоредби на същия закон , в чл.40, ал.5 е посочено и наказанието „За нарушение на чл. 23, ал. 4 виновните длъжностни лица се наказват с глоба от 100 до 500 лв.”

Вече на две места - в Общински администрации - пускам възражения , относно искано от тях Актуално състояние.
След като ми завериха с входящ номер възраженията и двете процедури ги приключиха и ми издадоха съответните документи - без да им нося " на крака" -Актуално състояние.

# 79
  • Мнения: 3 576
Имам ли право, ако закупя електроуред, работя с него вкъщи и установя, че не ми върши работа за целта за която съм го взела, или просто не съм доволна от него, да го върна?

Знам, че извън БГ това е редовна практика, но дали вече и тук е прието?

Питам предварително и не е с цел злоупотреба, но въпросния уред не съм сигурна, че ще ми свърши работа, а в магазина няма как да го пробвам.....  Tired

# 80
  • Ку-куландия
  • Мнения: 794
Преди около година оставих колата за ремонт - смяна на филтри, масло и накладки. Три месеца след "ремонта" при смяна са спукана гума се оказва, че накладките не са сменени. Изправи ми се косата. За по сигурно направихме консултация в друг сервиз, отговора беше категоричен - тези накладки не са сменяни. Отидохме в първия сервиз, опитахме се да подадем жалба, но се оказа че нямали отдел койта да приема и разглежда жалби. Пратиха ни при вносителя, те контролилали работата на оторизираните сервизи. Оттам ме посъветваха да се обърна направо към Комисията за защита на потребителите. Всичко стана по ел.път сканирах всички документи и пуснаж жалби до Комисията, до сервиза и до вносителя. Резултата: от сервиза ми предложиха подмяна за тяхна сметка, нищо че вече бях пратила нещо което не получих, но аз отказах, поисках да ми възстановят цалата сумата и ще отида в друг сервиз, а при тях няма да стъпя.
Имам и още много - за купони посред нощите, за несъбиране на кофите с боклук, за липсващи такива, коли и мотори в дворовете на училища и ДГ, глудници кучета, но за тях подавам сигнал или в РПУто или в Инспектората.
Сега чакам отговор от Столична община във връзка с правото на децата посещаващи ДГ на делегиран бюджет да посещават дежурна такава на общинска издръжка, защото в 6 ДГ ми отказаха под този предтекст, че не ни се полага защото идваме от градина на самоиздръжка.

# 81
  • София
  • Мнения: 9
последното ми изнервяне заради отнемане на правата ми е свързано с болници, лекари и пр. Моите родители не бяха ползвали здравни услуги до един момент, в който им се наложи. Поискахме направление за пълни изследвани, които обаче ни бяха отказани. Нямал, били свършили за месеца. Ама, аджаба, никой не си избира кога да се разболее. Трябва да следим да е в началото на месеца..... Както и да е, за съжаление, след като вдигнах скандал и се развиках станаха нещата..... Защо с крясъци трябва да стават работите?!?!

# 82
  • Мнения: 1 192
Преди няколко дни около полунощ от не много отдалечено заведение решиха да пускат заря. Няма да ви разправям за какви гърмежи ставаше въпрос и то в продължение на 2-3 минути, последва музика, която в сравнение със зарята си беше бял кахър. Та на сватба всичко е позволено и целият квортал трябва да разбере, че някой се жени... Crazy
 Дайте съвет как да процедирам в подобни ситуации?

# 83
  • Мнения: 473
Имам ли право, ако закупя електроуред, работя с него вкъщи и установя, че не ми върши работа за целта за която съм го взела, или просто не съм доволна от него, да го върна?

Знам, че извън БГ това е редовна практика, но дали вече и тук е прието?

Питам предварително и не е с цел злоупотреба, но въпросния уред не съм сигурна, че ще ми свърши работа, а в магазина няма как да го пробвам.....  Tired
Съвсем скоро моя приятелка си купи проточен бойлер на Теси,монтира го но се оказа,че водата е хладка и не става за къпане през зимата,това й го обяснили в сервиза.Отначало в магазина отказали да й върнат парите,щяли да го ремонтират и други такива глупости.Та се обърна към Съюза на потребителите и след няколко дни й се обадиха от магазина и й върнаха цялата сума.Всички много ги е страх от Съюза на потребителите.

# 84
  • Мнения: 2 931
Преди няколко дни около полунощ от не много отдалечено заведение решиха да пускат заря. Няма да ви разправям за какви гърмежи ставаше въпрос и то в продължение на 2-3 минути, последва музика, която в сравнение със зарята си беше бял кахър. Та на сватба всичко е позволено и целият квартал трябва да разбере, че някой се жени... Crazy
 Дайте съвет как да процедирам в подобни ситуации?
Незабавно се обаждаш в полицията. Ползване на пиротехнически средства се разрешава само до 22.00 часа - дори по официални поводи. Нова година е изключение.  Ако зарята е направена от някой с правоспособност, ще си изгуби разрешителното, ако е от любител, който си е купил батерии или боракси, ще отнесе солидна глоба, а може и да бъде обвинен в престъпление, зависи от това, с какво е направена зарята.

# 85
  • Мнения: 1 192
Преди няколко дни около полунощ от не много отдалечено заведение решиха да пускат заря. Няма да ви разправям за какви гърмежи ставаше въпрос и то в продължение на 2-3 минути, последва музика, която в сравнение със зарята си беше бял кахър. Та на сватба всичко е позволено и целият квартал трябва да разбере, че някой се жени... Crazy
 Дайте съвет как да процедирам в подобни ситуации?
Незабавно се обаждаш в полицията. Ползване на пиротехнически средства се разрешава само до 22.00 часа - дори по официални поводи. Нова година е изключение.  Ако зарята е направена от някой с правоспособност, ще си изгуби разрешителното, ако е от любител, който си е купил батерии или боракси, ще отнесе солидна глоба, а може и да бъде обвинен в престъпление, зависи от това, с какво е направена зарята.
Благодаря за полезната информация!   bouquet 

# 86
  • Мнения: 2 931
 Hug Пак заповядай!
Само да добавя - контролът върху тези средства се осъществява от служба КОС към полицейските управления.   

# 87
  • Sofia
  • Мнения: 9 767
Да, така е - когато купиш лаптоп на фирма - гаранцията е на половина.Но има някои сервизи , които срещу доплащане от 20-30 лв., могат да ти удължат гаранционния срок с една година.

Това законно ли е? Направо не ми се вярва да е. Не може гаранционния срок да е обвързан с вида купувач.
Купувала съм няколко лаптопа за фирмата, последно ползвах гаранцията на една Тошиба и в сервиза им никой не ми е отказал, понеже е купена на фирма, важи си 2-годишния срок.

# 88
  • Мнения: 26
За щастие досега не съм имала много поводи за оплаквания.

Изключение е един път, когато се оплаках до КЗП по повод предишния Интернет доставчик, който обещаваше скорост, която реално никога не достигнахме. Окача се, че в условията им е казано,че това е мах скорост, а минимална няма - т.е. може скоростта да ти е много по-ниска. За съжаление това го пише в условията им и КЗП не направиха нищо, не знам дали са можели. Но поне направиха проверка и ни отговориха доста бързо. Нямахме договор със съответния доставчик и просто го сменихме. Сега нямаме никакви проблеми със скоростта, плащам същата сума.

Яд ме е, че има случай, когато не си потърсих правата, а трябваше. Става въпрос за таксиметров шофьор, който на една нова година преди 3 години ни поиска четворно по-голяма сума за маршрут, по който ежедневно използваме такси и знаем колко излиза. Просто тарифата на човека беше 20 лв. до където и да е, а ние бяхме на няколко километра. Не направихме, проблем, благодарихме за предложението, но не ни остройва и слязохме. Той изскочи, разярен след нас, и започна да се нахвърля на приятеля ми, защото бил тряснал много силно вратата. Както и да е, да не навлизам в подробности, но се оказа, че това не е първата му подобна изцепка за тази вечер (според свидетели на случката от едно съседно заведение). На следващия ден се опитах да се свържа по тел. с таксиметровата компания, но не вдигаха. Реших, че е нормално, предвид, че е 1-ви и попълних он-лайн формата за подаване на оплакване. Така и не получих отговор, но случката беше доста неприятна и предпочетох да забравя, вместо да се занимавам. Сега съжалявам, че не си търсих правата докрай. Но все пак резултатът е, че вече не ползвам тази компания и горещо препоръчвам  на приятелите си да не го правят.

И последно. Подозирам, че последните две години сметките за парно са доста надписани, но не знам как да проверя. Изравнителните сметки, които получавам са ми напълно непонятни. Мога ли да направя нещо по въпроса?

# 89
  • Мнения: 97
Искам да подам жалба с/у трудов посредник в Бюро по труда за грубо отношение към мен и заплахи за прекратяване на регистрацията ми от него. От 4 м. от вратата ме посреща със заплахи. В момента си пиша жалбата вкъщи на карирани листи. Някой имал ли е подобен случай... Лично ли трябва да я връча на директора на Дирекция ''Бюро по труда'' гр. Х.?

Общи условия

Активация на акаунт