Отговори
# 2 985
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако вземем да броим децата от всичките МГ, колко от тях самички искат и решават задачи по математика, сигурно ще излязат неповече от 10-20%. Сега в МГ влизат не основно деца с влечение към математиката, а деца, на които родителите са им казали да кандидатстват там и родителите възприемат МГ като по-добро училище от кварталните, т.е. ориентацията не е заради математическия талант, а заради желанието детето да е сред отбрани деца и в силни класове, демек в класове от отличници. И детето ще-неще, щом е прието, ще решава задачи с часове, защото иначе ще му набият канчето веднъж вкъщи, и още веднъж в училище. Не че последното някой ще си го признае, но въпреки това го отбелязвам.
Вече в другата тема смятах хорариума на СМГ и на обикновеното училище със ЗИП математика. Със ЗИП-а излезе почти двоен, а ако махна зипа, ще е точно двоен, плюс уж незадължителните школи, ама на които почти всички деца ходят.  Peace

# 2 986
  • Мнения: 1 479
Започвам да долавям някакво усещане за съзаклятие у родители на деца в МГ, все едно само те и техните деца са някакви висша раса, висша класа, а другите са... цървули и искат диктатура на църволите
По скоро е форма на по висока степен на организираност поради засягане на групови интереси на родители с по висок социален статут.
Да, има елементи на елитарност, нормално е, реагират по болезнено а реакциите им са по синхронни и настойчиви. В стремежът си да си защитят интересите си като група  в известна степен се самоизолират от обществото, което по традиции не обича умните и успешните. Grinning
И аз изпаднах в конфликт с някои от тях като им казах, че е по добре от правна гледна точка да защитават интересите на надарените деца като цяло а по този начин в частност и своите. Тогава при някои хора егото надделя над разума.  Laughing
Всеки дърпа чергата към себе си а и има хора всякакви.

Съзаклятието го виждам горе по най високите политически върхове организирано на икономическа основа.

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 16:00 от plamenhk

# 2 987
  • Мнения: 478
Ако вземем да броим децата от всичките МГ, колко от тях самички искат и решават задачи по математика, сигурно ще излязат неповече от 10-20%. Сега в МГ влизат не основно деца с влечение към математиката, а деца, на които родителите са им казали да кандидатстват там и родителите възприемат МГ като по-добро училище от кварталните, т.е. ориентацията не е заради математическия талант, а заради желанието детето да е сред отбрани деца и в силни класове, демек в класове от отличници. И детето ще-неще, щом е прието, ще решава задачи с часове, защото иначе ще му набият канчето веднъж вкъщи, и още веднъж в училище. Не че последното някой ще си го признае, но въпреки това го отбелязвам.
Вече в другата тема смятах хорариума на СМГ и на обикновеното училище със ЗИП математика. Със ЗИП-а излезе почти двоен, а ако махна зипа, ще е точно двоен, плюс уж незадължителните школи, ама на които почти всички деца ходят.  Peace

  Е, това вече са пълни глупости! Бих казала, че са единици децата, които нямат талант за математика и успяват да завършат МГ. Всеки бивш възпитаник на такова училище ще ти каже, че е имал такъв съученик, който просто е отпаднал... Не отричам, че има процент влезли заради родителите си, но той е  по-малък от 10. Колкото и да му "набиват канчето", резултат няма да има, ако не си го има отвътре, вярвай ми! И нещата не опират до бройките часове, а до разбиране на материала и начин на мислене, което не може да се налее в ничия глава. Всеки носи своите умения в себе си и ако те не са свързани с математика, значи този "всеки" не става за МГ, ако ще и денонощно да решава задачи.
  Тези, които искат и могат да се занимават с математика, го правят не заради мама или г-н Едикойси, а защото обичат да решават задачи, и това си е призвание, а не родителска болест.

# 2 988
  • Мнения: 2 140
Много сте забавни! Joy
Аз съм бивш възпитаник на МГ-Варна и влязох, защото майка ми умееше да събуди страстта на децата за решаване на задачи.
Да, беше и родител, и учител по математика едновременно, но много мои съученици също бяха приети в МГ. Peace
Изводите оставям за Вас! Wink

# 2 989
  • Мнения: 41 801
Започвам да долавям някакво усещане за съзаклятие у родители на деца в МГ, все едно само те и техните деца са някакви висша раса, висша класа, а другите са... цървули и искат диктатура на църволите, както се изрази Пламен.

Andariel, това усещане го има само в твоята глава. Никой не е споменавал такова нещо. Успокой се малко.
Още когато дъщеря ми беше на 2-3 годинки забелязах, че ако в градинката кажеш на някоя майка "моето дете може това и това" и тя чува "твоето дете е бавно развиващо се". Ако и кажеш "моето дете е умно" тя чува "твоето дете е глупаво". Мисля, че сега у теб се наблюдава същият синдром.

# 2 990
  • Мнения: X
Дори да вземеш най-посредственото дете, ако му дадеш двоен хорариум по математика, и от него ще излезе добър математик.
До скоро и аз си мислех нещо подобно, но вече знам, че има деца ( и то не малко), които и с четворен хорариум няма да се справят.

Започвам да долавям някакво усещане за съзаклятие у родители на деца в МГ, все едно само те и техните деца са някакви висша раса, висша класа, а другите са... цървули и искат диктатура на църволите, както се изрази Пламен.
Вероятно много родители се чувстват по същия начин, когато четат за 91 НЕГ.  Wink

# 2 991
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е в моята глава, а дори мога да посоча признаци, които са очевидни, направо като по учебник, за да напиша това, което смятам. Също толкова съм наясно, че 90% от хората в точно тази тема ща кажат същото като теб - че било само в моята глава.
Въпросния синдром се наблюдава у всяка майка, да не кажа всеки родител. Затова никой или рядко родител понася да слуша как нечие чуждо дете е по-успешно от неговото собствено. Човещинка, присъща дори на списващите в тази тема, включително и на теб.

Дидева, на мен ми е почти безразлично за всяка от гимназиите, защото все някак трябваше да ги наредим в листа. А и тук не говорим за гимназиален курс, а за прогимназиален. Не крия, че съм против ранното разслояване на децата по признак талантливи математици/всичко останали, защото повечето математици са съвсем обикновени деца с обикновени способности, просто попаднали в часове с повече математика. Главата е като мускулите - накъдето я насочиш, натам се развива. Да, има деца, които и при четворен хорариум няма да се справят, но не като абсолютна стойност, а в сравнение със справящите се.

# 2 992
  • Варна
  • Мнения: 2 133
За какво спорите изобщо, след като е ясно, че причината за приравняване на МГ към СОУ не е "не-дискриминация" или "липса на необходимост от ранно профилиране" и т.н., а за да се даде ресурс на частните училища.
Да, бъдещето на нацията е приоритет на управляващите: доколкото нацията си плаща данъците и им позволява да бъдат на власт. Уравниловката на масата е просто средство. И много други.
А ние си мислим, че аргументите ни ще бъдат чути, че и дискутирани?!

# 2 993
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, май точно така излиза.

# 2 994
  • Мнения: X
На мен също не ми харесва факта, че доста деца попадат в МГ след 4 клас под натиска на родителите си и основно с идеята да използват подготовката там като трамплин към друго училище. Когато съм на родителска среща, често имам чувството че присъстват родители на деца от два различни класа. Едните недоволстват срещу голямото натоварване и " сложната" математика, а другите се чудят къде точно е това голямо натоварване и защо се налага по ЗИП и СИП математика да се учат неща, които децата знаят от втори клас. А при нас уж няма парашутисти. Всички са влезли с рейтинг и приемен изпит, пардон - състезание.  Mr. Green

# 2 995
  • София
  • Мнения: 62 595
да, точно това имах и аз предвид - МГ се приемат за по-добри училища, а не като училища за деца със сериозни математически заложби!

# 2 996
  • Мнения: 41 801
Не е в моята глава, .......Въпросния синдром се наблюдава у всяка майка, да не кажа всеки родител. Затова никой или рядко родител понася да слуша как нечие чуждо дете е по-успешно от неговото собствено. Човещинка, присъща дори на списващите в тази тема, включително и на теб.


Тоест, не само в твоята, а в главата на всеки родител. Което значи, че все пак и в твоята Peace

Има обаче малка разлика. Аз не изпитвам никакви емоции, ако слушам, че някое дете е добър цигулар, плувец или шахматист. Точно така и всеки родител, чиито деца не се интересуват от математика, не би трябвало да се дразни от приказките за МГ-тата. Дразнят се само тези, които имат амбиции в тази област. Останалите не четат или подминават постингите. А и все пак ми се иска да вярвам, че не изпитвам негативни чувства, когато чета за по-успели деца от моето.


Цитат
да, точно това имах и аз предвид - МГ се приемат за по-добри училища, а не като училища за деца със сериозни математически заложби!

Именно. Приемат се ОТ РОДИТЕЛИТЕ.  Внушението се създава от родителите, не се промотира от гимназиите.

# 2 997
  • Мнения: 561
Разговорът придобива странна посока. И аз нещо не мога да схвана логиката "против".
Децата учили в МГ под натиск на родителите за по-добро образование и т.н. Дори и така да е, идеята е простичка. Има наколонности у децата, за които има изработени механизми да бъдат открити по-рано и те да се развиват. Ако това училище е добро и има наплив - ок, какъв е проблемът. Но те се казват математически, изпитите са по математика, а не чрез IQ, примерно, и после засилено се учи математика.
Когато родител прецени, че детето има музикални способности го праща на изпит в музикалното, където го изпитва комисия от 5 човека по изградена методология. Оказва се, че родителят (неспециалист) се е объркал и детето не е прието. А ако това у-ще е с прекрасна обща подготовка и има наплив и родителят е решил да се възползва - къде е проблемът. Ако детето се окаже с музикални възможности по-големи от на другите деца кандидати - влиза.

Мария Илиева е доказана певица с кариера и почитатели. Очевидно има добри музикални способности. Да, но е завършила СМГ, т.е. показала е и математически талант, за да бъде приета там и да го е завършила. И това грам не променя нещата, че когато моделът работи трябва да бъде съхранен.
Говори се за високо общо образование, за високо ниво на средните училища, за работа с децата в общите училища, която да поражда у тях любов към математиката и т.н. и т.н. Всичко това е чудесно, но е теоретично, това е цел, посока и аз съм твърдо "за". Но докато се работи в тази посока, защо трява да се унищожава постигнатото?

Последна редакция: пт, 13 юли 2012, 16:53 от Na_Vesi_Pateto

# 2 998
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако обичате, не смесвайте нещата! В СМГ или което и да е друго училище не се влиза заради таланта, а заради това, че кандидатът е решил определени задачи и е покрил определени изисквания за прием. Никъде в тези изисквания не пише "талант". И като доказателство, за което няма как да се отметне някой, напомням, че дори в темата за прием в МГ след четвърти клас не един и двама родители признават, че голяма част от резултата зависи не от знанията (а аз бих добавила и таланта) на детето, а от това как се е справило в конкретния момент с конкретните задачи, конкурирайки се за място с други деца. Същото е като при седмокласниците - влиза този, който изкара по-високи резултати, а не този, който е с талант. А резултати се постигат с ходене по курсове, уроци или силна домашна подготовка по съответния предмет и то за покриване на конкретния формат на изпита. Талантът тук няма нищо, ама нищо общо! Не разбирам, не ги ли знаете тези азбучни правила при организирането и изискванията за приемни изпити, или просто не ви е изгодно да го вземете предвид! Талантът може да си проличи не при решаване на определени задачи по определен стереотип, а при решаването по необичаен начин. На изпитите се иска решаване по определен стереотип и повечето деца биват инструктирани да не правят самоинициативи, за да не им орежат точки. Талантите се виждат на олимпиадите и при даване на неочаквани задачи, при които старите знания не са особено потребни, освен като понятиен апарат и правила.

# 2 999
  • София
  • Мнения: 1 655
Andariel, от последното ти изказване съдя, че изобщо не си виждала задачите
от състезанието за прием след четвърти клас. Или си мислиш, че става въпрос
за рутинни задачи, съдейки от матурата-подигравка за седми клас.
В голяма заблуда си!

Общи условия

Активация на акаунт