СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 109 354
  • 735
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 41 355
Milenita, въпросът ми е за това, как се формират паралелките за 5-ти - 7-ми клас. Съжалявам, че не съм уточнила.
Разбира се, знам, че за немката паралелка след 7-ми клас е нужен много висок бал и разпределението не е на случаен принцип.

Няма официален регламент. Много често "водещият" учител по математика на випуска води А клас и си подбира деца в 5 клас. Но колегите му също могат да си "дръпнат" дете, на което са водили курсовете, и за друг клас. Най-добрият математик от випуска на сегашните деветокласници например не e бил в А клас до 8 клас. Минал е в А клас чак след кандидатстването след 7 клас. Но определено от 8 клас нататък състезателите, които не са в немската паралелка, са май все в А клас. Също така и неколцина изявени математици от новодошлите. Но пак повтарям, че няма ясен регламент.

# 721
  • Мнения: 66
Ако детето истински харесва математиката няма значение при кой учител ще се падне  Peace.

По принцип - може и да е така. Но моят син взе категорично решение да не продължава в СМГ точно, когато разбра, че ще е при същата класна и учител по матматика. Не е бил състезател, но му харесва математиката, имал е добри представяния на състезанията и много си харесваше и класа, и училището. И досега говори с неприязън за Кръстева и по това, което видях като промяна в него в седми клас определено тя е причината детето да промени отношението си и към предмета.

 Подкрепям мнението на  Milenita .
Ние си останахме в същото училище, но тази година категорично отказа да ходи на школа по математика. В 7-ми клас детето само настоя да ходи на уроци по математика за кандидатстване, за лично успокоение, защото се съмняваше в подготовката си.
 Сега се чуди дали си струва да ходи на състезания, следкато не ходи на школа.

# 722
  • Мнения: 41 355
Подкрепям мнението на  Milenita .
Ние си останахме в същото училище, но тази година категорично отказа да ходи на школа по математика. В 7-ми клас детето само настоя да ходи на уроци по математика за кандидатстване, за лично успокоение, защото се съмняваше в подготовката си.
 Сега се чуди дали си струва да ходи на състезания, следкато не ходи на школа.

Извинявай, но не те разбирам. Неотдавна си писала това:

Дами, имате ли впечатления от Надя Кръстева?

 Дааа Simple Smile Три години ни преподава по математика.
Млада симпатична, амбициозна и обаятелна. Много си я обичат децата.

Да разбирам ли, че след това си си променила мнението за Кръстева?  newsm78 И ако е чак толкова зле защо не сменихте училището?

Последна редакция: чт, 14 мар 2013, 20:52 от Черна станция

# 723
  • Мнения: 66
Подкрепям мнението на  Milenita .
Ние си останахме в същото училище, но тази година категорично отказа да ходи на школа по математика. В 7-ми клас детето само настоя да ходи на уроци по математика за кандидатстване, за лично успокоение, защото се съмняваше в подготовката си.
 Сега се чуди дали си струва да ходи на състезания, следкато не ходи на школа.

Извинявай, но не те разбирам. Неотдавна си писала това:


Дами, имате ли впечатления от Надя Кръстева?

 Дааа Simple Smile Три години ни преподава по математика.
Млада симпатична, амбициозна и обаятелна. Много си я обичат децата.

Да разбирам ли, че след това си си променила мнението за Кръстева?  newsm78 И ако е чак толкова зле защо не сменихте училището?



Дааа, децата си я обичат, като човек, като учител. Млада е, забавна е, интересно им е с нея защото е на техния акъл, но поне в къщи ми се казва; "половината неща, които се преподават не успявам да запиша и да разбера".
 В къщи нещата се разучават самостоятелно, докато хване начина, а това се оказва времеемко. Все пак решава с желание. Тази гимнастика и със школата ще ни дойде в повече, а ние уви не сме математици и не можем да помагаме.

# 724
  • Мнения: 71
Паралелките по успех ли се съставят, т.е. "а" и "б" са приетите на първите места в списъка?
Това още ли е в сила ? Бях чела, че вече няма такова разпределение.
Практиката е в паралелка А с всички възможни (и невъзможни !!!) финтове да се струпат най-добрите математици от целия випуск. Изключение е паралелката с немски, където децата отиват според избрания от тях чужд език и понякога се случва и там да попадне изявен математик или информатик.
Необявената политика на гимназията е паралелка А да е флагманът на випуска. Защо е така няма да коментирам. Ще споделя само, че за мен беше огромна удоволствие преди няколко години да работя с паралелка А: само в моята група (половината клас!) бяха 2/3 от националния отбор по математика и 3/4 от националния отбор по математическа лингвистика.

# 725
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 130
Преди време (миналата година) се говореше, че в "а" паралелка на 8ми клас ще влизат не децата с най-висок бал от матурите, а тези с най-висок рейтинг от определени състезания през годината. Не знам дали ще успеят тази година да го приложат или е за по-далечно бъдеще. И по принцип така е редно да бъде, защото успеха от матурите не ги прави състезатели.

# 726
  • Мнения: 41 355
И по принцип така е редно да бъде, защото успеха от матурите не ги прави състезатели.

Така е, но състезателите масово имат успех от матурите даващ им право да се запишат в което си искат училище. С други думи имаме класически пример за необходимо, но недостатчъно условие Laughing
Т.е. "Всички състезатели са с висок резултат на матурите, но не всички с висок резултат са състезатели".
И тогава при равни показатели в А клас влизат състезателите, естествено.

# 727
  • София
  • Мнения: 1 654
Дааа, децата си я обичат, като човек, като учител. Млада е, забавна е, интересно им е с нея защото е на техния акъл, но поне в къщи ми се казва; "половината неща, които се преподават не успявам да запиша и да разбера".
 В къщи нещата се разучават самостоятелно, докато хване начина, а това се оказва времеемко. Все пак решава с желание. Тази гимнастика и със школата ще ни дойде в повече, а ние уви не сме математици и не можем да помагаме.

Аз харесвах Кръстева - амбициозна, трудолюбива, за дъщеря ми и приятелките й съм сигурна, че
искрено я обичаха. С училищната математика никога не е имало проблем -
при толкова много домашни и контролни ...
Обаче, след като сега на малкия му преподава Петя Тодорова, а на голямата - Красимира Петрова,
ще си изкривя душата, ако твърдя, че няма разлика дали си при утвърден опитен преподавател или
при току-що дипломирана студентка с нулев педагогически стаж. Разликата в овладяването на
дисциплината в класа (която пък е от огромно значение за качеството на преподаването и
осмислянето му от децата още в час), в състезателната математика и начина на водене на
школата и подбора на децата за състезания, в преподаването на някои тънкости, хитрости и разширен
кръг от задачи с по-висока трудност - ами очевадна ми е  Peace
Да видим какъв късмет ще извадят девети клас  Mr. Green

------

За състезателите на сегашния осмокласен випуск - всеки преподавател си придърпа своите си
състезатели в класовете, на които преподава. Мисля, че няма лошо - така и други класове има много
силни математици. А какво обработване е било в края на седми клас да не се записват в
немската паралелка, за да имат време и сили за състезателна математика  Laughing
Не че не са прави учителите - виждам го вкъщи - от сутрин до вечер немски, стените го проговориха,
кога време за допълнителни задачи  Whistling

# 728
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 302
Как би се чувствало дете, което не е изявен математик, далеч е от състезателната математика, но в училище това му е любимият предмет. Би ли се справил след 7 клас в СМГ. Да речем, че училищната математика му се отдава. Дали ще се чувства добре сред деца ходили на толкова много състезания или нова не е неговото място?

# 729
  • Мнения: 41 355
Как би се чувствало дете, което не е изявен математик, далеч е от състезателната математика, но в училище това му е любимият предмет. Би ли се справил след 7 клас в СМГ. Да речем, че училищната математика му се отдава. Дали ще се чувства добре сред деца ходили на толкова много състезания или нова не е неговото място?

Един випуск в СМГ все пак включва 180 деца. Изявени математици са десетина  от тях. По състезания ходят 30, 40 или хайде 50. Останалите са като описаното от теб дете. Няма причина да не се чувства добре и то.

# 730
  • Мнения: 66
Как би се чувствало дете, което не е изявен математик, далеч е от състезателната математика, но в училище това му е любимият предмет. Би ли се справил след 7 клас в СМГ. Да речем, че училищната математика му се отдава. Дали ще се чувства добре сред деца ходили на толкова много състезания или нова не е неговото място?

Ще се справи разбира се.
 Все пак там не всички са състезатели. Болшинството са любители на математиката.

# 731
  • София
  • Мнения: 752
Как би се чувствало дете, което не е изявен математик, далеч е от състезателната математика, но в училище това му е любимият предмет. Би ли се справил след 7 клас в СМГ. Да речем, че училищната математика му се отдава. Дали ще се чувства добре сред деца ходили на толкова много състезания или нова не е неговото място?
Екстра ще му е. Laughing
Вече са отговорили - само една част ходят на състезания и желаещите прогресивно намаляват с годините. А и както вече се коментира, състезателите са "изолирани" в една паралелка (или 2...), в която между впрочем също има "несъстезатели". Между другото, като гледах резултатите от областния кръг видях, че близко дете, което влезе в СМГ след 7-ми клас и никога не се е занимавало със състезателна математика, се е представило много добре, т.е. в първите 30. И не е в А клас и не ходи на школа. Grinning Та "нормалната" математика всички си учат на много добро ниво и очевидно се справят. А и в СМГ има и разни други неща за разнообразяване на ежедневието като спортни отбори, артистични и музикални групи и др., но за тях нямам много представа, защото моят ходи само на школи, в които се решават задачи  hahaha

# 732
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 302
Притесненията са ми свързани и с това, ако не ходи на тези допълнителни школи как се гледа от преподавателите? Иначе, то резултатите от изпитите ще решат, разбира се, но напоследък живо се интересува от СМГ Grinning и това най вероятно се дължи на г-н Симеонов, при когото е на школа.

# 733
  • Мнения: 41 355
Преподавателите не държат да им се ходи на школите ако няма интерес. И неходенето не се отразява негативно. Даже преподавателите не обичат да им се струпват деца без интерес и някои направо си го казват в прав текст.

# 734
  • София
  • Мнения: 752
... Иначе, то резултатите от изпитите ще решат, разбира се, но напоследък живо се интересува от СМГ Grinning и това най вероятно се дължи на г-н Симеонов, при когото е на школа.
Тц. Не се дължи на г-н Симеонов. Той може само да е отключил нещо, което детето си го е носело в себе си. И аз имам една госпожица в негова група, но не е заобичала математиката. Mr. Green

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт