Математически турнири - 12

  • 68 512
  • 749
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 1 883
Някой би ли казал как точно се отваря сайта на секция Изток

http://iztok-smb.hit.bg/

Я пробвай от тук:

http://www.iztok-smb.hit.bg/

После кликни на състезания.

# 691
  • София
  • Мнения: 943
Някой би ли казал как точно се отваря сайта на секция Изток

http://iztok-smb.hit.bg/
С Explorer винаги се отваря както трябва, през Mozilla и Chrome има някакъв проблем, изчисти cash-a и опитай пак.

# 692
  • Мнения: 668
Благодаря, Тя, magina

# 693
  • София
  • Мнения: 1 754
само за протокола - СМГ най-сетне изнесоха класиране за КМС, естествено само във фоайето...

# 694
  • Мнения: 728
има ли деца от трети клас, които са решили 10 задача и са получили 3 точки?

# 695
  • Мнения: 152
има ли деца от трети клас, които са решили 10 задача и са получили 3 точки?
Има имааааааааа, детето е решило повечето задачи, включително и 10та.

# 696
  • Мнения: X
КМС - резултати от Перник

Тук също има третокласник със 60 точки.

# 697
  • Мнения: 62
има ли деца от трети клас, които са решили 10 задача и са получили 3 точки?
Има имааааааааа, детето е решило повечето задачи, включително и 10та.
ами има да, затова другия път един разказ да му дръпнат децата поне половин страница, иначе излиза, че не са си решили задачата. Моята щерка има 9 точки, ама и аз се питам как точно толкова и определиха - в сряда ще питам на място

# 698
  • Мнения: 728
аз ходих на място гледах й работата и пак не ми стана ясно защо точно 3 точки са решили да й дадат. Плюс това не виждам защо след като във задачата се пита колко са четириъгълниците и ти ако посочиш че са 7 затова ще получиш 1 точка, а ако посочих че Х+У=12 че получиш 2 точки. Ей това най не ми е ясно.
Моето дете е дало следното описание: четириъгълниците са 7 защото 4*7=28, триъгълниците са 5 защото 5*3 е 15, тогава 28+15=43 върха имат всички фигури заедно. Проверка правим по следния начин 3*5+4*7=43. Нещо подобно беше написала. И има три точки.

# 699
  • Мнения: 864
има ли деца от трети клас, които са решили 10 задача и са получили 3 точки?
Има имааааааааа, детето е решило повечето задачи, включително и 10та.
ами има да, затова другия път един разказ да му дръпнат децата поне половин страница, иначе излиза, че не са си решили задачата. Моята щерка има 9 точки, ама и аз се питам как точно толкова и определиха - в сряда ще питам на място

Ми аз по-добре към литературата да го насоча. При тези изисквания просто бях убедена, че ще се издъним там, и не сбърках за съжаление. Не знам как може да се иска от дете 3-ти клас да пише подробно описание на всички стъпки на задача, като те все още са толкова първосигнални, решават припряно и наум всичко и сега тепърва навлизат в тази наука. И да дават 1/4 от всички точки само за една задача,много тъпо, но за съжаление малко късно бях прочела тези подробности и вече го бях записала. Ще взема да се вдигна и аз да видя какво толкова не е донаписал, но трябва да е сравнено с написаното от детето с мах точки, иначе няма смисъл. Абсурд някое дете да е писало решението точно както са го публикували.

# 700
  • Мнения: 62
има ли деца от трети клас, които са решили 10 задача и са получили 3 точки?
Има имааааааааа, детето е решило повечето задачи, включително и 10та.
ами има да, затова другия път един разказ да му дръпнат децата поне половин страница, иначе излиза, че не са си решили задачата. Моята щерка има 9 точки, ама и аз се питам как точно толкова и определиха - в сряда ще питам на място
е нали затова говорих. поне до 5 клас подробното решение да се махне, иначе винаги децата които ходят на разни курсове (СМГ и разни други) ще имат повече точки там, защото ги учат да разписват. Но това няма общо с таланта - един пример. Дъщеря ми никога не е ходила на курсове и на СМТ и Салабашев е с много повече точки от децата които ходят на курсове от нейното училище (1 или 2 нерешени най-много). Но когато стана въпрос за подробното решение 9 от 15.

Не, че не трябва да ги учим да описват логиката на разсъждение де - ще им трябва за по-горните класове.
Ама май за всичко са виновни тези тестове, по мое време такова чудо нямаше - сега малко тото шанс
 
Ми аз по-добре към литературата да го насоча. При тези изисквания просто бях убедена, че ще се издъним там, и не сбърках за съжаление. Не знам как може да се иска от дете 3-ти клас да пише подробно описание на всички стъпки на задача, като те все още са толкова първосигнални, решават припряно и наум всичко и сега тепърва навлизат в тази наука. И да дават 1/4 от всички точки само за една задача,много тъпо, но за съжаление малко късно бях прочела тези подробности и вече го бях записала. Ще взема да се вдигна и аз да видя какво толкова не е донаписал, но трябва да е сравнено с написаното от детето с мах точки, иначе няма смисъл. Абсурд някое дете да е писало решението точно както са го публикували.

# 701
  • Мнения: 494
Цитат
Някак не ми се връзва с стандартизираното оценяване на 10 задача.
Е с това се боря 2 дни! Ние се явихме на КМС в Пловдив. Когато излязоха резултатите и видях 43 т.,  #Crazy #Crazy #Crazy... Опулих се, защото имам черновата на Крис и знам, че е писал и на беловата същото. Обадих се веднага в училището, говорих с директора - беше много любезен. Той ми даде да говоря със свой колега, който е учител по физика и ИТ и поддържа сайта на училището. Изпрати ми официалните листове на Крис. Както си знаех, написал е всичко, както е в черновата. Не е решил правилно само 9-та задача и очакваният резултат беше 53 т., което го прави на 1-во място в Пловдив. Решил е 10-та задача, но по различен от ключа начин. Та кой може да уцели ключа? Тази задача може да се реши по 10 начина! Господинът по физика обеща да върне работата на Крис на проверяващите и евентуално да коригира резултата му, ако математиците така преценят. Едно на ръка, че те имаха грешка при сумирането на точките - вместо 45 са сметнали 43! На последната задача му дават 7 т. от 15.

Ето решението на Крис (буквално - от официалния лист) и ключа за оценяване (в червено):
14 ш. + 9 ш. я. = 33 лв. 15 ст.
8 ш. + 6 ш. я. = 20 лв. 10 ст.    :2   1 т.
-------------------------------------
4 ш. + 3 ш. я. = 10 лв. 5 ст.            3 т.

14 ш. + 9 ш. я. = 33 лв. 15 ст.
-
4 ш. + 3 ш. я. = 10 лв. 5 ст.
-------------------------------------
10 ш. + 6 ш. я. = 23 лв. 10 ст.
-
8 ш. + 6 ш. я. = 20 лв. 10 ст.
--------------------------------------
2 ш. + 0 ш. я. = 3 лв.               :2
--------------------------------------
1 ш. = 1 лв. 50 ст.                          3 т.

8 ш. + 6 ш. я. = 20 лв. 10 ст.
-
2 ш. + 0 ш. я. = 3 лв.
--------------------------------------
6 ш. + 6 ш. я. = 17 лв. 10 ст.    :6
1 ш. + 1 ш. я. = 2 лв. 85 ст.

А това е ключът:
Решение:  20 лв. 10 ст. = 2010 ст.                            33 лв. 15 ст. = 3315 ст.     1т.
По условие майката на Ани купила   
 8 ш. + 6 ш.я. = 2010 ст.           1т.
Разделяме покупката на 2 и получаваме
4 ш. + 3 ш.я. = 1005 ст.           3т.
Умножаваме покупката по 3 и получаваме
12 ш. + 9 ш.я. = 3015 ст.              3т.
По условие майката на Таня купила 
 14 ш.  + 9 ш. я. = 3315 ст.       1т.
Тогава цената на 1 шоколад  е:
(3315 – 3015): 2 =
300 : 2 = 150 ст. = 1 лв. 50 ст.          3т.
Цената на 1 шоколадово яйце е:
(1005 – 4 . 150) : 3 = (1005 – 600) : 3 =  405 : 3 = 135 ст. = 1 лв. 35 ст.       3т.


Борих се, борих се, и накрая докарахме до 50 т.! Пак е нещо. Заслужаваше си. Всъщност не са му дали и другите 3 т., заради това, че не е написал колко струва 1 шоколадово яйце. С това съм по-съгласна...

Та, идеята на този дълъг пост и това, че ви занимавам с моя "проблем" е, че не можем да накараме децата да мислят еднакво (и не трябва!) и никога не може да се нацели начинът на решаване на съставителите. Поне не за този тип задачи. Трябва да се оценява правилното, издържано математически решение, макар и различно. Тук няма нито допускане, нито налучкване.

Всичко е добре, когато свършва добре! Simple Smile

# 702
  • София
  • Мнения: 7 673
Прочетох много внимателно поста ти.
Моето мнение като страничен наблюдател /страничен, понеже нямам настоящ четвъртокласник/ , е следното:
Така оценена работата /с "наказателни" 3 точки само за липсващ краен отговор и с оправена изчислителна грешка в крайния резултат на детето/, ми се струва, че е справедливо на 100 % - нито е ощетено детето ти, нито поощрено. Просто оценено правилно.  Peace

# 703
  • Мнения: 494
Прочетох много внимателно поста ти.
Моето мнение като страничен наблюдател /страничен, понеже нямам настоящ четвъртокласник/ , е следното:
Така оценена работата /с "наказателни" 3 точки само за липсващ краен отговор и с оправена изчислителна грешка в крайния резултат на детето/, ми се струва, че е справедливо на 100 % - нито е ощетено детето ти, нито поощрено. Просто оценено правилно.  Peace

Абсолютно съм съгласна с теб. Това целях тези дни и с толкова емоции - да бъде оценен Крис правилно! Всъщност, причината да не напише колко струва едно яйце е, че беше сигурен, че се търси цената на шоколад и яйце, а не цените, както пише в условието. Този му пропуск вече го разплака... Но, да е чел внимателно. Дано да му е за урок newsm78.

Благодаря на учителите и директора на пловдивското ОУ "Драган Манчов" за отзивчивостта и проявената обективност. Станахме още по-големи фенове на този град и ще го щурмуваме честичко. Peace

Искам да кажа на всички - борете се за вашата истина! Винаги има смисъл. Може би някои си мислят, че това да се разправяш и оспорваш резултати, за някакви си 3-4-5 т. - не си заслужава. За пръв път го правя и, повярвайте ми, заслужава си! Най-малкото, спечелих доверието на детето ми. Което, всъщност, е най-важното и значимото.

Успех на всички в неделя!  bouquet

# 704

Общи условия

Активация на акаунт