Враждебна, враждебна, колко да е враждебна... просто среда. Във всички детски градини има такива, или по-различни детайли, по -дръпнати и по-мили персони, характерови особености на малки и големи...И в училище е така - сборище от много хора и на твоята възраст и овластени възрастни, с които трябва да се впишеш.
И на възрастните хора им се случва да имат проблеми в работата, да не се разбират с всички, да са притеснени и засегнати от правилата... С малките е същото - просто трябва да свикнат и да си намерят своето място в реалната среда, като по възможност го направят сами. Моето дете не допуска аз да ходя и говоря с учителката за нещата които я притесняват. Предполагах, че не иска от страх от учителката да не и се кара, и разбира се, тайно от детето разговарях с нея - според даскалицата детето е със силно изострено чувство за справедливост и със склонност да изяснява детайли, когато се почувства засегнато - досадна черта, несъмнено - но иначе си има приятели и се вписва в групата и няма проблем с правилата.
Очевидно, че текат някакви вътрешни терзания, които имат и външно проявление в свръхчувствителност към дразнения, нервни изблици и изискване постоянно да и се повтаря обичаме ли я или не... неща, с които няма да ви занимавам, понеже поради общия уклон вероятно ще бъдат сметнати за лиготии.
Всъщност, противно на изразяваните в този форум преобладаващо мнения, аз почти не съм виждала тръшкащи се, разлигавени и зле възпитани в слободия деца - виждала съм деца, проявяващи моментен дискомфорт, както и такива, с простовато и грубо поведение - отражение на простоватите си родители, но това е друга тема.