Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 126
  • 175
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемът не е в орането на нивите, а в това, че децата не са виждали на живо ни нива, ни оран, ни в завод са влизали! Куца им общата култура, средата им е затворена между училището, двора, спортната зала и компютъра. Е, да, някои родители водят децата си на екскурзии, но за мен това не е кой знае какво знание, защото едно е да го видиш в музея, друго е да отидеш на полето и да видиш как оре тракторът или кравите в обора. На децата им липсва знанието за това как е организиран животът извън култивираната градска среда, производството, доста от тях си мислят, че млякото идва от магазина, а доматите зреят и през зимата. Не искам да идеализирам "едно време", но сега започвам да разбирам защо ни водеха на наблюдения по заводите, опитни полета, че и на бригади.

# 46
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Обучението по математика, продължавам да твърдя, не може и не бива да се гледа изолирано от цялостната програма за съответния клас, защото е в общия кюп на материал за учене и способността на децата за усвояване. При натоварване извън границите на възможностите на повечето деца, нищо не се усвоява, или се усвоява една много малка част. От препускане през материала няма смисъл, ако се забравя и не е трайно.

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 21 707
...
 От препускане през материала няма смисъл, ако се забравя и не е трайно.
Така е, но и от тъпчене на едно място дълго време също няма смисъл, а децата започват да губят интерес.

...
И събират до 100. Но то си е същото като до 20.
Та и понеже това също е така, значи ако в 1ви клас до Коледа примерно вземат действията до 20, а след това до 100 иначе казано то си е просто достатъчно упражнене и затвърждаване на принципа на действията - събиране и изваждане. Та да могат после ( във 2ри клас) и таблицата за умножение да смелят.

   202uu  202uu  ... точно и моето мнение.

# 48
  • Мнения: 2 885
Пропускане, разбирам, да е....ако нямаха време от 3та група да дъвчат цяла година числата до 5, в ПГУ числата до 10. Вярвам, че и на много деца им доскучало. Усетих го лично миналата година.
Проблема не е само в математиката. Въпроса е, че системата не обхваща всички деца и проблемите в 1 клас лъсват. Липсва систематизиране, играе се на парче.

# 49
  • София
  • Мнения: 3 824
Ние като сме учили питагоровата в 6, а косинусавата и синусовата макс в 8, колко вас си спомнят някоя от тях? Аз скоро бях супер изненадана, колко много наши връстници учили по прехвалените стари учебници и завършили технически и природоматематически университети у нас не ги помнят. Доколкото знам сега питагоровата се учи в 9, а другите може би изобщо не се учат и резултата е същия - никой не ги знае. Очевидно нещо много по различно от разместването на материала трябва да се промени.

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
Човек помни това, което полва. Идеята на общообразователната подготовка е точно да бъде общообразователна, да даде знания от основните области на научното познание, а от един момент нататък да стигне и до специализацията. На мен лично доста от нещата, учени в училище, ми свършиха работа точно в моменти, когато не съм очаквала. Но ако не ги бях учила навремето, нямаше да се справя в контретни ситуации. Пък и, такава е европейската традиция, още от Гърцката цивилизация, не виждам защо да се затриват добрите традиции. Хубаво е това с разделението на труда, ама индустриализацията вече преминава в друг етап, не е само да стоиш зад щанда или пред струга, трябва широта на знанието!

# 51
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Специално обучението по математика няма за цел да се запомнят доказателства и теореми. Това според мен. Важно е да се формира разбиране за логиката, построенията, науката, ако щете. Смятането има и практическа страна, но то не е самоцел. Чрез числа и правила се "попиват" едни по-висши закономерности на устройство на физическия свят. Това, че не помним и не знаем към днешна дата Питагоровата теорема не прави ученето ѝ безсмислено. Минимален е процентът от хора, на които тя е необходима след преминаването на съответния клас. Но за всички е важно да се усвои методът на математиката като логика и като отражение на природни закономерности.

# 52
  • София
  • Мнения: 3 824
Частите на речта, термини от езикознанието, географски понятия и обекти, голяма част от химическите елементи, също не ги ползваме, но хората ги помнят. Обаче като опре до физика и математика става страшно. Масово не правят разлика между цифра и число. Не могат да преобразуват едни мерни единици в други. Скоростта за тях е абстрактно понятие. Колко пъти сте били свидетели на журналисти, които не могат прочетат многоцифрено число или пък бъркат мерни единици. Всичко това според мен се дължи най-вече на учебната програма, която ни затрупваше с факти и не само, че не ни учеше да мислим, ами ни го забраняваха (например в часовете по литература и история в горните класове). Като гледам материала до 4 клас на моето дете - и сега не е по-различно.

За да стане по-забавна темата, ето няколко журналистически бисера, които изрових от нета Simple Smile :

Магнитен резонанс ще има в болница "Св. Марина"

Селенът има доказани антиоксидантни свойства и е богат на липиди, които зареждат с енергия

Това означава, че електроните в проводника моментално се разпространяват настрани (със скоростта на светлината!).

След изключването на Големия адронен колайдер, по данни на ръководството му радиацията в тунелите е спаднала под нулата.
(в-к „24 часа“, 17 октомври 2008 г.)

# 53
  • Мнения: 11 967
Колко пъти сте били свидетели на журналисти, които не могат прочетат многоцифрено число или пък бъркат мерни единици.


И още- масово се объркват  "число" и "Цифра"

# 54
  • София
  • Мнения: 3 824
Това вече се е наложило навсякъде. В българския разлика между цифра и число май вече няма. Няма да забравя един репортаж от учителската стачка. Журналистката:
- Каква цифра е заплатата ви сега?
учителката:
- Вижте сега, учителската заплата не може да бъде цифра....
журналистката я прекъсва
- Ама моля ви се, кажете сега каква цифра получавате!
учителката пак:
- Как да ви кажа като заплатат ми е многоцифрено число...
журналистката пак я прекъсва
- Ама защо не желаете да отговорите!??!?

и времето изтече и така и не разбрахме каква "цифра"  й е била заплатата  Joy

# 55
  • n/a
  • Мнения: 3 341
.....
и времето изтече и така и не разбрахме каква "цифра"  й е била заплатата  Joy
Благодаря за споделеното.
Яко  hahaha

# 56
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Проблемът не е в орането на нивите, а в това, че децата не са виждали на живо ни нива, ни оран, ни в завод са влизали! Куца им общата култура, средата им е затворена между училището, двора, спортната зала и компютъра. Е, да, някои родители водят децата си на екскурзии, но за мен това не е кой знае какво знание, защото едно е да го видиш в музея, друго е да отидеш на полето и да видиш как оре тракторът или кравите в обора. На децата им липсва знанието за това как е организиран животът извън култивираната градска среда, производството, доста от тях си мислят, че млякото идва от магазина, а доматите зреят и през зимата. Не искам да идеализирам "едно време", но сега започвам да разбирам защо ни водеха на наблюдения по заводите, опитни полета, че и на бригади.

Не е ли това резултат на стремежа детето да бъде порастено в градината и в училище?

Защото едно ходене на почивка все ще предостави гледки на крави, коне, ниви, трактори и т.н...
Как се прави хляба се учи в един началните класове, но децата би трябвало да знаят по-рано, ако разговарят с родителите си и са любопитни.
Навремето ми разказваха за гимназисти изумени да видят за пръв път крава, после съм се смяла на япончетата дето мислели, че патетата имат зъби... но не съм виждаяла още дете дето не знае тези неща.

ПП Още смея на цитираните бисери! Това са резултатите на система която санкционира и в крайна сметка убива мисленето. Ако не се полагат целенасочени усилия за съхраняването му, то си отива... А това по радиото например е резулта от лоша политика, защото все 3 редактора можеше да намерят ако искаха Simple Smile

Последна редакция: сб, 29 сеп 2012, 14:02 от арт мама

# 57
  • Мнения: 5 160
Andariel  Peace
Скоро имаше тема - "как да влязат ученици в завод" - никой не ги пуска  Whistling
Трудно е им на децата като само по учебниците ги учат какво има Навън.
Затова им е трудно да различават.
Но - урбанизацията – обществено разпространение и засилване на градския начин на живот, икономика и поведение - води до това.

И за хляба- като напъхат всичко в машини - няма да могат да видят как влиза, какво се случва ...

# 58
  • Мнения: 11 967
.....
и времето изтече и така и не разбрахме каква "цифра"  й е била заплатата  Joy
Благодаря за споделеното.
Яко  hahaha

Като виц Joy

# 59
  • Мнения: 443
Това вече се е наложило навсякъде. В българския разлика между цифра и число май вече няма. Няма да забравя един репортаж от учителската стачка. Журналистката:
- Каква цифра е заплатата ви сега?
учителката:
- Вижте сега, учителската заплата не може да бъде цифра....
журналистката я прекъсва
- Ама моля ви се, кажете сега каква цифра получавате!
учителката пак:
- Как да ви кажа като заплатат ми е многоцифрено число...
журналистката пак я прекъсва
- Ама защо не желаете да отговорите!??!?
Уникално!!! После същата тази журналистка ,която демонстрира уникалната си тъпотия,ще пише яростни статии против учителите. Интересно как е влязла в университета и как си е издържала изпита по български?

и времето изтече и така и не разбрахме каква "цифра"  й е била заплатата  Joy

Общи условия

Активация на акаунт