Кои са трудните неща в учебния материал?

  • 5 539
  • 45
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 783
Елементарните тестове изкривяват истината за нивото на образованието

Висока успеваемост, всички са отличници, няма отпаднали ученици, значи учителите са си свършили работата перфектно, всичко е наред, ерго всички са щастливи, а светът е розов.

Дъждовно време какъв проблем имаш с тона поста ми?

# 16
  • Мнения: 2 898
Какво се влага в израза "да покрият"?
Очаква се масата да ги покрият с отлични оценки и  да няма двойки, независимо, че са заслужени ли?

Елементарните тестове изкривяват истината за нивото на образованието


 На тези тестове няма оценки. Покрива се образователен минимум. Глупава история - излишни пари, губене на време и нищо реално насреща.

Дъждовно време какъв проблем имаш с тона поста ми?

Да не започваме с квалификации. Колкото калпави учители има, в пъти по-калпави родители има. Аз съм и майка, та съм от двете страни. Това е. Почнат ли такива квалификации - темата се опорочава.

# 17
  • Мнения: 8 256
На мен ми предстои само след няколко месеца да се сблъскам с образователната система.
Доста неща, които чета ме учудват. Толкова ли се е променила училищната програма в последните години? Вярно, че вече минаха 20 години откакто завърших, ама все пак  newsm78
Спомням си, че ние правехме доста преразкази навремето. Отделно имаше разни съчениния от рода на "Как прекарах ваканцията", "Един незабравим ден" и подобни. Такива със сигурност пишехме още от 4ти клас. Отделно имаше едни снимки на известни картини в края на учебника по литература, по които пак правехме някакви съчинения. Това пак още от 4ти клас. Не мога да си спомня от кой клас започнахме с така наречения отговор на литераурен въпрос, но при всички случаи е било най-късно в 7ми, а може и по-рано.
Нищо подобно ли няма в момента? Какво правят? Само малоумни тестове със заграждане на буквички ли?

# 18
  • София
  • Мнения: 62 595
не сравнявай "нашето време" със "сегашно време", защото разочарованието ти ще е дълбоко. Нито системата е същата, нито децата са същите.

# 19
  • София
  • Мнения: 9 517
Спомням си, че ние правехме доста преразкази навремето. Отделно имаше разни съчениния от рода на "Как прекарах ваканцията", "Един незабравим ден" и подобни. Такива със сигурност пишехме още от 4ти клас. Отделно имаше едни снимки на известни картини в края на учебника по литература, по които пак правехме някакви съчинения. Това пак още от 4ти клас.
това е от втори клас, за по-горните класове не знам, но сигурно и там се повтаря, обаче подкрепям това
не сравнявай "нашето време" със "сегашно време", защото разочарованието ти ще е дълбоко. Нито системата е същата, нито децата са същите.

# 20
  • Мнения: 8 567
В 5-ти, 6-ти и 7-ми клас само при добро желание на учителя евентуално може и да направите някое съчинение.
Съчинение-разсъждение, което е заложено в учебната програма на седмокласниците също масово се пренебрегва от учителите, защото не е включено в изпита след 7-ми клас.
В общи линии според мен всичко се върти около прословутите изпити, каквото включат в тях- това ще учат децата, ако нещо не е включено - ще го прескочат или претупат.
А и много не се напрягат, всеизвестно е, че масово учениците посещават курсове в 7-ми клас по БЕЛ и математика, та там си доучват. Все по-масови стават и шестокласните курсове, скоро вероятно ще започнат и курсове за петокласници - външни курсове за външно оценяване.  ooooh!

# 21
  • Мнения: 5 259
Много благодаря на всички за отговорите, ориентирахте ме много добре.
Искам още нещо да питам. Може ли някъде да се види какво точно включва материалът за даден клас по даден предмет? Не мога да си купя всички учебници, още повече, че не знам точно на кое издателство ще ползваме в училище. Ако не се лъжа има много различни учебници и учителят или училището си избират по кои да учат?

Опитах се да добия представа по тестовете за външно оценяване, но те наистина са много лесни и явно не обхващат всичко. Не го казвам само като възрастен човек. Някой по-горе правилно отбеляза, че ако децата ни усвоят само това от целия учебен материал, едва ли ще сме много доволни.

Всички учители ли оценяват само назубрянето? Това наистина звучи много отчайващо. Все пак нашата система дава доста свобода на учителите по отношение на подхода, стига да имат желание. Никой ли не се възползва?

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Държавните образователни изисквания и за учебния план би трябвало да го има разписано по класове и предмети.

И за седми клас ли ти се виждат лесни? Преди година се тествах, и с триста зора изкарах  четири и нещо, защото една част от нещата никога не съм ги учила, а други са ми минали покрай ушите. По математика се справих най-добре на геометрията, обаче по алгебра всичко бях забравила, а задачите със степени направо ми разказаха играта, смесите и сплавите съвсем ме сринаха. Горките деца, какви глупости трябва да учат по български!

# 23
  • София
  • Мнения: 18 162
Държавните образователни изисквания и за учебния план би трябвало да го има разписано по класове и предмети.

И за седми клас ли ти се виждат лесни? Преди година се тествах, и с триста зора изкарах  четири и нещо, защото една част от нещата никога не съм ги учила, а други са ми минали покрай ушите. По математика се справих най-добре на геометрията, обаче по алгебра всичко бях забравила, а задачите със степени направо ми разказаха играта, смесите и сплавите съвсем ме сринаха. Горките деца, какви глупости трябва да учат по български!

Taka e, и аз щях да напиша нещо подобно - това било лесно, онова било лесно... Rolling Eyes Колко от вас обаче едновременно   разпознават сложното  допълнително изречение по БЕ, справят се с лекота със  задачи с допълнително построение по геометрия или със  задачи със сложни лихви, колко от вас знаят "ключовото" понятие антиклимакс по литература, колко от вас могат на празен шаблон-контурна карта правилно да нанесат всички държави, малки и големи , в Африка примерно, със столиците им и народностите, колко от вас са в състояние да решата задачите по физика или наглед най-простото - да наредят владетелите в България в хронологичен ред..Все неща, които се учат в периода 4 -7 клас. Оставете тая работа всичко да е толкова лесно. По-лесно ни беше на нас някога , защото нещата бяха по-изчистени. Никога не са ни затрупвали с тези безмислени тропи по литература, с отбелязване на географски обекти  на  шаблон се сблъсках чак в гимназията и то защото географикът ни беше меко казано  екземпляр Joy, едва ли някъде другаде се е правело..Задачи за сложни лихви в 7 клас сме учили, ама друг път. С тях се срещнах на лекциите по "Финанси и кредит", но вече 19 годишна.  Излишно натрупване на информация, която затормозява децата -това е. Назубрят, изкарат контролното и след някоя и друга седмица - бяло петно. Едва ли е така,  защото са тъпи, както вероятно някой ще каже... Пример: Масово отличници след 7 клас, учещи при това в добри училища,  само година-две по-късно имат откъслечни или никакви спомени за граматиката и изучените тропи по БЕЛ, в резултат на което в 12 клас повтарят упражнението с курсовете. И пак същото, ще изкарат матурата, а малко по-късно - същото бяло петно. Мозъкът избирателно е пресял информацията и е заличил ненужното. Жалко, че на по-ранен етап не го пресяват това ненужно  други..

Последна редакция: чт, 09 май 2013, 23:37 от пенсионирана русалка

# 24
  • Мнения: 41 661
Все пак като казваме "лесно" имаме предвид за децата, не за нас. Нали те трябва да учат и да се явяват на изпити, а не ние. За мен лично понятието "антиклимакс" е не девета, ами две на девета степен дупка на кавала. И държавите в Африка с все народностите и столиците не ме интересуват.
Но предполагам, че въпросът за лесното и трудното не е бил отправен към мен, а е касаел децата.

# 25
  • София
  • Мнения: 18 162
Все пак като казваме "лесно" имаме предвид за децата, не за нас. Нали те трябва да учат и да се явяват на изпити, а не ние. За мен лично понятието "антиклимакс" е не девета, ами две на девета степен дупка на кавала. И държавите в Африка с все народностите и столиците не ме интересуват.
Но предполагам, че въпросът за лесното и трудното не е бил отправен към мен, а е касаел децата.

Беше към авторката. Peace Тя определи нещата като много лесни. И не става дума за това дали  на теб ти трябва да знаеш държавите в Африка със столиците и народностите или не, както и да ги рисуваш на контурна карта правилно , а доколко това е лесно за едно дете в 6 клас, което иска , не иска, трябва да го направи. И необходимо ли е най-вече? Голям ресурс от време отива за научването му , а ползата е повече от спорна..

Последна редакция: чт, 09 май 2013, 23:51 от пенсионирана русалка

# 26
  • София
  • Мнения: 1 783
 Идеята на външното оценяване не би трябвало да е, да оценява само децата, а и учителите, да се направят изводи за програмата, учебния материал, количество, качество.
Аз и като ученичка бях гола вода по физика и математика. И оценките ми бяха като за гола вода.Нито тогава, нито сега мога да реша задача по физика. Материалът е същият, просто е представен по-зле, с идеята да е по-иазнезнамкакъвточно.

Аз за себе си не откривам нищо лошо и не съм против  повечето знания и обща култура, зависи как се поднасят на децата и до колко заучаване на теория над даден минимум трябва да е задължителна. Т.е не  е лошо в учебника да пише за разликата между метафора и синекдоха, нито рисуват къде са Замбези и Зимбабве /нали се хилим, че уж тъпите американци не правели уж разлика между Чехия и Чечня/, но не бива да е задължително да се назубри.

# 27
  • София
  • Мнения: 18 162
Имелда, едва ли някой  е против поднасянето на допълнителни  знания за обща култура.. Но много са против начина. Едно е да научиш плавно във времето неща за държавите в Африка,  за столиците им, за народностите , живеещи в тях, за езика, за обичаите им. Но не такъв е случаят, нали? Зове се урокът  " Националности и езици"  - ми хайде, деца мили , назубрете ги всичките за сряда, че тогава  ще правим контролно (о, извинете, тест). Mr. Green Е, трудно или не,  правят го дечурлигата , но само след месец-два,ако не и по-рано,  минали вече на друг материал,  може дори  и да не се сетят, че Танзания е в Африка, камо ли че езикът  там е суахили и столицата  е Додома. Та хем им е било трудно на децата това голо наизустяване, хем не виждам как е обогатило особено общата им култура. Rolling Eyes Последното само със зубрене не става.

# 28
  • Мнения: 3 164
За трудно, не е кой знае колко, но поднесената информация/учебен материал/ е на неподходящо ниво Rolling Eyes
Няма увлекателност в разказвателните предмети, БЕ е с прекалено подробна граматика, Литературата е без шанс едно дете да изяви художествено-емоционалният си мироглед  Flutter,
математиката е препускане като на конно състезание Simple Smile, природните науки-една суха теория, без грам практика Rolling Eyes, музиката-ах, колко е важна и то най-вече в 7-ми клас Mr. Green и т.н. и т.н.

# 29
  • Мнения: 5 259
Лесно е в смисъл, че не изисква кой знае какви интелектуални способности, а спокойно може да бъде научено.  Не е въпросът дали аз го помня от преди 20 години. Говоря за материала, за който съдя по конкретните въпроси в теста. Този материал може да бъде поднесен по възможно най-неподходящ начин (както явно е) и на децата да им е безкрайно трудно да извлекат от урока смислената информация. Но аз няма как да го знам, четейки само въпросите от теста.
Доколкото разбирам от отговорите, трудното е именно в текстовете и формулировките в уроците, както и в начина на изпитване. Само за българския език се споменаха няколко термина, от които съдя, че програмата е наистина много претрупана и излишно усложнена.
Иначе държавите в Африка и ние ги учихме в пети клас барабар с границите по шаблон и столиците. От тогава помня, че Замбези е река (с водопада Виктория в нея), а Зимбабве - държава.
Но специално по география има толкова забавни флаш игри в нета, че човек може да наизусти за много кратко време всякакви граници, столици и местоположения, без да е нужно да чете скучни учебници.
Та горе-долу това имах предвид под лесно. Научваемо е без да е нужно да се ползва учебника, който, както разбирам, може да убие на всеки мотивацията да знае каквото и да било.

Прегледах списъците със задължителна литература и ми направи впечатление, че в началното училище българските автори са 50% +1. Явно на принципа на кворума са ги избирали. Което не е никак добре за качеството. Колкото и да сме патриотично настроени, световната база от детски произведения може да даде много по-добри примери, ако не е задължително в топ 20 да присъстват 11 български книги.
Допускам, че това ще е проблем, защото дъщеря ми има непоносимост към български народни приказки, а опитите ми да и чета Тошко Африкански и Ането завършиха неуспешно.

Общи условия

Активация на акаунт