Математически турнири - 24

  • 81 258
  • 731
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: X
А моята пък е попълнила  отгворите на всички задачи, които е решила - 18.
Хем за 3 от тях не била особено сигурна. Оказаха се, че 5 задачи не са й верни, ако не беше попълнила трите несигурни от тях, щеше да има 106 точки, вместо 97, а ако не беше попълнила и 5-те - 112 т., но това е положението. Тя се явява за първи път на математически турнир, няма опита, опитала се е да реши и напише всичко.

А на мен ми е странен този регламент - не знаеш и не решаваш, дават ти 3 точки; знаеш и решаваш, но допускаш грешка - получаваш 0 точки. Какво се насърчава с това, не мога да проумея. За мен е редно и при грешен, и при непопълнен отговор да получиш 0 точки.

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 17:14 от Анонимен

# 46
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
А моята пък е попълнила  отгворите на всички задачи, които е решила - 18.
Хем за 3 от тях не била особено сигурна. Оказаха се, че 5 задачи не са й верни, ако не беше попълнила трите несигурни от тях, щеше да има 106 точки, вместо 97, а ако не беше попълнила и 5-те - 112 т., но това е положението. Тя се явява за първи път на математически турнир, няма опита, опитала се е да реши и напише всичко.

А на мен ми е странен този регламент - не знаеш и не решаваш, дават ти 3 точки; знаеш и решаваш, но допускаш грешка - получаваш 0 точки. Какво се насърчава с това, не мога да проумея. За мен е редно и при грешен, и при непопълнен отговор да получиш 0 точки.



Гледа се да не се стимулира налучкването, но това не са задачи тип кенгуру и аз мисля, че трябва да се бори докрай, ако реши-реши,  като не може толкоз може и това е положението.Аз пак ви давам пример с нас- за едно и също количество нерешени задачи миналата година 124 точки, тази 115 е и кого излъга миналата година, само себе си.

# 47
  • Мнения: 4 877
Vache, според мен, също е въпрос на стратегия какво ще предпочетеш. В по-горните групи са повече задачи и е добре човек да си прецени кои задачи да зареже, за да бори по-други. Нещо подобно е и на изпита в Американския колеж - зарязваш задачите, които ще ти отнемат доста време за решаване, за да решиш повече задачи. Моят син умишлено е зарязал този път няколко задачи от по-лесните, за да решава по-сложните, които му носят повече точки. Почнал е отзад напред. Така си е преценил. Тествал си е своя стратегия или по-скоро се е тренирал за изпита през март. Не, че не е можел да реши по-лесните, но е предпочел този вариант и да не губи време в изчисления.

Това е добра стратегия за АК, но не чак до там добра за състезание. На изпита в АК си "победител" ако си в първите 75. На състезанието си победител ако имаш първи резултат. За целта се гонят 100% решени задачи. Има и нещо друго - в АК по дефиниция не може да бъдат решени 100% от задачите, докато на състезанията това е постижимо.
Но принципно положение за всякакви състезания е ако ти се закучи задача да я оставяш и да се връщаш накрая чак.

Няма спор. Така е. Но нищо не пречи да се тества и по този начин. На нас целта ни е не победа сега, а по-скоро тренировка с такъв тип състезание за подобен изпит. Говоря за тази година и за нашия случай.

ЧС, беше ми ценно да те прочета. Дори три пъти те прочетох. Чакам го с нетърпение този изпит. Много ми е интересен.

Тази година го караме по-лежерно. Нека си експериментира и да си тества свои стратегии. Единствено понеже харесва математическите лагер-школи го посъветвах да не пада под точките, необходими за покана, защото щеше да му е гадно, ако ги изпусне. Но и не мисля, че може чак толкова да се изложи.

Иначе на мен доста ми харесва този регламент на ЧХ. Човек трябва да се научи да прави подбор с какво да се захваща и към какво се цели.
Така че ми допадна, че синът ми си е запазил време за по-сложните задачи, като е спестил от времето за изчисления. Все пак е в категория 7-8 клас и си му е тръпка да се пробва на по-сложните, носещи повече точки.

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 17:55 от Danybon

# 48
  • Мнения: X

Гледа се да не се стимулира налучкването


Ами да дават задачите с отворен отговор - веднага изключват налучкването.

# 49
  • Мнения: 3 379
За мен този регламент е изключително положителен за стимулиране на децата да придобиват увереност. Всъщност това се тества - увереност, освен способност да решаваш задачите - т.е. доколко можеш да прецениш, че си прав в решението си. Дадох съвет на сина ми да посочи решението на толкова задачи, колкото смята, че е решил правилно. Той е преценил, че е решил правилно 19 и е оставил само една без отговор. От 19 има 13 верни и 6 грешни. Ако беше ставил тези 6 непопълнени, щеше да има повече точки, но за мен целта не са точките, целта е детето да е уверено в способностите си. Отчитам, разбира се, че е в 3 клас и не гоним рейтинг. Но подозирам, че догодина бих му дала същия съвет  Mr. Green

# 50
  • Мнения: 293
Да се запиша и аз в новата тема.
При нас вълненията още не са утихнали и днес госпожата от школата ни изненада,че започва да ги подготвя за математически турнир ''Иван Салабашев'' на 7.12.2013
И аз не одобрявам даване по 3 точки за празен отговор.Синът ми е попълнил абсолютно всичко, така както мисли,за следващия път не знам какво да го посъветвам.

# 51
  • Мнения: X
А на мен ми е странен този регламент - не знаеш и не решаваш, дават ти 3 точки; знаеш и решаваш, но допускаш грешка - получаваш 0 точки. Какво се насърчава с това, не мога да проумея. За мен е редно и при грешен, и при непопълнен отговор да получиш 0 точки.
На едно друго състезание при непопълнен отговор получаваш нула точки, а при грешен ти отнемат една.  Wink
Иначе от доста време всяка година по това време ( след ХП и ЧХ) дъвчем въпроса за подобен начин на оценяване.

# 52
  • Мнения: 129
Дами, като ви чета, докато чакам резултатите, за да видя къде е и моето диване и се чудя на какво помага математиката.
Г-жата дето детенцето й от няколко нефиксирани отговори имало два верни и спечелило 6т., но загубило 14?!? Не е спечелило 6 точки, а броя на задачите с неотбелязан отговор по 3, което допускам, че е повече от 14. Колко такива задачи детенцето не е отбелязало не става ясно.
По въпроса за това дали трябва да не се дава отговор, за да се спечелят 3 точки, не забравайте, че децата, които имат подготовка да решават задачите в по-голямата си част не знаят дали отговорът, до който са стигнали, е верен или грешен. Ако знаеха, щеше да е просто, но те не знаят. Знаят тези, които не могат да ги решат. Предполагам, че и 3-те точки се дават точно заради това, да не започне едно налучкване от 4 възможности.
 

# 53
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Иначе от доста време всяка година по това време ( след ХП и ЧХ) дъвчем въпроса за подобен начин на оценяване.

Поне дъвчащите са различни сигурно. Wink
Аз догодина моя ще го посъветвам да реши 10 зад. ,останалите 10 да ги зареже,да хване 100те точки и да бяга да играе. Mr. Green(шегичка,при нас не влиза в рейтинг и нищо няма да го съветвам Wink)

# 54
  • София
  • Мнения: 13 217
Фран, Дидева, така е, прави сте! Но моята и в черновата е "решила" всички задачи. Т.е. на всяка задача има получен отговор и изобщо не се е колебала. Това е. Тя много добре знае, че не получава точка за грешки. Знае, че всяка точка е важна, но подхожда с мотива, аз реших задачата и попълва отговора.  Ясно е, че каквото за всички деца, това е и за моето, но честно казано тоя тип стратегии ми идват доста далеч от реалната математика и явно с увеличаването на наплива стратегиите ще стават все по-сложни.  Но например това, което Danybon пише е стратегия. Т.е. от къде да започнеш да решаваш има значение в някои случаи. Но това не включва стратегията с липсващите отговори, поне в моите представи.
SZA, догодина няма да мислиш така.  Mr. Green

# 55
  • Мнения: 109
Здравейте, според публикуваните отговори на темата 3-4 клас от Черноризец Храбър на зад.11 решението е Б). или най- малко 3 необходими претегляния. Според моите скромни познания би трябвало да бъде В).-4. Може ли някой по- компетентен да се изкаже по въпроса, моля!

# 56
  • София
  • Мнения: 13 217
Разделяш монетите на три групи. 8, 8 и 7
1 теглене 8 и 8 - Ако едната е по-тежка я разделяш на 3,3,2
2 теглене 3 и 3 - Ако едната е по-тежка разделяш на 1,1,1 и така на третото теглене става ясно коя е по-тежка
Ако в първия момент се окаже, че двете групи тежат еднакво, занчи монетата е в групата със 7. Нея пак я делиш на 3,3 и 1 и т.н. При такова разделяне се получава с най-малко претегляния - 3 броя

# 57
  • Варна
  • Мнения: 2 576
Здравейте!
В кое училище във Варна се провежда математически турнир "Иван Салабашев" ?

# 58
  • Мнения: 382
Здравейте!
В кое училище във Варна се провежда математически турнир "Иван Салабашев" ?
В МГ "Д-р Петър Берон". Много е ценено в гимназията. Wink

# 59
  • Варна
  • Мнения: 2 576
Благодаря!
Нещо не мога да се разбера със сайта на МГ-то  Blush, затова реших да попитам тук.

Общи условия

Активация на акаунт