Математически турнири - 24

  • 81 256
  • 731
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 162
Все едно не си чакала за официално потвърждение на резултата на детето ти Simple Smile
С годините станах по-спокойна и търпелива.

Нека не драматизираме толкова много с резултатите. Все пак са изминали около 24 часа от края на състезанието.
Я да сравним бройката на записалите се деца в СМГ и НПМГ. Thinking
Бърза справка ми показва, че в СМГ са се записали около 2230 деца срещу 330 в НПМГ, като само броя на четвъртокласниците в СМГ е два пъти и половина по-голям от всички деца, явили се в НПМГ.
Нормално е СМГ да проверяват по-бавно. Пък и за къде да го бързат, това не е някакво кой знае колко важно състезание.

Пак ще кажа, че организацията в СМГ беше перфектна.
Не се справиха само с едно нещо: Осигуряването на повече паркоместа около сградата на гимназията. Grinning

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 14:21 от Фран Джонсън

# 31
  • Мнения: 412
Изпращайки го на състезание тази година го помолих да се опита да реши всички задачи, с риск да сбърка и да има по-малко точки

Аналогичен съвет му дадох и аз  Peace За пръв път го помолих да стои до края и да не оставя (в това състезание) задача, без да си е дал мнението по нея. Не си спомням колко изкара в пети клас, сега е със 129, т.е. изпълнил е половината инструкции - стоя до края, но остави една задача без мнение.

Много ми е приятно да чета хубавите думи по адрес на НПМГ  Peace Преди 2 години моят човек се яви там и организацията беше все така перфектна, но желаещите деца доста по-малко. Радвам се много, че нещата вървят добре   bouquet

А как ви се видяха задачите? Аз очаквах по-високи резултати, честно казано. Не съм гледала на горните групи, с изключение на 7-8 клас, които ми се сториха балансирани и доста интересни   bouquet

# 32
  • София
  • Мнения: 7 673
В подобно оценяване според мен, при такъв формат, какъвто е Черноризец има известна логика. На мен също не ми допада, но е интересна стратегия, с която не е лошо да свикнат децата. В реалността има много подобни ситуации, в които невзимането на решение е значително по-добро от взимането на погрешно.
Така че, не бих определил начина на оценяване като странен.

Интересна гледна точка.И аз се дивих много на регламента на оценяване.Т.е. тук се оценяват освен математическите способности ,и тази детето реално да се прецени дали би се справило със задачата. Party Т.Е. Дали ще се надцени или прецени правилно. Wink



Да обърна внимание на следното:

Някой тук любезно беше дал линкове за СМТ 2011, 2012. Има новост в регламента и за непопълнен отговор задача от 1 до 10 се дават 2 точки, а за грешен- 0 точки

Simple SmileМоже и да не е новост. Просто сега го забелязах и е в контекста на разговора
Не е новост.

# 33
  • Мнения: 4 877
Тази година си личеше, че СМГ наистина се стараят. Аз пак снимах и можете да сравните тази година и предишните години. Не видях никакви блъсканици и истерии като преди. Дори листата във фоайето бяха залепени по друг начин. Бяха отворили и бюфета, и вратите към двора. Имаше си някакви удобства. Но основно всичко дойде от пускането на списъците в Интернет - нещо елементарно, но спести на всички много време и нерви. Дано да качат и резултатите!
Аз също доста обикалях докато намеря къде да спра, но накрая реших да направя малко по-голям кръг и веднага се намериха места. А, да, може би трябваше да обяснят точно къде се намира 1-во у-ще, че имаше родители, които не бяха гледали списъците на сайта и недоволстваха къде се намира това у-ще.
Но най-много ми харесваше, че този път всички родители бяха някак по-спокойни. Предишните години си беше направо страшно.
Може би, когато бяхме в 3 клас - не беше чак така и тогава аз също съм се изказвала добре за организацията в СМГ (дотогава се явявахме в едно друго математическо у-ще).

Определено и на мен в НПМГ ми е изключително приятно да се явяваме. Постигнали са наистина съвършенство. Мисля, че вече доста училища ще последват този пример и ще се стараят повече, защото СМГ не е изобщо най-лошият пример, по-скоро имат много участници и много явяващи се 4-класници. Харесва ми и това, че имат в НПМГ и церемония по награждаването. Не е толкова въпросът в наградите, а е уважение към участниците и победителите.

Само споделям - супер сложно е, когато си от друго у-ще, да ходиш и да си издирваш грамотата или наградата. За уважение дори не говорим, чувстваш се като досадник.



Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 14:08 от Danybon

# 34
  • София
  • Мнения: 13 217
Абе не знам дали е странност. И на мен ми е странно, че дете решило вярно по-малък брой задачи има повече точки от дъщеря ми само защото тя е решила всички задачи и е посочила отговори.

Дъщеря ти не е решила всички задачи, а е дала отговори на всички задачи...
В подобно оценяване според мен, при такъв формат, какъвто е Черноризец има известна логика. На мен също не ми допада, но е интересна стратегия, с която не е лошо да свикнат децата. В реалността има много подобни ситуации, в които невзимането на решение е значително по-добро от взимането на погрешно.
Така че, не бих определил начина на оценяване като странен.
Да, естествено, моя е грешката в изказа!  Peace Дала е отговор на всички задачи. Логиката е единствено в това да не се играе тото. Тя ходи трети път на това състезание и знае прекрасно регламента. Никога не оставя празно по простата причина, че има отговор за всяка задача. Дали е верен е друг въпрос. Т.е. на нея й стига времето (не оставя празен отговор), успява да намери нейното решение на всяка задача (не оставя празно), почти 100% да не кажа 100 е уверена в решеното и пак не оставя празно  Wink Тези й качества ги намирам за положителни. Пак казвам, регламента е право на организаторите, мое е правото да я пратя или да не пратя на състезанието. Щом съм я пратила значи съм съгласна с регламента. Специално на това тя ходи от 2 клас и не заради евентуално кандидатстване в СМГ, а защото е интересно. Всичко това, обаче не ми пречи да смятам и да споделям, че не е честно тя да има по-нисък рейтинг на това конкретно състезание от някой който е решил същия брой задачи, а за останалите не му е стигнало времето и е получил по 3 точки за всяка нерешена. Все пак този рейтинг в определен случай може да се окаже решаващ и тогава не знам кое качество е по-важно, да си направиш тънката сметка когато си несигурен да не посочиш отговор, или да си решавал логически вярно и да си сбъркал от невнимание. Нито в единия, нито в другия случай резултата е верен, но в единия се поощрява. За мен също не е "странно", думата я употребих в контекста на предния разговор.

# 35
  • Мнения: 7 162
Всичко това, обаче не ми пречи да смятам и да споделям, че не е честно тя да има по-нисък рейтинг на това конкретно състезание от някой който е решил същия брой задачи, а за останалите не му е стигнало времето и е получил по 3 точки за всяка нерешена.
Въпрос на лична стратегия, борба за всяка точка и съвет от родител. Peace

Когато дъщеря ми кандидатства в СМГ преди 3 години, трябваше задължително да се яви на това състезание. Тогава я посъветвах: За задачи, чиито решения и отговори не е сигурна, не загражда отговор.
Беше ни важна всяка една точка от ЧХ, заради рейтинга и кандидатстването в СМГ.

# 36
  • Мнения: 4 877
 Vache, според мен, също е въпрос на стратегия какво ще предпочетеш. В по-горните групи са повече задачи и е добре човек да си прецени кои задачи да зареже, за да бори по-други. Нещо подобно е и на изпита в Американския колеж - зарязваш задачите, които ще ти отнемат доста време за решаване, за да решиш повече задачи. Моят син умишлено е зарязал този път няколко задачи от по-лесните, за да решава по-сложните, които му носят повече точки. Почнал е отзад напред. Така си е преценил. Тествал си е своя стратегия или по-скоро се е тренирал за изпита през март. Не, че не е можел да реши по-лесните, но е предпочел този вариант и да не губи време в изчисления.

# 37
  • Мнения: 2 755
Всичко това, обаче не ми пречи да смятам и да споделям, че не е честно тя да има по-нисък рейтинг на това конкретно състезание от някой който е решил същия брой задачи, а за останалите не му е стигнало времето и е получил по 3 точки за всяка нерешена.
Въпрос на лична стратегия, борба за всяка точка и съвет от родител. Peace

Когато дъщеря ми кандидатства в СМГ преди 3 години, трябваше задължително да се яви на това състезание. Тогава я посъветвах: За задачи, чиито решения и отговори не е сигурна, не загражда отговор.Беше ни важна всяка една точка от ЧХ, заради рейтинга и кандидатстването в СМГ...
Да, де, но синът ми се оказа, че от непопълнените няколко отговора има 2, които в черновата е решил правилно, но в бланката не ги е попълнил, защото не бил сигурен, че това са верните отговори. Заложил на сигурните 6 точки, а изгубил 14. Така че, тази тактика не винаги е печеливша. Със сигурност, обаче, играта на тото при този регламент е сведена до минимум.

# 38
  • Мнения: X
Всичко това, обаче не ми пречи да смятам и да споделям, че не е честно тя да има по-нисък рейтинг на това конкретно състезание от някой който е решил същия брой задачи, а за останалите не му е стигнало времето и е получил по 3 точки за всяка нерешена.
Съвсем честно си е. Фран го е казала много точно - въпрос на стратегия, добър съвет от подходящия човек ( родител и/или учител) и борба за всяка точка. Ти ( или този, който готви детето) също сте можели да дадете подходящите съвети. Например 15 сигурни задачи и 5 непопълнени, пред решаване на всичките 20 с риск за грешка.При четвърти клас това не е толкова трудно, защото всяка задача носи еднакъв брой точки. А и това, че друго дете е оставило нерешени задачи не означава непременно, че не му е стигнало времето. Може просто правилно да е преценило, че задачите не са по силите му и е по-добре да получи 3 точки без да посочва отговор, отколкото да сгреши.
И най-важното - условията са еднакви за всички деца.

Заложил на сигурните 6 точки, а изгубил 14.
Не е изгубил 14. Все пак е спечелил 6 от тях.

# 39
  • Мнения: 2 755
Не е изгубил 14. Все пак е спечелил 6 от тях...
Права си Дидева. Веднага се поправям. Изгубил е 8 точки. Не ми забелязвай грешките. Аз с математиката съм на ВИЕ.  Laughing

# 40
  • Мнения: 928
Vache, моя син не е дал отговор на 6 задачи. Казахме му, ако не е сигурен да не отбелязва. Времето му е стигнало точно, излязъл последен. Т.е. решил е всяка една задача. Като проверихме задачите се оказа, че на две от тях е щял да отговори правилно. Ядосва се, че не ги е отбелязал, но точките, които ще получи според мен са напълно заслужени  Peace

# 41
  • Мнения: 7 162
Да, де, но синът ми се оказа, че от непопълнените няколко отговора има 2, които в черновата е решил правилно, но в бланката не ги е попълнил, защото не бил сигурен, че това са верните отговори.
Колко процента не е бил сигурен? 30%, 50% , 100%?
Аз говоря за несигурност над поне 90%.

Всичко е и твърде индивидуално. Ами я си представи, че е решил въпросните две задачи, както казваш, но от непредпазливост, притеснителност или разсеяност, е пренесъл на бланката грешен отговор на поне едната от задачите.

# 42
  • Мнения: 2 755
...Всичко е и твърде индивидуално. Ами я си представи, че е решил въпросните две задачи, както казваш, но от непредпазливост, притеснителност или разсеяност, е пренесъл на бланката грешен отговор на поне едната от задачите....
С това съм съгласна на 100%, предвид факта, че детето ми определено се вписва в групата на децата, които по-трудно се концентрират. Лесно се разсейва и много прибързва.  Confused

# 43
  • Мнения: X
...детето ми определено се вписва в групата на децата, които по-трудно се концентрират. Лесно се разсейва и много прибързва.  Confused
Не го мисли толкова. Ако ви е писано, ще стане. И моето дете мина през кандидатстването след 4 клас, макар и не в СМГ. Още като тръгваше за състезанието ми каза да не очаквам точки от непопълнени отговори. Така и стана. Имаше три деца в класирането с по 18 решени задачи, но с различни резултати като точки. Той беше последен от тримата, защото беше решавал наред. Това не попречи да го приемат без изпит, а после - да разберем че не всяка МГ си заслужава усилията.  Peace

# 44
  • Мнения: 41 528
Vache, според мен, също е въпрос на стратегия какво ще предпочетеш. В по-горните групи са повече задачи и е добре човек да си прецени кои задачи да зареже, за да бори по-други. Нещо подобно е и на изпита в Американския колеж - зарязваш задачите, които ще ти отнемат доста време за решаване, за да решиш повече задачи. Моят син умишлено е зарязал този път няколко задачи от по-лесните, за да решава по-сложните, които му носят повече точки. Почнал е отзад напред. Така си е преценил. Тествал си е своя стратегия или по-скоро се е тренирал за изпита през март. Не, че не е можел да реши по-лесните, но е предпочел този вариант и да не губи време в изчисления.

Това е добра стратегия за АК, но не чак до там добра за състезание. На изпита в АК си "победител" ако си в първите 75. На състезанието си победител ако имаш първи резултат. За целта се гонят 100% решени задачи. Има и нещо друго - в АК по дефиниция не може да бъдат решени 100% от задачите, докато на състезанията това е постижимо.
Но принципно положение за всякакви състезания е ако ти се закучи задача да я оставяш и да се връщаш накрая чак.

Общи условия

Активация на акаунт