Отговори
# 15
  • Мнения: 10 547
Грешно разбирате задължителната предучилищна подготовка!  Peace

Предучилищната подготовка не е учене в смисъла и значението на думата, които се влагат при ученето в училище. Задължението на предучилищното обучение е да даде равна основа и база на децата, върху която да стъпи същинското ограмотяване, което се случва при постъпване в първи клас!

Държавните образователни изисквания
, касаещи децата от трета и четвърта градински групи не са променяни от приемане на Наредбата, касаеща предучилищното възпитание и подготовка. Това се случва през далечната, вече, дата 18 септември 2000 г. www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=206
Децата и до този момент са подготвяни за училище по същите методики, образователни направления и изисквания. Това, и с въвеждане на задължителната предучилищна подготовка, не се променя и няма да бъде променено! Никъде, никога и никой не е въвеждал училищни норми, порядки и начини на обучение на децата във възраст 3-7 години.

Моля, запознайте се добре с Наредба №4 на МОН, линк към която дадох по-горе и не пишете неверни неща! Битуването на градски легенди от типа "Седят на чин от петгодишни", "На пет ги карат да четат" вредят както на разпространителите, така и на лековерните.

Нима до този момент, родители, не знаехте, че децата ви не ходят просто на детска градина с цел да има къде да бъдат пазени през деня, а биват подготвяни за училище?

Съжалявам искрено цялото журналистическо съсловие, което омаза с непрофесионалните си интерпретации реалната постановка на задължителната подготовка, както и тъпунгерите от МОН, които не излязоха като нормални хора, на нормален език да обяснят същността на пребиваването на децата в ДГ. Същност, която съществува далеч преди приемането на двете години ПУ.

Последна редакция: ср, 01 окт 2014, 15:42 от Касита

# 16
  • Мнения: 7
Просто искам родителите да имаме правото да решим сами дали на пет или шест години детето ни да тръгне на предучилищна, а не да ни задължават. Имам и малък син на 2 години и десет месеца и ако мога да променя нещо поне за него то ще опитам. Знам, че нищо не зависи от мен, но ми се искаше да мога да променя нещата.

# 17
  • София
  • Мнения: 1 847
Против. Една година е достатъчна. Дори и без нея може.

При записване в 1-ви клас не се ли изисква документ, че детето е минало предучилищна подготовка?

Искат, но ако няма просто попълва декларация, че не е посещавало ПП.

# 18
  • София
  • Мнения: 12 012
Просто искам родителите да имаме правото да решим сами дали на пет или шест години детето ни да тръгне на предучилищна, а не да ни задължават. Имам и малък син на 2 години и десет месеца и ако мога да променя нещо поне за него то ще опитам. Знам, че нищо не зависи от мен, но ми се искаше да мога да променя нещата.

 А не искаш ли да имаш право да решиш кога детето да тръгне на училище?
Примерно на 11 години ooooh! Mr. Green

# 19
  • София
  • Мнения: 1 847
И сега родителите имат право да решат кога детето да тръгне в 1 клас - дали на 6 или 7

# 20
  • Мнения: X
И сега родителите имат право да решат кога детето да тръгне в 1 клас - дали на 6 или 7
По същата логика имат право и да решат кога да постъпи в група ( клас) за предучилищна подготовка. На четири или на пет.

# 21
  • Мнения: 10 547
В подготвителните групи, особено в училищата, един солиден процент от децата, не са посещавали никаква градини и училища преди 6-годишна възраст.
Отделно, че законът е парадоксален: веднъж задължава родителите да запишат децата в ПУ от петгодишни, второ дава право и вменява задължение на децата да постъпят в първи клас.

# 22
  • Мнения: 11 875
В подготвителните групи, особено в училищата, един солиден процент от децата, не са посещавали никаква градини и училища преди 6-годишна възраст.


Абсолютен факт  Peace , в момента в групата на синът ми е точно така и децата трета седмица са там вече и все още има поне 3-4 които плачат като ги оставят Rolling Eyes

# 23
  • Мнения: 1 298
Грешно разбирате задължителната предучилищна подготовка!  Peace

Предучилищната подготовка не е учене в смисъла и значението на думата, които се влагат при ученето в училище. Задължението на предучилищното обучение е да даде равна основа и база на децата, върху която да стъпи същинското ограмотяване, което се случва при постъпване в първи клас!

Държавните образователни изисквания
, касаещи децата от трета и четвърта градински групи не са променяни от приемане на Наредбата, касаеща предучилищното възпитание и подготовка. Това се случва през далечната, вече, дата 18 септември 2000 г. www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=206
Децата и до този момент са подготвяни за училище по същите методики, образователни направления и изисквания. Това, и с въвеждане на задължителната предучилищна подготовка, не се променя и няма да бъде променено! Никъде, никога и никой не е въвеждал училищни норми, порядки и начини на обучение на децата във възраст 3-7 години.

Моля, запознайте се добре с Наредба №4 на МОН, линк към която дадох по-горе и не пишете неверни неща! Битуването на градски легенди от типа "Седят на чин от петгодишни", "На пет ги карат да четат" вредят както на разпространителите, така и на лековерните.

Нима до този момент, родители, не знаехте, че децата ви не ходят просто на детска градина с цел да има къде да бъдат пазени през деня, а биват подготвяни за училище?

Съжалявам искрено цялото журналистическо съсловие, което омаза с непрофесионалните си интерпретации реалната постановка на задължителната подготовка, както и тъпунгерите от МОН, които не излязоха като нормални хора, на нормален език да обяснят същността на пребиваването на децата в ДГ. Същност, която съществува далеч преди приемането на двете години ПУ.

Много малко родители протестират заради процеса на учене, който така или иначе е основното, което децата на тази възраст правят - дори (предимно) при игра. Повечето родители недоволстват, защото ги задължават да вкарват децата си в една допотопна и закърняваща мисленето система. По частните градини например много се държи на образователния елемент - хората го търсят, плащат и надплащат И за него. Освен за нормално отношение към децата и родителите. Някаква лампичка да светва защо не искат даром този елемент от държавата?

С цитиране на наредби този въпрос не се разрешава. И въобще, разрешава само на индивидуален принцип. Не бих чакала нещо висококачествено от държавата - нито в сферата на образованието, нито от здравната каса, да речем. Така че, недомислицата, която остава, е елементът на задължение - задължение да ползваш нещо нискокачествено в един толкова чувствителен аспект.

# 24
  • Мнения: 10 547
Върху същата Наредба, която цитирам, се основава и подготовката в частните ДГ и училища, предоставящи предучилищна подготовка и възпитание. За да постъпя в една такава структура, буквално държах два поредни дни нещо като държавен изпит.
За качеството на услугата зависи човешкият фактор преди всичко. Плява и брак сред колегите има и в държавните, и в частните училища и градини. Уви, дори и условието "Плащам си" не дава 100% гаранция.
Сега, и да обяснявам, че има разлика между подготовката на дете ходило на ДГ от петгодишно, смисъл тук няма да има.

И си оправете заглавието на темата. Ранната детска възраст започва на 1 година и завършва с навършване на 3 години. Възрастта от 3 до 7 се води предучилищна.

От мен толкова по темата. Успех на всички ни!  Simple Smile

Последна редакция: ср, 01 окт 2014, 16:17 от Касита

# 25
  • София
  • Мнения: 1 847
И сега родителите имат право да решат кога детето да тръгне в 1 клас - дали на 6 или 7
По същата логика имат право и да решат кога да постъпи в група ( клас) за предучилищна подготовка. На четири или на пет.

Не е точно така, защото ако няма места за 4-годишно никой не е длъжен да го приеме.

# 26
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 309
Дъщеря ми/5г/ е предучилищна и ходи с голямо желание.17 деца са в групата.На половин ден.
Рисуват,оцветяват,лепят,изрязват,пишат чертички и ченгелчета...играят на двора 30 минути,в класната стая имат килим и шкаф с играчки ...
Смятам ,че ще е добре подготвена за 1 клас.
Предпочитам предучилищната пред детската градина.

# 27
  • Мнения: 4 420
Детето ми е ходило на градина, но последните няколко месеца не, преместихме се в друг град в нова детска градина. Аз също си представях предучилищната точно така със столчета, масички, но днес когато видях тези чинове осъзнах защо детето ми се държи така, та аз самата не го приемам как да го приеме то, неговата представа за градина бе съвсем друга.

Да не би детето да се е стресирало от местенето? Може да е очаквало, че в новата градина ще е като в старата. А сега хем нова градина/деца/учители, хем и по различен начин протича деня. Поне моята се стресира от смяна на обстановка.

# 28
  • Мнения: X
И сега родителите имат право да решат кога детето да тръгне в 1 клас - дали на 6 или 7
По същата логика имат право и да решат кога да постъпи в група ( клас) за предучилищна подготовка. На четири или на пет.

Не е точно така, защото ако няма места за 4-годишно никой не е длъжен да го приеме.
Има ли желание, има и начин.
Всъщност ограничения има и при приема на седемгодишни деца с удостоверения за училищна готовност. Справка - някои столични училища.

# 29
  • Мнения: 109
 На мен ми е интересно друго. Какво правят 4-5 годишните деца на тези родители, които са решили да не посещават ДГ? Ще ви кажа от личен опит с моето дете - скучае и ме подлудява. Моят син тръгна на ДГ на 2,5г. и досега един път не съм чула, че не иска да ходи. Понеже достА боледува, а и е астматик и от всеки сопол прави пристъпи, аз не работя. Миналата зима по лекарска препоръка го спрях 5 м. от градина. Е нямаше такъв ужас - всеки ден ме питаше кога ще се върне пак в детската. Тези деца според мен имат нужда от общуване и с други деца, не само с мама и татко. После защо плачели в първи клас - еми ще плачат, като не са се отделяли от полата на мама 7 години.
 Относно учебния процес: преди  няколко дни синът ми навърши 5г. В частна градина е и там държат на обучението.  Преценили са, че тази година ще учи по учебниците за 4 група. Нямам нищо против. Виждам че има доста знания и не му е трудно. Освен това посещава и логопед заради някои звуци, които не може да произнася и тя не го щади. Има и домашни, които си ги пише сам. Аз отказвам да вися на главата му, а той да ми се лигави, та чак от стола да пада. Когато го оставя сам всичко е по- бързо и прилежно написано. Не съм амбициозна майка, а той не е генийче. Но не мисля, че му вредят навиците, които му създават в градината. Време за игра има колкото иска. Караме двамата колело и тротинетка почти всеки ден. И за таблет също се намира време. И най- важното според мен, което го научиха е, че домашните са негови, а не на мама и негови.

Общи условия

Активация на акаунт