Наказанията в училище - индивидуални или общи?

  • 15 129
  • 95
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 6 370
 Защо търпите такива идиотски педагогически похвати? Нито бих дала пари, нито бих изпратила детето да чисти.


отиваш да си вземеш детето от училище и то ти разказва, че днес пак не са имали физическо, примерно, защото са били наказани заради Гошко, който се бил в коридора. и вместо това, писали 50 пъти "няма да се бия".

за какво търпене става дума? как се преодолява това? скандал с учителката? с директорката? постфактум?

# 61
  • Мнения: 21 586
  При всички случай бих говорила с  класната и с учителката, която практикува тези неща, ако трябва и с директорката. Най-малкото на родителска среща може да се дискутира редно ли е това изобщо. А пари точно по никой начин няма да дам за нещо, счупено от друго дете, нито пък ще пратя детето си да чисти заради Гошко, това е гаранция.

  Впрочем, при нас имаше опит за нещо подобно. Една от учителките не може да овладее дисциплината в класа, за което обвинява три-четири момченца. Положението става все по-лошо, и заради увеличаващия се брой неслушащи урока момченца, на нея и идва гениалната идея да размести класа и да съчетае слушащо момиченце с калпазанин. Така моята девойка се озовава до пакостника Г. След като десетина минути от започването на часа той я ръчка, бута, шушка тя почва да му отвръща и учителката ги изправя прави до чина. В това време вече прави стоят Марийка и сложения до нея Гошко, Пенка и Тошко, и още пет-шест двойки. Госпожицата им събира бележниците и им фрасва по една забележка. Така доскоро послушните и "безпроблемни", според самата тая овца деца, се озовават с наказание.
  На следващия час тя се явява конвоирана от зам директорката, която в продължение на десет минути им чете конско - на целия клас, без да прави никакво разграничение между децата, повечето от които не са направили абсолютно нищо лошо,  колко са ужасни и какви наказания ги очакват ако не слушат госпожицата.
Като отидох да питам тая госпожица, има ли тя специално към моето дете някакви забележки, желания и препоръки, та то се озовава с наказание и лоша дисциплина - ама не, тя не, обаче ТЕ били неуправляеми.
  В края на седмицата имаме родителска среща по тези проблеми, инициирана от нас и познайте дали ще стане положението да продължава, както са я подкарали тия педагози.

Последна редакция: вт, 17 мар 2015, 11:09 от Iris04

# 62
  • София
  • Мнения: 6 370
аз съм борбен човек, но понякога диалогът е невъзможен.... Sad

# 63
  • Мнения: 21 586

 Това е така - ние сме все още втори клас, а аз все повече виждам, че диалог не е желан и от него често не следва нищо.

Аз как да възпитам у детето си уважение и респект към тези педагози, ако те правят постоянно такива несправедливи простотии? Децата да не са слепи или глупави, нещо, та да не схващат, че това се дължи на пълна неспособност за справяне...

# 64
  • Мнения: 1 841
Ооо, и ние често правехме родителски срещи заради дисциплината - резултатът беше нулев. Най-често родителите на проблемните деца изобщо не идваха. Госпожите една през друга се оплакваха от дисциплината, споменаваха имената на тези 4-5, които правеха невъзможен живота на всички останали и накрая едно голямо нищо и половина. Някои родители попитаха защо не ги изключат от класа тпроблемните. Отговориха, че в никакъв случай не биха направили такова нещо, защото щели да им прецакат бъдещето. Жертваме 34 за 3-ма - това е положението. Как преди години, когато ние бяхме ученици, имаше начин да се справят с проблемните деца и по никакъв начин не беше допустимо шепа диванета да тормозят всички!!! Имаше начини, нали! Можеше да се преодолее такъв проблем. Защо сега не може, питам аз!!! Какво се промени?

# 65
  • Мнения: 21 586
 Промени се това, че са демотивирани, уморени, скапани, нископлатени и не знам още какво, ако ги слушаш - цялото мироздание се е събрало да им пречи да си вършат работата.

  Всъщност дразнителят който разбива дисциплината - поне при нас - е деветгодишен еднометров очилат вожд на червенокожите.  Ако тях ги слушаш е за затвора и една орда възрастни обучени педагози не могат да се справят с него - това трябва да направят другите деца и техните родители.

  Сега подозирам, че пак ще си измият ръцете като го преместят в пореден клас, ползвайки за претекст исканията на другите родители -нас, тоест - които не са окей децата им да са разглеждани в един кюп.

# 66
  • Мнения: 5 160
Код:
Какво се промени?

Е как какво, сЛобода и демокрация, промяна в поколенията, безграничното чувство - никой нищо не може да ми каже и нарежда и накаже (което тръгва от родителите).

# 67
  • Мнения: 1 841
Код:
Какво се промени?

Е как какво, сЛобода и демокрация, промяна в поколенията, безграничното чувство - никой нищо не може да ми каже и нарежда и накаже (което тръгва от родителите).

Съгласна напълно! Само добавям:

+ безсилието на училището като институция.

# 68
  • Мнения: 46 565
 Защо търпите такива идиотски педагогически похвати? Нито бих дала пари, нито бих изпратила детето да чисти.

Парите при нас си ги дават тези, които са счупили, не бих дала и лев, ако вината не е на моето дете.
За наказанията на класната нямам намерение да се разправям, защото сме последна година. Ако се беше случило предишните - да.
По физическо скоро ги бяха наказали да правят не знам си колко коремни преси ли не помня какво беше, защото не знам си кой направил не знам си какво. Без загряване, без нищо и то безумна цифра, която и учителят съм сигурна, че не може да направи. Децата едва ходеха на следващия ден. Ако се повтори ще се намесим, засега й казахме следващия път като се случи да стане и да каже - "Господине, уважавам ви и уважавам предмета ви, с поведението си го показвам, но отказвам да изпълня това наказание, за което е виновен друг." Казах й, че с баща й ще застанем зад нея, каквито и да са последствията.
1-2 клас учителката от занималнята си беше позволила да накаже едно момиче с 200 пълни клякания, естествено без загряване. Под пълни имам предвид коляното да минава пръстите, нещо опасно, знае го всеки, който има минимална физическа култура. След като на другия ден детето не можеше да ходи родителите вдигнаха един хубав скандал и се приключи с тези глупости.

И не съм съгласна, че причината е в демокрацията. Конкретно за агресията и дисциплината отговорът на родителите, чиито деца са проблемни в нашия клас е - Ами какво да го правя, аз едно време бях същия.
Това са и моите спомени, имаше тормоз непрекъснат, но никое дете не смееше да сподели, защото "такива неща не се случваха", така насилниците израснаха с чувството на безнаказаност и го предадоха на децата си.

# 69
  • София
  • Мнения: 17 592
На наказателните контролни оценките обикновено са занижени с 1 единица - нали са наказателни - значи, ако имаш 6, в бележника ти пишат 5 без да си направил нищо лошо. Но има и други наказания - двама счупили столовете - целият клас събира пари, за да се възстанови щетата. Е не съм съгласна да плащам за чужди вандалщини!!! Откъде накъде!!! Пак за подобен случай - повредено имущество - ги бяха наказали да чистят следобед в двора на училището. Тези, които не бяха счупили нищо, чинно си дойдоха да чистят училището, а виновните изобщо не се появиха - пука им, голям праз. На другия ден никой не ги попита защо ги нямаше вчера! Е това какво е? И какъв е смисълът? Какво е посланието към тези, които плащат за чуждите грешки? Прехвърляме проблема на тях - те да се оправят, така ли? Е, КатиABV, мислиш ли, че така е справедливо и възпитателно? Става въпрос за деца под опеката на възрастни (родителите и учителите), които възрастни трябва да въздадат справедливост и да съблюдават за спазването на реда в училището, а не нагледно да демонстрират на децата колко е"справедлив" светът и как трябва сами да се оправят. Наказваме изрядните, а виновните минават между капките!


1. АБСУРДНО е да се занижава оценка от изпит. Какъвто и да било, по каквито и да било причини.
2. Финансовата отговорност, по очевидни причини, е лична и конкретна.
3. Защо не са ги попитали "защо не дойдохте"? Децата, които са чистили - не учителите. Общо взето, работата им отдавна не е да са пъдари...

# 70
  • Мнения: 1 841
По първа и втора точка съм съгласна с теб.  Peace
По трета - не съм сигурна, че децата трябва да държат сметка на тези, които не са дошли да чистят - всеки си отговаря за себе си. А и на гаменчетата хич не им пука, че някой щял да ги пита "защо ви нямаше вчера" - достатъчно нагли са, ще намерят подходящи думи за затапване. И какво после? Нищо.
Учителите не са пъдари, така е, но те са наложили наказанието и те трябва да следят за изпълнението му и след това трябва да има някаква санкция за неизпълнението - лична и конкретна санкция към тези, които не са се явили, а е трябвало да го направят.

# 71
  • Мнения: 21 586
 

3. Защо не са ги попитали "защо не дойдохте"? Децата, които са чистили - не учителите. Общо взето, работата им отдавна не е да са пъдари...
[/color]

 каква странна идея... Значи на учителите не е работата да попитат неявилите се на наказание, което самите учители са определили, но децата трябва да питат друг ученик защо не е дошъл? И като го попитат, какво следва от това?

 Най вероятно ще получат отговор "Защото не сме балъци като вас" и той ще бъде съвършено правилен.

 

# 72
  • Мнения: 18 582
По физическо скоро ги бяха наказали да правят не знам си колко коремни преси ли не помня какво беше, защото не знам си кой направил не знам си какво. Без загряване, без нищо и то безумна цифра, която и учителят съм сигурна, че не може да направи. Децата едва ходеха на следващия ден. Ако се повтори ще се намесим, засега й казахме следващия път като се случи да стане и да каже - "Господине, уважавам ви и уважавам предмета ви, с поведението си го показвам, но отказвам да изпълня това наказание, за което е виновен друг." Казах й, че с баща й ще застанем зад нея, каквито и да са последствията.

Аз за такова нещо бих обявила война. Tired С медицинско, жалби и скандали, докато не получи въпросния господин мускулна треска от притеснение. Това е издевателство, в пълния смисъл на думата.

# 73
  • Мнения: 2 190
Но има и други наказания - двама счупили столовете - целият клас събира пари, за да се възстанови щетата. Е не съм съгласна да плащам за чужди вандалщини!!! Откъде накъде!!!
Ехооо, живеем в БГ, нали. Разбира се, че ще плаща целият клас (училището иска да си вземе парите. Взема от когото може. Ако са всички - шансът е по голям).

Ето ви извадка от правилника на 125-то СОУ, София - написано черно на бяло. Ако училището не установи виновен - плащат всички. Защо да се мъчи да установи виновника. И как точно ще го направи. За мене идеята е очевидна - да плащат всички.

"Дежурните ученици в стаите и коридорите отговарят за опазване на имуществото в класната стая по време на междучасията. При повреда виновният ученик възстановява щетите (ако такъв не бъде установен, щетите се възстановяват от целия клас).
[/u] от тук, стр. 15: http://sou125.com/images/files/2015/3.pdf

ПП. Детето 3 години учеше там. Може би сме били кротък клас, но не сме събирали пари за повредено имущество. Ако бяха поискали и моето дете няма вина - нямаше да дам и 1 стотинка. Точка.

# 74
  • Мнения: 24 467
Някой май се е самозабравил. Плащането от всички е солидарна отговорност, а такава може да се въвежда само със закон. Правилникът да си го ... приберат някъде, незаконно е и аз не бих плащала, ако моето дете няма установена вина. Скобите да си ги изпълняват тези, които са сътворили тъпотията. 

Общи условия

Активация на акаунт