Наказанията в училище - индивидуални или общи?

  • 15 107
  • 95
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 46 529
Е, тук наказание май заслужава учителката...
1. Не е била подготвена за час...
2. Оставила е учениците сами и е очаквала от тях да седят и чинно да я чакат...

1. Е, хайде сега. Винаги може да се наложи излизане, човек е, може да й стане лошо, може да се сети за нещо. Големи деца са, нищо няма да им стане.
2. Не са я чакали, трябвало е да гледат представяне на доклад. Дете в 4 клас е достатъчно голямо, за да може да задържи вниманието си без да има пъдар на главата. Не намирам извинение за подобно поведение, но съдейки по съседната тема, чак сега разбирам, че явно родителите толерират това, най-сетне ми се изясни картинката...

ПП да не бъркаме колектив със стадо овце и магаре за водач.

Да, много точно казано.

# 46
  • Мнения: 1 129
НСЧ, интересна тема. Съгласна съм с казаното от теб, но не и в частта, че дете в 4 клас може и знае как да постъпи, за да задържи вниманието. Смятам, че това не е така, не заради фактор "възраст", а заради липса на авторитет. Това дете, само по себе си не е част от колектива/класа, не могат да го припознаят като свой и най-вече като човек, който трябва да се слуша. МИсля, че независимо от възрастта винаги има индивиди, които искат да "прецакат системата", да избягват от задължения, да ги осмеят публично - и тях, и спазващите ги "мишки".

Устатите хора (лично мнение) обикновено не се боят. Сега ще разкажа как се проявих като такава, без изобщо да го целя и искам:
Скрит текст:
В 1-ви курс, преди много, много години асистентът ни задаваше задача да подготвим материал у дома, който да изнесем като лекция пред курса. В първите 5 минути асистентът излизаше и идваше накрая. Това, което ставаше в аудиторията, вярвам, че всички си представяте - шум, смях, даже бележки хвърчаха. Авторитетът излезе ли, няма сила, която да въведе ред и дисциплина при пропуснати 7 години, да речем.
 Колегата, застанал отпред, нищо не можеше да направи. Беше страшно обидно за него и за другите, които искаха да го чуят. Понеже бях една от тях, и досега не смятам, че трябваше да дискутирам с пречещите и да им давам наставления за поведение. Това си го носиш отвътре - или си възпитан, или не си, или приемаш задълженията си, или клинчиш.
Когато в друга лекция беше мой ред да излезя отпред, казах пред асистента и пред колегите, че държа да се уважава труда ми и ако на някого не му е интересно, да напусне сега, като няма да получи копие от писмения ми материал.  Излязоха двама души, другите не гъкнаха. Значи можело.
Как реагира колектива на поведението ми след тази случка ли - ами някои недобре. И аз да бях на тяхно място, и аз не бих искала да ми се чете публично как да се държа, особено ако не искам. Страх ги беше, че няма да си мълча и това ще има последствия. До края ме имаха за сериозна и надменна, но никой не излезе да ми опонира нито веднъж. Сдобих се и с приятели именно поради "сериозното си име". Обаче ми беше много неприятно, че така се получи - та ето ви пример какво се случва с несъгласните като мен - с отцепилите се. Не намирам, че постъпих добре, но постъпих правилно. Как се формира общо решение на колектива обаче още не ми е ясно.

Дете/възрастен ще те слуша само ако си му интересен или респектиращ. В този ред на мисли, тези, бягащите от час, не са нещо повече от двойкари в общия случай. Но за да поведат цял клас след себе си са и личности, които или класът харесва, или ги е страх от тях. И именно поради това, че подбудители са те, наказанието следва да е индивидуално, каквото според мен то трябва да е винаги, защото няма обща вина.

# 47
  • Мнения: 1 463
А не може ли учителката да отрази с оценка изпълнението на наказанието?!
На учениците, които са го изпълнили, да пише висока оценка, а на тези, които ги е домързяло да го изпълнят - да пише ниска оценка (2) или да ги накара още веднъж точно тях да изпълнят възложената задача.

# 48
  • Мнения: 422
Ами те учениците се наказват и поощряват с оценка в училище - това е индивидуалното преценяване на постиженията на учениците. Относно дисциплината има различни възпитателни методи.

# 49
  • Стара Загора
  • Мнения: 72
Класът е колектив. ....
Именно. Такъв вид наказание е на чисто казармен принцип и като такъв няма никакво място в съвременното обучение. Децата не могат да избират в кой клас /паралелка/ да са. Нелепо е да наказваш всички за сметка на тарикатите.

ПС.
Абонатите на топлофикация са на същия принцип. Laughing Laughing Сметките на тези, които не плащат се разпределят на изрядните. Питай ги хубаво ли им е  Mr. Green

Зависи от ситуацията.
...Изобщо казано, това са изпитани методи за възпитание на колектив. Не на възпитание на голям брой хора на куп, а на възпитание в колективно мислене / действие като колектив.


Детето ми е човек, а не пчела. Така че, това колективно възпитание да го прилагат на някой друг.
  Сплотен клас се получава от хора, които имат сходно мислене, интереси, ценностна система... В описаните от теб случаи, това не е така.

Последна редакция: пн, 01 дек 2014, 13:55 от Tisho_P

# 50
  • Мнения: 46 529
...а заради липса на авторитет...

Пропуски във възпитанието по повод отношението м/у хората бих казала. Защото децата, които се държат така, се държат по същия начин и в междучасията с другите деца.
Подвиквания, обиди и подобни неща, независимо в училище, на улицата или вкъщи, са липса на възпитание и за мен нямат оправдание.

# 51
  • София
  • Мнения: 6 363
Общите наказания са някакъв тъп комунистически похват, който освен всичко друго, доказано не действа на виновниците.

аз съм била ученичка през соц. време и никога не са ме наказвали групово заради чужда вина - никога!

а сега с изненада разбрах, че се практикуват групови наказания заради индивидуални простъпки - и то с архаични методи от рода на "100 пъти преписване на поучителна фраза", лишаване от час по физическо възпитание и още по-брутални, да не споменавам.

най-меко казано, това са напълно неработещи похвати. те пренасят проблема от болната глава върху здравата и показват абдикиране на педагога от проблема - той се опитва да накара децата сами да превъзпитат виновниците, за да не бъдат наказвани повече без причина. това е абсурдно, неизпълнимо и непедагогично. мислех, че е някаква локална изцепка, а от тая тема с изненада разбирам, че е бая разпространена практика.

това е просто поредното доказателство за жалкото състояние на педагогиката в българските училища.

# 52
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Прочетох само първия пост. И диагонално няколко думи.

Това не е комунистически, а военен метод. Логиката е много проста, училието минимално, а и ефект има. Вместо да накажеш виновния, оствяш останалите да го накажат/стъжнят му живота.

Обаче тази тактика не би следвало да я има в школо.

Учителят ако има претенции да не е звероукротител трябва да обясни и накаже адекватно и индивидуално. Осатаналото е масово озлобяване и подготовка за наказание на хрисимо дете с прекрачен праг на търпимост. Показва голямо безсилие и доста некадърност.

# 53
  • Мнения: 21 490
   Категорично съм против. И толкова съм против категорично, че една   ... учителка, която се пробва да остави целия клас "наказан" десет минути след края на учебното време прав до чиновете, заради това, че двама правили не знам какво в часа - те тия двамата във всички часове така си правят, моментално отнесе грандиозен скандал на четири очи. Яростта ми беше подплатена с това, че детето си тръгва след училище и трябва да хване автобус до десет минути, следващият е след 50.
 
    Ако се е провинило - моля, да го наказва, да го задържа, да прави каквото смята за необходимо и какъвто и е педагогическия похват.
    Но да ми упражняват групови наказания, да изграждат по този начин колектив - ще имат много здраве.  Само да съм чула, че и някоя друга практикува тези похвати.

  ПП. Срещнах и друг интересен казус тука, за "изказването". Grinning Може би е  за отделна тема, защото ми се струва, че едновремешните детски представи да мълчиш като партизанин, но да не изклюкаш безобразничещото другарче вече са отстъпили място на едно по-здравословно отношение към нарушенията на реда сред децата.

Последна редакция: чт, 11 дек 2014, 10:47 от Iris04

# 54
  • Мнения: 14
Синът ми е във втори клас. Класът е 2/3 момчета. Поведението е под всякаква критика. Миналата година се напасваха. Тази година се " отличиха" "бандитите". Заради две три деца в началото се наказваше целия клас. Против съм, защото ефекта бе отрицателен - виновните деца не се "поправяха", а останалите ставаха по-плахи в действията си. Явно и госпожата го е разбрала. Сега вече им пише индивидуални забележки в бележника. Ако се наложи, вика родител за разговор.

# 55
  • Мнения: 1 840
Категорично против и от мен! Не виждам къде е справедливостта тук и какъв урок ще получат тези, които са наказвани за постъпките на виновните! Защо невинните трябва да носят отговорност за постъпките на виновните! Защо! И какво трябва да направи едно дете, за да не бъде наказвано? Очевидно да не прави нищо лошо не е достатъчно - пак ще бъде наказано, защото бабаитът до него, не си прави труд да се държи дисциплинирано. В едно училище в града ни масово прибягват до груповите наказания (за което много се ядосвах, докато детето ми учеше там) - говорят си двама-трима, които е очевидно кои са - наказателно контролно за целия клас! Защо? Какво е трябвало да направят останалите (освен, че са мълчали и са слушали в класа), че да не бъдат наказани?

# 56
  • София
  • Мнения: 17 592
Категорично против и от мен! Не виждам къде е справедливостта тук и какъв урок ще получат тези, които са наказвани за постъпките на виновните! Защо невинните трябва да носят отговорност за постъпките на виновните! Защо! И какво трябва да направи едно дете, за да не бъде наказвано? Очевидно да не прави нищо лошо не е достатъчно - пак ще бъде наказано, защото бабаитът до него, не си прави труд да се държи дисциплинирано. В едно училище в града ни масово прибягват до груповите наказания (за което много се ядосвах, докато детето ми учеше там) - говорят си двама-трима, които е очевидно кои са - наказателно контролно за целия клас! Защо? Какво е трябвало да направят останалите (освен, че са мълчали и са слушали в класа), че да не бъдат наказани?


1. Контролното едва ли е наказание за онези, които съвестно и систематично учат. Нали? Wink
2. Ако не са чак такива ангелчета и няколко деца вкарват в беля целия колектива, целият колектив има достатъчно и разнообразни лостове за... хм, противодействие, така щото ситуацията никога да не се повтори.

# 57
  • Мнения: 24 467
Щом се полза като наказателен метод си е наказание. Защото през това време може да се вземе нов урок или просто да се упражнява стария, ако въобще има време за упражняване според настоящите ни учебни програми в училище.

# 58
  • Мнения: 1 840
На наказателните контролни оценките обикновено са занижени с 1 единица - нали са наказателни - значи, ако имаш 6, в бележника ти пишат 5 без да си направил нищо лошо. Но има и други наказания - двама счупили столовете - целият клас събира пари, за да се възстанови щетата. Е не съм съгласна да плащам за чужди вандалщини!!! Откъде накъде!!! Пак за подобен случай - повредено имущество - ги бяха наказали да чистят следобед в двора на училището. Тези, които не бяха счупили нищо, чинно си дойдоха да чистят училището, а виновните изобщо не се появиха - пука им, голям праз. На другия ден никой не ги попита защо ги нямаше вчера! Е това какво е? И какъв е смисълът? Какво е посланието към тези, които плащат за чуждите грешки? Прехвърляме проблема на тях - те да се оправят, така ли? Е, КатиABV, мислиш ли, че така е справедливо и възпитателно? Става въпрос за деца под опеката на възрастни (родителите и учителите), които възрастни трябва да въздадат справедливост и да съблюдават за спазването на реда в училището, а не нагледно да демонстрират на децата колко е"справедлив" светът и как трябва сами да се оправят. Наказваме изрядните, а виновните минават между капките!

# 59
  • Мнения: 21 490
  Защо търпите такива идиотски педагогически похвати? Нито бих дала пари, нито бих изпратила детето да чисти.

Общи условия

Активация на акаунт