В детска градина или в училище да бъдем предучилищна на 6 години

  • 22 250
  • 180
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 68 659
Права си донякъде... опитвам се да прокарам еретичната си идея, че в крайна сметка различията не са толкова много и в такива размери Grinning

Все едно аз да кажа, че децата, които карат ПУК в училище, изживяват кулутерн шок СЕГА - нови порядки, нова сграда и т.н. нови неща, не си ли съгласна? същото важи и за тях-и сред тях може да има плачещи, не искащи да ходят на новото място, нали?

Другите пък получават шока в първи клас.

# 136
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, изживяват го, но поне е на порции.

# 137
  • Мнения: 68 659
Ами, на порции...къде ти. ...хакваш се отведнъж в дълбокото - от ДГ в ПУК в училище.
Кое им е на порции, всичко им е съвсем ново - нова сграда, нови учители, нови порядки, ново място, нови тоалетни...учат се на седене, на дисциплина и т.н.
Макар за дисциплината да не съм съгласна.... моето дете си е дисциплинирано до степен "темерут" още от яслата, характер просто Mr. Green

# 138
  • Мнения: 6 563
Тете, моята сега тръгна на училище, ами зор си е, нищо, че е пук. поплаква си, не иска да ходи, мъчно ѝ е за дг. плюс че училището е частно с дг към нея и се оказа, че тя е единственото ново дете в класа, другите са от градината. ами, ха, познай дали не стана център на внимание. с новите приятели дойдоха и опитите за тормоз, и обидите, че чак и от съседните класове бяха идвали на сгляда  ooooh! но пък натоварването в пук е малко, при нас в първи клас се учи сериозно. ако плюс стреса от адаптацията ѝ се беше стоварило и сериозното учене, щеше ѝ дойде доста нанагорно. затова и решихме да е в пук в училището. прави ми впечатление, че учителите очакват някаква адаптация при новите деца, стараят се да ги залъжат, когато ги посрещат сутрин, опитват се да съдействат на родителите, по-търпеливи са при научаването на правилата в училище. не знам дали в първи клас са така настроени, защото очакват по-големи и по-самостоятелни деца.
в някои училища има и друг проблем - пук-четата преминават в първи клас и реално приемът за първокласници е силно ограничен. затова ако родителите искат да са сигурни, че детето има шанс в избраното училище е по-добре да го запишат в пук, вместо да се борят за малкото места в първи клас.

# 139
  • София
  • Мнения: 62 595
В пук очакванията и изискванията към децата не са толкова големи, колкото са в първи клас. Затова в ПУК адаптацията в училище е първата порция, а втората с материала и дисциплината им я сервират в първи клас.

# 140
  • Мнения: 8 251
 teta75  всеки сам решава за собственото си дете.
Моето тръгна ПУК в училище и ако трябва да избирам пак бих избрала същото. Само ще кажа, че адаптацията да не спи след обяд при нас продължи почти месец. Беше от ужасен по-ужасен, мрънкащ , спящ и кисел. Ако на този фон трябваше и да се труди сериозно върху тетрадките , аз щях да се гръмна.

# 141
  • Мнения: 6 563
Хоуп, ние затова след нова година бяхме помолили в дг да не я слагат да спи. в нашата дг подготвителната група не спи на обяд, та мисля, че това не е проблем в първи клас, ако е такава практиката и в другите дг.

# 142
  • Мнения: 68 659
Силве, на добър час  и попътен вятър на малечка bouquet

Мисля, че децата се подценяват...доста по-адаптивни са, отколкото ние си мислим. Peace

Позабравила съм какво съм учила в първи клас, то сега и друго вероятно се учи, но чак пък висша математика не ще да е... всяка година се учи различно нещо, независимо в ДГ или в училище, се усвоява учебен материал.
И в ДГ тази година ще учат нещо различно от това, което са усвоявали предходната...все е учебен материал и нови знания, си мисля аз.

Дано децата да са здрави и да имат късмет да попаднат на учители, които освен добри педагози, са и Човеци Praynig

Хоуп, на 7г. вече няма да му се спи на моето злато Mr. Green

Далеч съм от мисълта да казвам кой кога и защо да пуска детето си. Не е това целта ми.  Просто натъртвам на факта, че няма кой знае каква галактическа разлика...поне според мен Peace

# 143
  • Мнения: 6 563
Тете, благодаря  Hug а, бе, адаптивни, колко да са адаптивни  Mr. Green при нас пук-четата май са по-ревливички. мм казва, че са като кучета във ветеринарен кабинет - едно като ревне и другите от солидарност се включват. ами трудно им е на миличките, ново им е. при нас емоциите не бяха само положителни, като си видя класната стая и позапъна да влиза, стояхме отвън заедно да наредим шкафчето ѝ и малко да си поговорим, за да се успокои преди да влезе. нейсе даде ръка на учителката, аз тръгнах и тя подире ми "ама нали ще дойдеш първа да ме вземеш?"  Heart Eyes

# 144
  • Мнения: 68 659
Е, мънички сте още... Grinning

# 145
  • Мнения: 18 481
В нашата група в ДГ децата бяха 34 по списък. И ако в първа и втора група боледуваха, в четвърта са се събирали почти в пълен състав. В сравнение с нашата предучилищна паралелка от 24 деца, разликата е огромна. В ДГ не знам как обръщаха внимание на учебния процес, но учебните помагала до трета група винаги ми се връщаха с доста празни страници. В ПУ в училище нямаше празен ред, да не говорим за купищата допълнително разпечатани страници и няколкото изписани тетрадки. Последното знам, че не може да се обобщава за всяка ДГ, само казвам как беше при нас.

Адаптацията също не е еднаква за предучилищна в училище и първи клас. Преходът е доста по-плавен, тъй като преподавателят има някаква възможност да се ръководи по децата - може да им даде повече време за игра ако прецени, че са изморени, да позволи някои волности, когато се налага и т.н. В първи клас тази гъвкавост вече я няма.

Материалът в първи клас е доста усложнен в сравнение с това, което поне аз съм учила. Доста деца (и родители) се шашкат в началото и за нас беше добре дошло, че битовизмите вече бяха изчистени.

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Това за попълването на помагалата, особено в предучилищна група, зависи от учителя най вече. Програмата е една и съща за всички.

Материалът в първи клас е излишно усложнен. Имам чувството, че се чудят какво да измислят, за да издават все по-нови учебници и все по-шарени. Не разбирам едно - поколения българи са се ограмотили с обикновен лист и молив, а през Възраждането са ги карали първо да се упражняват в пясъчни сандъчета, и чак после са им давали дъска и калем. Нямало е специални шарени задачки, нямало е странни графични решения на прости задачи. Сега всякакви помагала, мултимедии, презентации от учителя, интерактивни дъски... и пишат Уко и на мъжЪТ ми.

# 147
  • София
  • Мнения: 2 307
В предучилищна група децата намаляват в сравнение с броя от предходната година - отиват в ПУК в частни или общински училища, Шилер, Луис Карол и каквито още има. Погледнах от любопитство две градини - имат записани по 22 - 23 деца в група.
Има и друго съображение за оставане на детето в подготвителна група в детска градина - ако желаното училище няма ПУК. Нашият случай е такъв - две предпочитани училища, и в двете няма подготвителни групи. Въпреки че, ако направят центализирана система за кандидатстване, ще стане голямо объркване според мен.

# 148
  • София
  • Мнения: 62 595
На всичко отгоре, ако детето е карало ПГ в училище, то после е с предимство в същото училище за първи клас. Ако сега имах малко дете, щях да жертвам една година спокойствие в ДГ, за да спечеля години спокойствие за училище като го запише в ПГ в желаното училище. Знаете как е с желаните училища.

# 149
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 287
Според мен е по-добре предучилищна група в училище.
Всичко в училище е по-различно-обстановката,реда,дисциплината....
За адаптацията е нужно време.
Аз лично се радвам,че предпочетох ПУК в училище.Дъщеря ми сега е 1клас и днес тръгна на училище спокойна и самоуверена.За нея училището не е нещо ново Hug

Общи условия

Активация на акаунт