В защита на училищата с разширено изучаване на изкуства

  • 14 225
  • 126
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 369
 bubcheto15, не съм го гледала сега репортажа, така че не мога да дам линк, но си спомням подробности, защото бях най-малкото шокирана от случката и реакцията на ръководството.
 Намерих го .
http://gospodari.com/%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87-video37006.html

# 76
  • София
  • Мнения: 1 942
Радвам се, че новият министър се е вслушал в предложенията и е обещал да има обсъждане.

Преди да спра да дискутирам тук няма да спестя поредното си разочарование, че все още има хора, които също като шопа "не сакат на тех да им е добре, а на Вуте да му е зле". Вместо да се борим да има по-добро финансиране в образованието и повече училища да получават повече средства, то ние ще искаме да се ограничават средствата, всички да бъдат равни в мизерията. Жалко.

Позволих си да дискутирам само за неща, които зная от собствен опит. Не бих изказвала мнение, без да бъда достатъчно информирана. Уважавам мненията на всички, които участваха и правото да ги изказват. Бих призовала - преди да споделите вашето мнение - поинтересувайте се, моля малко повече.

# 77
  • Мнения: 41 040
Черна станция, не съм се обърнала само към теб, събрах епитети към деца! под 10години! от темата назад. Също така не са взети пари от нито едно училище, за да бъдат дадени на тези 25 училища, България има над 2500 училища в 1% има такива профили, колко пък да "ощетяват"?

Е, аз как да разбера?

Как да не са взети? Парите идват от един общ казан и от този казан на някои деца сипват по един черпак яхния, а на други по два черпака. Ако в столовата правят така няма ли да се възмутиш? И то при положение, че всички сте платили за еднакво скъпи купони. И с училищата е така - всички плащат еднакъв процент данъци, а нечии деца получават двойна субсидия и то за техен кеф, а не за нещо с пряка полза за обществото. Тези 25 училища с по няколко стотин деца може да са един процент, ама сумата е доста милиончета. С тези пари би могло да се построят детски градини, да се санират и ремонтират училища и т.н.

# 78
  • София
  • Мнения: 4 035
bubcheto15, не съм го гледала сега репортажа, така че не мога да дам линк, но си спомням подробности, защото бях най-малкото шокирана от случката и реакцията на ръководството.
 Намерих го .
http://gospodari.com/%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87-video37006.html
Права си, изключително тъпа ситуация и много неправилна постъпка. Било то и като мярка не защото учениците не искат да стоят в час, не затова заключва, а заради закъснения. Било е преди 13 години явно и не я намирам "учителката" в педагогическия състав, аз със сигурност бих реагирала много остро в такава ситуация. Но това няма общо с настоящия обсъждан проблем, не омаловажава постиженията и желанията на децата. Във всяко стадо има мърша, учителската професия е много важно, но за съжаление в наши дни, твърде неглижирана. Затова и се борим да не съсипват училища, които вървят нагоре.

Черна станция, можеш да разбереш по липсата на обръщение и цитат най-малкото, за множественото число да не говорим. И не не са взети, щяха да са взети, ако в някои училища не се получаваха субсидиите, за да се дадат в тези. Това е все едно да кажеш, че твоето увеличение на заплатата или бонус са взети от заплатите на другите ти колеги, за всички заплати от едно и също място идват парите, ама ти си взела повече, нали?  Аз с интерес бих помолила за документи, които показват каква е субсидията в 144то и в 81во, рових, но не намерих.  Колко доста милиончета?

# 79
  • Мнения: 4 369
Но това няма общо с настоящия обсъждан проблем, не омаловажава постиженията и желанията на децата. Във всяко стадо има мърша, учителската професия е много важно, но за съжаление в наши дни, твърде неглижирана.

То за да е неглижирана професията, явно допринасят за това и такива учители.
Може да я няма учителката в педагог. състав, но като гледам директорката е същата. Повече ме втрещи нейното отношение към ситуацията. Тя в прав текст каза, че стои зад учителката !!!
Изгледах и репортажа, пуснат от Coda - остана ми неприятен вкус от изказванията на директорката и педагозите. Не се говореше толкова за децата и постиженията им, а най-вече за това, че ще останат без работа. Цитирам директорката - "Какво ще правят учителите?"
Съгласна съм с Черна станция, че въпросът опира най-вече до парите.
Направи ми и лошо впечатление изказването на едната учителка, че техните деца са различни от другите ученици. Интересували се от това, което правят ?!?!?!?!
Как пък има наблюдение госпожата върху учебния процес, постиженията, интересите и т.н. на учениците от училищата в цялата страна. Май, само техните деца са уникални и неповторими /разбира се след тези в Итал. лицей Simple Smile /
Не ангажирам никой с мнението си и нямам никакви отношения с въпросното училище !

# 80
  • Мнения: 41 040
И не не са взети, щяха да са взети, ако в някои училища не се получаваха субсидиите, за да се дадат в тези. Това е все едно да кажеш, че твоето увеличение на заплатата или бонус са взети от заплатите на другите ти колеги, за всички заплати от едно и също място идват парите, ама ти си взела повече, нали?  Аз с интерес бих помолила за документи, които показват каква е субсидията в 144то и в 81во, рових, но не намерих.  Колко доста милиончета?

Не са взети от еди кое си училище, така е. Но са взети в повече от общия кюп и с това повече е можело да се направи нещо друго. Нали става дума за нашите общи пари все пак? Защо някой да получава повече, след като внасяме еднакво? Въпросът е принципен, не конкретно за сумата. Мога да дам пример с други родители, искащи нещо повече за децата си - Шилер например. И те учат в квартални училища, но върху базата има надстройка с частна занималня и обучение по език и други неща. Но онези родители си плащат за дяволъка, а вие?
По-напред някой даде пример с масовата дотация и тази за училищата по изкуствата, разликата беше над хиляда лева. Смятай след това - 25 училища, по 200 деца поне са 5000 деца. Ако за всяко държавата дава 1000 лева отгоре става 5 000 000.

Но за мен основното, преди парите, остава правото на местните деца да си учат в кварталното училище, а не елегантно да ги гонят от квартала им с изпит. И преди беше как да е, но сега с новия закон и училищата в съседния квартал ще са заето от тамошните деца и "изгонените" кой знае къде ще си намерят място.

# 81
  • София
  • Мнения: 4 035
Черна станция, примери, много - документация никаква. На някои се дава повече, защото правят повече. Ако те интересува как точно финансово участваме в обучанието на "краставите" деца, можеш да поискаш да присъстваш на обществен съвет на училището например, да посетиш едно училищно мероприятие и т.н.

Знаеш ли всъщност какви бяха миналогодишните критерии за прием в 144то:
Деца, завършили подготвителен клас в 144 СОУ „Народни будители” – 20 точки;
Деца от 59 ОДЗ „Елхица“ – 15 точки; - Градината е в младост 3, децата там са приети по местоживеене
Деца, на които братя и сестри учат в 144 СОУ – 15 точки;
Местоживеене в близост до училището – 10 точки;
Деца на учители и служители от училището – 10 точки;
Деца от други райони на столицата и страната – 5 точки.

Т.е. по тези критерии се приемат деца, преминали на проверката на способностите. Нещо да ти прави впечатление? И аз все така чакам изгонените деца, наложило им се идат в други квартали...

# 82
  • Мнения: 4 841
Но за мен основното, преди парите, остава правото на местните деца да си учат в кварталното училище, а не елегантно да ги гонят от квартала им с изпит. И преди беше как да е, но сега с новия закон и училищата в съседния квартал ще са заето от тамошните деца и "изгонените" кой знае къде ще си намерят място.

Няма такива деца. Нещо повече - само в рамките на "Младост 3" има училища с недостатъчно запълнени паралелки. В "Младост 2" също има. За "Младост 1" и за "Младост 4" не мога нищо да кажа, защото нямам информация.
Интересно е, че няма никакви (или поне не видими) брожения срещу заемането на общински училища и изместването им от "сдружения" и платено обучение - къде е недоволството от "Шилер" и "Чарлз Дикенс", които напълно избутаха децата от Младост 1А от 145-то СУ ; къде е недоволството от "Луис Карол", което бавно завзема териториите на 10-то СУ в Младост 1?
Това са много по-сериозни проблеми в районирането и буквално завземането на общински сгради и терени, но за тях не само никой не говори, но и е много престижно детето ти да е прието с "тест" там  Stop

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
Ми, то и за Шилер и Луис Карол не е редна да заемат част от общинското у,чилище, нито и 144-то да получава двойна порция, както го каза ЧС! Каквото и да си говорим, винаги става въпрос за пари. Но се ронят горчиви сълзи какво щели да правят учителите и как т.н. Най-мразИМ да ми обясняват как всичко е за добро, а работата да е в парите. Тогава да дадат двойна субсидия и за училищата с езиков профил, и за математически профил, рисуване и каквото ще там да е от първи клас, и без това всички училища вече се писаха с профил.

# 84
  • София
  • Мнения: 4 035
Андариел, намери ли някъде официални документи за двойната субсидия на 144то за всеки ученик или действаме на принципа, че в един репортаж някой го е казал и ние го преразказваме. А и пак питам, щом правят повече, защо да не получават повече? Освен това що се касае за 145то и за Шилер не говорим за част! Там говорим за цялото училище и понеже вече не им стига капацитета на сградата на 145то, ще се местят и в 131во. Там обаче всички трайкат...

Последна редакция: сб, 04 фев 2017, 19:37 от bubcheto15

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм търсила официален, тук някой даде цитат. Ще се върна пак да го прочета.

# 86
  • София
  • Мнения: 62 595
Всяко училище с профил прави повече. Ако е вярно това за двойните пари, нека да дадат и на другите!

# 87
  • София
  • Мнения: 4 035
Всяко училище с профил прави повече. Ако е вярно това за двойните пари, нека да дадат и на другите!
Нека! Дай Боже да отидат, ето това е квинт есенцията - не да отнемаме и да рушим, а да даваме и поощряваме. Кое училище с профил извън изкуствата не е получило същата субсидия, ако разбира се има разлика в субсидията на брой ученик.

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
Признавам, че ми е странно, че служебният министър се е съгласил толкова бързо.

# 89
  • София
  • Мнения: 4 035
Знаеш ли, проблемът с приетия закон не е само в този тип училища, проблемът е много по-мащабен, простотиите, които сътвори Кунева в това министерство ще се оправят с години. Дълбоко предполагам, че причината за бързото съгласие на минстъра е само в опцията да си даде време да преразгледат текущата обща ситуация. Аз далеч не съм сигурна, че нещо ще променят, по-скоро временно тушират напрежението и отлагат окончателното решение за след изборите. Дано не съм права.

Общи условия

Активация на акаунт