Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 17 592
Кати, и сега е така. Квесторите на матурите, не преподават в училището, а даже и учениците не са си в училището, а в друго. Даже на НВО в седми клас пак е така, само учениците си остават в тяхното училище, квесторите обаче са външни.
Но това чак да е приоритет на правителство....


12ти клас ще да е било - тя преподава в гимназия само, а учениците са си били нейните...

# 61
  • София
  • Мнения: 17 592
Едва ли някой ще е съгласен, но приоритет следва да е силното оганичаване на частните уроци.Нека има форма на частно образование, но такова да се провежда в съотетното училище.

Учител, който преподава в държавно, бщинско училще да няма право и на частна работа.Тогава качественото образование ще се върне в учлище, а няма да се случва извън него.Естествено, заплащането трябва да е подобаващо.

Много се роптае срещу това" ама как така, с такива ниски оценки/ точки децата от по- малки населени места преминават през НВО към средно образование. Но едва ли се замисляме, че ако живеехме в недоимък и ни беше непосилно всичко- като почнем от английския по частни школи от първи клас и ДГ, математически школи,купища сборници, та дори един прост абонамент за " уча се",  емнайсет пробни изпити за НВО, да не говорим за огромни суми за подготовка в седми клас, едва л и нашите деца щяха да имат кой знае какви космически постижения.Затова образовани ето да се случва в училище, всички деца да имат равен финансов старт.

Ето, в тази наска трябва да се мисли.
Знам, че е утопично и няма да се случи, зная, че образованието ще става все по- недостъпно за социално слабите, какъто и потенциал да имат децата им.


Така съвсем ще се лишат училищата от качествени учители.
Всеки, който изобщо става за учител, ще премине изцяло в частния сектор - дали под формата на курсове, извънкласни допълнителни школи цели - включващи, по избор, разнообразни предмети или само уроци, ще бъде финансово по-обезпечен самият учител. Освен, че ще работи само с деца, които знаят защо са отишли при него. А останалите... ще имат закачен някой с название "учител", който може и да не знае изобщо нищичко от предмета - само и само да се запълни бройката.

ПП
Идеята, че ще се забрани по някакъв чисто административен начин на родителите да влагат п0арите си в обучението на децата си е... просто смешна.
Защо не предложиш да се забрани на семействата да ходят на почивка, понеже има такива, които не могат да си го позволят и децата им море или ски не са виждали?
А защо не им забраниш да се хранят навън, понеже има такива, които не могат да си го позволят и децата им вътрешността на ресторант, освен в кухнята, не са виждали?
Това е.. смешно просто.
Няма как хората да имат еднакъв финансов старт.
45 години строеж на КомунизсЪмЪ го доказаха.
Ти сигурно си малка и сигурно не помниш.
Аз, обаче, не искам да се връщам там, благодаря много.

Последна редакция: чт, 27 апр 2017, 10:09 от katiABV

# 62
  • Мнения: 11 763
Четох, четох и едва до трета страница успях.
Господин "експерт", толкова постове се изхабихте да напишете, а може би  нямаше нужда да се морите толкова. По-лесно щеше да бъде , ако вместо това бяхте обяснил накратко идеите си за реформи в сферата на образованието. Искрено се надявам, че не работите е МОМН. Останете си със здраве.

PP: Това Вие ли сте?
https://jhracademy.wordpress.com/about/

Последна редакция: чт, 27 апр 2017, 10:17 от petiaivanov

# 63
  • Мнения: 11 972
Не е идеята да се каже на хората за какво да си харчат парите.А да се намери механизъм учителите да не си блеят в часа- а после да бягат по частни уроци

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
Това определено няма да стане със забрана да дават частни уроци или да работят като учители на друго място. По същия начин и на счетоводителите трябва да им се забрани, защото много от тях ги мързи на държавната служба, ама бачкат здраво на частно. Не само няма да има полза от забраната, а и добрите ще минат само на частно и тогава съвсем ще има паралелно образование - детето проформа ще е в училище и на него ще се учат млади или мързеливи учители, а после ще плащаш щури пари на частния учител или на школа, за да има детето ти знания.

# 65
  • София
  • Мнения: 17 592

Така като гледам, това само в мелничката на лекарите ще налива вода... Ако в училището 'ептен изчезнат знаещите учители, детето ми трябва да учи с частни учители по всички основни предмети, или в школи, да се готви за уроците, да се готви в школите, а в училище да му губят малкото ценно време... ще предпочета да мъ намирам колкото е възможно повече извинителни бележки, нали така, с цената на всичко - само и само да му издействам освен образование и някой и друг допълнителен час я сън, я почивка, я време за подготовка. И, разбира се, всеки, който изобщо може - с цената на всички, на липса на каквито и да било почивки или дори минимални "екстри" ще плаща таксите на "истинските" училища - каквито ще се окажат само частните... ще се отворят още частни училища, които ще "приютят" "прогонените учители... Изобщо, природата не търпи празно пространство. Вакуумът веднага бива запълван. Не търпи и незапълнена потребителска ниша - в смисъл, щом има търсене, предлагане ще се намери.

# 66
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...

12ти клас ще да е било - тя преподава в гимназия само, а учениците са си били нейните...

Няма такъв вариант. Квестори са такива, които не преподават в гимназиален етап.
Къде се е случило това? Или си чула недочула.

А защо един учител с едни и същи деца работи добре на частно - разликата е в заплащането и мотивацията на децата. При частното заплащането е по-високо, а детето е там, за да учи, а не да си показва колко е невъзпитано. Като се променят тези двата стълба, ще настане един живот...

# 67
  • София
  • Мнения: 17 592

Няма как да я питам, не съм я виждала от... поне 4 години, може би 5.
Но и не виждам никаква причина да лъже - това, в крайна сметка, никак не е постъпка, достойна за уважение, че да се гордее с нея.
Гимназиален учител е, по математика, в крайно... не, безкрайно непрестижно училище - абе, да си го кажем, почти гето.

Що се отнася до различните резултати на еди и същи учител - не, децата не са едни и същи. Дори да си представим, че от един клас с 30 деца 15 посещават курсът, воден от същият този учител, от останалите 15 10 ще се справят с усилия на средно ниво, а 5 ще са направо пълна трагедия. И основната част от усилията на този учител - в общообразователното училище - ще отива за тези 5 деца, за да добутат някак до 3, малкото останала енергия ще се вложи в това 10те средни да докарат, примерно, до 4.5 от 4 - а 15те, които без друго се справят добре, ще бъдат оставени в голяма степен "на течението" - понеже просто няма как да задава задачи, които биха представлявали някакъв интерес или предизвикателство за тях. Но когато отидат на курса му - на курс, воден от същият този учител - всичките 30, посещаващи ще са на високото ниво, на нивото на 15те. И там вече ще задава съвсем различни задачи, ще дава съвсем различна информация, поднесена по съвсем различен начин. Понеже те могат да разберат, могат да се движат с бързо темпо, имат нужният потенциал.
Това е положението, не се раждаме еднакви.
При това не само в интелектуално отношение - тъжният факт е, че може би с по-добър финансов старт поне 2 от онези 10, средните, биха били при 15-те. Понеже от самото начало ще е имало кой да им обърне внимание, кой да им обясни по подходящ - за тях - начин,  кой да ги вдъхнови.
Тъжно... но... факт.
От фактите няма как да се избяга.

# 68
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236

Няма как да я питам, не съм я виждала от... поне 4 години, може би 5.
Но и не виждам никаква причина да лъже - това, в крайна сметка, никак не е постъпка, достойна за уважение, че да се гордее с нея.
Гимназиален учител е, по математика, в крайно... не, безкрайно непрестижно училище - абе, да си го кажем, почти гето.
...

Учител по математика няма как да е квестор на изпит по математика. Това е първата лъжа в твоето твърдение. Но да допуснем, че извън регламента учителят е влязъл да напише задачите, то учениците не са от това училище, а от много други. Матура по математика държат основно много малко ученици и те едва ли са от незнаещите, че да им ги решава учителят им. Просто не е вярно това, което пишеш или ти си разбрала, недоразбрала, но с лекота хвърляш някакви обвинения.
Та, искането ти учителите да нямат право да са квестори на матурите в училището, в което преподават, е изпълнено и това е практика от много отдавна.

# 69
  • София
  • Мнения: 17 592

Лиле, не съм присъствала на събитието.
Това бяха думите на учителката (която беше възмутена) - директорът (ж.п.) я накарала да напише отговорите.
Понеже жената е учител по математика, не виждам начин да е писала отговорите на матури по, примерно, география - едва ли може - но и изобщо не ми е хрумвало да я питам дали става дума за матура по математика, приех го по подразбиране. В това конкретно училище няма, убедена съм, и 1 ученик, който да е "знаещ". Абе... не е Факултето, ама почти същото (и в Младост не е, макар и тук да има такова училище). И, както вече казах, няма как да я питам за подробности, просто нямаме вече контакти. Но тя беше като цяло възмутена от случката, не се гордееше с нея... та не виждаям смисъл да си измисля изцяло. Дори и да не съм рабрала правилно за каква матура е ставало въпрос, че човекът, инициатор на, ами, фалшификацията е бил директорът - с цел да не се изгуби финансиране - съм сигурна. Както и, че познатата ми не е имала желание да участва (и въпреки това го е направила). Не мисля, че директор би могъл по такъв начин да изнуди учител от друго училище. Не му е работодател просто.

# 70
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Какво финансиране ще изгуби след матура? Зрелостниците завършват, после кой откъде е, независимо дали е взел или не е матурата. Много несъответствия има в твърденията ти, Кати. Пак ти казвам, всички зрелостници се разпределят в други училища и най-много един-двама да се паднат в тяхното си.
Сега вече има и камери, та съвсем отпадат притесненията ти за квесторите.
Давай друг приоритет.

# 71
  • Мнения: 4 188
В Кърджалийско беше избухнал подобен скандал миналата година. Училището беше на първо място по успех, пред НЕГ, СМГ и СМЕГ, а зрелостниците не знаеха български, май #Crazy

# 72
  • София
  • Мнения: 17 592

Не знам. Не ме е интересувало. Може да са били 12 клас, може да са били 7 клас... може да са били 7-класници и да не са били точно нейните ученици - не знам. В този момент е било много далечно за мен (Врячо е бил в градината още, не съм я виждала от тогава изобщо). Но фактът, че е била извършена фалшификация (без да питам за подробности, някак не ми се е струвало добре да я настъпвам на детски рожден ден) съм запомнила. Както и че именно директорът е била инициатор и , ами... подбудител?.. на деянието. При всяко положение в друго училище по-малко вероятно би било да се случи - с или без подробности.
Както сама забелязваш, доста подробности от провеждане на матури (малки, средни или големи) не са ми известни. Вкл. и камерите.

Друг приоритет... какво ще кажеш за чипсите в лавката?

# 73
  • Мнения: 4 188
При нас наблюдавам много интересен феномен. Преди да бие звънецът за г. междучасие, се заключват всички порти, за да не излизат учениците извън училището. Те си прескачат оградата, с риск да се издерат или скъсат дрехите, за да си купят салати или фреш от бистро в непосредствена близост newsm78 И аз бих забранил лафките, пълни с боклуци.

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо затварят портите, не е ли красноречиво, че децата поемат по-голям риск, прескачайки през оградата? Лавките не са проблем, нито че ходят да си купуват фрешове и салати. Вторачвате е в неща, които не са важни.

Общи условия

Активация на акаунт