Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 87 048
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 382
Здравейте, аз съм Ливия,
Много внимателно чета, вече няколко дни, трогателните Ви писма относно предстоящото реформиране на системи от образователната структура. Някои родители на деца с различни дефицити очевидно са доста навътре в проблематиката и някак съветват от позицията на капацитети, други едва прохождащи задават плахо въпроси и споделят малък личен опит. Това което се разбира е, че всички са недоволни от училището, директорките, учителите, от обществото като цяло и родителите на т.н. деца в норма, когато има неприемане на нашето дете, когато има създадено настроение в групата или класа. Сигурно имате своите основания да сте много огорчени. Но бих искала да Ви попитам, считате ли, че светът се върти около Вас? Защо си мислите, че всички са Ви длъжни? Непрекъснато пишете, че имате права! Замисляли ли сте се, че с интеграция на всяка цена в общообразователната система и другите имат права, а Вие също нарушавате тяхните права! Иска се всички деца да са в един вид училища, добре, това ще получите с новия закон, и пак има недоволства. Някой ще обясни ли колко време е допустимо да се отделя от всеки учебен час за успокояване на обстановката, за постигане на адекватна и качествена работа с останалите деца. Те трябва ли да бъдат заложници на Вашите претенции?
Т.е. да разбирам, че децата в норма имат права, а тези със СОП претенции? Сърбят ме пръстите да ти отговоря подобаващо, но ще се въздържа.
Съжалявам да го кажа, но след такива постове мисля, че интеграцията на децата ни ще остане в пожелателна форма и само на хартия. Confused

# 76
  • София
  • Мнения: 4 412
Момичета, замених думата "закриват" с "преобразуват" в първият пост, така считам че е по редно, защото ние  искаме информация и ангажименти, а не заставаме на ничия страна.

Момичета, не се обиждайте от думите на Ливия! Тактиката й е нормална, да унижим човека, да направим скандала, да спретнем компромата. Тя най-вероятно е от системата, защитаващи "стаичките".

Бях свидетел как се организира една подписка срещу дете с лоша дисциплина, но не е дете със СОП. Преди да преминат към подписката, родителите 2 седмици питаха - е няма ли психолог, да помогне, няма ли организация да окаже съдействие, търсеха всякакви начини да помогнат, но чуваха от директорката и учителката само "не, няма никой". И според мен и директорката, и учителките не знаеха от къде да търсят помощ и дали въобще има такава. А съм сигурна, че през годините са похарчени доста пари за разни програми.
И да знаете идва ново поколение родители, това са думите на една психоложка, която работи с доста родители на деца в норма  2-6 годишна възраст. Има достатъчно родители на деца в норма, които искат промяна и нормални условия. Доста хора се вълнуват от поведението на софийската директорка, показвано в "Такъв е живота"

А не може ли да има малка поправка в проекто закона.

1. Да отпадне чл. 193
2. В чл. 194 да се каже, че паралелката се изнася в обучителен комплекс към Центъра за личностно развитие, утвърден с достатъчно висока длъжност. Комплексът да има достатъчно учебни стаи, физкултурен салон, методически кабинети и друга база, нужна за развитието на способностите на децата.
Така считам че предпазим децата да бъдат скривани в "стаички" с гръмки имена.

Тео, Пожар, а мислите ли, че във финансовата част от Закона е подсигурено финансиране. Аз четох няколко пъти финансовата част, но не се ориентирах дали Центъра за личностно развитите има достатъчно финансова защита.

Последна редакция: ср, 22 фев 2012, 08:55 от TanyaMG

# 77
  • Пловдив
  • Мнения: 630
Изцяло споделям мнението на firebird. Дъщеря ми учи в училище за деца с увреден слух (не знам дали то спада в категорията на помощните училища). Там наистина се работи с всяко едно от децата, съобразявайки се с темповете им на развитие. Учителите са страхотни. Детето ми има голям напредък откакто тръгна на училище. В масовата детска градина тя се чувстваше много добре, два пъти седмично с нея се занимаваха ресурсни учители, но ако ресурсният учител е болен, не се предвижда негов заместник. В училището се занимават всекидневно с нея, ако единият говорен рехабилитатор, психолог, специален педагог не е на линия - ще я поеме друг. Всичките учители имат много добро отношение към децата. Моята щерка се изморява много, но ходи с желание. Не знам какво ще правим, ако закрият това училище.

# 78
  • София
  • Мнения: 4 412
milenavita, училищата за деца с намален слух или намалено зрение остават, те са в категория специални училища.

А на мен ми прави впечатление, че тук в СФ в тези специални училища влизат деца, които имат по няколко заболявания и може увреденото им зрение или слух да не е водещо. Но училищата са добри, хората са доволни. Какво пречи и помощните училища да заработят като специалните и вътре да се терапевтират децата с необходимата грижа.  Едва ли името е причината.

# 79
  • Мнения: 521
Добре де,защо трябва да ги преобразуват,ако си остават същата институция,със същите права.
Думата ПОМОЩНО ,пред думата УЧИЛИЩЕ,не обезмисля обучението на детето ми,нито труда на хората там.
"Център" ми навява асоциации със Столичен Общински Дневен Център за Социална Интеграция на Инвалиди в Слатина София.Посещавахме го преди година-две.За половин час ,два пъти седмично,при психолог.Нямаше свободни часове за логопед и рехабилитатор...Ами крайно недостатъчно. Просто нямаше начин да се задоволят всички деца и младежи,които имат желание да го посещават.Недостиг на специалисти.Недостатъчен капацитет.
Само да не се получи нещо подобно с преобразуването.

И нещо друго:
Защо няма вече учебници в помощните училища?
Аз си открих такива стари-радост за детето,че е като батко си-ученичка.Радост за мен,че има пътечка,по която се върви.Да,с всяко дете се работи индивидуално,според нуждите му,но как за масовите училища се бълват десетки учебници по даден предмет,а за помощните-НИЩИЧКО!?
Сигурно е недоходоносно.



Последна редакция: ср, 22 фев 2012, 09:36 от anane

# 80
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=91330.msg21202813;topicseen#msg21202813 моля мами да вземат отношение и тук.

# 81
  • Мнения: 3 479
Извинявайте, ако се повтарям, но да ви питам: подписахте ли подписката за отлагане приемането на закона и удължаване на обсъждането? Има я във форума Деца в училищна възраст.

# 82
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Извинявайте, ако се повтарям, но да ви питам: подписахте ли подписката за отлагане приемането на закона и удължаване на обсъждането? Има я във форума Деца в училищна възраст.

Даа, по-нагоре е пусната - свършена е работата

# 83
  • София
  • Мнения: 4 412
По въпроса за финансирането

По въпроса за финансирането - Детските градини и училищата се финансират от общините, но държавата е заложила целево бюджет за тях. Не може една община да каже нямам пари и да спре едно училище. Ресурсните центрове, помощните училища ще бъдат преобразувани в центрове за личностно развитие. Според мен е най-важно как ще се финансират тези центрове, дали с целева държавна субсидия или на базата, ако остане нещичко в бюджета ще им го дадем. Не е страшно, че са общински, а дали има предвидени пари.

В частта Финансиране от Закона не става ясно, упоменато е на няколко места, че финансирането на тези центрове се поема от държавният бюджет, а пък на други места  тези центрове са пропуснати

В Чл. 280. (1) Средствата от държавния бюджет за държавните дейности по
образованието са включени и центровете за личностно развитие

В чл. 282 единен стандарт центровете за личностно развитие не са включени, в разпределението чл.283 не са включени. Това е най-важното, че за рехабилитационата работа за деца със СОП не са предвидени целево средства.

В чл. 290 Средствата от държавния бюджет за подпомагане на равния достъп до
образование и за подкрепата за личностно развитие на децата и учениците в системата на
предучилищното и училищното образование се предоставя за държавните и общинските
детски градини и училища, както и за центровете за подкрепа за личностно развитие.

Тук е добре, че са предвидени средства от бюджета и за тях

чл. 291 не са предвидени средства за ремонт на центровете за личностно развитие

И така заложено - ту го има, тук го няма. Ако отиде един журналист от МОН ще му кажат, спокойно, всичко е финансирано. А то само е записано като пожелание и нарочно е написано така не ясно, може би с цел по-лесно преразпределение.

Dorothy , Това е моето разбиране писах го и в една от темите на майката.

Ще сложа линк към петицията и на първа страница

# 84
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Ок - благодаря, а това за първа страница е супер. Забравих, че тук може да се корегира.

# 85
  • Мнения: 2 531
А какво става с досегашните деца в масови класове.....
Закона в този си вид забравя за децата в масови класове до момента Догодина кой ще подпомага сина ми и многото деца като него. В какъв клас ще се учи догодина сина ми. Или може би ще го пратят в новите центрове за личностно развитие?
Моля да ми отговорите на въпроса.

Има ли желаещ родител да комуникира с една медия?

Ако може някой да внесе яснота по този въпрос с по прости думи и без цитати на закона - и мен ме вълнува как точно ще се случват нещата от догодина за децата в масовите у-ща , които работят с ресурсен учител , логопед и психолог от сегашния рес. център?

За каква точно комуникация с медиите става въпрос ?

# 86
  • София
  • Мнения: 4 412
Момичета, намерих дискусията във фейсбук с министър Игнатов.
https://www.facebook.com/pages/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D0 … 0%B2/248654950920

Във фейсбук е трудно да се чете, защото коментарите се свиват и не знаеш къде да натиснеш. Видях постинг от Milena Petkova, в момента е 7-ми постинг и пише "Господин министър, ще подпишете ли петицията? Вие писахте закон две години, а искате ние да го обсъдим за две седмици..."

В коментарите към този пост са поставяни въпроси подобни на нашите, явно там пишат преобладаващо ресурсни учители. И вижте какъв е последният коментар от Биляна Петкова:

"Г-Н ИГНАТОВ, ЗАЩО МЪЛЧИТЕ????? Знаете ли, че в понеделник директорите на ресурсните центрове се срещнаха със заместник министър Дамянова? Знаете ли как протече срещата им и какво отношение е демонстрирано към тях? Какво означават думите – ...който си позволи да изрази публично позиция, си тръгва? Не е ли това цензура и ограничаване на конституционното ни право на свобода на словото и мнението? Одобрявате ли тези методи?"

Същото го чух и аз от една позната, че зам. министър Данянова им е казала, ако вземат отношение ще има уворнение..

А си писах с една позната от ПУ и тя ми каза, че тяхната директорким е казала, че ще уволни учителка, която говори за закриване на ПУ

Защо хората от системите, подопомагащи децата със СОП не могат да говорят и ги плашат с уволнение

veni-b, и ние искаме да знаем не само догодина, а поне 5-6 години напред. Но министрите и директорите плашат с уволнение, ако някой обясни или задава въпроси.

Последна редакция: ср, 22 фев 2012, 15:13 от TanyaMG

# 87
  • Мнения: 2 531

veni-b, и ние искаме да знаем не само догодина, а поне 5-6 години напред. Но министрите и директорите плашат с уволнение, ако някой обясни или задава въпроси.

ooooh!

# 88
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Таня, аз тази страница я пуснах след поста на мами по-назад. 

Цитирам - Поверил съм поддържането на тази страница на моя екип, но я следя активно и публикувам винаги, когато имам възможност. - та не я считам за фен страница



а защо не виждаш коментарите, настрой си или освен да не си натиснала Харесвам  newsm78 . Там не се дискутира много, но може да трият, ако например е прекалено дълъг поста .

# 89
  • София
  • Мнения: 4 412
Ох, Дороти, аз съм написала фен-страница, така се казва на езика на фейсбук, не че хората, които пишат или харесват са фен на министъра Simple Smile Ще се върна да редактирам в предишният пост. Да чух от теб, че има такава страница, сега попадам, преди отворих един профил с малка активност.

А коментарите се виждат, просто се събират ако са повече и трябва да знаеш кой пост да отвориш.

Общи условия

Активация на акаунт