Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 119
  • 175
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 675
Искам да ви попитам какво мислите за новата математическа програма за първокласници, смятате ли, че децата могат да я изпълнят?Според мен допълнително се усложняват нещата.Поне по мое време тези неща май се учеха в 2 клас, а именно числата до 100 и съответните аритметични действия с тях?Няма да коментирам и друг факт, че понякога задачите са толкова неспокосано формулирани, че и възрастен човек не може да ги разбере, а какво остава за дете в 1-3 клас.

# 1
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Аз изнамерих учебник от годините, когато съм била 1 клас. На корицата са числата до 100.
Проблемът не е в материала, а в структурирането и начина на поднасяне.

# 2
  • Мнения: 284
Не съм виждала новата програма, но преди три години когато дъщеря ми започна училище, програмата в 1 клас беше твърде олекотена за сметка на втори, когата взимат и таблицата за умножение. По принцип малките се справят по-лесно с математиката.

# 3
  • Мнения: 1 849
Ето тук съм сканирала моята математика, като водихме дебати в темата за наборите... :
http://mpetrova.snimka.bg/other/uchebnik-matematika.500412.1868434, като имате в предвид, че тогава отивахме на училище напълно неграмотни и това се учеше втори срок.
Много по-добре е децата да смятат до 100 още в първи клас.

# 4
  • Чикаго / София
  • Мнения: 3 636
Децата могат да се справят с числата до 100 в 1ви клас без проблем. Миналата година малката ми дъщеря беше 1ви клас тук /САЩ/ всеха събиране и изваждане на числата до 100 до края на годината. Нямаше никакъв проблем.  По-добре така, отколкото за втора година /след Предучилищната/ да продължават да дъвчат числата до 20. В момента дъщеря ми е 2ри клас и продължиха с числата до 1000. Справя се. Simple Smile

# 5
  • София
  • Мнения: 3 824
Децата могат да се справят, но трябва да имат време за това. Преди 30 години учехме математиката с една година напред в сравнение със сегашните деца. Числата до 100 в първи, дробите в 4 клас. Това беше за сметка на разказвателните предменти. Тогава, доколкото помня, не учехме природни науки и история преди 4 клас или ако сме учели е било едно нещо и то съвсем бегло и със сигурност не от първи клас. Според мен, за да се внедри тази програма сега, трябва да им осигурят повече часове математика.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 За мен е супер глупаво цялата година на 1 клас да се дъвче събиране и изваждане до 20. Децата направо скучаят в часовете още от началото на 2 срок. Хубаво е , ако наистина са променили програмата.

# 7
  • Мнения: 1 849
Елл, природни науки се учеха и история също. Със сигурност не по безумния начин по който я поднасят в момента. Истинската физика и химия започнахме в шести (физични и химични явления беше името тогава). Сега не знам как е, само до 4 клас съм. Wink

# 8
  • София
  • Мнения: 3 824
Учеха се, но не от първи клас, може би не и от втори или трети. Учехме родинознание и природознание според моите спомени от 4 клас. Ако някой помни нека каже. Преди това се учеше само български и математика (и може би рисуване и музика).

Редактирам се, защото открих в нет-а сведения от по-вещи в образованието от мен (източник):

Цитат
През 1981/82г. започва „преустройството на образованието”. В 1 и 2 клас се въвежда уч. предмет „роден край”, а в 3 клас природознание и родинознание.

Учебната дисциплина роден край се изучава с по 2 часа седмично в 1 и 2 отделение. В 3 клас се изучава природознание с 2 часа седмично. Половината от предвидените общо 64 часа

Все пак в първи и втори клас сме имали доста повече часове по български и математика отколкото сегашните деца и предполагам, това е била причината материала по математика да се е взимал една година напред.

Последна редакция: чт, 20 сеп 2012, 20:36 от Елл

# 9
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Все пак в първи и втори клас сме имали доста повече часове по български и математика отколкото сегашните деца и предполагам, това е била причината материала по математика да се е взимал една година напред.
Ето това е много важно. Аз си спомням, че сутрин имахме 4 учебни часа и следобяд 3-4, с обедна почивка час и половина. Това до 3 клас. Сутрин се учеха "сериозните", в смисъл изискващи концентрация, а следобяд музика, рисуване, труд и творчество.
Била съм 1985 в пръви клас. Не помня да съм имала домашно.

Та подобна схема за мен е "целодневно обучение", а не някакви измислени занимални.

А показаният от Мигито учебник е много по-добър от сегашните "шарени" варианти. От многото цветове и аз се разсейвам.

# 10
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Мисля, че е по сценария "Искахме да е за добро, а се получава - както винаги".

Не бива да разглеждаме материала по математика извън цялостната програма
за първи клас, а и състоянието на образованието изобщо. Едно е да се учат
числата и сметките с тях в онова време, когато информационният поток и динамиката
на живота са били на ниска скорост, съвсем друго е сега, когато в материала и на
другите предмети залива хаотично съдържание. Да не говорим от всичките медии,
коментари, телевизии, интернет ... Детският мозък, колкото и да е в процес на
развитие, колкото и да е адаптивен спрямо натоварвания, все пак често се препълва
и прегрява.

Затова моето отношение е, че не е добра идея, поне засега.

# 11
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Лоана, не разбрах връзката между числата и сметките и скоростта на информационния поток?
Учиш "по-трудни" неща, защото информационния поток е бавен и можеш да ги усвоиш? и както е сега - учиш "по-лесни" неща, защото информацията те залива отвсякъде и не можеш да ги усвоиш?

Мозъкът им "прегрява", не заради сложността на материала, а заради кофти струкутриране. Децата не са станали "по-тъпи", просто не се обучават правилно. А от това (начина на обучение)зависи как ще се справят с информационния поток, как ще отсяват, разбират и интерпретират дадена информация. В училище никой не ги учи на това, учат ги да зазубрят.

# 12
  • n/a
  • Мнения: 3 341
При висока скорост на информационния поток и голямото му разнообразие се получава лошо усвояване.
Да, не казвам, че е свръх-сложно за едно дете на 7-8 години да научи числата до 100.
Принципно е подходящо. Но ако се разгледа в комбинация с да!, - лоша структура на
съдържанието не само в учебниците по математика, но и по другите предмети, към
днешна дата, считам, че не е добра идея. Добавяме потока от телевизиите, интернет,
сума други забързаности ...
Така, ако си припомним нашето детство. Гледахме смърфове и Алф, примерно. Сега
какво гледат? Скоростта и динамиката, и общата емоционална агресия от екрана
пренасища детското мозъче, къде ти да се справи със смятане до 100.

# 13
  • Мнения: 1 469
Все пак в първи и втори клас сме имали доста повече часове по български и математика отколкото сегашните деца и предполагам, това е била причината материала по математика да се е взимал една година напред.
Ето това е много важно. Аз си спомням, че сутрин имахме 4 учебни часа и следобяд 3-4, с обедна почивка час и половина. Това до 3 клас. Сутрин се учеха "сериозните", в смисъл изискващи концентрация, а следобяд музика, рисуване, труд и творчество.
Била съм 1985 в пръви клас. Не помня да съм имала домашно.

Та подобна схема за мен е "целодневно обучение", а не някакви измислени занимални.

А показаният от Мигито учебник е много по-добър от сегашните "шарени" варианти. От многото цветове и аз се разсейвам.
Именно това е целодневната форма на обучение, която обаче се бърка със занималня. Като кажа, че моите даца са на целодневна, ми отговарят - ми то и моите: на занималня са следобед.
И още нещо: целодневната форма на обучение 2-ри тип (това е истинската) има много повече часове по БЕЛ и Математика, вкл. и часове по ЗИП, СИП, самоподготовка ...
Няма и домашни.
Раницата се нови в понеделник и се връща в петък ...
Така трябва да е навсякъде, НО уви - не е

# 14
  • Мнения: 1 469
Ааааа, извинете, нещо не съм разбрала  Embarassed
Има ли нова система по математика за първолаците или не?
Нашия учебник си е по старата ... Rolling Eyes Shocked

Общи условия

Активация на акаунт