Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 79 100
  • 648
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво навиване на пръста, родителят да не е 2-годишно дете, че да си навива на пръста! За да бъде изборът смислен, пъърво гледаш да избираш между сходно качество. Като избираш кола по боята ли я избираш или по други характеристики, които са функционалност, безопасност и т.н.? Не че повечето жени не избират поцвят, ама това е като при 3-годишните - важното е да е розово.

# 106
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
Тук се оглежда критично целия автопарк. Но най-важни си остават мощността и колко коня има под капака.

# 107
  • Мнения: 5 425
Тук се оглежда критично целия автопарк. Но най-важни си остават мощността и колко коня има под капака.
Съвсем не. Най-важните характеристики зависят от приложението. Могат да бъдат и надеждност, товароносимост, надеждност, проходимост, икономичност... А оттам и може да е по-важно окачването или здравината на шасито и т.н. За повече детайли - offroad-bulgaria, a нe bg-mamma Grinning

Мнението ми за целите на тази дискусия: балансираното, но общо образование е за предпочитане в средната степен, освен в два случая: ярко изразена дарба (печелене на състезания, конкурси и олимпиади на национално ниво с лекота) или необходимост да се започне работа (желателно квалифицирана) веднага след средно образование. Времето за избор и специализация е във висшето образование.

# 108
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
Тук се оглежда критично целия автопарк. Но най-важни си остават мощността и колко коня има под капака.
Съвсем не. Най-важните характеристики зависят от приложението. Могат да бъдат и надеждност, товароносимост, надеждност, проходимост, икономичност... А оттам и може да е по-важно окачването или здравината на шасито и т.н. За повече детайли - offroad-bulgaria, a нe bg-mamma Grinning
Какви шасита, надеждности и товароносимости? Ясно е, че може да носи и знае как, щом зорът е за елитна гимназия.

Смени си маслото, че нещо стърже  Wink

Последна редакция: пт, 19 яну 2018, 07:03 от Райчун

# 109
  • Мнения: 5 425
Тук се оглежда критично целия автопарк. Но най-важни си остават мощността и колко коня има под капака.
Съвсем не. Най-важните характеристики зависят от приложението. Могат да бъдат и надеждност, товароносимост, надеждност, проходимост, икономичност... А оттам и може да е по-важно окачването или здравината на шасито и т.н. За повече детайли - offroad-bulgaria, a нe bg-mamma Grinning
Какви шасита, надеждности и товароносимости? Ясно е, че може да носи и знае как, щом зорът е за елитна гимназия.

Смени си маслото, че нещо стърже  Wink

На болидите от формула 1 им сменят не маслото, а двигателите, преди всяко състезание Райчун...
Надали идеала за развитието на едно дете е да форсира от малко. Животът не е спринт, желателно не и маратон, а по скоро туристически поход. Да се надяваме дълъг и през живописни места.

Последна редакция: пт, 19 яну 2018, 08:04 от Ezhko

# 110
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
На болидите от формула 1 им сменят не маслото, а двигателите, преди всяко състезание Райчун...
Надали идеала за развитието на едно дете е да форсира от малко. Живота не е спринт, желателно не и маратон, а по скоро туристически поход. Да се надяваме дълъг и през живописни места.
И се кръстим да не идва моментът да пренареждаме керемидите Grinning Успех на всички, че краят на първи срок чука на вратата. И най-важното - да сме живи и здрави!

# 111
  • София
  • Мнения: 39 136
Цялата система с кандидатстване в 7 клас е ужасно погрешна. Но какво да се прави - това ни свирят, това ще играем.
Даже бившата директорка ми каза, че нейните внуци не учат по нищо друго, освен български и математика.

# 112
  • Мнения: 5 425
Цялата система с кандидатстване в 7 клас е ужасно погрешна. Но какво да се прави - това ни свирят, това ще играем.
Даже бившата директорка ми каза, че нейните внуци не учат по нищо друго, освен български и математика.
Излезте от хорото? Помислете каква среда селектира сегашния метод за отбор в ДУ...
Така или иначе, вече се налага да се плаща за образование, както се плаща и за лечение. Като ще плащате - плащайте за училище, а не за частни уроци.
Не ми излизайте с "не можем да си го позволим". Всеки, който живее в собствено жилище в София може. Не съм казал, че ще е без тежки жертви, но може и си заслужава.

# 113
  • София
  • Мнения: 39 136
Ами не знам, даже не съм си помисляла за такава схема. Познавам 3 семейства с възможности, на които децата учеха в ЧУ до 7 клас и после влязоха в елитни столични гимназии.
И определено не можем да си позволим ЧУ. Водя финансите на семейството от 2010,та съм пределно наясно.

# 114
  • Русе
  • Мнения: 11 928
  Ами племенникът ми е приет в Кеймридж, без да е завършил ЧУ и без да е ходил по частни уроци. Моето дете, ако ще и милион да дам, едвам ще си тика математиката. Има си достатъчно добри ДУ . За частни уроци ще давам пари само ако дотика до 10 клас и има все още желание за биология. А и частното училище в града ни, не дава нищо повече оттова да гали с перо мамини синчета, на които родителите им се чудят къде да си дянат парите.Приятелката ми след като даде първия си син там, с втория не направи такава грешка. И този завършил ЧУ не продължи образованието си, за разлика от втория. Всичко си е до дете. Системата ни ,колкото и недъзи да има, дава и доста възможности. Ако детето е старателно и умно, ще има постижения и в ДУ.

# 115
  • Мнения: 12 038
  Мислете за ниво на училището, не се занимавайте с подробности от пейзажа.


Този съвет може да е приложим за София, но не и за останалите градове. Всъщност не зная как е в другите, но във Варна е нелогично да се изредят всички паралелки от едно училище и чак тогава да се мине към друго. Това е така, защото няма нито едно училище, в което всяка паралелка да е един и същ първи език.
 Да не говорим, че има училища с 3 или 4 първи езика.

Затова ако едно дете например, иска да учи немски- първо пише едно училище, пропускайки паралелки с друг език, после следващо училище и т.н.

Ако има по-голяма склонност към мат- там вече е ясно- първо всички паралелки в МГ.

Но за ЕГ не става с изброяване на всички в едно училище и после да се минем към следващо.Освен, ако и детето не знае какво иска или какво не иска.

# 116
  • Buffyworld
  • Мнения: 1 535
Здравейте ! Записвам се да следя. Аз ще търся нещо насочено с информатика, ако въобще има такова ......

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
За по-малките градове пак си важи същият принцип, дори е по-лесно, защото изборът е по-ограничен, а тогава и решенията се вземат по-лесно. Има една математическа, една-две езикови, една икономическа като най-добри възможности. Пак е важно училището, защото профилите също са малко.

Ежко, стига вече с тези частни училища! Защо ми е да давам хиляди евро на срок, 6 години, ако мога да дам  да речем 2 000 лева за курс плюс пътни и храна, а после 6 години да съм шапка  на тояга? Едното дете вече завърши, не са давани пари текущо, нито за матурата за уроци или курсове, всичко си беше от нивото на гимназията. Сега чакам и другото и до момента също не са давани пари за текущи курсове или уроци. Предпочитам еднократен разход в седми клас, отколкото 6 години да плащам и накрая пак да излезе с горе-долу същата диплома. Ама, щото била частна гимназия или Ак? Голяма работа! Накрая пак всички се озовават в едни и същи кръгчета университети, защото им е сходно нивото.

Информатика има - цяял ТУЕС, който на всичко отгоре е извън основното класиране, също и НПМГ си направиха паралелка преди години. Половината СМГ програмира.

# 118
  • Мнения: X
Информатика има - цяял ТУЕС, който на всичко отгоре е извън основното класиранe...
ТУЕС е в общото класиране.

# 119
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 382
И за София не ми се вижда приложимо, а и самата Andariel си противоречи.

Надявай се, но аз говоря напълно сериозно. В София има 5 езикови гимназии, 1 математическа, една НПМГ, две икономически, няколко по изкуствата. Детето влиза в Английската - там първият, основният профил е английският език. Втори профил е друг език обичайно и чак трети профил е някой от другите предмети (български, математика, биология и т.н., каквито училището си ги напише). Аз като родител първо се интересувам от основния език (а ако е в СМГ от математиката, НПМГ от биологията, НТБГ от банковото дело...). След това вторият и третият профил са с намаляващо значение. В крайна сметка тези профили ще са чак след десети клас, а четири години ще е важен първият профил, който е и основното, което ще учат. Е, да, ако иска непременно да учи първо английски, ще пише двете английски гимназии, обаче ако иска да учи биология, освен НПМГ не виждам кое е това училище, което ще предлага биология на ниво като в НПМГ и би си заслужавало. По-добре да отиде в НПМГ, а ако там не стане да е в Английската или която и да е друга гимназия, независимо дали предлага биология, вместо да се забие в училище, което предлага втори или трети профил биология, обаче нивото му не е кой знае какво. Тази игра вече съм я играла два пъти, затова не говоря наизуст. Всеки си решава кое му е важно, но е добре да помисли стратегически. В София свестните гимназии са твърде малко, за да се играе само и единствено на "искам да уча биология, защото ще ставам еколог). Биология си заслужава да се учи първо в НПМГ и бих се целила там, поне да е както трябва.


Като че ли все пак, първо се преценява профила - език ли да бъде, математика или нещо друго. И после се редят училищата, които го предлагат, по други критерий.

Вместо
  Мислете за ниво на училището, не се занимавайте с подробности от пейзажа.


Освен в случаите
Е, ако някой родител си е навил на пръста, че детето му трябва да пише определено училище на първо място наистина изборът на следващите профилиращи предмети не е толкова важен. Да не кажа - хич.

Общи условия

Активация на акаунт