Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 40 224
  • 426
  •   1
Отговори
# 90
  • софия
  • Мнения: 5 147
Andariel,  всичко е хубаво, ама моля те да оправиш цитата, защото така изглежда сякаш съм казала неща, които всъщност не са мои разсъждения

допълвам се:
Относно качествените занятия извън училище си права, но нека се замислим какво коства посещаването им при сегашната система на първа и втора смяна. При всички странични центрове се започва едно чудене, графици, варианти, ама кой ден сте на плуване, аха, тогава в сряда как е, аааа ами имаме само в четвъртък група  и т.н. Да не говорим, че обръщането на смените по някое си време никога не е синхронизирано във всички училища и чисто и просто пак се разместват групи, пак нови графици...Ами ако учителя, който искаш не е на разположение във възможното за теб време. Не си ли съгласна, че при уеднаквяване на края на учебния ден всички ще са много по спокойни в разпределяното на времето си, просто защото ще има поне една константа- всички ще са налични след 4 примерно

Последна редакция: нд, 15 окт 2017, 15:43 от Амели

# 91
  • Мнения: 9 986
Аз искам да попитам тези от вас, които са запознати с чуждестранните системи на обучение, може ли да споделите как точно протича един учебен ден на деца в държави, в които е приета целодневната форма на обучение. Ще ми бъде много интересно да разбера какво се случва един цял ден в училище. Интересно ми е и дали при такава форма на обучение се дават домашни, кога точно се пишат тези домашни щом децата са по цял ден там. Също така ми е интересно на каква възраст тръгват децата на училище. Скоро четох, че принц Джордж е тръгнал на училище вече, а той е едва на 4 годинки
Много сме писали в подобни теми, ама нищо от това.
Много от чуждестранните системи не предполагат домашни. Но настояват на минимум 20 мин.четене дневно. Децата прекарват повече време в училище, но при съвсем различни условия -малки класове, допълващи учители, помощник-учители, обучение чрез проекти и игри, не чрез тъпчене с теория.
Британската система предполага тръгване на училище(прискул, предучилищна) при навършени 3,5 г. Други системи - на 4. Това са пак 2 г. предучилищна.
На големите след 6 клас им се стъжнява животът, но те вече са подготвени за това. Имат и включена много социална дейност.
Децата ми са в IB, но ако наистина ви е интересно, мога да опиша един ден на деца от предучилищна, долен и горен курс. Ама ще е доста писане 😀

# 92
  • Мнения: 18 932
Ще се радвам да разкажеш - на мен лично ще ми е много интересно. И друго да попитам - гледам по филмите, че не всички деца посещават часовете по едни и същи предмети. Примерно едни деца ходят в едни часове, където се засичат с едни деца, а други посещават други часове. Има ли такова нещо или аз не съм разбрала? И ми е интересно, ако е така то на какъв принцип се подбират часовете Simple Smile

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, става чудо на чудесата нагласяването на графици и т.н. Аз лично съм на принципа "като ще е гарга - да е рошава". Ако знаех, че извънкласните занимания ще  са добре организирани и качествени, ще ги води наистина качествен учител, ще има идея за отбор, ходене на концерти, състезания и т.н., тогава бих си спестила целия кошмар с графиците. Обаче нещата не стоят така, а качествените учители в училище са все по-малко. До момента в училище моите в малките класове имаха две или три такива учителки и съответно постиженията говореха (олимпиадите и изявите по изкуство),  и в гимназията, но там вече учениците имат повече свобода, а и повече учители се наемаха да се занимават (то е логично, де, кой отказва да работи с мотивирани младежи).
За извънкласните извън училище се гледахме едни и същи възрастни - майки, които си бяха останали вкъщи, баби и някоя бавачка. Няма начин, просто няма как да се получи иначе.

# 94
  • Мнения: 9 986
Така, децата ми са в IB(инфо има достатъчно в гугъл, но като цяло системата работи креативно, без учебници, с практическа работа, която включва от гледане на филми до създаване на такива, образно казано. Основните теми са на двумесечни модули ('Кои сме ние', 'Аз и светът', 'как да спасим природата', как да променим света' и тн.)
Основни предмети: английски, математика, естествени науки, арт, музика и спорт. След 10 клас идва двугодишната дипломна програма с избор на предмети. Това се случва след прецизно съпоставяне на досегашните оценки, желанията на ученика, препоръки на учителите и евентуално избран университет.
Всички започват училище в 7.45. В 7.40 звучи химнът, след него чак можеш да влезеш в сградата.
Предучилищни групи: един по един в редичка влизат в стаята си, учителката ги посреща с поименно добро утро. Следва смяна на датата на календара и дежурният поставя имената на отсъстващите където трябва там някъде. Сядат в кръг и 20 минути учителкйта им чете приказка или обсъжда с тях нещо необходимо. Часовете са по 40 мин. Седят на земята, или по 4ма на кръгли масички и работят в група. Има диванче за прилягане. Има играчки за гушкане, както и силно образователни - някои от помагалата по математика продължават да ме изненадват.
За час по арабски се отива в друга сграда, като се делят на роден и чужд език с различни учители.
В клас по англ.и мат.са разделени дискретно и неформално на 2 до 4 групи според колко са напреднали. В такива случаи могат да се комбинират групи от различни класове. Приемствено големите ученици могат да ходят да помагат на малките - моят седмокласник ходи веднъж на 2 седмици да помага по математика в 5 клас на напредналите(т.е.да не скучаят, дава им задачи за напреднали).
На всеки 2 часа по 40 мин.имат пауза за храна. Хранят се навън независимо от температурата. Който няма шапка, остава вътре, но в библиотеката.
Предучилищните биват стимулирани за учение и поведение по усмотрение на учителката. Освен стикер, нашите могат да избират между:
1.допълнително време в хъба с образователни игри
2.да отиде на гости на друг клас(много любимо)
3.да се изпрати похвална бележка на родителите.
Свършват в 1 следобед(4годишните) и в 2(5годишните)
Всички останали свършват в 3 следобед. Нямат право да използват мобилните си телефони. Работят с айпади и лаптопи от 3 клас(собствени) и училищни за малките. За всичко родителите се разписват лично.
След 3 следобед имат право на 1 безплатен извънкласен спорт или арт седмично,и колкото искат  платени.
В следващ пост ще напиша за secondary след 5 клас.









# 95
  • софия
  • Мнения: 5 147
Скрит текст:
Аз искам да попитам тези от вас, които са запознати с чуждестранните системи на обучение, може ли да споделите как точно протича един учебен ден на деца в държави, в които е приета целодневната форма на обучение. Ще ми бъде много интересно да разбера какво се случва един цял ден в училище. Интересно ми е и дали при такава форма на обучение се дават домашни, кога точно се пишат тези домашни щом децата са по цял ден там. Също така ми е интересно на каква възраст тръгват децата на училище. Скоро четох, че принц Джордж е тръгнал на училище вече, а той е едва на 4 годинки
Много сме писали в подобни теми, ама нищо от това.
Много от чуждестранните системи не предполагат домашни. Но настояват на минимум 20 мин.четене дневно. Децата прекарват повече време в училище, но при съвсем различни условия -малки класове, допълващи учители, помощник-учители, обучение чрез проекти и игри, не чрез тъпчене с теория.
Британската система предполага тръгване на училище(прискул, предучилищна) при навършени 3,5 г. Други системи - на 4. Това са пак 2 г. предучилищна.
На големите след 6 клас им се стъжнява животът, но те вече са подготвени за това. Имат и включена много социална дейност.
Децата ми са в IB, но ако наистина ви е интересно, мога да опиша един ден на деца от предучилищна, долен и горен курс. Ама ще е доста писане 😀

тити, всичко което пишеш/ще напишеш, за мен е много интересно!

Lady Cassiopeia Duval, понеже имам някакви минимални наблюдения (дете от Щатите, което ми разказва за своето училище) ще споделя аз какво знам.
В гимназиална степен материалът по история, примерно, не е разделен на години, а на обем. Важно е този обем да се вземе до 12 клас и това е. Детето може да си избере дали тази година да учи биология или химия, въпроса е да премине "курса". Ето как се получават различни класове. Точно както в университета -вървят по-скоро потоци, не класове. И дейностите им по интереси минават в клубове. Установих, че наличието на клубове за едно училище е голяма гордост - колкото повече клубове имат измежду които да избират, толкова по-добре, Понякога са над 100 различни вида дейности. Естествено силните с няколко и обикновено това са клуб по дебати, акапелно пеене, определени спортове.

# 96
  • Майничка
  • Мнения: 13 779
Сигурна съм, че ако сега някой направи училище на интернатен принцип в тотален кър, на поне половин ден преход от всяко населено място и осигури учители по ДОИ, частично финансиране от държавата + 3-4 варианта за допълнителни занимания по интереси, ще има дълъг списък на чакащи родители да си запишат децата там. Не защото искат да се отърват от тях, а защото искат да ги овардят, което няма как да се получи, ако родителят няма допълнителен времеви или финансов ресурс или поне т.нар "логистична подкрепа", т.е., активни баби или дядовци. Laughing

# 97
  • Мнения: 9 986
Горният курс започва след 5 клас. Дотогава няма оценки, само срочни рапорти - три пъти годишно. Децата се оценяват в 4 букви, грубо- под нивото, съответства на нивото и надминава го.
В 6 клас нещата доближават доста българската система. Получават учители по всеки предмет, всеки с лудостта си. Родителите се информират по три начина - с имейли, с isams приложение и managebac което е като електронен дневник-досие на ученика. За недокладвано до 8.30 отсъствие се праща смс.
Учениците има клас с буква: 6А, 6В и тн. и други групи за спорт и социална дейност с цвят и животно(примерно червен ястреб или оранжев скорпион). Денят започва с половин час среща с класния(advisory teacher). Часовете са в модули 2х40 мин. Пак се делят на групи според напредналостта. Всеки предмет (освен основните има и втори език, humanities което съчетава история и география, science с постепенно навлизане в химия и физика, dt което е като трудово  и IT) има 4 критерия, коитосе оценяват поотделно. Knowledge and understanding, goals, practice, revision и пр.неща,които отказвам да запомня. Като цяло се държи не да преследваш високи цели, а реални и да си наясно с какво искаш и как ше го направиш.
1 срок драма, 2 срок музика, 3 срок арт. Творят дори да не искат, а също критикуват. Имат определени часове (15-20) общественополезна дейност, която може да се изразява в доброволно упътване на гостите в училище, четене на приказки в 1 клас или дори събиране на забравени вещи из сградите.
Учителите имат много планиране и подготовка, тъй като няма учебници и всичко се показва и анализира и доказва. Но са освободени от разправии и пъдарщина.
Родителски срещи има такива :
В средата на октомври first impressions meeting
В средата на ноември student led conference
Пролетта 3 way conferences
За друго - поръчваш си среща с учителя по мейл.
Не се сещам в момента друго, питайте.

# 98
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Аз искам да попитам тези от вас, които са запознати с чуждестранните системи на обучение, може ли да споделите как точно протича един учебен ден на деца в държави, в които е приета целодневната форма на обучение. Ще ми бъде много интересно да разбера какво се случва един цял ден в училище.

На мен това ми е болна тема и като чета темата за чуждестранните системи, рева ... там е темата, намери си я и чети...още в началото има мнение, което описва всичко, за което мечтая за моето дете... но никога няма да се случи, уви

# 99
  • Русе
  • Мнения: 12 206
 Мисля, че се идеализират до голяма степен хубостите на чуждите системи.  Има и чудесни практики,но да не забравяме че си има тема точно за чуждите системи и нека не затънем тук в подсмърчане по системи, за които често само се чете.

# 100
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
http://www.bg-mamma.com/?topic=880015

Ето я темата... 8 мо мнение на  Barefoot Kontesa ...като скрит текст...малко е дълго, но е интересно

# 101
  • Мнения: 18 932
Благодаря момичета - с удоволствие ще прочета постовете ви и темата, която ми препоръчахте   Hug bouquet

# 102
  • софия
  • Мнения: 5 147
На мен ми е любопитно gargamela (като представител и от другата страна) ако имаше някаква сила дали ще промени някои практики, внедрявайки нови, и съответно какви?gargamela, просто ми е интересно как изглеждат нещата през погледа на човек упражняващ професията. Не мога да разбера защо горните етажи не започнат от вслушване в мнението на преките участници като родители и учители...зная, че ще са разнопосочни мнения, но те също могат да бъдат групирани и обсъдени...

# 103
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Амели, не мисли,че коментираме теб или постовете ти. Първо, към мен се обърна да ме питаш защо те повтарям, после, се изясняваш и с Андариел. Цитирала съм те, защото може да съм намерила нещо ценно в твоя пост и същевременно да отговарям на изказването на трети. Следи се нишката и така.

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
Защото не им дреме. Карат си я конюнктурно и по устав.

Нашенската система, при всичките си недостатъци, има едно за мен неоценимо предимство - все още не е иззела родителските функции изцяло за "негово добро". Да, продукт съм на нашенската система и я харесвам в частта със самостоятелността и това всеки ученик да може да е самостоятелна бойна единица, както и това да има единен материал за всички. Не искам да питам 8-10-13-годишно дете какво му се учи точно сега, защото ей тъй, както не обича математиката, така ще я завлачи и ще е на опашкава, вместо да се хванем и да направим нещата както трябва - да се преодолее този страх или необичане и да си влезе в релси по материала. Ние сме възрастни и гледаме да отбягваме неща, за които смятаме, че са трудни или непривлекателни, а какво остава за децата. Да си ходи там в часовете по химия и да си учи уроците, а вкъщи позволявам да мрънка от сутрин до вечер.

Общи условия

Активация на акаунт