Първа кола

  • 51 851
  • 698
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 3 732

Кое прави добрия шофьор такъв? Изминатите км, годините книжка или усета и уменията? Последните две как се придобиват?
Кое е първо? Яйцето или кокошката. Simple Smile
Бог/науката/извънземните.
Колкото хора, толкова и мнения.

Осъзнавам, че съм жена, по душа блондинка, но искам да стана добър шофьор. Как?

# 481
  • Мнения: 837
Всеки малък ВАГ вози твърдо. Но пък е изключително приятен за шофиране и несравнимо здрав, а и икономичен. Фабията, респ. Поло/ Ибиса е чудесен избор за малка кола. При положение, че колата е от първи собственик, т.е. почти със сигурност на реални километри, не се колебай. По-добре тя, отколкото някой кенеф, нов внос, незнайно с какви скрити повреди, удари, а и превъртян километраж.

# 482
  • sofia
  • Мнения: 9 257
Аз ако карам и не намаля на легнал полицай или дупка, не само тия отзад, а и тоя до мен може да си ударят главата в тавана ако не е колана.
Същата кола в ръцете на умел шофьор, а аз до него, катери почти отвесни баири, не присецва, не гасне, не се усеща как вози. Дори звука й е различен - приятен и монотонен.

Приятното усещане идва от равномерното и "плавно" каране, по-плавно спиране и навременно сменяне на предавките. Резки движения от всякакъв тип водят до напрежение. Просто мислиш напред и се опитваш да прецениш ситуацията предварително.
Смея да твърдя, че толкова съм задобряла, че познавам тоя пред мен или този отстрани какво е намислил да прави...щото мигача или не се пуска, или се пуска след като е предприел маневрата. Даже на големия ми син казвам "тоя ще направи това и това" и тъкмо съм го казала и се случва.

Отделно има хора, при които като се возя и съм напрегната. Не са неопитни, но просто стила им на шофиране е такъв и без да искам крака ми се опъва да натисне спирачката. При други се возя спокойно и не усещам това напрежение.

# 483
  • Canada
  • Мнения: 3 383
Аз ако карам и не намаля на легнал полицай или дупка, не само тия отзад, а и тоя до мен може да си ударят главата в тавана ако не е колана.
Същата кола в ръцете на умел шофьор, а аз до него, катери почти отвесни баири, не присецва, не гасне, не се усеща как вози. Дори звука й е различен - приятен и монотонен.

Приятното усещане идва от равномерното и "плавно" каране, по-плавно спиране и навременно сменяне на предавките. Резки движения от всякакъв тип водят до напрежение. Просто мислиш напред и се опитваш да прецениш ситуацията предварително.
Смея да твърдя, че толкова съм задобряла, че познавам тоя пред мен или този отстрани какво е намислил да прави...щото мигача или не се пуска, или се пуска след като е предприел маневрата. Даже на големия ми син казвам "тоя ще направи това и това" и тъкмо съм го казала и се случва.

Отделно има хора, при които като се возя и съм напрегната. Не са неопитни, но просто стила им на шофиране е такъв и без да искам крака ми се опъва да натисне спирачката. При други се возя спокойно и не усещам това напрежение.

И аз така, въпреки, че нямам голям стаж. Просто си щадиш машината и не я юркаш. Явно искаш да се научиш, така че ще се научиш. Simple Smile

# 484
  • София
  • Мнения: 6 425
Скрит текст:

Кое прави добрия шофьор такъв? Изминатите км, годините книжка или усета и уменията? Последните две как се придобиват?
Кое е първо? Яйцето или кокошката. Simple Smile
Бог/науката/извънземните.
Колкото хора, толкова и мнения.

Осъзнавам, че съм жена, по душа блондинка, но искам да стана добър шофьор. Как?
Че аз какво казвам. Няма как да искаш много, с няколко месеца и 2-3 хил. километра стаж.
Ако някой даде теоретична рецепта и на мен ще ми е интересно да я видя. Simple Smile Нека да минат 1-2 години и пак ще говорим. Simple Smile

# 485
  • Мнения: X
Рецепта има, за съжаление мнозинството от шофьорите са алергични към съставките в нея.
Основното е старанието да се научиш да караш предвиждайки. Неусетно този начин на каране става инстинктивен.
Усет и умения са градски легенди. Да владееш колата е умение, което се учи на полигон с помощта на инструктор. Или писта

# 486
  • Мнения: X
Рецепта има, за съжаление мнозинството от шофьорите са алергични към съставките в нея.
Основното е старанието да се научиш да караш предвиждайки. Неусетно този начин на каране става инстинктивен.
Усет и умения са градски легенди. Да владееш колата е умение, което се учи на полигон с помощта на инструктор. Или писта

Или ако си идиот като мене в ранните ми шофьорски години на пътя Grinning

Според мен рецептата е пълна коцентрация и фокус върху обстановката, започваш да виждаш всичко около теб и реакциите ти се изострят.

# 487
  • Мнения: X
Иначе си трябват и километри и то десетки хиляди, но дори и след такива много хора незнаят какво им се случва. А моето приятелче Стоян например за 3 хил километра стана по-добър шофьор от 80 процента от тези на пътя. Вече и той се дразни на неадекватните идиоти. В началото обаче слушаше и попиваше всичко и го тормозих бая, най-вече му набивах да си гледа огледалата докато не му стана неосъзната реакция Simple Smile

# 488
  • София
  • Мнения: 6 425


Според мен рецептата е пълна коцентрация и фокус върху обстановката, започваш да виждаш всичко около теб и реакциите ти се изострят.
Хубу де, ма тва не става за 2-3 месеца. Иначе, всички щяха да излизат от курсовете топ шофьори.
Не споря, но смятам, че времето и рутината не са за подценяване.

Последна редакция: пт, 05 окт 2018, 10:54 от Онзи

# 489
  • Варна
  • Мнения: 6 917
На мен ми отне 4 месеца ежедневно каране, за да се отпусна и да си повярвам. Всеки божи ден нарочно си измислях някакви задачки за вършене, само и само да изляза да карам, и си избирах различни маршрути. На никого не съм разчитала да ми дава съвети или да ме придружава. В началото само при мисълта, че трябва да паркирам в центъра ми прилошаваше и ми се повдигаше чак. Но всичко отмина. След тия 4 месеца се престраших да шофирам с пуснато радио. Вече направих 11 хил. км. и се чувствам спокойна и уверена в колата си, но като цяло човек всеки ден се учи. Всеки ден виждам от тъпи по-тъпи маневри на пътя.

# 490
  • Canada
  • Мнения: 3 383


Според мен рецептата е пълна коцентрация и фокус върху обстановката, започваш да виждаш всичко около теб и реакциите ти се изострят.
Хубу де, ма тва не става за 2-3 месеца. Иначе, всички щяха да излизат от курсовете топ шофьори.
Не споря, но смятам, че времето и рутината не са за подценяване.

Изобщо не са за подценяване, прав си. Усет и умение се развиват с времето и опита. Моят инструктор ме караше да паркирам до колата на шефа и между новите коли пред дилършипа, където работех. Можеш-не можеш внимаваш и очите ти са на 8, че не можеш им плати ремонта на тези коли Simple Smile

На полигон или писта не е изобщо същото като на пътя, където си поставен в реални ситуации и от теб се иска да реагираш правилно на момента.

# 491
  • Мнения: X
Разбира се, че не същото. Но е в пъти по-безопастно да си научиш урока в контролирана среда отколкото на пътя където всяка малка грешка може да е с фатални последствия. Ще ви е крайно неприятно на пътя да установите разликата в сцеплението на мокро когато срещу вас идва 25 тонен камион отколкото на полигон.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 6 917
Тия неща няма къде другаде да ги научиш, освен на пътя и в реална обстановка. На пологин се учи кога ти отделя съединителя.

# 493
  • Canada
  • Мнения: 3 383
Разбира се, че не същото. Но е в пъти по-безопастно да си научиш урока в контролирана среда отколкото на пътя където всяка малка грешка може да е с фатални последствия. Ще ви е крайно неприятно на пътя да установите разликата в сцеплението на мокро когато срещу вас идва 25 тонен камион отколкото на полигон.

Само за мокър път ли става въпрос или за аквапланинг?  По принцип се шофира според пътните условия. Аз карам 6 месеца в годината на сняг и лед.

# 494
  • Мнения: 3 732
В курса няма полигон.

Беше ме страх от задръстванията и то много. Един приятел ме накара нощем в квартала да карам по улицата като тръгвам и спирам пред всяка паркирана кола. И съединител, и първа, и втора така ги научих.
Сега в задръстванията нямам страхове, а ми е скучно.

Карането на мокро - още ме е страх. Имах случка мигащо жълто да стане червено. Набих спирачки, тя стана шейна и спря на половината пешеходна пътека. Добре, че нямаше хора.

Общи условия

Активация на акаунт