Смесено специфично разстройство на развитието - F83

  • 28 224
  • 196
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 535
Наталита, иска ми се да направя консултация, но не знам кога. Ние не сме от София.
Засега и тя от втория срок ще има 2 часа ресурсен учител, 1 логопед и 1 психолог. И дано потръгнат нещата, че нещо съм отчаяна. Ще продължим и 2- та часа на частен логопед.

# 61
  • Мнения: 12 025
Здравейте момичета,
Лорентин защо си отчаяна? С какво се справя детето и кое й е трудно или непосилно?
Днес Лъчи беше на логопед. За половин час е прочела една страница от книжките с големите букви от серията "аз мога да чета". Бавно и трудно й е още сричането, но имам надежда, че до края на годината ще се справи. Писането е по-трудно сякаш. Преписва, пише и под диктовка, но бавно и трудно. Диктувам на срички, изчаквам да напише, следя я какво записва. Сама не може още да напише дума (ако не й се диктува или не преписва). Подозирах за дислексията,за съжаление съм била права, но и през ум не ми мина за дисграфия и дискалкулия. Нищо, тя да е жива и здрава, с другото все ще се справим.

# 62
  • Мнения: 3 535
Четене на срички горе- долу успява. Бавно, трудно и с грешки, но има напредък. Обаче, като вземам детето, слушам аз от други майки как вече се искало децата да четат без сричкуване, т.е. цяла дума. Аз ли съм изостанала, или много са напреднали децата, но не е ли рано? И се смачквам.
И диктовки - тя срички може да пише. Но дума не. Освен нашите имена, 3 думи. Днес са им дали домашно да правят диктовки за ваканцията. Много сложно  ми се вижда, но явно другите деца успяват. Има думи като - издръжлив, ефектно. Тя не може да ги каже, та камо ли напише. Аз ще се радвам да успее да напише- има, маса, роза.
В техния клас има 5 деца, вече навършили 8 години. Тя скоро стана на 7 , особено ако се гледа и че е в 32 г.с родена. Та те са си цяла година по- големи от нея.
И най- големия проблем. Гледайки другите деца и нейното неможене, тя не иска и да опитва да прави диктовки. И в клас не иска, и у дома.

# 63
  • Мнения: 12 025
Няма как ще трябва да я понатиснеш. Диктувай първо кратки думи от по две срички. Бавно на срички. Ако не чува всеки звук разтягай докато "загрее" какво се иска и кой е звукът.
Бързат. Срокът да се научат да четат е шест месеца, а са минали 4. До краая на март трябва да са минали буквара и да имат тържество по този повод. Ако е сдислексия да не я карат да чете непознат текст пред другите. Учителката да й даде текст/ изречения/ думи, които да упражнява вкъщи и едва като ги научи да я накара да ги прочете пред класа. Така няма да й се срива самочувствието.
Не ги слушай другите майки. Твоето дете се движи със собствен темп, който е по-близо до нашия на времето, отколкото до това безумно препускане сега. Ще започнат и гладко да четат. Аз се научих да чета бързо покрай субтитрите в киното. Момиченцето, което помага на Лъчезара чете от края на трета група. Е, как да я равнявам по нея? Иначе моята е родена юни в 33-та седмица, докато терминът е бил началото на август. Все още и месеците имат значение, както и недоносеността и кислородния глад...

# 64
  • Мнения: 3 535
Да, и от ресурсния център това ми казаха, малка им се вижда, тя е и дребна, 112 см. Ако има да чете текст без струпани съгласни с желание започва да срича. Тя и госпожата на лесните я изпитва. Но струпаните съгласни не може. Но пък от едно прочитане на текста за буква ж, детето направило преразказ.
За натискането силно се надявам на психолога. Още от сряда започвал.

# 65
  • Мнения: 12 025
Знам че вече е късно, но не те ли посъветваха да я отложиш с една година предвид, че е в края на годината, недоносена и с неизчистен говор? Аз нямах основание да отлагам Лъчи, макар че логопедката, която назначиха втория срок на 4 група се опита да ме убеждава да го направя. Уж щяла да я подготви, но не й хванах вяра, защото не се сработи с детето, а и прецених, че много промени ще й станат.
Но за притискането много не бих разчитала на психолога,по-скоро логопедът може да й помогне да преодолее затруднението.
Как я приемат децата? Сигурно вече са забелязали, че среща трудности. Помагат ли й? Толерантни ли са?

# 66
  • Мнения: 3 535
Аз исках да я отложат, но от градината бяха убедени, че няма нужда. Въпреки че редовно казваха как  нищо не може да прави. Трябвало да има много сериозен проблем. И наистина тя с изходната диагностика се справи. Но там имаше повече логически задачи, няма четене и писане. И в училище на входната диагностика също се справи. Проблемите дойдоха с четенето и писането. Звуците не ги чува. Все пак напредва, но не с темповете на класа.
Децата се смеят когато заговори. Но пък си има приятели. Тя в училище е кротка, послушна като дисциплина. Най- интересното, че приятели са и двете деца, които са най- добри, в смисъл отличници в класа.

# 67
  • Мнения: 12 025
Може би я приемат като по-малка сестричка, някой на когото да помагат. И Лъчи си има такова другарче - момиченце от ДГ, което още тогава я обгрижваше, и тя е отличничка, започна да чете още в трета група, сега на занималнята бързо си учи и пое ролята на госпожата да помага на моята. И го прави по своя инициатива, с желание. Лъчи казва, че и момченцето, с което сядат на един чин е започнал да й помага за задачите по математика.
Лорентин, от това, което пишеш за твоето момиченце ме навежда на съмнение за дислексия и дисграфия, без да съм сигурна естествено - нито съм специалист, нито имам лични впечатления от детето. Някъде ми попадна и нещо "фонетична глухота" - човек не може да определи звуците, които чува - т.е не е глух в истинския смисъл на думата, но няма как и да пише под диктовка.

# 68
  • Мнения: 79
Здравейте момичета, аз тази седмица се срещах с психолога и логопедите в градината. Те са убедени , че моя син няма дислексия. Проблемът при него се състои в по-трудно разбиране на сложни указания и по-бавно усвояване на материала. Той пише думи макар и не мн сложни и чете бавно. Психолога ми препоръча биофийдбек за подобряване на концентрацията и работната памет, които ни куцат. Мисля да проуча и ако е подходящо за него да го пробва.
И аз се притеснявам как ще е като тръгнем на училище, но имаме още време .. макар и малко ще гледам да го оползотворим.

# 69
  • Мнения: 79
Лаурентин, важно е да не се отчайваме...Децата го усещат и им се отразява на самочувствието. Вярвай в нея и й помагат, ще станат нещата макар и по-бавно бавно.
Мама Ру как са нещата с брейн бустера?
Има ли подобрение или а изнервя?

# 70
  • Мнения: 12 025
Здравей Натали,
Брейн бустера го спрях, отдавна. Започнах пак Седивитакс и Алора и детето се поуспокои.
Това с разбирането на указанията и лошата работна памет го има и при Лъчи и много пречи. Явно нещата при нея ще стават трудно и бавно, но аз не се отчайвам - ще продължавам да натискам и осигурявам помощ и подкрепа.

# 71
  • Мнения: 79
А защо го спряхте, нямаше ли никакъв ефект. Прегледах нещата , които й даваш, те са на основата на Пасифлората, Лъчи не може да спи добре или просто и ги даваш, за да се намали хиперактивността й?
Иначе при нас нещата са добре за сега, мисля , че омегата му влияе мн добре. Изградила съм му дневен режим, който е с учене и рисуване по около час и половина на ден, игри и поощрения. За него е мн важно да го хваля и поощрявам, ако му кажа за нещо ми не това, не го направи добре се вкисва на секундата. За това му казвам да справи се, но да опитаме още веднъж, за да стане още по-добре . Най-изнервен е при четене, разтройва се ако не прочете нещо добре, клати се на стола и все нещо го боли....

# 72
  • Мнения: 12 025
Спрях Брейн бустера, защото поведението й се влоши неимоверно. А подобрение на концентрация или памет не забелязах.
Седивитакс и Алора й давам за успокоение и защото напоследйк трудно заспива. Когато е спокойна и се занимава по-добре. Когато греши или й е трудно и тя бързо се предава и вкисва. В Сохия казаха, че не е хипарактивна, тъй като в момента беше спокойна и играешеркротко или се занимаваше спокойно. Тогава тя съдейства, макар че предварително й казах, че точно там може да се държи и безобразно, ако иска. Но тя в такива моменти е предпазлива. А и при нея хиперактивността е по-слабо изразена, по-сериозни са дефицитът на внимание и импулсивността. Омега и Габа още не съм давала. Бих опитала стига подхранването на мозъках да не е за сметка на повишена активност, това не й се отразява добре.

# 73
  • Мнения: 3 535
Здравейте, мами! Наталита, писала си, че сте правили ново обследване. Къде? Аз записах детето в Св. Никола, но ми дадоха час за първичен преглед чак за май.
При нас голям проблем става поведението, само у дома. Проявява съпротива. Удобен и става фактът, че не се справя. С частния логопед работеше много добре, вече и за неговите занимания не иска да се подготвя.
Всъщност, не е съвсем точно. Иска да си научава, но при първия провал, не трудност, а направена грешка, се изнервя и спира да чете, или пише. И за да започне отново, аз нося вода от сто кладенеца, а времето си минава, уморява се, разконцентрира се.
И да си похваля ученичката. Днес са взели малко ч и има браво в учебната тетрадка. Много бързо е схванала как се пише, добре са се получили и преписите на думи и изречения

Последна редакция: ср, 07 фев 2018, 13:22 от laurentin

# 74
  • Мнения: 12 025
Здравей, Лорентин. Браво на детето. Това с тръшкането при най-малка трудност или грешка, и то от дете, което изобщо в нищо не се старае да е добро (да не говорим за перфектно) ми е до болка познато (моята госпожица). Та и при нас е същото, да не й кажа че е сбъркала някъде или че може и по-добре, да опита още реднъж. Мерим си инатите. За сега моят надделява (нали чисто физически съм по-голяма), но пък за сменбтка на това го прави насила и през куп за грош. Уф! Оплаках се и аз.
Ако неси я водила на психолог - опитай. Специалист може и да помогне - за самочувствие. В Св. Никола ни дадоха час за д-р Бистриан. След обследването на заключителната среща тями каза, че с детето трябва да работят външни хора, защото когато аз (майката) се занимава с детето то е натоварено психически с очакване и се страхува да не я разочарова. Един вид връзката трябва да си остане майка-дете, а не да преминава в учител-дете. Лъчи ходи на занималня и на логопед. В занималнята й помагат госпожата и едно момиченце от нейния клас. Даже май детето повече й отделя време, все пак госпожата не може само с нея да се занимава. Аз в къщи помагам за домашното по математика и я занимавам малко по руски. Ако има кой да ви помага, опитай друг човек да се занимава с нея след училище или пробвай да я пуснеш на занималня.

Общи условия

Активация на акаунт