Американски колеж - десета тема

  • 117 027
  • 779
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9 519
Снощи писах, но от телефона нещо не се е публикувало, та отново...
"Познавам" правилниците на още 3 училища, пиша го в кавички, защото ми се дават еднократно едно копие за запознаване на родителската среща и докато класната говори, родителите го преглеждат... а после ни се четат извадки... Та колкото си видял, толкова, за справка - няма... Та съгласно извадката, наказанията са доста повече (в училището на малкия ми син в момента, прясно прясно ми е "запознаването"), а и доста по несвързани пряко с нарушаване на правилата на учебния процес... само един пример: Ако си без бадж нямаш право да си на територията на училището, но нищо че си навреме сутрин, нищо че си подготвен за час, нищо че дори си носиш официалните училищни документи лична карта и бележник с които категорично доказано си ученик в това конкретно училище... имаш си съответния дневен брой неизвинени отсъствия и наказание за над определен брой и после преместване от училището... та с какво спомага това за качеството и достъпа до обучение... Или че имаш цветен кичур коса, че какво пречи това?!?!
Правилата в колежа са не как да не те допуснат да учиш, а как да си "отучиш" това което си пропуснал... ясни и точни, без субективизъм - направил си или не си направил нещо - поглеждаш в правилника, виждаш какво трябва/какво следва... и действаш!
Та по никой начин не мога да кажа, че този правилник е по-строг от другите 3, само е по-ясен, наличен е за справка и няма момента с днес "Зайко защо си без шапка!?!" а утре  "Зайко защо си с шапка!?!"

# 46
  • Мнения: 5 425
А и банално се прилага винаги и буквално. Тормозиш съученик - летиш навън. И достатъчно бързо, а не родители и учители да се чудят с месеци как да се отърват от тази напаст...

# 47
  • софия
  • Мнения: 5 148
Банда, на телефона на рецепцията звъня за отсъствие от деня, нали?

Важно ми е, трябва да им звънна, та ми е нужна помощта ви! Виждам, че сте писали, но после ще чета.

# 48
  • Мнения: 9 519
Банда, на телефона на рецепцията звъня за отсъствие от деня, нали?

Важно ми е, трябва да им звънна, та ми е нужна помощта ви! Виждам, че сте писали, но после ще чета.
Да, на телефона на рецепция. Ще те прехвърлят на офиса на декана, ако не успеят, те ще запишат детето и класа и срока за (очаквано) отсъствие.

# 49
  • Мнения: 52 407
Българинът не обича наказанията и затова сме на този хал! Например броя смъртни случаи от катастрофи и защо, защото правилата в България могат да се заобикалят. Как същите тези шофьори от Словения натам стават изрядни и спазват всички правила. Съвсем ясно, защото има наказания.
Да не говорим за политиците ни. От всички околни държави, само при нас няма наказан политик. Е, всички се радваме на резултата!
Мнооого е хубаво да си въобразяваме колко е хубаво да живеем волни и безнаказани.
Редът в белите държави е постигнат, защото ясно са разчертани последствията при неспазване на правилата. Не намирам да им е зле

Добре повдигнат въпрос, обаче нали знаеш, че всеки медал има две страни. Вярно е, че българинът не спазва забрани, конкретно при движение по пътищата. Но за да се спазват забраните също така е важно да бъдат адекватни и нормални. Даваш пример за наказанията по света, но пропускаш, че у нас има прекалено много знаци и забрани и в един  момент става невъзможно да се спазват, а това вече е повече от половината път към пренебрегване на всички правила. В коя друга държава има пешеходни пътеки зад завой на улица с по две ленти във всяко платно или на първокласен път? Само у нас властите си измиват ръцете с една пешеходна пътека, че е най-лесно. Или пък това, че през няколко километра има знаци за намаляване на скоростта, понеже няма изискване крайпътните обекти да имат ускорителна лента.
Накратко, за да има ред трябват на първо място адекватни забрани, а след това и абсолютен контрол и наказания. Винаги в комплект, а не само едното.



Що се отнася до това, че изключването или заплахата с изключване (пробацията) не били наказания, то мога само да кажа, че лишаването от каквото и да е важно и желано нещо Е наказание. Наказания са лишаването от телевизия, лишаването от компютър, забраната да се влиза на мач и т.н. Та да приемем, че изключването от АК не е наказание, можем само ако приемем също, че ученето в АК не е нещо важно, ценно и желано Whistling

# 50
  • София
  • Мнения: 5 794
Ели, ако избереш АК за малкото си дете и разбира се, ако я приемат, ще придобиеш личен опит и ще разбереш, че представата ти за училището на база прочетено е била неточна (чувствам го, въпреки че едва ли ще ми повярваш). Аргументите на ЧС звучат съвсем рационално, но това не означава, че ЧС познава АК наистина. Виждам, че е трудно на тези, които са отвътре, да се аргументират и то така, че да убедят външните. Но истината е, че Правилникът нито е супер тежък за спазване, нито предизвиква тийн бунтарство. На моя голям син не му беше никакъв проблем да спазва въпросния правилник. А той е съвсем обикновено дете, не е някакъв извънредно примерен или нещо от сорта. Няма никакъв негатив в това децата да се научат да спазват правила.

# 51
  • Мнения: 5 425
Та да приемем, че изключването от АК не е наказание, можем само ако приемем също, че ученето в АК не е нещо важно, ценно и желано Whistling
Именно ЧС!
Човек склонен към наркотици, насилие, измама или душепотрисащ мързел едва ли желае да учи в АК толкова силно, че да се плаши от изключване.
PS А и правилата в АК не са "български" Simple Smile

# 52
  • софия
  • Мнения: 5 148
Банда, на телефона на рецепцията звъня за отсъствие от деня, нали?

Важно ми е, трябва да им звънна, та ми е нужна помощта ви! Виждам, че сте писали, но после ще чета.
Да, на телефона на рецепция. Ще те прехвърлят на офиса на декана, ако не успеят, те ще запишат детето и класа и срока за (очаквано) отсъствие.
Благодаря ти, Пенева!
Въпрос на време беше да се обади пустата мигрена... Всичко е точно, свързах се, обясних, няма място за притеснение!

Пустите правила, които така бурно разглеждаме не са нищо по-различно от тези, които уж присъстват по правилник и в останалите училища. Писала съм и преди, че тук в колежа просто са описани много ясно. Всякакви възможности за допълнително изникващи въпроси са ограничени максимално- тоест, всичко е много подробно описано. Подробно описано ще рече, че е дадено обяснение що е то агресия, дискриминация, обида, плагиатство и т.н. Неща, които, както казвате се научават вкъщи! НО! с правилника се прекратява възможността за различни тълкувания, спорове и т.н действия, които биха довели до увъртане и преливане от пусто в празно!

Има механизми за изразяване на несъгласие от децата или от родителите. Никой не ходи из колежа козирувайки до стената.

А, и м/у другото, великите 0%  - дава се шанс на хлапетата да си ги поправят. Неприсъствието на училище- ето, сега ме увериха по телефона, че няма страшно, девойката да си следи зададените домашни онлайн, което за мен е предпочитан вариант пред звъненето на 2-3 съученици, които я не кажат дословно, я нещо забравят или в "преразказ" на заданието без да искат подадат неточна информация. Всичко е точно, няма драма!

Чакам с огромен интерес родителската среща довечера!

# 53
  • Мнения: 52 407
Искам да уточня пак, че май се забрави - аз не критикувам правилата в АК по принцип, те са такива, каквито са, и на някого му пасват, на другиго не (както писах, на някои им харесва и да бъдат военни). От там нататък вече всеки си прави избора, а аз само казвам, че на мен не ми харесват и на моето дете не биха паснали, поради което то се отказа от всяка идея за АК, въпреки факта, че няколко години преди да дойде време за кандидатстване АК се очертаваше като предпочитан вариант. Когато попорасна обаче реши, че не е за нея, а после също е подчертавала, че там е нямало да се чувства добре (има си приятелчета от АК все пак и си говорят). Просто всичко е субективно и се намесих само, защото усетих внушение, че не било така, а всичко било цветя и рози за всички в АК. Ми не е така, до дете си е - за някои е добре, за други не.

PS А и правилата в АК не са "български" Simple Smile

Това е твоето субективно усещане все пак Mr. Green

# 54
  • Мнения: 5 425
Може ли по-конкретно:
Кое точно правило не ви хареса?
Колкото до "казармата", при цялото ми уважение към вас дами, не знаете какво говорите...Това е като ние мъжете да теоретизираме как се ражда...

# 55
  • София
  • Мнения: 9 623
Щерката ми разказа за случка от вчера. Ако има последствия за участниците в нея ще се убедя, че правилника наистина се прилага толкова строго, колкото се коментира и то не само в частта с дата и час на предаване на проект или домашно. Въпреки, че и това с датата и часа е относително и зависи от преподавателя, поне според скромния ни двумесечен опит.
Споделих в отчетната тема, че моята беше закъсняла да предаде едни задания и то не с 1 час, а с дни. Е, усети се когата си видя %, но в момента, в който ги предаде, % беше корегиран - още същия ден. Та, нека не преувеличаваме.

Всъщност исках да питам друго. Как се организира срещата с  Адвайзорите на Родителската среща днес, има ли смисъл от такава или е още рано? Детето е  при преподавател по АЕ от 8 клас, а там срещите са разграфени - за всяко дете има начален час и реално не знам ще мога ли въобще да се доредя.

# 56
  • софия
  • Мнения: 5 148
И аз се присъединявам към питането за среща с адвайзърите. Особено след като им минаха срещите "one on one". Или такава среща да си насрочим извън рамките на родителската среща?

# 57
  • Мнения: 52 407
Може ли по-конкретно:
Кое точно правило не ви хареса?
Колкото до "казармата", при цялото ми уважение към вас дами, не знаете какво говорите...Това е като ние мъжете да теоретизираме как се ражда...

Изпрати ми правилника и ще му направя разбор когато намеря време. По обясними причини в момента не мога да цитирам точно, а с буквояд като теб, ако не го направя изпипано до най-малкия детайл, ще ми опонираш и за някоя запетайка Mr. Green

В казарма не съм била, но имам мъж, дето е бил и съм го слушала как се изказва за казармата, та все едно, че там съм била Joy

Много силно впечатление ми направи едно събитие от близките ми срещи с АК преди години. Та отивам аз да запиша детето в АК (вече ми се губи дали за изпита или за летен курс, не помня) и минавайки покрай футболното игрище чувам (първо чух отдалеч, после видях кои и какво правят) гимназисти да ритат топка и да псуват с вдъхновение и плам бетер каруцари. Псуваха на колкото могат по-висок глас, явно с желание всички да ги чуят и да оценят виртуозността и богатството на речника им. Та така, както казват, първите впечатления остават завинаги. Но не забелязах някой да вземе мерки, нито децата да се притесняват, че някой ще ги чуе.

# 58
  • Мнения: 1 970
Внушения  за "всичко е цветя и рози в АК" в тази тема не помня да сме допускали, ЧС, нека бъдем обективни. Не само заради нивото на хората , които списват тук (скромно, нали...), е, без изключения, както навсякъде, не може, но преимуществено, което предполага поглед в пълната гама на спектъра, а не само бели черни краски.
И да е имало опит, веднага се е намесвал някой от "кастата", който да постави словоблюдеца на мястото му - наистина хора всякакви...

Колкото до правилника и сроковете, Росита, всеки преподавател, поне нагоре в класовете, не зная сега как е в 8-ми клас, си има собствени изисквания, кога разписани и раздадени в началото, кога на думи, които в общия случай се спазват от него точно. Е, има случаи сам той да излиза извън рамката, но се случва рядко и защо ли по мои наблюдения с българите... Чужденците са железни - казал го е и не допуска отклонения.
Така че, в конкретния ви случай - дори да е повишен процента, възможно е предварително да е казано или зададено, че ако не се предаде въобще ще се оцени 0 ако се предаде в срок - еди колко си, ако се предаде със закъснение - също еди-колко си. Имало е случай, при който е било предварително казано, че всеки ден забава води до толкова процента отбив от реалната оценка  - така беше за някакъв секонд драфт на нещо миналата година.
Така че, нека говорим реално нещата, огато сме сигурни наистина как са.
От опит твърдя, че на 15 години едно дте чува по-малко в час и казва каквото иска в къщи, нищо не искам да кажа за Вашето дете, говоря като общо...

С две думи - винаги следва да се транспонира общото(разписания правилник) към частното (конкретния случай), но обратното не винаги е адекватно  - било поради други , междинни да ги наречем изисквания и регулации, или поради неуточнения, свързани с неясен израз на учителя, слушалки в ушите на ученика или още  куп други обстоятелства.  Особено в 8-ми клас.

А среща с адвайзора е винаги добре да се прави, поне аз така мисля. Лошото е, че при родителските срещи, особено на малките става едно висене безкрайнио и човек ще не ще приоритизира и отива так, където му е наистина най-важно. Ако адвайзора вече ги познава, вероятно ще може да е от полза, ако не, може би само ще си загубите времето, макар и с график, пак се чака....
На Ваше масто, бих минал на определения час и според ситуацията пред кабинета бих преценил...

# 59
  • Мнения: 5 425
ЧС, откога имаш нужда да прочетеш правилника, преди да коментираш, че не си съгласна с него? Grinning Какъв напредък само?

Сега ако пренесеш този почин и върху други области и почнеш да говориш само за неща, от които имаш непосредствено впечатление... А не ЕЖК (или по-скоро ЕМК).

Колкото до футболните попържни - сигурна ли си, че не си сбъркала колежаните с курсанти от близкото полицейско училище? Защото аз от много години не съм чувал нито един колежанин да бъде даже елементарно груб?

Общи условия

Активация на акаунт