Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц

  • 86 904
  • 742
  •   1
Отговори
# 75
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Моят син е в ЕГ, тази година имат два дни по 8ч, два по 7ч и един ден 6ч.  Предишни години са имали един ден 9ч. Два по 8ч един 6ч. и в петък четири. Това беше най-харесвания график. Излиза в осем и десет и се прибира в 17ч. В училище имат стол, но се храни по павилионите около училище. Голямото междучасие им е 12-12,30ч.

# 76
  • Мнения: 3 167
Освен гланца, родителите добавят още тежест, като слагат облекла. Моето дете ходи с учебници без облекла. Колкото и докъдето издържат. Изобщо не ме интересува, дали ще се похабят.

Родитерите не слагат облекла на учебниците от кеф, а защото такива са изискванията в доста от училищата и на доста от преподавателите и класните ръководители.
Синът от първи клас до сега е в едно и също училище и всяка година е такова изискването за учебниците и тетрадките. Сега е 5 клас.

# 77
  • Мнения: X
В училищата, в които учат вашите деца, предприеха ли някакви мерки за намаляване теглото на чантите? Какви?
В нашето училище нищо не се прави. Все едно няма такава тема и проблем.
Шкафчета за да си държат там помагалата и учебните материали.

# 78
  • Мнения: 3 484
Е, и само събиране и изваждане да учат до 12 клас, видели сме го, ще успеят да го разработват в учебник, учебна тетрадка за попълване, сборник, помагало за сип и зип, примерни тестове за изходно ниво и т.н. Разбира се, всички са необходими, иначе събирането и изваждането не могат да се обяснят.

# 79
  • София
  • Мнения: 5 620
2 клас. 1.680 кг. му беше папката по български език преди да е дошло предпоследното помагало : /
Слагам прозрачни облекла, защото най-малкото се връщат учебниците. Нали ще учат и други деца след тях... Също и на тетрадките, защото стават на баници.
По мое време "подвързване" се казваше на това да сложиш хартия и евентуално върху нея - найлон. Това си е доста пипкава работа и отделно, бих приела, че добавя известна тежест, да.
Сега край мен масово казват "подвързване" и на поставянето на готовите найлонови облекла, което отнема секунди и тежи грамове. То май зорът е по-скоро да намериш разнообразните размери според големината, а не толкова да поставиш облеклата...

# 80
  • Мнения: 5 160
"Цели 10 години може да се забави въвеждането на една смяна в училищата у нас. По закон това трябваше да се случи още през 2020 г."
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/samo-edna-smiana-na-uchili … 10-godini-2073390

# 81
  • Русе
  • Мнения: 12 218
 Сега пък нямало училища. Това сигурно само в София.В нашия град, като се изключат две три училища, другите са с по две три паралелки за клас, при условие че са училища, където са учили по над 5 паралелки за клас с по 40 ученика .Повечето класове са и с под 26 деца.Има и затворени училища.Веднага се сещам за два техникума, които седят затворени от години.

# 82
  • Мнения: 4 589
В четеца си имам няколко десетки книги м/у 500-800страници всяка.Тежат  общо около 250гр.-масата на четеца  и се побират в дамска чанта.
Та в този ред на мисли както заплащам за учебник на хартиен носител така бих заплатила за такъв за четец или на CD за компютър с картиники схеми ,таблици и приложени след всеки урок упражнения.Нещо като допълнение и разширение на платформата на Уча се  от която съм много доволна.
Това си е труд и изобщо не се коментира има своята цена. Вярвам има начин да бъде защитен .
Пести се много хартия ,подвързии, тежест ,а пък се дава възможност за много по-качествена услуга.
Надеждата ми е в частната инициатива.Пазар има.

# 83
  • Мнения: 4 145
Кога и какво ядат тези деца с 8 учебни часа?

Като е на училище от 11.50 очевидно, не е обядвало детето, а вечерята е след 20
часа.Едно голямо междучасие стига ли newsm78

То по-добре да се учи един ден повече, отколкото това натоварване.

Когато е втора смяна моето дете излиза сутрин още, защото спортува и ходи на тренировки, а също доучва език извън училище. Тези занимания когато са на смени съответно се изместват според смяната. Голямо неудобство, спор няма. Тъй като се налага и пътуване, се получава така, че от спорта примерно, отива директно на училище. Валидно е и обратното, за първа смяна-веднага след училище отива на урок или на тренировка, според програмата. Това означава, че излиза сутрин и се прибира вечер. Не желая да се впускам в спорове и обяснения защо спортува или защо учи език и защо не ги спре. Слагам храна, обикновено два малки сандвича, шоколад или ядки-ей такива неща, които могат да се ядат и в движение и за ужас на много-ако се наложи и в градския транспорт.

ПП. Аз съм ЗА с пет ръце, за електронен вариант на учебника. Детето ми използва активно и платформата уча.се, да не кажа, че главно от нея учи или много си помага. В днешно време, във века на комуникациите, за големите ученици ел. варианта е за мен най-удачната форма. За малките ученици учебниците може също, само читанката да е хартиена, не гланцирана, за да мирише с онзи омаен мирис на нова книга! И да отпаднат безумните учебни тетрадки, за да могат да пишат повече. В една учебна тетрадка, за домашно например се дават упражненията към даден урок. Дадени са 6-7-8 упражнения, разположени на страница и половина-две. Мислиш си-много-но се оказва, че задачите са главно да попълниш 5 думи, да определиш вид на изречения 2 до 3 на брой. Много малко упражнение, на огромна площ поставено. И помагалата да отпаднат. Има си сборници-утвърдени, чудесни. Дават се конкретни задачи от конкретен сборник, който не се носи-стои си вкъщи. Обаче знам, че няма да стане.
ППП. Изобщо нашата система не предполага оставянето на учебниците в училище в шкафчета. Ако някъде в началните класове това е реализуемо, то е по-скоро изключение и е за наистина малките ученици, 1-2 клас. Българският ученик има нещо, наречено домашни, които са пряко свързани с конкретен урок, попълване на конкретна учебна тетрадка, помагало и подобно безумие. Българският ученик учи основно извън училище повече, отколкото при престоя си 6-7 или 8 часа в училище. Ще дам един пример от "малък" клас, който ми изниква от миналото. 4 клас, попълва се тетрадката за домашно по ЧО. Тетрадката понякога се попълва в клас, понякога е за домашно, затова не можеш да решиш да не я носиш и се носи винаги. Самата тетрадка съдържа няколко въпроса по даден урок, като в 99% от случаите са такива, че копират конкретен текст от самия урок. Четеш урока вкъщи-попадаш на пасажа-вадиш конкретното изречение (или е подаден текст с пропуснати конкретни думи, които ти виждаш в учебника и попълваш) и попълваш. Това не развива мислене, развива тежки гръбначни изкривявания от носене на тежко обаче. Ето и фрагмент от живота на вече осмокласник в елитна столична гимназия. Ученик и тетрадка по конкретен език-гланцирани, дебели, тежки. Към тях-речник-дебел,  няма как да е 20 листова тетрадка, две тетрадки голям формат, по изискване дебели, пишат отделно граматика от текстове. Една папка, в която се събират някакви разпечатани допълнителни листа, може и нещо друго да има, което пропускам. Ама това е само един предмет. Сложете една философия, пак дебела, и за чий въобще го носят този учебник, не знам, ама-искат го, сложете БЕЛ-ако имат литература, освен учебник, тетрадка, работна тетрадка, се носи и книга, че в учебниците имало само откъси, а учителите искат цялата книга, целия текст (тогава за чий им е въобще учебника, след като работят по книгата!!), ха сега сложете и физическото-гуменки и екип, при нас се изискват и се гони от час ако си без. Та двата мижави сандвича са най-малката тежест на гърба на един средностатистически ученик в гимназия.

Последна редакция: пт, 19 яну 2018, 10:07 от smetanapalata

# 84
  • Мнения: 13 231
Ако толкова не може да се озапти лакомията за печалбарство от учебни тетрадки за попълване, то поне да си стоят само в училище и там да си ги попълват и оцветяват. А у дома да се дават по-смислени домашни.

Да кажем- по език- превод, съчинение, а не огражданки и попълванки.Всъщност, по език и по БЕЛ при нас се дават и други домашни, но не се минава и без тези от "помагала" и "учебни тетрадки"

По т. нар. "Разказвателни " предмети съвсем спокойно могат да отпаднат тетрадките.

По-полезно е децата да се научат да разказват и проследяват логика на процеси, събития, отколкото да запаметяват и възпроизвеждат сухи факти.

# 85
  • Мнения: 13 231
      В нов пост, защото се отнася за друго.
Ако установите грешка на учител, става въпрос за фактическа грешка при проверка, бихте ли реагирали?Да кажем, грешката е случайна .

# 86
  • софия
  • Мнения: 30 437
Ако грешката променя оценката - да, ако не влияе - не. Няма смисъл да се създава излишно напрежение, пък било то и под формата на абсолютно чистосърдечна забележка-питане, а не заяждане или караница. И учителите са хора, и те грешат.

Напълно съм съгласна с предходния ти пост.

# 87
  • Мнения: 13 231
Ако грешката променя оценката - да, ако не влияе - не.

Напълно съм съгласна с предходния ти пост.

Да кажем- о,50 надолу, което не променя основно нещата. И аз не реагирах, обаче на детето обърнах внимание.

# 88
  • софия
  • Мнения: 30 437
Допълних се  Simple Smile
Няма смисъл да се създава излишно напрежение, пък било то и под формата на абсолютно чистосърдечна забележка-питане, а не заяждане или караница. И учителите са хора, и те грешат.

# 89
  • Мнения: 5 160
Ако грешката променя оценката - да, ако не влияе - не. Няма смисъл да се създава излишно напрежение, пък било то и под формата на абсолютно чистосърдечна забележка-питане, а не заяждане или караница. И учителите са хора, и те грешат.

А ако грешката е, че не е коригирал нещо съществено  Laughing
И аз да се допълня - ако са ощетени, от 5-6 клас започват сами да обсъждат с учител.

Общи условия

Активация на акаунт