Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 18 ян. 2018, 20:07 ч.

За застраховките на дома

  • 8 052
  • 80
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 709
И мен това ме вълнува, не само да дадеш едни пари на застрахователя и при нужда да се чудиш какво да правиш, а да получиш реална услуга.
За явтокаско на една фирма ен пъти им ремонтират всякакви ожулвания, блъскания на автомобили, но може защото са корпоративни клиентни.
За жилищно застраховане на физически лица едва ли са толкова отзивчиви, да не говорим, че за някой, като едни рекламиращи се брокери, хора от бранша са ми казвали, че не съдействат въобще при щети.

# 16
  • Мнения: 3 817
А някой с личен опит от Булстрад?

# 17
  • Мнения: 3 878
Макарон, нямам личен опит с Булстрад. Peace С предните коментари исках само да споделя при нас как се случиха нещата, който реши да си има едно на ум че това може да е "номер" на един или повече от един застрахователи.
Скрит текст:
Аз лично много се ядосах на развитието при нас, защото цялата фамилия сме сключили с един и същ застаховки и не са само на домовете. Съответно местния брокер (или както се води) като наближи да ни изтичат застаховките ни подгрява телефоните, а когато се наложи да се възползваме само ни мрънкаше как не ги определял той нещата. Е, това не го спря миналата година пак да звъни на пожар да пита кога ще подновяваме. Иначе експертът, който прави огледа, беше много точен, но от него зависи само какъв обем работа (квадратура) трябва да се свърши.
Аз също ще следя темата, защото, както може би се усеща, имам голямо желание да сменим застрахователя.

# 18
  • Мнения: 1 728
Обикновено в базовите покрития са "Пожар и природни бедствия", като в бедствията не влиза земетресение. Досега не съм срещала застраховател, който предлага задължително в пакет "движимо и недвижимо" Simple Smile По принцип за движимо никак не е малка премията. От движимото има изключения, които не влизат в обхвата на застраховката - скъпи картини, бижута, пари в брой и пр. За тях може отделно. Не влизат и неща като лаптопи.

В идеалния случай си намираш добър брокер, той ти подбира най-добрата полица и ако има нужда за обезщетение - пак се свързваш с него и гони застрахователя да плаща заедно с теб. В не толкова идеалния ти предлага компанията, която му дава най-добра комисиона.

Не се хващайте на силно рекламирани и много големи брокери. Гледат да продават, продават възможно най-много и клиента не ги интресува. По-малките имат интерес да си запазят всеки един клиент.

# 19
  • Мнения: 3 817
Аз нямам лош опит с Булстрад и брокерът е изключително приятен и адекватен. Не съм сигурна обаче точно какви рискове се покриват и дали тази компания е най-добрата за нас, защото едва ли от самия брокер зависи нещо, ако се появи застрахователно събитие.

# 20
  • Мнения: 1 728
Не, не зависи. Може само да звъни и да ти даде съвет, няма как да ги накара да си платят. Аз правех застраховки в Дженерали, после преминах на Уника. Като цяло добри отзиви съм чувала за Алианц. За другите не мога да кажа, поне от личен опит и от този на по-близки. От Дженерали се отказах - отначало бяха ок, но после се смени мениджмънта. След едно наводнение ни платиха пари колкото да си купим почистващи препарати. Дървената ламперия и шкафове можели да се измият, нямало щети, защото пода също можел да се измие...

Задължително виж в общите условия - там има доста обяснения за покрити и непокрити рискове и какво се има предвид под "ураганен вятър" например. За кражбите - има разлика дали е с взлом, с техническо средство.

# 21
  • Мнения: 3 878
След едно наводнение ни платиха пари колкото да си купим почистващи препарати.
Ха! Явно им е фирмена политика Sad Само да допълня - ние застраховката я сключваме с техния представител (това имах предвид под брокер) за нашия град. Не сме използвали посредник, всичко е директно в офиса им. И въпреки това той само ни повтаряше, че нищо не зависи от него...

# 22
  • Мнения: 1 805
Аз миналата година изявих желание да застраховам дома ни. Живеем в новопостроена къща и сме стигнали до акт 14 в узаконяването. Само че застрахователят, към когото се обърнахме, изисква акт 16. Въпреки че акт 16 за еднофамилни къщи не е задължителен. Мен пък ме интересува застраховка най вече срещу кражба, защото в близост има квартал с компактно ромско население. Също против наводнение, пожар и токов удар. Земетресенията не са ми чак такъв приоритет. Ако някой знае фирма, в която при това положение мога да направя застраховка, пишете.

# 23
  • Мнения: 377
Накратко:

1. Покриви и общи части в кооперации и блокове не се покриват.
В покритие влиза квадратурата по натариален акт обособена жилищна площ. Надявам се да е станало ясно.
С апартаменти на последен етаж понякога е хлъзгаво, защото в застраховането се взима предвид качеството на строежа. В края на краищата се покриват бедствия, и обективни рискове, не немарливост на изпълнителя.
2. Без акт 16 не става.

# 24
  • Мнения: 1 728
Fragrance, това означава, че усвоени балкони, които не са в нотариален акт, не влизат в покритието. Не се бях замисляла. А имали ли сте случаи с много старите къщи и кооперации, в които по нотариален акт не са включвали килери, кухни и санитарни помещения?

# 25
  • Мнения: 3 878
В нотариалния акт площта е с балконите (особено при новото строителство), така че дали са усвоени или не, пак са обект на застраховане. Качество на строителството не знам как се взима под внимание, при положение че при сключване на застраховка никой не прави оглед и никой не изисква документи, удостоверяващи качество на вложените материали и труд Wink
Общо взето вкарване на такива уговорки след случване на застрахователни събития са измъкване от отговорност. Като трябва да си сключиш застраховката и да си плащаш вноската, никой нищо не пита... обаче като трябва да си използваш това, за което си внасял, се измислят хиляди подробности. Да оскубеш перо от костенурка...

# 26
  • Мнения: 377
Fragrance, това означава, че усвоени балкони, които не са в нотариален акт, не влизат в покритието. Не се бях замисляла. А имали ли сте случаи с много старите къщи и кооперации, в които по нотариален акт не са включвали килери, кухни и санитарни помещения?

Хлъзгаво е с усвоените тераси(балкони), особено на последен етаж. Зависи от събитието. По принцип вещото лице, като дойде на адрес сверява по нотариалния акт собственика да отговаря(ако се двама, единия е достатъчен). След това никой не е толкова педантичен и да гледа до квадратченца квадратурата. Плащането и успешната щета зависи от:
1/ Вярност на информацията
2/Обективен покрит риск, включен в полицата.
3/Квота на щетимост на имота(колко пъти е имал щети и от какво).

На пример, стърчащ климатик, ако падне от снежната маса и се потроши се покрива, стига да е в помещението и да не се пипа, както и да не се викат майсторите "от блока" да го оправят. Има си аварийна ситуация, има си оторизирани техници. Една от компаниите на пазара даже има риск 'аварийна ситуация' и вместо да се вика фирмата, да се пишат протоколи и тогава да се пуска щетата, директно си се звъни на телефона и идват и оправят спешната ситуация.

Килерите към къщите и санитарни, както казваш в повечето случаи се водят "второстепенна сграда" и се включват в полицата, като такава, за да бъдат покрити. Това важи и за гаражите.
И да, някои нотариални актове са странни.

purpletka, ако човек си пази документите, няма да има проблем за доказване на качеството на ремонта или каквото и да е. Ако не е правен ремонт, понякога може да сe вземе предвид допускането "безстопанственост". Все пак сме в България. Това в Холандия, Германия, Австралия или друга държава няма как да се случи.

Последна редакция: пн, 22 яну 2018, 22:13 от FragranceFanatic

# 27
  • Мнения: 3 878
В България строителите имат задължителна професионална застраховка, така че ако моят застраховател иска да си спази задълженията към мен има от къде да си търси парите при доказване на лошо строителство Wink
Интересно е да споменеш документите, удостоверяващи качеството на изпълнен ремонт, като в моя случай парите от застрахователя не стигат дори да викна майстор за оглед Wink Просто явно като във всеки бранш си има тарикати и при застрахователите.... Не искам да вярвам, че всички са такива Simple Smile

# 28
  • Мнения: 7 626
Скоро имахме вземане-даване с Лев Инс. Комшии нанесоха щети по нашия апартамент, оказа се, че има застраховка в тази компания. Не искам да описвам колко главоболия ни създадоха те като застрахователи. Сумата я изплатаха с триседмично закъснение и след минимум сто разговора по телефона с тях.
Миналата година ни удариха колата. Застраховката на другия човек беше в Евроинс. Еми, коректно постъпиха, изплатиха ни сумата 7  дни след събитието. Дадох втория пример, за да се направи сравнение между компаниите, въпреки, че не знам Евроинс дали правят жилищни застраховки.
Нашата застраховка е в различна от горепосочените компании и е в  размер на 150 лв., но всичко е застраховано на максимум.

# 29
  • Монтана
  • Мнения: 145
Аз съм много доволна от застраховката но при първите застрахователи беше ад.Имаше овехтяване имаше ядове и накрая за климатик на 1г и 3м платиха 70лв Sad докато при вторият избор на компания ,ни платиха много добре за повреда при къщата  чак ме очудиха,е да забавиха се но платиха.И всяка година вече ми е трета ще си правя при тях,Не казвам имена да не стане реклама  все пак.И на всеки казвам ,по добре "Вържи попа да е мирно селото"

Общи условия

Активация на акаунт