Пубертетът при момчетата

  • 116 708
  • 1 293
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 18 679
Това с ученето с децата е толкова индивидуално...С първия ми син до 5-ти клас не знаех какво учат, честна дума. Не съм отваряла тетрадка! И пак беше вечният отличник, вечният първенец на класа, вечно похвален. И аз, патката, си викам - браво на мене, колко ми е самостоятелно детето, това е, защото не уча с него. Дръжки! Дойде пети клас и ми се разката фамилията! Брат му тръгна на училище ми се разката фамилията!  С едната ръка проверявах задачи, с другата чертички и ченгели. Средния ми син се оказа, че има нужда от помощ от самото начало, и досега го проверявам - трети клас е. Та, всичките ми теории за отглеждане на деца се сгромолясват една по една и с всяко следващо дете се убеждавам, че всяко си е за себе си и няма никакви общи правила. Водиш се по детето и това е.

# 466
  • Мнения: X
..
Контеса, при момичетата сигурно е много по-лесен учебния процес?
Ами не.
Същите неща се описват и там, но с по-долна граница на започването на тези процеси. Мързелът, разсеяността, опонирането и прочие драми са налични още при 8/9 годишни момичета и на 11 са в пълния смисъл на пубертета с всички съпътстващи емоции и поведенчески прояви.

# 467
  • Мнения: 15 224
Според мен материала е безумно, безумно тежък и максимално усложнен. В един урок има страшно много информация, която е максимално концентрирана и реално няма какво да се махне, за да се олекоти поне малко урока. Те и затова всички родители казват, че рязко пада успеха в 5-ти клас, но после в 6-ти се оправяли нещата. И мен това ме крепи. Моя за сега държи фронта де, но пак оценките са по-ниски спрямо миналата година.
Според мен, обаче всичко си е до учителите. Винаги могат да намерят начин да направят нещата по-леки за децата. Примерно нашата класна, която е по история не ги изпитва, но ги кара вкъщи, докато учат да си попълват и работната тетрадка. После им събира тетрадките и по това, какво са писали вътре им пише оценки. По БЕЛ са им казали, че всеки, който не е доволен от оценката на някой тест може да си направи вкъщи проект за нещо, което не са учили и да го представи. Сега им е дала да учат Хайдути за утре, но им е казала, че ако има много проекти за представяне този понеделник и не стигне времето, ще им отложи стихотворението за след ваканцията. И познайте дали целия клас не се разбраха да правят проекти хахаха То е ясно, че няма да им се размине стихотворението, но поне през ваканцията ще имат повече време да го научат

# 468
  • Мнения: 178
Синът ми е в 6кл. И спадът е тази година. Миналата имаше леки колебания, но тазииииии......
Г-жата каза, че било нормално и после седми кл. се намествали нещата, ама що ли не ми се вярва ей така изведнъж да се мотивира   Confused

# 469
  • Русе
  • Мнения: 11 913
 Ами наместват се те. Няма как изведнъж да се заинтересуват от многочлени или от Средновековна литература. Момчетата са си момчета. На някои по бързо им щракат мозъчетата, запалват се по техника или са по изпълнителни. Моето не е този модел. Не че няма цели и не е отговорен.

# 470
  • някъде
  • Мнения: 4 955
Контеса, и аз имам наблюдения, че по-рано ги перва сачмата (демек пубертета) момичетата. В трети клас още правеха нацупени селфита в тоалетните. А пък какви обяснения в любов хвърляше една девойка на "миличкото" (тоест на синковеца) Satisfied ама той взе че я отряза щото му пречела да си играе спокойно на игрите.
Лейди, уроците са тежки, скучни (повечето) и има много непотребни неща. Онзи ден  му обяснявах как аз  първо съм чела урока, подчертавала съм най-важното и после съм го научавала. Ами то при тях наистина почти няма какво да се изхвърли от двете страници голям формат.
Колкото до спада на успеха- класната целия 4ти клас ни подготвяше психически за това, защото ще имат нови учители, които няма да им завишават оценките както е правила тя. Аз бях свикнала с 4ки и 5ци, въпреки че нареди тази година и много 3ки...но много от отличниците взеха да получават и те 4ки, 3ки, та дори и 2ки.
Белинда, как успяваш да гледаш бебе, да учиш с две по-големи деца, да домакинстваш, та и време за форума да имаш? Машина си Wink

# 471
  • София
  • Мнения: 18 679
E, как успявам, в майчинство съм. Като се върна на работа - всеки да се оправя сам Joy

# 472
  • Мнения: 15 224
E, как успявам, в майчинство съм. Като се върна на работа - всеки да се оправя сам Joy

По този повод се сещам за това

Скрит текст:
1 дете - чисти се вкъщи всеки ден, ако бебето леко се изцапа дрешките веднага се сменят с чистички, всяка седмица се купува купища нови, сладки дрешки
2 дете - чисти се веднъж седмично, ако бебето се изцапа - е, нищо му няма ще го забършем, следим да не изяде храната на котката
3 дете - ако детето яде от храната на котката, то това си е проблем на котката

Joy

Дано не съм те обидила - просто шега Hug

Относно уроците - и аз ги подчертавам с молив. Хич не ме интересува - махам това, което ми се види пълна глупост и това е. То главата на мен ми гръмва, само като го чета, а представям си, като седнат да учат. И като им се съберат два разказвателни в един ден + контролно става страшно. Направила съм му абонамент в "Уча се" и така нещата стават с 1 идея по-лесни поне според мен

# 473
  • Мнения: 178
Вали тази сутрин, слиза юнака от колата и му казвам да си извади чадъра от чантата, а той "емиии нямам чадър, подарих го на Нора от класа, защото в петък като валя щеше да се намокри" Crazy

# 474
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 326
Важното е, Нора да е суха. Моя малкия е 6 клас и ми обясняваше, как една девойка от неговия клас имала по-дълъг и по-хубаво направен маникюр от моя.

# 475
  • Мнения: X
Относно ученето - да, децата са различни. Темперамент, отговорност, капацитет, търпение, нагласи... всичко оказва влияние.
НО ученето с детето постоянно, правенето на половината работа вместо него - това в дългосрочен план е вредно за придобиване на полезни навици и самостоятелни умения и им прави лоша услуга.

Конкретен пример- нашият първороден е точно тоя тип тийн, за който училището е последната грижа. Стига му да минава от клас в клас, да е някъде по средата на класа, да знае минимума и толкоз. Ако може да скатае учене - прави го, да не напише домашна - пак. Ако не разбира нещо - предпочита да му обясня. Помагах доста в началото на гимназията - при нас в 5 клас - докато не усетих, че така му е много по-лесно. Мама да се грижи, да се притеснява, да следи дати за тестове, да обясни пак щото не съм внимавал в час. Успокоявах се, че всички са така, ама ми светна че не са, щото номер 2 ми беше различен още от първокласник и продължаваше да е различен с напредването на класовете. С него не разбирах какво се учи, какво има за домашна, кога има тест или презентация. Носеше оценки за подпис и толкоз. Предимно отлични, понякога и не толкова отлични, но сам си се бореше, ровеше и учеше. И продължава така и в гимназията, като идва за помощ в крайни случаи - когато прави нещо за първи път или в нещо е много несигурен. Та постепенно с големия промених подхода, защото осъзнах, че много бъркам с активната помощ в учебния процес. Вече контролирам много, проверявам всичко, но не уча с него, не пиша вместо него, не обяснявам. Не го жаля - ако не е написал домашна, мога и да го събудя в 12 да я напише, правила съм го. Ако домашната е написана пет за четири, връщам го да си я оправи.Ако учи по разказвателен , карам го да конспектира най-важното и го изпитвам, но не вадя аз най-важното. Ако нещо не е ясно по математика и ми дойде с въпрос, карам го първо да си прочете в учебника и после да ме пита. Ами изяснява му се. Ако ми каже “всичко си знам“, проверявам го. В момента в който усетя наченки на самоконтрол и наличие на отговорност, ще отхлабя контрола, много ме товари и тормози това. Но при първородния това е начина в момента да се задържи на повърхността и да не го изхвърлят от училище - обичайна практика  тук, всяка година отпадат деца или повтарят клас. Всички казват, че в 9/10 клас (на 15/16 години) момчетата се осъзнават много  рязко и дръпват напред в училище и като поведение, та ще видим.

# 476
  • някъде
  • Мнения: 4 955
И на мен ми беше казано, че към 7-8 клас ще му дойде акъла и ще се осъзнае, но мен не ми се вярва...като гледам в горните класове как ходят само с една тетрадка в джоба си представям колко учат Rolling Eyes
Може с часове да седи върху даден урок и нищичко да не е научил от него Worried Като повторя сто пъти да отиде да учи по нещо се фръцва и ляга да спи.....абе нерви не ми останаха вече Triumph И наказвам без телефони, таблети, дори и без тв ....няма файда. Цял ден пред телевизора и уж учи, а накрая- нищо.

# 477
  • Мнения: 15 224
Аз лично си спомням, че по История специално майка ми ми помагаше много до 7-ми клас, защото наистина ми беше много трудно. След това някак или ми стана по-лесно да уча, защото пораснах, или самия материал стана по-лек. А за ходенето с една тетрадка - ами и аз ходех с една тетрадка цяла година. В началото на годината си надписвах старателно тетрадка по всеки предмет и точно две седмици след това пак с една. Пишех всичко вътре и въпреки това си знаех уроците, домашните, а оценките винаги са ми били високи. Но пък аз бях и доста подредена де. Та това с едната тетрадка не мисля, че е лошо - важно е какво са написали вътре

# 478
  • Мнения: 178
О това хайде,хайде,хайде.... то аз се намразвам, а той хич не му дреме, или учебника отворен и в/у него книгата Twisted Evil И си мисли, че открил топлата вода тариката

# 479
  • Мнения: 11 870
      Началото на пубертета засега не показва някакви големи промени. Синът ми още от началното училище е шумен, несериозен с училището, не полага особени, да не кажа - никакви усилия, работи много под нивото си, което разочарова учителите. Мин. година- 5 клас ,класната вика мъжа ми и му връчи купища играчки, с които синът ми се е забавлявал в часовете- колички, топчета, "стикита" и др., а да не говорим колко са конфискуваните.Често не записва какво домашно има.

      Години наред преживявах, тормозех се.Аз също уча с него, когато имам време- в смисъл- опроставям правила и следя за изпълнение на задачите му.

Докато в един момент / след дълго влачене на детето по психолози и др. специалисти, разговори и т.н./ успях да "прогледна" и да изместя малко фокуса на наблюдение.

      Детето ми е шумно, приказливо, но никога не е било агресивно. Напротив, той е едно изключително състрадателно и отзивчиво дете. Всички учители казват, че в него има една доброта, която рядко се среща.Да, не си учи редовно уроците, но никога не ми е отказвал помощ. Откакто е проговорил не е мръннал за нищо, което изисква помощ- дали ще ми подава щипки, дали ще оправяме гардероби, дали ще се пазарува, хвърля боклук- веднъж не е казал- "няма". В момента майка ми има някакви поносими уж , но доста време продължили здравословни проблеми-  синът ми с огромно търпение и любов се стича на помощ.

      Да, жал ми е, че не влага нужния потенциал в уроците и не е достатъчно "обран" в отношенията си. Да, вероятно няма да се похваля догодина с "точки" над 80, няма да има "Браво", няма да се гордея с "Топ училище"/което не му е и особена цел, както и на мен/ Но вярвам, че добри и качествени деца виреят и извън НЕГ, МГ и съответните им там по реда.  Вярвам, че свестни  хора има и сред тези с по-семпли професии и по- обикновен живот, както и обратно- нагледала съм се на мизерници с "топ професии" и обществени положения.

Така че- зависи от гледната точка, аз съм ограничила за себе си изискванията "традиционно успешно дете" и май взех да дишам по-спокойно.

А за съвместното учене- Най- добрите по успех  в нашия клас/ и училище/ не минават без допълнителна помощ.Дали ще е частен учител, курс, родител- все някаква "патеричка " имат.Затова и не се дразня много, още повече,че обичам да преподавам, само дето времето не ми стига особено.

Общи условия

Активация на акаунт