Пубертетът при момчетата

  • 117 295
  • 1 293
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 10 995
Моето мнение е да се ориентирате към професионално обучение след седми клас и да не натискате твърде много. Просто най-важно е децата да са ни живи и здрави. Разбира се трябва да преминава от клас в клас, но  колкото толкова.

# 586
  • Мнения: 15 654
Щом обича да гледа клипове и мрази да чете пробвай да му направиш абонамент в Уча се. Там уроците са направени на клипове и са разказани така, че децата да ги разбират и запомнят лесно. Като изгледа един урок два пъти това са 18 минути и все нещо ще му влезе в главата. Може да му стане и интересно

# 587
  • Мнения: X
Съгласна с горното.
Могат да се намерят чудесни техникуми със сериозна професионална подготовка, а завършване на техникум дава всички шансове да се учи и нагоре, при желание.
Работете в посока да намерите сферата, в която детето ще е щастливо да се развива, намерете талантите, силните му страни. В момента, в който детето има цел и посока, само ще поиска да се развива, да учи, да се усъвършенства.

# 588
  • София
  • Мнения: 748
В 5 клас е много трудно.Аз лично сядам с него, ако трябва обяснявам урока и го карам да ми го разкаже по точки.Моят младеж е 6 клас и сега вече му е много по-лесно и научава уроците много по-бързо.Трябват, обаче ,здрави нерви от твоя страна.Моят син също е математик и рзказването му е било винаги трудно, за разлика от задачите. Няма урок по разказвателен предмет, който да не ми е разказал.Да , много е ангажиращо за мен, но съм щастлива с успеха, който детето ми постига! Казвал ми е, че съученици са го питали как успява да си научи уроците толкова добре.

# 589
  • някъде
  • Мнения: 4 956
Моето мнение е да се ориентирате към професионално обучение след седми клас и да не натискате твърде много. Просто най-важно е децата да са ни живи и здрави. Разбира се трябва да преминава от клас в клас, но  колкото толкова.
Ооо, Криси, това всеки ден си го повтарям, но понякога бушонът ми дава накъсо. Защо да се задоволява с тройки, като не е умствено изостанало дете, та да не може да се справи с уроците. Помагам му, не съм го оставила сам да си бие главата. Има деца, на които никой не им помага, едно, което живее само с баба си и пак имат шестици.
Просто го мързи, не си дава зор, а и като му е трудно и безинтересно и съвсем се предава.
Да си призная и аз бях непукист в училище, дори и да бях с високи оценки (но си давам сметка, че хич не са били заслужени), на контролни гледах да препиша вместо да си седна на задните части и да изям учебниците. Сестра ми беше моя противоположност и сега децата ни са така. Нейният е пълен отличник, но и тя много го натиска и ну му дава да диша. А аз още от началото го карам по-лежерно с моя...колко пъти съм искала да скъсам листите и да препише всичко наново, но знаейки колко време е писал и ми е било жал да го карам отново.
Лейди, мислела съм си го и този вариант. По 10 мин.ли е урока?

# 590
  • Мнения: 15 654
Ооооо, аз скоро късах домашно по математика и го карах да го пише пак. Хич не ме интересуваше, че се е трудил и че отговора накрая е верен. Задачата нямаше никакъв ред - беше пълно мазало. Изобщо не се разбираше къде, какво е смятано. Той ми се тръшкаше, че щом отговора е верен нямало значение дали задачата е подредена. Беше решил 10 задачи и скъсах всичките. После всичко беше подредено чудесно.

Уроците са между 8 и 10 минути и са много леко и приятно разказани. С картинки, карти и т.н. Понякога информацията наистина е много, но ако го изгледа 2 - 3 пъти ще запомни повечето неща. Само че не всички уроци ги има. Синковецът учи по друг учебник и понякога не намира на сайта урока, който му трябва. Но повечето ги има. Аз със сигурност ще ги ползвам поне до 7-ми клас

# 591
  • Мнения: 178
И при нас е така macro, само дето при нас тази година в 6 кл. с математиката нещо не се спогаждат ooooh!, а уж е в такава паралелка , ама мъчим се.
За разказването може да помогне, да го караш да ти разказва някой филм или предаване които гледа и така лека полека ще свикне.  А инъче момчетата като цяло са майстори на късия разказ, всичко точно, кратко и ясно Laughing пък и тези така наречени разказвателни предмети в повечето пъти да се чудиш к'во да разкажеш, то трябва да го научиш на изуст.

# 592
  • София
  • Мнения: 18 679
Да, аз затова попитах дали детето е било винаги така или това е моментен срив. Защото моят син в пети клас пропадна много с успеха, което беше свързано с преминването от целодневна форма на обучение в полудневна и необходимостта да се организира сам, за което нямаше навици. Натиснах го здраво и влезе в час, но той по начало си беше с висок успех и сега отново е. Но ако детето винаги си е било със слаб интерес към ученето, значи силата му е другаде, трябва да му помогнете да я намери!
Покрепям съвета и за уча.се, в нас се ползва много и от двамата!
На разказването трябва да се набляга, да. Най-малкото, защото вторият модул на НВО след седми клас е подробен преразказ и детето трябва да е свикнало да борави с непознат текст, да запомня подробности и да ги възпроизвежда в съответния формат. Но не само. За собствено самочувствие човек трябва да умее да се изразява. Няма по-мъчитена гледка от футболист, опитваш се да каже нещо дълбокомислено Joy

# 593
  • някъде
  • Мнения: 4 956
Лейди, аз също късам. Вчера късах от тетрадката по история, та после беше екстра преписано. Мисълта ми беше следната:  например в малките класове се  случваше много често да пишем нещо след занималня- той вече изморен, нервен, едва написал го и въпреки че не съм доволна от крайния резултат ми е било жал да късам. А понякога и знаейки какво тръшкане ще последва съм си го спестявала.
Яд ме е че пише много грозно и не се старае. Често сам не може да си разчете. То поне да нямаше правописни грешки да се примиря, а не стига, че грозно, ама и грешно.
Винаги съм казвала, че той се научи да търси лекото още в 1ви клас от занималнята. Госпожата им пишеше домашните, но нямаше какво да направя-ходехме на работа и нямаше начин да седи вкъщи сам.
С английският винаги е бил зле, не достигаше времето за него, беше му много трудно и загуби интерес. В четвърти клас(аз останах вкъщи за една година) наблегнахме заедно,учех с него, пишеше думи, записах го на школа и нещата доста се подобриха. Повиши си успеха, придоби самочувствие, взе да му харесва, но това беше до първия срок на пети клас, когато тръгнах отново на работа и той спря да учи, пише и отваря учебника по английски....и следователно петиците станаха отново тройки Sad
Хепи, наистина трябва да се учи наизуст, а да не говорим, че почти няма интересни неща. Аз като науча някой урок и до следващия път съм го забравила, а какво остава за него. Но как другите деца могат?!
Белинда, не знам дали слаб интерес или просто вдига ръце и се предава при най-малката трудност... а и придружено с трудните и безинтересни (поне за него) уроци и мазалото става пълно.

# 594
  • Мнения: 178
Ds как се справят ли, ами с ходене на частни уроци по БЕЛ, МАТ и АЕ от 2-3кл. И аз като теб, се питах все , абе др. деца как успяват с всичко да са за 6, а то на уроците са винаги напред и новите неща взети в у-ще за тях е минат материал(поне в нашият клас е така). Отделно пък и това че помагам примерно с МАТ(там му куца тази година) това не значи че му го обяснявам така, че да ме разбере-аз стигнах до този извод и мисля да го запиша на частни уроци.

# 595
  • Мнения: 9 052
D S aъ бих започнала не от какво не иска и не може да направи, а какво иска , какво може да направи и къде му е интереса. След това бих подсилила този фронт, като пробутала всичко покрай него.
Това е моята стратегия. Гледам къде е интереса и показвам как се постига целта.
Дори да има компромис с всеобщите модерни професии и занимания и моите идеи за вървежно и перспективно. Според мен е по-добре нещо твърдо, развиващо се и от интерес, откокото измъчено и нежелано влачене подир останалите.

Моето мнение е да се ориентирате към професионално обучение след седми клас и да не натискате твърде много. Просто най-важно е децата да са ни живи и здрави. Разбира се трябва да преминава от клас в клас, но  колкото толкова.

Не бих направила това. Сваля ли летвата той минава възможно най-ниско под нея в задължителните неща. В тези, които са му интересни хвърчи и даже съм го записвала на професионални курсове, а е само на 12. В смисъл иска, намира си сам и има цел. Като има цел... всичко може да направи за нея.

Последна редакция: пн, 09 апр 2018, 10:30 от Bandiera rossa

# 596
  • София
  • Мнения: 18 679
Браво!
Моите имат една едничка цел и тя е да изядат възможно най-много храна, да претупат домашните и да си играят 😂 Професионалното ориентиране го виждам някъде след пълнолетие...

# 597
  • Мнения: 9 052
Браво!
Моите имат една едничка цел и тя е да изядат възможно най-много храна, да претупат домашните и да си играят 😂 Професионалното ориентиране го виждам някъде след пълнолетие...
хоби ? с интереси, развитие? при нас това е зоология, фотография, конна езда ..

# 598
  • София
  • Мнения: 18 679
Няма. Но аз нямам проблем с това, да не се приема като оплакване 😊 Ще им дойде моментът 😄

# 599
  • Мнения: 9 052
...Яд ме е че пише много грозно и не се старае. Често сам не може да си разчете. То поне да нямаше правописни грешки да се примиря, а не стига, че грозно, ама и грешно.
...
Имахме проблеми с това. Разреши се със сваляне на онлайн диктовки в мп3 формат с най-различни гласове, женски, мъжки ... ами доктовка всеки ден по 0,5 стр. помежду другото и недобре разчетените се броят за грешка, нищо не късам, просто прави я още веднъж... и така докато се чете и е вярно . хихи .
това го въведох след една средна оценка по правопис и последната диктовка я направил най-добре в класа . чук-чук на дърво на твоа място.

Няма. Но аз нямам проблем с това, да не се приема като оплакване 😊 Ще им дойде моментът 😄

да, става с предприемане на много различни неща, разширяване на мирогледа и даване да опита . сам си избира, но не трябва да стоите на едно и също. все нещо предприемайте. ако има интерес подсилвайте, ако загуби интерес ново и така. успех.

Общи условия

Активация на акаунт