Частни училища - информативна тема 19

  • 89 329
  • 755
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 5 425
А някой да се усеща, че след 7 години и матурите, и начина на прием, и наличните училища могат да изглеждат тотално различно? И че освен багажа от знания има още един куп важни неща в детството? Например създаване на разумен и организиран work-life баланс?
Или после ще четем във форума теми като "Интелигентна жена с три висши и докторат в чужбина не може да си намери другар в живота"?
Живият живот показва, че селектираната среда не е най-работещия модел за прогрес. Който има време и да желание да гледа - ето  Peace
+1

# 316
  • Мнения: X
А някой да се усеща, че след 7 години и матурите, и начина на прием, и наличните училища могат да изглеждат тотално различно? И че освен багажа от знания има още един куп важни неща в детството? Например създаване на разумен и организиран work-life баланс?
Или после ще четем във форума теми като "Интелигентна жена с три висши и докторат в чужбина не може да си намери другар в живота"?


А кой е казал, че го няма този баланс? За всичко си има време. Остава предостатъчно дори да се лентяйства здравословно в гледане в една точка или в мързел. Изключително ограничено е да разсъждаваш по плоскостта Да/Не или черно/бяло.

# 317
  • Мнения: 5 425
Дали остава това време Блис? Докато се напъват да изпреварят другарчетата "които им бавят учебния процес"?
Или цялото им свободно време е заето с "полезни дейности​" дотолкова, че нямат време да развият лични интереси?
И после "Синът ми се чуди, какво да следва - ядрена физика или история на изкуството"? Ми не е болка за умиране - "бгмама" ще му каже....

# 318
  • София
  • Мнения: 14 804
дами, някой знае ли нещо за училищата “русская школа"? такова училище присъства в софия от 2016 г., но за пръв път чувам за него. явно са система от частни училища и сега е представено в софия.
Скрит текст:
с риск да стана досадна, но побутвам поста си от преди няколко страници, защото някак потъна на фона на дискусията с ежко.
някой има ли някаква информация за училището?
Аз го чувам за първи път. Като гледам снимките им сякаш все още нямат ученици, а само детска градина.
Някакъв миш-маш е това училище - руско монтесори. Като им гледам сайта нямат български лиценз, по-добре Руския лицей, ако целта е руския  език.

# 319
  • Мнения: X
А някой да се усеща, че след 7 години и матурите, и начина на прием, и наличните училища могат да изглеждат тотално различно? И че освен багажа от знания има още един куп важни неща в детството? Например създаване на разумен и организиран work-life баланс?
Или после ще четем във форума теми като "Интелигентна жена с три висши и докторат в чужбина не може да си намери другар в живота"?

Ежко, не се притеснявай за останалите - мислим точно в перспектива. Друг е въпроса какво можем да преценим и какво не.... Но базисните познания, необходими за "оцеляване" гледаме да ги осигурим. И проблемите ги решаваме в движение. Благодаря ти за споделения житейски опит.

Или после ще четем във форума теми като "Интелигентна жена с три висши и докторат в чужбина не може да си намери другар в живота"? Чета те и все се чудя дали не си всъщност жена Thinking Това ти изказване беше доста "интересно"

# 320
  • София
  • Мнения: 10 825
Ох, като се почнат едни ей такива вопли за имагинерните чужди деца и тяхното имагинерно претоварване.
Много от съучениците на децата ти в АК идват от училища с подбор. Имаш ли наблюдения върху техните липси на здравословен work-life баланс?

# 321
  • Мнения: 711
Живият живот показва, че селектираната среда не е най-работещия модел за прогрес. Който има време и да желание да гледа - ето  Peace


Право в целта за superchicken:)

Ето и някои резултати от липсата на този начин на мислене в обществото, а от там и в училища и в детски градини: http://www.ckoko.bg/upload/docs/2017-11/PISA_2015_Collaborative_ … Solving__BGR_.pdf

Пак на този сайт има и други резултати, ако човек се зачете може да добие съвсем конкретна представа.

Но според мен си стои въпросът с алтернативите, с които разполагаме сега на този етап за начално образование именно, защото живеем общество, в което не са осъзнати като ценност нещата, за които се говори и в клипчето и в изследвания като тези на PISA. Още време трябва да мине, че и в училищата да се смени като цяло и методът на преподаване и оценяване пък и да се подсили подкрепата в изграждането на допълнителни умения, различни от това да изкараш една оценка. А от там ще се променят и естествено и условията на прием.... До тогава, на принципа на най-малкото зло конкретно всеки в своята ситуация май остава Sad


# 322
  • Мнения: 19 352
ЧУ с прием с изпит са не повече от 3-4 в София. Оттам нататък има огромен избор от всякакви иновативни, балансирани, Монтесори, Валдорф, слънчеви и какви ли още не.
Не разбирам къде е драмата, че на фона на стотици чу има няколко с изпит. Просто ги пропускате и избирате такова, където НВО не е важно.

# 323
  • София
  • Мнения: 17 371
Когато съм съгласна с Ежко, съгласна съм (дистанцирам се от начина му на комуникация, но това е друга бира). А съм съгласна в това, че НВО не измерва абсолютно нищо. Минала съм през НВО със сина ми, точно никакъв измерител не е.
Изгледах и Тед-а за супер-пилетата, съгласна съм и с това, естествено. Моето дете също е в училище, в което няма прием и средата не цели да създава супер таланти, а а ги научи да работят заедно и да се разбират човешки. Дано успеят, засега са още първолачета.

# 324
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Блис, ти какви очаквания имаш за детето си? Питам, наистина без грам желание да се заяждам, просто ми е любопитно от много време. Не за друго, а защото от думите ти изглежда, че ръководиш дисертационен труд на докторант, а май детенцето е само 2. клас? Ако кажеш, че не е моя работа ще си напълно права, така че ако искаш подмини въпроса ми. Просто съм виждала какви ли не завои в детската и юношеската психика, които някакси не се равняват по амбициите (или липсата им) у родителите. Имала съм живи примери за деца, далеч надминали очакванията на родителите си и от обикновено квартално училище и лош пубертет, изстреляли се в топ университет, и обратното. Та така.

# 325
  • Мнения: 8 324
Аз пък се чудя защо децата влезли с някакъв тест, трябва да са не комуникативни, супер таланти, без каквито и да било интереси, и живеещи в изкуствена среда Scream Децата са си най-нормални деца. Които просто минават през задължителният материал по-бързо. Не виждам нищо страшно в това , а и материала както и програмата на българското образование не е от най-добрите. Какво лошо има, че във втори клас вместо да събира цял срок 34+12 , детето решава задачи в които се налага да мисли? Пък после що младите хора не мислели....извинявам се но мозъка е мускул и като всеки такъв без упражнение не се развива.
А относно очакванията - Кафе с мен- аз очаквам детето ми да се развива като мислещ  и можещ индивид. И да е щастливо.

# 326
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
извинявам се но мозъка е мускул
Ъ....а? Expressionless

# 327
  • Мнения: 6 627
Onna, yovanka, и аз за пръв път го чувам, но брат ми издирва детска градина,  а после и училище с руски език. Руският лицей не му допада, заради концепцията за “училище на изкуствата“, а училището към посолството е от първи клас, към него няма детска градина. Засега малкият е с детегледачка-рускиня, но му се иска да посещава и организирани занимания. Т.к. е много зает, явно аз ще отида да видя училището, защото снаха ми не знае руски и се притеснява.

# 328
  • Мнения: 8 324
https://love-aholic.com/2010/03/brain-development/
http://www.zdravei.org/interesno-za-mozaka/
http://www.zdravei.org/interesno-za-mozaka/

Ако мозъкът не се провокира с активни мисловни и логически дейности, той постепенно губи възможностите си. По същество, мозъкът не е мускул, който да тренирате чрез физическо натоварване, но се усъвършенства по подобен начин – чрез мисловни упражнения.
Колкото повече провокирате логическото мислене, колкото повече развивате паметта си с нови неща, които научавате всеки ден, толкова повече оптимизирате работата на мозъка.

Замислих се пак над очакванията....очаквам детето ми да има прилична обща култура.

# 329
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239


Ако мозъкът не се провокира с активни мисловни и логически дейности, той постепенно губи възможностите си. По същество, мозъкът не е мускул, който да тренирате чрез физическо натоварване, но се усъвършенства по подобен начин – чрез мисловни упражнения.
Колкото повече провокирате логическото мислене, колкото повече развивате паметта си с нови неща, които научавате всеки ден, толкова повече оптимизирате работата на мозъка.

Замислих се пак над очакванията....очаквам детето ми да има прилична обща култура.

Съгласна съм с всичко това, но се шашнах от твърдението, че Е мускул. А това, което описваш е истина, но другото е метафора.
За общата култура също съм мноооого съгласна. Но това не зависи (само) от училището.

Общи условия

Активация на акаунт