Частни училища - информативна тема 19

  • 93 055
  • 755
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 14
Благодаря за конкретния коментар:) Опитвам да ги видя тези предимства, времето ще покаже греша ли. За Петър Берон не мога да се прежаля, няма да влизам в детайли, защото все пак без дете там, съм субективна. Чудя се родителите в частни училища изискват ли ниво на услугата? Може би Света София точно така са се задържали, с изискващи родители, които не са на плоскостта бедни богати, а каквп очакваме от услугата.

# 706
  • Мнения: X
Благодаря за конкретния коментар:) Опитвам да ги видя тези предимства, времето ще покаже греша ли. За Петър Берон не мога да се прежаля, няма да влизам в детайли, защото все пак без дете там, съм субективна. Чудя се родителите в частни училища изискват ли ниво на услугата? Може би Света София точно така са се задържали, с изискващи родители, които не са на плоскостта бедни богати, а каквп очакваме от услугата.

Ами конкретен си е.  Laughing А предимствата няма как да ги видите, просто защото тръгвате по другия път. В което няма лошо. Всеки се опитва да даде най-доброто на децата си.

Само да попитам. Щом държите толкова на нейтив, частният учител, който учи детето ви нейтив ли е?  Laughing
П.С. Дъщеря ми комуникира без проблем говоримо от 6-годишна. И се оправя чудесно в UK. Без нейтив.  Mr. Green

# 707
  • Мнения: 5 425
Олга, от това което чета от вас, ми се струва, че не е зле да проверите англо-американското училище в Панчарево.

# 708
  • Мнения: X
Чудя се родителите в частни училища изискват ли ниво на услугата? Може би Света София точно така са се задържали, с изискващи родители, които не са на плоскостта бедни богати, а каквп очакваме от услугата.
Една част сме от изискващите, но друга част са от типа: Дал съм си детето в "марково" училище и плащам N на брой пари за него...
Не мога да преценя кои са преобладаващия тип Smile
Силно се надявам да е първия.

# 709
  • Мнения: 14
Не е нейтив, хванахте ме, но е живяла в Англия и говори чист английски. Учител е в частно училище между другото, което не препоръчва със съвсем конкретни примери, но не е коректно повече детайли, за да не я злепоставим.

Предстои да видим избора ни ок ли е. Току виж другата година пак на опашката в Света София:)))) Да вземат да отворят Света София 2 най накрая:)

# 710
  • София
  • Мнения: 62 595
ежко, аз не искам "просто шофьор",  защото принципно и на практика съм на принципа, че не ми се занимава с нещо, само за да е нещо, особено ако децата покажат качества. Може и да са късметлии, че от самото начало само им дойде, не че съм ги търсила местата, където са  ходили. И двамата не искат да стават професионални музиканти и певци, учат и ще учат съвсем различно, но и сега се занимават, включително голямото в университета, и дори да прозвучи като фукане, аз го казвам като факт - първокурсник от съвсем друга специалност, без да го знаят кой е, дори името му не знае ръководителят, да се яви на прослушване за академична формация и от втората нота да бъде приет, очевидно не е само въпрос на способности, а на школовката през всичките дванайсет години. Чак след няколко репетиции са си говорили кой откъде идва и при кои учители и формации е дошъл.  Нито един от студентите не е случайно попаднал, а всички имат сериозен опит на сцена още от детството си. А ти после ми разправяй за ралита и шофьори!

# 711
  • Мнения: 9 046
OlgaD за толкова години разбрах едно нещо. С течение на времето изискванията и желанията на родителите се променят. Ако в ДГ съм имала едно виждане за началното училище сега е доста по-различно. Ако в ДГ нейтив е имало значение за мен....сега е последно изискване в списъка или даже липсва там.

При нас ДУ в сегашният му облик изобщо не попадна в графата за избор.
НВО е единственото популярно инфо за което родителите се хващат. Което към днешна дата няма никаква тежест.

# 712
  • Мнения: 333
за Питагор, но е с математически профил не е за нас.
Уроците по английски не бих ги махнала дори и в Света София да ни бяха приели, защото нивото ни е много добро Света ... според една позната даже понеже се подхожда академично към английския
OlgaD, след като не искате матеметически профил и казвате, че в СС английският не е на толкова добро ниво, защо толкова сте се концентрирали върху СС и искате или там или в никое друго ЧУ? Аз чесно казано не разбрах, Вие какво точно искате за детето, защото има училища със силен език, както и математически и отделно СС, където си мисля, че просто се целят във високи оценки на матурите. Аз след много размисли и проучвания на този етап отхвърлих всичките частни училища като вариант ПУК, а вероятно и в първи клас ще запиша детето в кварталното. Може да се окажем в една позиция заедно с вас Simple Smile Обмислям варианти следобедите с детегледачка и курсове, които се надявам да дадат по добра подготовка по език, който вече добре го владее и математика в сравнение с това, което ще получи в ЧУ. Ще се радвам в бъдеще да споделяме опит за това колко ефективни са били курсовете и частните уроци. Според мен този път може да е успешен само ако родителят активно следи развитието на детето. Ние понатрупахме опит, идеи, имаме и някои резерви, например към прекаляването с частни учители, но нека да не навлизам в излишни детайли.

# 713
  • Мнения: 5 425
Хоуп, би ми било интересно да разбера, кои са първите няколко изисквания в списъка ти? Обичам да си сверявам часовника с мислещи хора.

OlgaD, след като не искате матеметически профил и казвате, че в СС английският не е на толкова добро ниво, защо толкова сте се концентрирали върху СС и искате или там или в никое друго ЧУ?

Предполагам, защото се води от принципа "всичко или нищо". Света София обезпечава на теория високи оценки по НВО и добра успеваемост на изпита в АК. Всичко това, без допълнителни уроци. Плюс добра материална база.
Ако ще плаща - ще плаща за горното. Ако не - ще плаща частни уроци.
Поради липса на личен опит, приравнява фактора "загубено време" в ДУ, като приема, че получаваното преди обед в другите ЧОУ (без СС) е равноценно с това в кварталното училище. Подценя и фактори като култура на средата и получавано възпитание на база на външни признаци. Неинформиран перфекционизъм, много характерен за повечето родители, на този етап от живота им. И за мен в това число, навремето. Благодаря на тогавашния директор на 119 СУ, че ме върна на земята.

Последна редакция: чт, 15 мар 2018, 12:22 от Ezhko

# 714
  • Мнения: X
Не е нейтив, хванахте ме, но е живяла в Англия и говори чист английски. Учител е в частно училище между другото, което не препоръчва със съвсем конкретни примери, но не е коректно повече детайли, за да не я злепоставим.

Предстои да видим избора ни ок ли е. Току виж другата година пак на опашката в Света София:)))) Да вземат да отворят Света София 2 най накрая:)

Не съм имала за цел да ви "хвана". Просто исках да кажа, че формираното ви понятие за английския в СС може да се окаже крайно погрешно. За един родител подхода да е твърде академичен, а за друг да не е точно така. И това, че дори и да е академичен подхода съвсем да не значи, че друго дете там се справя чудесно и със спикинга.

Друго училище в което нивото на английски се качва с всяка изминала година е ПЧМГ и може би Питагор. Честно казано, на презентацията на училището (Питагор) на която съм присъствала преди години, единственото положително впечатление от представения персонал беше именно от учителката по английски, която представиха и като отговаряща за направлението в училището. Камелия Цанова.

А по отношение на езиците и ранното им учене в ЧУ(Андариел) и другата теория, че в гимназията може да се навакса... Ами аз подхождам по друг начин. Английски преди 7 клас на достатъчно високо ниво, така че може би в 5-6 клас да започне сериозно втори език с който да продължи в гимназията едновременно с поддържане ниво на английски.

Имам представа от курсовете по математика. Никой курс няма да ви даде основата, която се дава в едно качествено училище със систематична и постоянна подготовка. Курса е с цел надграждане и кандидатсване в СМГ например. Отделно, че на курсовете е малко конвейрно.

# 715
  • Мнения: 19 999
говоря за ниво, Ежко, и съм изненадана от възгледа ти точно за заниманията предвид това колко си амбициозен относно качеството на образованието.
Състезаанията и конкурсите, изобщо ангажиментите, свързани с извънкласните занимания, когато са сериозни, са неразделна част. Така се държи ниво. Значи, държиш в ЧУ децата да са подбрани, обаче хич не държиш за извънкласните занимания да са подбрани и да има постижения. Самата подготовка иска работа, за да се държи ниво. Затоова и дадох за пример отборите и изкуствата - школовката се поззнава, защото децата не са били в отбора или хора само за занимавка. Ми, няма как да стане, защото ако ще е за ей така, да е заето детето, може всичко, защото там не се търсят постижения, защото не се дава и зор, нито се подбират децата за конкретната дейност.

Извънкласните занимания са подбрани в смисъл, че отговарят на интересите на детето, но това не означава, че трябва да ходи на състезания по тях. Повечето деца ходят на нещо, защото им доставя удоволствие, някои просто за здраве и възпитаване на навик за спортуване.
Точно като Ежко очаквам, ако детето ходи на плуване в училище, да се научи да плува, да си подобри техниката, за да може да прави по няколко дължини всяка седмица за здраве. Същото е и с рисуването и пр. Направо се изумявам от родители, които влачат децата си ан по сто неща, че и на състезания трябва да ходят, за да държели ниво. Пък дали децата искат, друг въпрос.

# 716
  • Мнения: X

Точно като Ежко очаквам, ако детето ходи на плуване в училище, да се научи да плува, да си подобри техниката, за да може да прави по няколко дължини всяка седмица за здраве. Същото е и с рисуването и пр. Направо се изумявам от родители, които влачат децата си ан по сто неща, че и на състезания трябва да ходят, за да държели ниво. Пък дали децата искат, друг въпрос.

 Peace

Дъщеря ми е 5 кила с мокри дрехи. Започна да плува заради проблеми с дробовете изцяло по мой натиск. Треньорът се оказа голям сладур, но като я видя се уплаши дали ще има силите. След първата тренировка излезе да ми каже, че по-енергично дете и по-бързи крака не е виждал. След 6 месеца започнаха да ни наобикалят професионални треньори. Имала плаваемост каквато се среща в 1 дете на 10000. А тя дори на състезания не иска да ходи. Питах я иска ли да увеличи тренировките - не. Еми нямам зор аз. Само да оправя техника и да плува два пъти седмично за здраве и да не ми прави ларингити и бронхиолити.

Не разбирам напъните във всичко децата да се състезават и да са медалисти.

# 717
  • София
  • Мнения: 62 595
колко достатъчно преди до седми клас? Да се яви на детски сертификати? Съвсем спокойно с курс два пъти седмично, стига детето да не го мързи да си пише домашните и стига да слуша и изпълнява какво казва учителката, дава сносно владеене, включително да могат да си комуникират по време на игра или да го ползват за справка в интернет. А пети и шести клас са крайно неподходящи за включване на втори език, защото няма как с малко трици да наловиш много маймуни - хем да учиш първи чужд, дето за четири години мога да ти кажа колко го научават, хем да бутат втори чужд, плюс текущито учене по всички предмети. Просто не става, а ако става качеството е спорно.
Гимназистите наваксват, защото имат вече зрялост и имат други стратегии за учене. Съвсем спокойно могат да поддържат един агглийски, да учат друг език, а в девети клас да започнат трети. Те просто имат капацитет вече, могат да правят трансфер на знания.
Само за пример - с малки изключения подгответата грам не бяха помирисвали немски. Точно в края на първия срок се бяха изравнили с тези, които го дъвчат този немски от първи клас. И това е масово, буквално масово - във всички гимназии е така.
Мисълта ми е, че няма въпиюща нужда, нито големи ползи да се натиска за интензивен език в начално и основно училище, включително включване на втори чужд след четвърти клас, защото първият още не е научен, вторият пък хич, и накрая се оказва излишно хвърляне на пари. Сега знам, че ще има обидени в тази тема, но на практика точно така се получава.

# 718
  • Мнения: X
Андариел, кажи ми за 5 години в училище колко ще научи. Защото аз не знам в момента какво и е нивото.  Grinning
А детските сертификати съвсем не са за подценяване. Само, че трябва да си навътре какво и колко тестват.


Но ще ти кажа, че на кукуво лято с два пъти седмично курс ще я настигнат. А и всички деца в класа и. Особено като знам, че тя не е от най-напредналите поради факта, че беше ниво след тях започвайки годината. Това за зрялостта е факт. Но именно затова научения английски в началното училище като най-лесен, освобождава време и ресурс в гимназията за втори труден език и нормално учене по предметите.  Wink

# 719
  • София
  • Мнения: 62 595
моите ги записах на курс навремето, защото имаше голямо текучество на учители по английски и винаги започваха от нулата, после не от нулата и беше много изнервящо. Записвайки ги на курс си "вързах гащите". Имам спомени, че в основен курс имаше и олимпиади по езиците, вече ми се губят малко нещата, може и в осми клас да е било, но винаги се явяваха на тези олимпиади и имаха доста добри резултати. На курса имаха по едно време и неофициален изпит, на какъвто се явяват желаещите за детските сертификати, и пак изкараха много хубави резултати.   Много добре ги зная детските сертификати, защото съм ги проучвала. Един детски С1 в седми клас нищо не означава. Ако изобщо ще си говорим за сертификати, нека да изкара С1 в края на гимназията, когато вече сертификатът е за възрастни и служи за прием в чужди университети и "право на работа".
И не, английският не е лесен, просто ние си мислим, че е лесен, защото е достъпен. Навремето и за руския говореха така - лесен бил, ама питай сега колко хора знаят руски, и то при положение, че сериозно се учеше до десети клас и ни изпитваха на анализ на Пушкин.

Общи условия

Активация на акаунт