Частни училища - информативна тема 19

  • 92 985
  • 755
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 5 425
Мисълта ми е, че няма ... големи ползи да се натиска за интензивен език в начално и основно училище,

Да се натиска за каквото и да било много рядко е полезно. Но с останалото не съм съгласен. Много доброто владеене на английски след 4-ти клас отвори и на двамата синковци съвсем различни хоризонти. Общуване с чужденци, вкл. ученици по програми за обмен. Участие в такива програми. Възприемане на чуждите държави не само като приятни гледки. Пълноценно ползване на филми и книги на или преведени на английски ...

# 721
  • София
  • Мнения: 62 595
И колко добре да го владяли? Това с обмените и езиковите ваканции е именно, за да се научи език, а това го правят децата по естествен начин, дори възрастните, когато попаднат в такава езикова среда. ако не вярваш, пише го в дебелите книги за това как се учат езици и какво влияние има езиковата среда. Филми всички гледат, също и играят, включително играят в мрежа и си общуват основно на английски.  На мен ми е ясно, че щом вече си дал едни пари ще търсиш начин да ги оправдаеш като ползи, обаче тези ефекти могат да се постигнат и с по-малко пари, стига да те повлече течението.

# 722
  • Мнения: X
В 4 клас могат да четат адаптирани книги непознат текст(не приказки, а романи), да говорят свободно на непознати теми и да използват няколко времена съвсем съзнателно.

Това е достатъчно да започнат да използват езика като източник на нови знания по други теми (освен самият език).

И както казахме целта не е да се спестят едни пари, а в края на гимназията да имаш поне два езика, вместо един заради спестените пари.

# 723
  • Мнения: 9 046
Ezhko...незнам дали ги степенувам по важност.

Малки класове - не повече от 16 деца.
Константна величина на бройката класове в училище. Тоест при наплив да няма разрастване на бройката.
Млади преподаватели. Децата са много по-наясно с технологиите от възрастните такива.
Различни преподаватели по различните предмети.
Дисциплина - без нея няма как да се постигне каквото и да било.
Адекватно оценяване - на 3 грешки на диктовка няма как да поучи детето отличен. Виждала съм диктовка от ДУ с 5 грешки и оценка - отлично.
Регулярно външно оценяване. - както на децата така и на учителите.
Език - 2 часа на ден.
Достатъчно движение и спорт - поне 1 час на ден.
Различни извънкласни - танци, пеене , изкуство , програмиране.

Заинтересовани родители - в почти всички училища родителите по един или друг начин се интересуват от този процес. В ДУ в 80% не е така.

Това на първо четене Simple Smile

# 724
  • Мнения: 5 425
И колко добре да го владяли? Това с обмените и езиковите ваканции е именно, за да се научи език...
Масово след 4-клас го владееха на ниво, близко до моето (с пропорционален за възрастта речников запас). А аз работя с англоговорящи клиенти на корпоративно ниво от мнооого време.
Обмените и ваканциите ги ползваха да си разширят кръгозора и културата, а не речника.
Частно училище в Мадрид, с което имаха еднократен обмен, праща учениците си лятото в България, за да си подобрят английския, въпреки че Англия им е по-близо. Звучи като градска легенда. Но не е.

Скрит текст:
Ezhko...незнам дали ги степенувам по важност.

Малки класове - не повече от 16 деца.
Константна величина на бройката класове в училище. Тоест при наплив да няма разрастване на бройката.
Млади преподаватели. Децата са много по-наясно с технологиите от възрастните такива.
Различни преподаватели по различните предмети.
Дисциплина - без нея няма как да се постигне каквото и да било.
Адекватно оценяване - на 3 грешки на диктовка няма как да поучи детето отличен. Виждала съм диктовка от ДУ с 5 грешки и оценка - отлично.
Регулярно външно оценяване. - както на децата така и на учителите.
Език - 2 часа на ден.
Достатъчно движение и спорт - поне 1 час на ден.
Различни извънкласни - танци, пеене , изкуство , програмиране.

Заинтересовани родители - в почти всички училища родителите по един или друг начин се интересуват от този процес. В ДУ в 80% не е така.

Това на първо четене Simple Smile

Много благодаря, Хоуп!

# 725
  • Мнения: 6 640
ох, темичката пак се обърна на “моето гардже, най-умното и най-способното“ Simple Smile.

# 726
  • Мнения: 9 046
ох, темичката пак се обърна на “моето гардже, най-умното и най-способното“ Simple Smile.

Моето пък не е Simple Smile Но съм безкрайно впечатлена от учителката ни по английски и знанията на детето ми. Ама това е друга бира Simple Smile

# 727
  • Мнения: 6 640
Хоуп, ти се радвай, че не е. това означава, че си разумен родител с адекватна преценка за възможностите и способностите на детето и нормални очаквания към него.

# 728
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Това с нейтив учителя наистина е голям смях.

# 729
  • Мнения: 5 425
ох, темичката пак се обърна на “моето гардже, най-умното и най-способното“ Simple Smile.

Моето пък не е Simple Smile Но съм безкрайно впечатлена от учителката ни по английски и знанията на детето ми. Ама това е друга бира Simple Smile

Но пък са ни най-хубави гарджетата, нали Хоуп? Grinning

# 730
  • Мнения: X
Поразително е как нещо толкова просто може да се измъкне тенденциозно извън контекста на казаното и да се преиначи до толкова, че да се чудиш наистина ли това е казано? Или просто проблема е в задмониторното устройство и под/над/съзнанието.

Иначе е факт, че нашите са най-най-най... в нашите си очи. Примерно по английски не е най-най, ама и това ще стане...ако иска. Тя, а не аз. Силвиана  Wink

# 731
  • Мнения: 4
Благодаря за коментарите 😊 да припомням само: във форума съм, защото търсейки частно училище, поотпаднаха доста и за нас остана Света София, в което не ни и приеха. Чух добри отзиви за Азбуки и Томас Едисон, но нямат места и не съм ги проверила дори по детайлно; и за Питагор, но е с математически профил не е за нас. Надявам се, все някой да спомене училище, което съм пропуснала.
Въпросът не е имаш ли пари нямаш ли пари и колко имаш и къде ходиш на почивка (Колко години вече не можем да израстнем този компекс като нация?), а за какво ги използваш тези пари. И да интересуваме детето ми да е образовано. Климент Охридски и Петър Берон ли са ми вариантите😉 алтернатива на Света София, не, вариантът ми е друг. Фактите са, че ще излезе по-скъпо и да има си и минусите, но по малко от училище като Петър Берон да кажем. Една равносметка: училището ни най-вероятно ще е в Лозенец, ползваме си постоянните адреси, но живеем в друг квартал и рабтим в трети и двамата сме в сектор, в който не можем да си водим и взимаме детето сами и имаме човек, на който плащаме за това. Уроците по английски не бих ги махнала дори и в Света София да ни бяха приели, защото нивото ни е много добро, пътуваме много и мога да преценя това обективно сравнявайки и с други деца (включително от „маркови“ (както се изказа един родител) езикови школи за ранно езиково обучение). Не включвам емоционалният комфорт на децата и с каква радост си чакат урока. Относно школите, да не са черно бели нещата, все повече си мислим да идва учител вкъщи следобяд да запълваме дупките от държавното, което е третият сериозен разход, особено ако не успеем да се групираме с двете дечица от английския, ще е солено, защото плащаме и таксита на учителката по английски към таксата и най-вероятно и на другите ще е така, ще се разбере. Няма да давам конкретни цифри за тези разходи, но да, ще надвърлят 5000 евро почти сигурно, но знам защо ги давам, знам какво получавам. В Петър Берон ли да ги дам, 2 часа престой там ми даде отлична представа за средада. Клиемтн Охридски ли, защо, разминавала съм се с раздрънканото им бусче. Кое? Училието в Лозенец го гледах и за НВО, ами преди доста частни е. Да не говорим, че всяка година се сменят тези резултати и не е ясно наистина кой как ги постига. Пак казвам, не ми е важно детето да е в топ училище, а то какво получава от това училище. 
По повод на ранното чуждоезиково обучение между другото, освен Свети Георги и Света София, кои са тези  частни училища с добро ниво на английски, споделете, защото точно тк пък толкова много отзиви съм събрала и сравнения, че никой не може да ме убеди, Масово няма нейтив учители по английски. Света София според една позната даже понеже се подхожда академично към английския и детето й ходи отделно на нейтив учител, защото макар да е перфектно откъм граматика, дума не може да обели, дори нашата 5-годишна запетайка говори повече като пътуваме.
Зачетох се в един стар спор държавно срещу частно образование😊 Няма какво ново да се добави (за съжаление).
Резултатът се вижда от обективните данни, има няколко частни училища с наплив останалите са компромис и масово е кандидатства ако не бъдат приети в Света София. За държавните, пак да изясня, не смятам, че са на нужното ниво. Но ако ще тряба да подсигурявам на детето си допълнителна подготовка, по-добре да е в държавно. 
Има и друг момент, силно е променена системата за прием в държавните училище (пренесох дискусията в работата и коментират колегите), на тази плоскост вече не знам, държавните като цяло не съм проучвала, освен тези, в които имаме адрес за прием. Но това е друга тема.
на наши познати госпожицата не я приеха в СС, но говореше супер английки и след 2 срещи с директорката я взеха... ако толкова Ви харесва, не се отказвайте.
в Питагор не се набляга на математиката толкова до 4 клас, да имат много занимания, но чак пък да ги профилират преди да навършат 10 г....

# 732
  • Мнения: 100

[/quote]
вПитагор не се набляга на математиката толкова до 4 клас, да имат много занимания, но чак пък да ги профилират преди да навършат 10 г....
[/quote]

А това как го разбрахте като детето Ви още не учи там?
Нека конкретни факти се пишат от хора, чиито думи са подкрепени с реален опит.
Натрупайте "стаж" там и тогава пак споделете.

# 733
  • Мнения: 5 425
Иначе е факт, че нашите са най-най-най... в нашите си очи.
Че в чии други очи, Блис? Свекървите си точат маникюра по такива оченца? Grinning

# 734
  • Мнения: 4
детето ми не учи още там, но познавам една от госпожите и я разпитвах доста, преди да подпишем договора.
а и едва ли има родител, които си води детето по изпити, без да е проучил нещата и без ясна цел какво иска, или поне се надявам хахахах

Общи условия

Активация на акаунт