Частни училища - информативна тема 19

  • 89 250
  • 755
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 62 595
разбирам, че атаката за гарджето е срещу мен, но ми е все тая.  То е и някак кофти да чуе човек, че винаги ще се намери кой да му вземе паритее, а ако веднъж ги е дал, със сигурност трябва да намери достатъчно ползи, за да не се чувства прецаканн.  Да, неподходящо е да го пиша точно в тази тема, но се познававаме с доста от потребитеелите не отвчера и можем да отсеем реалността от фантазията или това, дето му казахте "моето гардже най-убавото".  При мен е и вече дошло и времето на анализ и преоценка и разделяне на факторите на критични, важни и маловажни за постигане на определени ефекти. Дадох пример с моите деца, защото е най-лесно, но мога да дам достатъчно примери и с други деца, има си и някои базови неща при децата, които обаче не винаги се разбират навреме, а чак след години.

# 736
  • Мнения: 11
Много ме радва и мен Светлина Софтуни - жалко, че нямам дете като за там Grinning Дано да се развиват добре!
Както обещах да споделя, срещата ни в СофтУни Светлина мина много добре. Извикаха ни заедно с мъжа ми и детето тримата. На сина ми му дадоха изпит под формата на логически тест и есе на актуална тема. По думите им - за да проверят неговата креативност и това как мисли. А през това време Петя, която е педагогически директор в СофтУни Светлина, започна да ни разказва за методите, по които ще се преподава, валидни и за трите специалности. Ще преподават по метода на холистичното обучение. Аз честно казано го чух за пръв път. Този метод бил различен от класическия, който се прилага в останалите гимназии. Идеята е да въвлекат учениците в целия процес на обучение, а не просто да им се преподава нещо, което те после да повтарят като папагали. Аз съм привърженик на идеята, защото иначе децата не разбират грам от това, което реално наизустяват. Ще имат възможност да изпробват и тестват различни неща (например моят син иска да учи програмиране - може да се пробва да види дали е неговото нещо да измисля софтуер за игри), тоест реално да се докоснат до това, което наистина искат да правят. По мое време бяха популярни кръжоците и там можехме да добием представа за това, с което искаме да се занимаваме. Това, което мен ме притесняваше и я питах е относно дисциплината - как смятат да я поддържат. Понеже в хода на разговора, Петя ни обясни, че учениците ще имат доста свобода, няма да е казармен ред и строгост, както сме свикнали ние. Увери ме, че имат достатъчно инструменти за овладяване на дисциплината и това не е проблем. Това, което ме впечатли реално е, че учителите ще са въвлечени в целия процес и ще имат топла връзка с учениците. Като се замисля, те прекарват много повече време с тях, отколкото ние. И е важно освен преподаването на материала, да се грижат за тях и да ги изграждат като личности. Доста се отплеснах, но ми беше много полезна тази консултация. Не се бях замисляла по колко по-различен начин мислят и усещат света децата от нас. Той по никакъв начин не е грешен, просто трябва да ги разбираме и подкрепяме. Сега ще чакаме за резултатите от теста и есето. Стискайте палци отново всичко да е наред!

# 737
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Азбуки май увеличават броя на децата, т.е. нова паралелка за 5 клас.
Чудя се дали има много деца от ЧУ, които ще го сменят след 4 клас. Някак все говорим за пук и 1 клас...

Скоро научих за училище Орфей в дипломатическия в Горна баня. Чували ли сте нещо? Питам само от любопитство, изненадах се. Simple Smile

# 738
  • София
  • Мнения: 12 058
разбирам, че атаката за гарджето е срещу мен, но ми е все тая.  То е и някак кофти да чуе човек, че винаги ще се намери кой да му вземе паритее, а ако веднъж ги е дал, със сигурност трябва да намери достатъчно ползи, за да не се чувства прецаканн.  Да, неподходящо е да го пиша точно в тази тема, но се познававаме с доста от потребитеелите не отвчера и можем да отсеем реалността от фантазията или това, дето му казахте "моето гардже най-убавото".  При мен е и вече дошло и времето на анализ и преоценка и разделяне на факторите на критични, важни и маловажни за постигане на определени ефекти. Дадох пример с моите деца, защото е най-лесно, но мога да дам достатъчно примери и с други деца, има си и някои базови неща при децата, които обаче не винаги се разбират навреме, а чак след години.

Андариел, понеже си мислещ човек, подобни изказвания, че хората, които изразяват положително мнение за частното си училище, го правят, за да не се чувстват прецакани /а се презюмира, че са такива/, настина ме изумяват. При мен също е дошло времето за анализ и преоценка /с най-голямото ми дете/ и именно въз основа на тях, записах в частно училище и най-малкото си дете. Едва ли щях да го направя, ако се чувствах "прецакана". Grinning При това, за разлика от теб, имам личен опит и с ЧУ и с ДУ. Най-голямата ми дъщеря завърши СС, а тази година завършва 12-ти клас в държавна гимназия, от т.нар. "елитни". Единственото, което може да ме накара да подкрепя избор на следващо дете за "елитна" държавна гимназия, е средата - децата, които избират тези гимназии, което е изключително важно. Във всяко останало отношение, въз основа на моя опит, разликите са големи и изцяло в полза на частното. За съжаление, за разлика от частните основни училища, частните гимназии /с изключение на АК/, все още не успяват да се наложат. Малко са децата и родителите, които избират частна гимназия, поради убеденост, че там ще се получи по-добро образование - по-добре подбрани и заинтересовани учители, по-малки класове и т.н. И съответно, по-голямата част от контингента, са или деца, неуспели да влязат в "елитна" държавна гимназия /и това е по-добрата част. Не доброто представяне на НВО не е особен критерий за интелект и възможности на детето/, или деца, за които, както и за техните родители, образованието не е важно и "щом си плащам, детето трябва да вземе отлична диплома, ама да се чувства на курорт." Другият вариант - училища с по 10-15 деца на випуск, което пък е твърде ограничена среда.

Последна редакция: чт, 15 мар 2018, 20:26 от sanaka

# 739
  • София
  • Мнения: 10 825
Изненадвам се, че още съществуват.  Преди много време съм срещала името, помещаваха са в бившо читалище някъде в Банкя, Иваняне, Горна баня... или нещо в района. Бяха с изключително семпла база (да не кажа откровено мизерна) много бутикови, по-скоро детско-градинска забавачка и начално училище. Ще им разгледам подробно сайта, виждам че е обновен.

П.П. нова тема ще пусна утре. Сега съм през телефон и ми е малко трудно.

Последна редакция: чт, 15 мар 2018, 20:22 от Onna-bugeisha

# 740
  • София
  • Мнения: 62 595
не си ме разбрала. Не сравнявам частното с държавното, а изразих несъгласие относно езиците и извънкласните занимания в училищата. Не съм казала нищо за битови условия, размер на класовете или задължителните предмети. Един малък ученик и без да е в частно училище, ако редовно го водиш по чужбините или на езикови обмени, ще научи езика, защото това е в природата на децата. За мен цялата работа с езикице е като с онази реклама на олио, в която бяха лепнали "без холестерол", или пък на кисело мляко, където твърдяха, че само в тяхното имало млечнокисели бактерии.

# 741
  • Мнения: 4
освен това и директорката каза че се набляга еднакво на мат и бел.

# 742
  • Мнения: 5 425
Един малък ученик и без да е в частно училище, ако редовно го водиш по чужбините или на езикови обмени, ще научи езика, защото това е в природата на децата.

Глупости. Един ученик може да ходи извън България само по време на ваканциите. Освен ако не живее извън страната, но тогава не става дума за български училища въобще.
През време на ваканциите език не се учи, освен в летни училища, които струват колкото частно училище и отгоре с далеч по-ниски резултати. Много по-добре е да учи езика в ЧУ и да ползва ваканциите за културен, а не езиков обмен. Както и ученическите обмени.

# 743
  • София
  • Мнения: 62 595
виж, не ми се занимава повечее да обяснявам, не че не мога. Хубаво, вярваш с в това, че само в ЧУ може да се научи и толкова! Няма да взема да те разубеждавам, я!За теб ЧУ е алфата и омегата. Ако ще... каквото ще да ти сервират, щом е частно - все е убаво.

# 744
  • София
  • Мнения: 18 063
Доста е спорно дали на езикова ваканция в чужбина се учи по-малко или повече в сравнение с частно или добро държавно (ако е езикова след 7 клас)... Зависи от толкова много неща, та не трябва да се обобщава. Между езикова ваканция и друга такава - разлика от земята до небето може да има, каквато има апропо и между нивото на езиково обучение в едно или друго частно, което също обезмисля обобщението. Ако минеш през фирми като Интеграл, Едланта и сие, които ще пратят детето ти някъде с още  не знам колко българчета, ефект особен няма да има, да. Ако  му я организираш обаче сам като избягваш най-популярните места , свържеш се директно с организаторите на място и поставиш изискванията си да не е заедно с други българчета,  нещата могат да стоят и съвсем другояче. Попаднало в среда без  хора, знаещи езика му, няма къде да ходи и научава много, отпуска се.. За цена също е спорно, удоволствието не е евтино определено, но не е и на цената на някои ЧУ. Друг е въпросът колко хора биха пуснали току-така сравнително малко дете в чужбина само, но това е друга тема.

А за гимназии пък ако стане дума, вече е пълна небивалица казаното, че ученик може да ходи само през ваканцията в чужбина. Дал господ  както проекти със сериозен обучителен процес баш в учебно време в чужбина , с посещаване на чуждо училище и учене редом с чужденци по чуждата програма в продължение на месеци,  така и по-краткосрочни престои като награди за  класирания  по един или друг проект, покани за пробно "следване" за бъдещи абитуриенти, участия в младежки конференции  на разни теми в чужбина и сие.. И всичко това е само и единствено в учебно време.

Последна редакция: чт, 15 мар 2018, 21:56 от пенсионирана русалка

# 745
  • Мнения: 5 425
Говорим за начално и основно образование. Гимназиите са много друга песен. Плюс, ваканциите не бива да се ползват за учене. Това е като да ползваш отпуската за работа - неграмотност или безизходица.

# 746
  • София
  • Мнения: 18 063
Аз ясно във втория абзац написах АКО. А за първия -  няма как просто да се твърди, че само защото си в частно, качеството на обучение по език непременно е по-добро от това, придобито от друго дете на курс + ефективна езикова ваканция. Кое частно точно, коя езикова ваканция? Всяко частно ли - извини ме, но друг път е така. С конкретика ако се говори - може би, но така обобщаващо...

# 747
  • София
  • Мнения: 17 304
Дам, и при мен след равносметка почти на изхода с голямото ми дете в ДУ, взехме решение за ЧУ за малкото. Хич не ми дреме, че всеки може да ми вземе парите - ако ми харесва това, което ми предлага, да ги взима.
Иначе явно съм от малцинството родители, на които грам не им дреме за езиковото обучение в начален курс (видях, че има и други и се зарадвах Simple Smile). Имам други виждания за първите 4 години от училищния живот на детето си.

# 748
  • София
  • Мнения: 62 595
ох, и ти не си ме разбрала. за взеемането на парите писах конкретно за  извънкласните занимания, които идват на крак и записват всеки, който иска. Те са ширпотрееба и са точно занимавка, да не стоят с празни часове и да не търчат само по двора. Ако едно училище иска нещо на високониво, то си го изгражда самостоятелно, слага си своето име, със свой кадър или привличат външен човек, но има подбор и се гонят постижения като за високо спортно майсторство, както се бше изразил Ежко, защото точки към доброто име на училището.

# 749
  • София
  • Мнения: 17 304
А, да, не съм те разбрала явно, да. Моята дивачка извънкласни занимания не желае изобщо, та никога не са ми били таргет Joy

Общи условия

Активация на акаунт