Частни училища - информативна тема 19

  • 93 080
  • 755
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: X
В Питагор по груби сметки едно поне 30% от децата не продължават след 4 клас. По едни или други причини. Училището до 4 клас не е тясно профилирано както си мислят повечето в този форум. Има същия хорариум като основни и допълнителни занимания и дисциплини с някои други ЧУ. Необходимостта от кандидатстване след 4 клас за мен е отрицателно обстоятелство. Ако детето е с математически заложби така или иначе ще кандидатства - дали в ПЧМГ или СМГ без значение. Но ако детето въпреки успешния прием в ПУК, през следващите 5 г. покаже, че не му се занимава с математика, ще се наложи спешно търсене на ново читаво училище. В частните може да се влезе по това време само ако някое дете е напуснало и освободило място. Което е твърде малка вероятност за да се разчита само на това. Освен това Питагор по мое лично мнение все още се възползва не абсолютно заслужено от славата на ПЧМГ в периода 5-7 клас.

Последна редакция: сб, 10 фев 2018, 23:55 от Анонимен

# 121
  • Мнения: 91
Аз бях учудена да разбера, че ПУК-чета в Питагор също държат изпит за прием в 1 клас, заедно с външните деца. По всяка вероятност всички минават, но има известна доза стрес според мен. Освен това в класовете 2-ри и 3-ти (толкова са моите познати) учат математика за по-горните класове (вероятности и др.) Така че и началните класове нормално са с математическа насоченост. Това е от полза, ако детето ще се занимава с математика нататък. Изборът е труден, но и двете училища са добри.

# 122
  • София
  • Мнения: 7 368
Arwen Undomiel, честито за Питагор! Имай вяра в успеха на детето Simple Smile. Детето ти вероятно ще бъде прието и в СС, щом е било оценено в Питагор. Задачите в Питагор миналата година бяха трудни и предизвикателни, събеседването беше кратко - само 2 часа, face to face, с психолог и начален учител, без възможност за игра с останалите деца и вземане на бонус точки от поведенчески умения. Приемат само 18 деца от адски много явяващи се. Затова, забрави неприятното чакане и се радвай, че в едно от набелязаните три училища имате сигурно място.

Скрит текст:
Миналата година имахме около месец и седмица разлика между резултатите на двете училища Sleepy . В Питагор ни приеха в края на януари, а в СС изпитът беше към края на февруари и резултатът излезе в началото на март. Помня, че използвахме дългия уикенд около 3 март да анализираме в кое училище да се запишем.


Аз бях учудена да разбера, че ПУК-чета в Питагор също държат изпит за прием в 1 клас, заедно с външните деца. По всяка вероятност всички минават, но има известна доза стрес според мен.

Според мен "изпитът" за първи клас в Питагор не трябва да е фактор при вземане на решението. Изпит като изпит, предполагам само върху взет материал, щом е за първи клас, и едни подготвени деца ще го минат с лекота. В СС също има няколко директорски контролни в ПУК. От комуникация с останалите родители оставам с впечатление, че на никой не му е все едно и си има трепет и очакване (направо стрес, основно за родителите, по-малко за децата). Аз се чудя в момента моят син какви ги е натворил. Бил е с още две, три деца при психоложката и са му дали задачи, които е трябвало да се занесат на директорката (снощи ми разказа подробно).

Последна редакция: нд, 11 фев 2018, 08:12 от Ashia

# 123
  • Мнения: X
Аз бях учудена да разбера, че ПУК-чета в Питагор също държат изпит за прием в 1 клас, заедно с външните деца. По всяка вероятност всички минават, но има известна доза стрес според мен. Освен това в класовете 2-ри и 3-ти (толкова са моите познати) учат математика за по-горните класове (вероятности и др.) Така че и началните класове нормално са с математическа насоченост. Това е от полза, ако детето ще се занимава с математика нататък. Изборът е труден, но и двете училища са добри.

Решаването на задачи със състезателен характер и усложняване на материала не е привилегия само на Питагор. Същото важи и за допълнителната школа по математика. Та в този ред - не са нещо по различно до 4 клас. Ако това се води математическо профилиране, то и другите ЧУ покриващи тези параметри ще се водят математически, а те нямат тези претенции. 😉

# 124
  • София
  • Мнения: 400
Благодаря на всички отговорили!
Ние също сме положително настроени относно очаквания резултат от СС, но все пак докато не ни се обадят си е стрес. Дъщеря ни много е харесала половиндневния си престой в училището. Сподели ни, че учителките са били мили, имало е много интересни задачи, а също и деца, с които са си играели. Попитахме я и за шума - каза, че е било по-шумно само през междучасията.
От “Питагор”също излезе усмихната и щастлива. Тя и за двете тестувания реално не знаеше, че отива на изпит. Бяхме й казали, че е поканена на гости, за да разгледа училището, да поиграе и учи с децата, да види къде й харесва повече, а пък ние да преценим къде да кандидатства. От петък много ентусиазирано ме пита дали ще може да отиде на изпит в СС. 😂

# 125
  • София
  • Мнения: 333
Моето дете е прието в Питагор и в СС. Още се чудим кое да си изберем и не спим нощем😀

Поздравления! Чудесно е, когато вие сте в позицията на избиращи!
И аз да добавя моите "две стотинки" по въпроса - преди 3 години бяхме в същата ситуация.
Дъщеря ни беше втора в класирането на Питагор ( тогава имаше общо класиране) и приета в СС. И двете са ни еднакво далеч, но след много чудене и събиране на мнения от родители избрахме СС. Никога не съм съжалявала, а особено тази година ( тя е втори клас) на няколко пъти си казвам - направихме повече от чудесен избор!
Ако математиката ви влече ( което е много валидно за дъщеря ми) - СС е чудесен избор в началния курс (нямам представа как ще е след 4 клас!). Има допълнителни занимания извън задължителната програма - за децата, които искат ( започват от 1ви клас и учителите, които ги водят са чудесни)! Ако състезателната математика ви е приоритет - вижте класиранията на по-сериозните състезания ( Салабашев, ЧХ, ЕК) - децата от СС са на водещи позици. Тази година училището полага и много усилия да подготви и изпрати деца и на по-екзотични математически състезания ( като Тайландското ТИМО).
Ако езиците са ви приоритет - английският и българският са на много високо ниво! С дъщеря ми въобще не са занимаваме допълнително по нито един от тези предмети и само с работата в училище ( плюс домашните в събота) тя се справя на чудесно. Не казвам, че състезанията са единствен показател, но тъй като са външен измерител - на състезанието "Любословие" по български език - от випуска на дъщеря ми всички деца се класирани от регионалния на финалния кръг. Ако се разровите ще видите, че състезанието съвсем не е "лежерно" и е много добре посетено от децата от СС (тоест явява се много голяма част от випуска и показва високо средно ниво). Миналата година същият випуск на СС взе първите и вторите места на финалното класиране на същото състезание!
Тази година малката ни дъщеря кандидасва в СС и от есента ще е ученичка в ПУК.
Не казвам, че училището няма какво да подобри, но смятам, че без да профилира децата в една или друга посока, успява да доведе до много високо ниво в двете най-търсени ( да не се заблуждаваме...) посоки- математика и езици.
За мен е много важна и обратната връзка с ръководството и учителите и мога да кажа, че по тази линия нещата също вървят гладко - винаги мога да се свържа с всеки учител и директорката в рамките на деня и да получа информацията/ обратната връзка, която ми е нужна !

Пожелавам да направите най-добрия избор за Вашето детенце Simple Smile

# 126
  • Мнения: X
В Питагор по груби сметки едно поне 30% от децата не продължават след 4 клас. По едни или други причини.

Не познавам Питагор (не сме ходили дори на среща там), но като знам през какви терзания минах докато съм сигурна, че децата ми ще са записани в желаното училище - не бих си/им причинила изпити след ПУК или след 4 клас. Дори и да е 95% сигурно, че ще се справят. И за мен това е сериозен недостатък.

# 127
  • София
  • Мнения: 4 102
Тук във форума едва ли някой би ви посъветвал да се запишете в Питагор/ПЧМГ. Такъв е профила и на училището, което лаконично пише за някои от успехите си. Пожелавам ви късмета да попаднете на добри дечица. Защото дали ще научи два типа задачи повече или по-малко, и дали ще знае малко повече по английски са неща, които търпят промяна. Но как си се чувствал през училищните години ти остава за цял живот!

# 128
  • София
  • Мнения: 803
pitia, аз имам молба към теб да разкажеш повече за ЧОУ "Евлоги и Христо Георгиеви". Училището е ново и има все още много малка информация за него. Би ми било много интересно да науча повече и то от родител с деца в училището.
Onna-bugeisha, на този етап по-откровена информация мога да дам на лични. Публично читаеми сме и се въздържам т. като децата ми са все още там.
Най-общо казано общообразователните предмети, без БЕЛ, не са на ниво. Т. нар. самоподготовка е наистина "самоподготовка", т.е. няма активна помощ от учител. За нас китайският беше загуба на време, децата учат по  учебник за много по-малки деца. По-големите 5,6,7 клас учат по учебник, който момчетата вече са свършили  в Конфуций. Смесването на 4 с 2 клас, като непрестанно се хвали втори клас (там е детето на директорката) ми е крайно неприемливо. Деца, които дойдоха с отличен успех от едно от елитните училища на София и са пред матури, няма основание да бъдат вкарвани в съревнование с деца, които има тепърва да вървят техния път.
 Така че търся среда на равностойна конкуренция и адекватно образование.Simple Smile

# 129
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Аз пък смятам, че този тон е напълно излишен, Аспарагус. Това, че за теб училището е ОК е прекрасно и може просто да кажеш. Освен това, някак съм склонна да вярвам, че децата от втори клас имат по-внимателно отношение като цяло. И заради възрастта и по лични, както стана ясно, причини.

Няма нужда от толкова енергия.
И да понякога се налага да преместиш детето си от едно училище не само заради учебния материал. Случва се да не приемаш други неща, други родители, друг морал и пр. Според мен ценното на тази тема е различното мнение и недоволството. Хвалбите ги дава директора на среща и класациите тук и там.

Не е приемливо да обясниш на някого да се премести ако не му харесва. Хората правят компромис, във всяко ЧУ. В някакъв момент балансът ти изчезва. Възможностите стават все по-малко с напредването на класовете (видял си не е едно училище!). Лошо ли е да имаш изисквания към продукта, който купуваш? За всяка друга услуга можеш да се оплачеш, само учлищата са някакви свещенни крави и можеш да споделиш само тук на практика.



# 130
  • Мнения: X
Аз пък смятам, че този тон е напълно излишен, Аспарагус. Това, че за теб училището е ОК е прекрасно и може просто да кажеш. Освен това, някак съм склонна да вярвам, че децата от втори клас имат по-внимателно отношение като цяло. И заради възрастта и по лични, както стана ясно, причини.

Няма нужда от толкова енергия.
И да понякога се налага да преместиш детето си от едно училище не само заради учебния материал. Случва се да не приемаш други неща, други родители, друг морал и пр. Според мен ценното на тази тема е различното мнение и недоволството. Хвалбите ги дава директора на среща и класациите тук и там.

Не е приемливо да обясниш на някого да се премести ако не му харесва. Хората правят компромис, във всяко ЧУ. В някакъв момент балансът ти изчезва. Възможностите стават все по-малко с напредването на класовете (видял си не е едно училище!). Лошо ли е да имаш изисквания към продукта, който купуваш? За всяка друга услуга можеш да се оплачеш, само учлищата са някакви свещенни крави и можеш да споделиш само тук на практика.


Виж сега, това, че за мен училището е ОК, не означава, че не съм критична. Държа да направя това уточнение. Аз съм човек, който обича да борави с факти и реалност, за де не бъде неприятно изненадан в един прекрасен момент. Но просто ми кажи къде съм хвалила така училището, че чак да ми се вмени и това Simple Smile Нека да се изправи някой съфорумец, на който съм давала инфо на ЛС и да каже дали съм възхвалявала училището, без да отбележа и факти, които според мен подлежат на корекция.

Относно тона - извинявай, но всичко в този живот мога да разбера и приема. Но не мога да приема толкова да изопачаваш истината и да си толкова.... /няма да казвам какъв, щото пак ще си отнеса критиката/. Откачам, когато чуя, прочета или видя такава очеизвадна лъжа. Честно казано, ако училището беше мое не знам как бих реагирала. Та в този ред на мисли е добре, че не съм ръководител от такава величина - без бой си признавам, че не ставам.

Извинявай, но не разбрах това ти изречение: "Освен това, някак съм склонна да вярвам, че децата от втори клас имат по-внимателно отношение като цяло. И заради възрастта и по лични, както стана ясно, причини."

Относно това: "И да понякога се налага да преместиш детето си от едно училище не само заради учебния материал. Случва се да не приемаш други неща, други родители, друг морал и пр. Според мен ценното на тази тема е различното мнение и недоволството. Хвалбите ги дава директора на среща и класациите тук и там." - напълно съм съгласна. И точно заради това откачих, защото едно е да недоволстваш, но съвсем друго е да лъжеш.  И точно в интерес на обективната истина искам участващата в другарския съд да се изправи да даде факти, конкретни факти.

"Не е приемливо да обясниш на някого да се премести ако не му харесва..." - напротив, мисля, че въпросът ми съвсем резонен за минало време. Още повече, че тя очевидно в момента е в процес на търсене на ново, защото не е доволна. Все си мисля, че когато се касае за детето ти и за неговото образование, би следвало да реагираш, когато забележиш нередности навреме. Мога и да греша, но според мен така е нормално. А след като си се навил да правиш компромис, недей да пишеш такива нелепости.

И да ти кажа мисля, че е няма нищо по-нормално да имаш изисквания към продукта, който купуваш. Защото ние точно това правим - училищата ни продават продукт, който ние купуваме! Но все си мисля, че дори и в качеството си на купувачи е редно да сме почтени и да не забравяме някои неща.

# 131
  • Мнения: 18
Prizma, благодаря! Намирам много малко информация за Артис.  Днес, разглеждайки първата страница на темата, попаднах на училище, базиращо се на Валдорфска педагогика. В момента съм на вълна проучване, защото догодина големия ми син ще трябва да е в ПУК. Надявам, се да се включат и съфорумки с дечица в тези училища, да чуя мнения.

# 132
  • Мнения: X
Ама чакай малко... Това, че гледната точка на pitia не е твоята гледна точка за училището, съвсем не означава, че тя лъже. Това си е нейната истина, различна от твоята. Все пак става въпрос не за твоето детете, а за нейните. Всеки има различни критерии, различни очаквания и т.н. Отделно, че ти не знаеш какво са и обещавали от училището, както по отношение на китайския, така и по отношение на всичко останало.  За да и навираш, че само заради нейните деца въвели езика в конкретния клас. Че какво лошо има да си взискателен към училището? Аз разбирам недоволството от събирането на 2-ри и 4 -ти клас. Що за абсурд? Отделно, от личен опит - когато в класа или групата е дете на ръководен фактор, винаги вниманието е доста по наострено към конкретното дете. Без изключение. Отделно, че ти няма как да знаеш дали записвайки децата във вашето училище, тя го е направила заедно с приемането на компромиси. Освен ако нямаш информация от директорката.

Аз приемам нормално позицията и на двете ви. Наличието на различия в мненията са съвсем нормални и разбираеми. Не бих нарекла лъжа нито твоите твърдения, нито нейните. Всяка си е права за себе си с оглед личния опит. В тази тема такива различия е имало през годините за всички училища, които са коментирани.

# 133
  • Мнения: X
Ама чакай малко... Това, че гледната точка на pitia не е твоята гледна точка за училището, съвсем не означава, че тя лъже. Това си е нейната истина, различна от твоята. Все пак става въпрос не за твоето детете, а за нейните. Всеки има различни критерии, различни очаквания и т.н. Отделно, че ти не знаеш какво са и обещавали от училището, както по отношение на китайския, така и по отношение на всичко останало.  За да и навираш, че само заради нейните деца въвели езика в конкретния клас. Че какво лошо има да си взискателен към училището? Аз разбирам недоволството от събирането на 2-ри и 4 -ти клас. Що за абсурд? Отделно, от личен опит - когато в класа или групата е дете на ръководен фактор, винаги вниманието е доста по наострено към конкретното дете. Без изключение. Отделно, че ти няма как да знаеш дали записвайки децата във вашето училище, тя го е направила заедно с приемането на компромиси. Освен ако нямаш информация от директорката.

Аз приемам нормално позицията и на двете ви. Наличието на различия в мненията са съвсем нормални и разбираеми. Не бих нарекла лъжа нито твоите твърдения, нито нейните. Всяка си е права за себе си с оглед личния опит. В тази тема такива различия е имало през годините за всички училища, които са коментирани.

"Отделно, че ти няма как да знаеш дали записвайки децата във вашето училище, тя го е направила заедно с приемането на компромиси" - затова си абсолютно права. Не знам! Но все пак не забравяй, че общуваме родители и учители. И много неща се знаят. Ходим на рождени дни и мероприятия заедно с децата. Тема на друг разговор е, че някои неща се изопачават, преиначават и прочие. Добра идея да говоря с директорката. Поне за себе си да се успокоя с истината, макар че тя едва ли ще коментира каквото и да било. Но все пак.
Затова във второто /коригирано/ мнение поставих конкретни констатации и въпроси - и отговор не получих. В правната наука на това му се казва "мълчаливо съгласие". Аз не коментирам нейните уговорки с когото ги е имала и когато ги е имала. Аз питам на базата на нейното писание... И ако ги имала няма нищо лошо да ги напише.
А децата от втори и четвърти клас са заедно в часовете по самоподготовка - втори клас са 11 деца, а четвърти са 6 или 7. И не виждам драма в писането на домашните.
Категорично заявих пред модераторите, че съм съгласна да се срещнем очи в очи и да уточним позициите. На мен ми стиска, защото нямам какво да крия.
За мен темата е приключена. Както казват модераторите афектът е лошо нещо - да, афектирана съм и дано да ми мине. Защото знам за какво става въпрос, наблюдавала съм съучениците в това училище и знам защо и какво пиша. Както разбра, Блис,  има неща, които не подлежат на написване - те са си за мен. Но те допринасят за моето мнение. Приятна вечер от мен Nature Full Moon With Face

# 134
  • Мнения: X
Както разбра, Блис,  има неща, които не подлежат на написване - те са си за мен. Но те допринасят за моето мнение. Приятна вечер от мен Nature Full Moon With Face

Права си. Но разбрах, че и тя засега има резерви да пише по-подробно. Има го и в първото, и във второто и мнение.
И да ти кажа, аз лично подхождам много внимателно към информацията от учители и друг персонал на училищата. Същото важи и за родители. Причините са точно различните гледни точки и различните цели и интереси. Правя си изводи и оформям моята си гледна точка много внимателно и на база повече от един източник на информация.
За мен събирането на 2-ри и 4-ти клас по каквато и да било причина не е приемливо. Да не говорим, че и в двете училища с които имаме опит не сме имали часове по самоподготовка, а часове за затвърждаване на взетия материал. Т.е. в тези часове учителят не присъства. Той отново е точно толкова активен, както и в другите часове. Дава задачи, помага при изпълнението, проверява. Изобщо не прилича на обичайната занималня след училище.

Общи условия

Активация на акаунт