Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 66 299
  • 807
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 391
Ако направят система с прием по адрес, която да се ползва повече от 1г, децата от 1 семейство ще учат в едно и също училище (и ще са на градина в квартала) и без предимство за брат или сестра. Ако въведат и едносменен режим ще е още по-лесно с водене и взимане.

# 151
  • Мнения: X
Моnza, би ли споделила колко е разликата между твоите деца, че така драпаш за критерий „многодетен”? Да не говорим, че имаш близнаци, които явно ще учат в един клас и няма да я играеш играта на водене и вземане в различни училища. Ама другите защо нямали по три деца и нали...

Последна редакция: нд, 11 фев 2018, 15:52 от Анонимен

# 152
  • Sofia
  • Мнения: 7 490
Ако направят система с прием по адрес, която да се ползва повече от 1г, децата от 1 семейство ще учат в едно и също училище (и ще са на градина в квартала) и без предимство за брат или сестра.
Нищо в Наредбата не задължава училището да приеме всички деца от прилежащия му район!

Ако въведат и едносменен режим ще е още по-лесно с водене и взимане.
Ако и когато... За сега все още няма едносменен режим във всички училища, който да гарантира по-лесно водене и взимане.

# 153
  • Мнения: X
Моnza, би ли споделила колко е разликата между твоите деца, че така драпаш за критерий „многодетен”? Да не говорим, че имаш близнаци, които явно ще учат в един клас и няма да я играеш играта на водене и вземане в различни училища. Ама другите защо нямали по три деца и нали...

От доста време не участвам активно във форума, но живо следя няколко теми, които ме интересуват.

Не съм Monza, но съм от тези, които драпат за критерий многодетен и нямам претенции за елитно училище в центъра. Живея в жк. Бъкстон. Голямата ми дъщеря в момента е в първи клас в училище, което се намира на 350 метра от дома ни. Училището се намира на ул. Генерал Суворов, входът на блока ни има директен излаз на същата тази улица и да, точно 350 метра ни делят от входа на блока до входа на училището. Миналата година, когато кандидатствахме, блокът влизаше в района на училището. От тази година, според новото райониране, блокът ни не само не се води в прилежащия район на училището, но и сме в друг административен такъв. Имам 4 деца. На 7 - ходещо в 1 училище, на 6 - дете, което от Септември трябва да ходи на училище, на 4 - дете, което посещава детска градина, без яслени групи и на 1,5 - дете, което от Септември ще бъде записано на ясла. И да, очертава се от Септември да обикалям целия квартал, за да заведа 4 деца на 4 различни места и вечер пак, за да ги прибера.

По въпросът, че децата ще са в различни смени и няма да се засичат в една, нека напомня, че училищата предлагат занималня, което означава, че ще са на целодневно обучение.

# 154
  • София
  • Мнения: 7 368
предлагат избирателно, не на всички - пак с критерии, предимства и връзки (пример: 6ОУ). Сега искате да кажете, че щом имате две деца в училището, по право ви се полага занималня, а на хората с по едно дете не се полага Flushed

# 155
  • Мнения: X
предлагат избирателно, не на всички - пак с критерии, предимства и връзки (пример: 6ОУ). Сега искате да кажете, че щом имате две деца в училището, по право ви се полага занималня, а на хората с по едно дете не се полага Flushed

Права сте, гледам от собствената си камбанария и не съм запозната с критериите за занималня в други училища. Disappointed

# 156
  • Мнения: X
Irey, за мен си частен случай, защото съгласи се, че семействата с 4 малки деца от двама родители са рядкост. Нямам против хора като вас да получават бонус точки. Но родители на 3+ деца, с голяма разлика и с повече от двама родители не мисля, че би следвало да са с предимство.

# 157
  • Мнения: 1 744
Irey, за мен си частен случай, защото съгласи се, че семействата с 4 малки деца от двама родители са рядкост. Нямам против хора като вас да получават бонус точки. Но родители на 3+ деца, с голяма разлика и с повече от двама родители не мисля, че би следвало да са с предимство.
Права си, определено трябва да се уточни многодетно семейство, в което всички деца живеят в едно до макинство.

# 158
  • София
  • Мнения: 44
Чета и се чудя как може да подхващате многодетните семейства?!  Та те ли са проблем в системата за кандидатстване?!  В предната тема децата със СОП разваляха успеваемостта на децата,  сега пък многодетните семейства им заемат мястото.  Хора стегнете се моля ви,  това е несериозно

# 159
  • Мнения: X
А прочете ли кой намеси борбата със стерилитета в темата?

# 160
  • Мнения: 35 428
Чета и се чудя как може да подхващате многодетните семейства?!  Та те ли са проблем в системата за кандидатстване?!  В предната тема децата със СОП разваляха успеваемостта на децата,  сега пък многодетните семейства им заемат мястото.  Хора стегнете се моля ви,  това е несериозно

Не казвам, че не трябва да има критерий, а че също е дискриминационен, след като и месторабота е дискриминационен за безработни.

Аз примерно искам да ползвам адрес по месторабота, както някои хора иска да ползват многодетно семейство, брат/сестра в училището и т.н. Защо на мен ми се отнема това? Дискриминират ме, защото имам едно дете, така ли?

Въпросът е принципен. Иначе съм ЗА многодетни, даже много им се радвам. Peace

# 161
  • София
  • Мнения: 4 041
Критерият за многодетните, както и за брат/сестра е асболютно адекватен, стига всички деца да са в  прогимназиален етап и то в училището, за което кандидатства бъдещия първокласник. Аз съм против бонус точки за многодетни по принцип. Всичко друго е изкривяване на необходимостта.

Според мен критерий брат/сестра в училището трябва да има само ако по-голямото дете е до 4 клас, както стана ясно от 5 децата вече трябва да са самостоятелни.

Двойният аршин е голяма работа...

# 162
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 063
По закон, деца на 12 години могат да остават сами у дома и да се движат из града без придружител. Това е около 6-ти клас.
Много лесно се хващате за една дума, без да вникнете в смисъла на описаното.
Да, против съм точки по принцип за многодетни семейства, особено в училища, които не са им по район. Да, против съм сегашното интегриране на деца със СОП в масовите училища, след като за тяхното обучение и напредък отговаря през повечето време една учителка, която трябва да учи и деца без СОП. Ако имат адекватен допълнителен ресурс за тях, то няма нищо по-хубаво от това да са в масовите учлища. Хубаво е асоциации и родители на деца със СОП да искат адекватен ресурс за децата им, защото иначе децата им страдат по един или по друг начин в масовите училища.
Не може да се иска разбиране и толерантност от малки деца, особено в началните класове, колкото и родителите им да обасняват, че това или онова дете има нужда от по-специално отношение.

# 163
  • Мнения: 805
И аз се завръщам във форума години след последната активност след детските градини ... Вече сме в темите за 1ви клас....
Струва ми се неудачно сравнението на Основен и Допълнителни критерии...
Ако правилно съм разбрала Адресът е основен критерий. А другите са допълнителни.
А адресът по месторабота, отпаднал като дискриминационен, е разглеждан като основен критерий, предполагам.
Ако ще го има изобщо, то да е само като допълнителен сякаш има логика.
Успех на всички...
Аз избор нямам - при нас има 1 училище. Предимства никакви нямаме...
Живи и здрави да сме, да попаднем да добър и вдъхновяващ преподавател в 1ви клас.... че за децата това е най-важното...

И един въпрос, че съм недочела още - в няколко училища ли можем да си подадем документите едновременно?
То в съседните райони/квартали какви са ни шансовете изобщо?
От 4г+ сме на един и същи адрес.

# 164
  • София
  • Мнения: 34 813
По закон, деца на 12 години могат да остават сами у дома и да се движат из града без придружител. Това е около 6-ти клас.
Много лесно се хващате за една дума, без да вникнете в смисъла на описаното.
Да, против съм точки по принцип за многодетни семейства, особено в училища, които не са им по район. Да, против съм сегашното интегриране на деца със СОП в масовите училища, след като за тяхното обучение и напредък отговаря през повечето време една учителка, която трябва да учи и деца без СОП. Ако имат адекватен допълнителен ресурс за тях, то няма нищо по-хубаво от това да са в масовите учлища. Хубаво е асоциации и родители на деца със СОП да искат адекватен ресурс за децата им, защото иначе децата им страдат по един или по друг начин в масовите училища.
Не може да се иска разбиране и толерантност от малки деца, особено в началните класове, колкото и родителите им да обасняват, че това или онова дете има нужда от по-специално отношение.
Може и по-рано, стига да не се създава опасност за физическото, психическото и нравственото им развитие.

Общи условия

Активация на акаунт