Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 62 741
  • 807
  •   1
Отговори
# 735
  • Sofia
  • Мнения: 6 119
А къде да следим за официалното излизане на критериите?
Ето тук на Всички документи, по дата
или чакате да публикуват Заседание №48

# 736
  • Мнения: 423
Е, че то много ясно че няма да обещаят на 100% да си при когото искаш. Невъзможно е просто, ако желаещите са повече и е ясно че ще кажат , че няма как да стане при повече желаещи. Това при записването. Още повече като се пусне мухата, че еди коя си е мн добра...... смятайте как ще запишат 100 деца при една Г-жа. Брали са ядове  през годините..... Grinning  Но избор имаш и можеш да посочиш !!!!  Категорично не е вярно че избор не можеш да направиш. Всички около нас направиха избор, даже не съм чула някой да не е където е искал, освен тези които изобщо не са имали мнение по темата.
Но още нещо, децата от 1 градина и 1 група в градината ги бяха "разхвърляли" по класовете. Това Да ! Имаше по 3 -4 деца във всеки клас от една и съща ДГ. Слава на Бога, това се оказа умен подход  !!!!

То, изобщо както писах беше такава анархия при записването, остава някой да обещае при коя госпожа ще си, и какво има да проучваш, особено преди изобщо да си класиран. Как ще проучиш, ако си в 138 мо при коя Г-жа ще си ? И кой би обещал подобно нещо ? Изобщо не знам ?

Това, че те питат имаш ли предпочитания, за мен не значи реален избор.
Горе-долу може да се прецени къде ще се класираш като си знаеш точките, само в 31-во трепереха до последно дали ще влязат с прилежащ район и месторабота в прилежащ район. На практика там децата само с прилежащ район нямаха никакъв шанс.  От тази гледна точка тази година ще е по-реално и по-честно, с махането на местоработата като критерий, че "Home office" стана много популярно.

# 737
  • София
  • Мнения: 6 024
Къде в ДУ има реален избор? И къде ще си прецениш как ще влезеш като си знаеш точките? Без електронна система ? Освен ако работиш в общината?   И това е напълно несъстоятелно твърдение? Не можеш да си сигурен до последно. Че и сега не можеш да знаеш колко деца и кое с колко точки е  Confused Нали това е зора за системата. Абсолютно никъде не можеше да си сигурен, че ще те приемат !
Нали ви разказах за 138мо, Grinning
Не ни приеха с реални точки с допълнителни критерии, които критерии видите ли не се вземали предвид на 1во класиране, Никой никъде не беше казал подобно нещо нито в СО. Приеха деца с по - малко точки от нас. Flushed
И после панически почнаха да предлагат записване по телефона, видите ли като "манна небесна", без да ни има в нито 1 списък излязъл на сайта им като класиран кандидат. Ами да ги вземат дяволите !
То сега ми е смешно, ама тогава в условията на пълна неяснота и нерви, хич не ми беше забавно. Идваше ми да я натиря тая лелка по телефона, дето целия 1ви ден след класирането се кри ! И ще ми дава 2 часа да събера документи . Хъм....

Апропо, добавям че ходих  на отворени врати тогава и в частни училища, 2 броя, категорично отказаха да кажат кои са Г-жите и да изберем. Смятам че даже не ги знаеха кои са.  Stuck Out Tongue Winking Eye

# 738
  • Мнения: 423
Къде в ДУ има реален избор? И къде ще си прецениш как ще влезеш като си знаеш точките? Без електронна система ? Освен ако работиш в общината?   И това е напълно несъстоятелно твърдение? Не можеш да си сигурен до последно. Че и сега не можеш да знаеш колко деца и кое с колко точки е  Confused Нали това е зора за системата. Абсолютно никъде не можеше да си сигурен, че ще те приемат !
Нали ви разказах за 138мо, Grinning
Не ни приеха с реални точки с допълнителни критерии, които критерии видите ли не се вземали предвид на 1во класиране, Никой никъде не беше казал подобно нещо нито в СО. Приеха деца с по - малко точки от нас. Flushed
И после панически почнаха да предлагат записване по телефона, видите ли като "манна небесна", без да ни има в нито 1 списък излязъл на сайта им като класиран кандидат. Ами да ги вземат дяволите !
То сега ми е смешно, ама тогава в условията на пълна неяснота и нерви, хич не ми беше забавно. Идваше ми да я натиря тая лелка по телефона, дето целия 1ви ден след класирането се кри ! И ще ми дава 2 часа да събера документи . Хъм....

Апропо, добавям че ходих  на отворени врати тогава и в частни училища, 2 броя, категорично отказаха да кажат кои са Г-жите и да изберем. Смятам че даже не ги знаеха кои са.  Stuck Out Tongue Winking Eye

Не е точно така, можеше много добре предварително да се сметнат точките, с които се кандидатства. Навсякъде документите се подаваха, заедно с бланката, в която бяха видовете критерии и точките с/у тях и специално в 138-мо си отбелязаха на бланката какви точки събираш (с прикрепените документи към тях).
Никъде не сме имали разминаване в точките при класиране.
На повечето места се знаеше и колко паралелки ще се сформират, вкл. 31-во имаше презентация за приема в 1-ви клса, с кратка характеристика за всяка една от 4-те учителки, което значи 4 класа или приблизително 100 деца (дори все още ги има в сайта). От 31-во изпращаха и входящ номер при кандидатстване онлайн - като си напр. 400 подред входящ номер и си в административния район - дали имаш реален шанс за прием!?
И пак казвам във всички у-ща в район Слатина децата по прилежащ район бяха приети, само в 31-во не приеха дори всички деца с местоживеене и работа в прилежащ район. Всеки сам може да си направи изводите.

А учителите, които поемат 1-ви клас се разбират лесно и който търси информация - намира.

# 739
  • Мнения: 490
Добре, след като основен критерий е уседналостта по прилежащ район към училише, пък макар и разделена на три групи според годините, то би следвало всички деца от този прилежащ район да бъдат приети. Не е ли така? Защото логично детето няма да бъде с предимство в никое друго училище, защото не попада там.

# 740
  • Sofia
  • Мнения: 6 119
Добре, след като основен критерий е уседналостта по прилежащ район към училише, пък макар и разделена на три групи според годините, то би следвало всички деца от този прилежащ район да бъдат приети. Не е ли така?
Така казват, че в повечето училища ще има места за всички деца от прилежащия район. Но за няколко по-желани училища проблемът си остава. Ето например, в линка, който изпрати paulieM ( http://bnr.bg/post/100935095/uchilishtni-direktori-predvijdat-pr … las-i-tazi-godina ), директорката на 35-то казва, че от ЕСГРАОН са им предоставили информация с броя на очакваните първокласници с местоживеене в прилежащия район - и броят на децата е с една паралелка повече, отколкото може да приеме училището! Смятам, че подобен проблем ще има и около другите по-желани училища.

Последна редакция: вт, 27 фев 2018, 18:04 от brin de muguet

# 741
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
А така, ще учим или няма - това е въпроса?!?

# 742
  • Мнения: 1 412
Добре, след като основен критерий е уседналостта по прилежащ район към училише, пък макар и разделена на три групи според годините, то би следвало всички деца от този прилежащ район да бъдат приети. Не е ли така?
Така казват, че в повечето училища ще има места за всички деца от прилежащия район. Но за няколко по-желани училища проблемът си остава. Ето например, в линка, който изпрати paulieM, ( http://bnr.bg/post/100935095/uchilishtni-direktori-predvijdat-pr … las-i-tazi-godina )директорката на 35-то казва, че от ЕСГРАОН са им предоставили информация с броя на очакваните първокласници - и броят на децата е с една паралелка повече, отколкото може да приеме училището! Смятам, че подобен проблем ще има и около другите по-желани училища.
Точно по тази причина аз мисля, че най-големият проблем е закрепостяването към едно училище. Това е абсурдно да нямаш право на избор и това, че ще имаш евентуално някакъв шанс в група 8.4 е направо подигравка, сигурно ще имаш, но в училище, което никой не иска. Все пак децата, които живеят до оградата на училището не са толкова много, останалите са по-малко или повече отдалечени и трябва родителя да реши, кое да избере и в коя посока да води детето. Просто трябва да може във всички училища в района и да получаваш точки за първо, второ и трето желание, както беше в ДГ. Дано догодина, когато ние кандидатстваме да има електронна система и нещата поне малко да са по-явни, но за тази години смятам, че с пълна сила важипоговорката, ще изпишем вежди, но реално ще извадим очи. Не знам, дано да греша..... ,

# 743
  • София
  • Мнения: 6
Здравейте!
Чета Ви от известно време, тъй като драмата с кандидатстване в първи клас ми предстои и на мен тази година Stuck Out Tongue Winking Eye Виждам, че чат пат обсъждате някое училище и бих искала да помоля за малко инфо за 129то и 38мо (ако някой има впечатления..). Знам, че въпроса ми не е за тук, но мненията, които намирам по другите теми са много оскъдни и най-вече стари. Ще съм много благодарна Flowers Bouquet (може и на лично, да не спамим тук)

# 744
  • Мнения: X
Може ли вашето мнение при следната ситуация - променя се адресът на детето една година преди кандидатстване и съответно за определени училища попада в точка 8.2. Какви точки ще получи за другите училища, за които преди тази една година е отговаряло на условието за уседналост над 3 години?

# 745
  • Sofia
  • Мнения: 6 119
Само в едно училище попада във 2-ра група. За другите училища ще е 4-та група, а за училищата в граничните прилежащи райони ще получи 5 точки. За (минала) уседналост на предишен адрес не се дава група или допълнителни точки.

# 746
  • Мнения: X
brin de muguet, благодаря!  bouquet

# 747
  • Мнения: X
Добре, след като основен критерий е уседналостта по прилежащ район към училише, пък макар и разделена на три групи според годините, то би следвало всички деца от този прилежащ район да бъдат приети. Не е ли така?
Така казват, че в повечето училища ще има места за всички деца от прилежащия район. Но за няколко по-желани училища проблемът си остава. Ето например, в линка, който изпрати paulieM, ( http://bnr.bg/post/100935095/uchilishtni-direktori-predvijdat-pr … las-i-tazi-godina )директорката на 35-то казва, че от ЕСГРАОН са им предоставили информация с броя на очакваните първокласници - и броят на децата е с една паралелка повече, отколкото може да приеме училището! Смятам, че подобен проблем ще има и около другите по-желани училища.
Точно по тази причина аз мисля, че най-големият проблем е закрепостяването към едно училище. Това е абсурдно да нямаш право на избор и това, че ще имаш евентуално някакъв шанс в група 8.4 е направо подигравка, сигурно ще имаш, но в училище, което никой не иска. Все пак децата, които живеят до оградата на училището не са толкова много, останалите са по-малко или повече отдалечени и трябва родителя да реши, кое да избере и в коя посока да води детето. Просто трябва да може във всички училища в района и да получаваш точки за първо, второ и трето желание, както беше в ДГ. Дано догодина, когато ние кандидатстваме да има електронна система и нещата поне малко да са по-явни, но за тази години смятам, че с пълна сила важипоговорката, ще изпишем вежди, но реално ще извадим очи. Не знам, дано да греша..... ,

Аз пък мисля, че районирането е добро решение, а общината,  след като има данните от ЕСГРАОН, лесно може да реши проблема с тези училища, в които става ясно, че има повече деца от възможностите на училището. Варианти има  - прекрояват прилежащия район и някои от улиците в него отиват към друго съседно училище. Специално за 35-то, съвсем наблизо е 120-то ОУ, което има много добра репутация и високи резултати на НВО след 7 клас. Също и 107 граничи с прилежащия му район. Ако няма такава възможност, отиват  на вариант повече бюджет и нова паралелка. След като са въвели критерий, ще да осигурят и спазването му. 

# 748
  • Sofia
  • Мнения: 6 119
Не мисля, че 107-мо би могло да поеме част от децата на 35-то. Като се има предвид, че и 107-мо е едно от най-желаните, много е вероятно и там да имат същия проблем. И ето ти две съседни училища, които не могат да приемат всички деца от прилежащите си райони.
А нова паралелка не се отваря само с по-голям бюджет. Училището трябва да има място, където да ги побере тези деца. А този проблем не се решава за два месеца. Да не говорим, че с делегираните бюджети, бюджет се дава при вече определена бройка на приети деца.
Иначе Общината е дала решение:
1. няма ограничение в броя на кандидатурите
2. след класиранията, ако не е прието детето, питате в РУО къде са останали свободни места
Готово, няма неприет първокласник. Но близостта в този случай отива на кино.

Последна редакция: ср, 28 фев 2018, 12:14 от brin de muguet

# 749
  • Мнения: 1 412
И какво се прави с училищата, които предлагат много ниско качество на образование? Това са не само интегриращи училища, но има и доста западнали училища по съвсем други причини. Моя приятелка, т.е. Детето й е разпределено в 113 училище, което не е интегриращо, но вечно е на дъното на класациите. Децата от то този квартал всички попадат там и според нея всеки, който има поне малко изисквания към образованието на детето си няма да го запише там, т.е. Тя ще търси алтернатива. Тя и мъжът й плащат данъци, имат уседналост, доволни са от квартала, но училището е под всякаква критика. Да си призная аз изобщо не го бях чувала. Според мен проблемите на училищата не трябва да се решават от родителите като ги накараш да си запишат детето просто някъде, а след това или да плащат на частни уроците, за да може децата им все пак да учат, или единият да напусне работа и да си самообразова детето. За децата около добрите училища ура, ще влязат, но какво се случва с другите. Сори, ама си направил лош избор! Не става така и определено тази политика е неморална! И определено такива родители ще търсят алтернатива и ще плюят на морала.
Всеки гледа от своята камбанария, аз искам критерий месторабота, защото не мен ми е по-удобен този вариант, защото детето ми не влезе в ДГ градина до наси защото вече три години, а догодина четири си създава приятелства с тези деца и за мен е логично да учи поне с част от тях. Не може, добре прилежащото училище в близост- 15 минути минимум в обратна на работата ми посока, е не лошо и аз, както преди години ще намеря начин да се адаптирам,.... обаче има хора, които тези правила ги притискат до стената и те не са никак малко, затова смятам, че СО за пореден пътен направи нищо.

Общи условия

Активация на акаунт