Боледуване на децата ни - тема 60

  • 41 596
  • 740
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 75 591
Ами говориш за детето на Лайт. Не мисля, че не го пуска ей тъй...щото си е навила на пръста. Боледува и за това не посещава училище редовно. Драма аз не виждам. Ти на нейно място с лопащо сърце, синьо-сиво и куцащо от болки в краката ще засилиш ли детето си на училище?

Лайт ме е изпреварила.

# 481
  • На брега на реката
  • Мнения: 4 361
Да, вярно, не повтарят. Държи се изпит по предмет, по който са натрупани определен брой отсъствия. Което за мен е неприемливо, особено в начален етап. Всъщност в който и да е. А сравнението на градината с училището е неоснователно и въобще без каквато и да е логика.

# 482
  • Мнения: 75 591
Аз пак казвам...драма не виждам. Ама никаква.
Щом и детето покрива материала в края на годината, както разбирам от постовете на Лайт и от мнението на учителката им. Евала, че не са попаднали на даскалица, която да чете буквата на закона и да превъзнася професията си като най-най -важното нещо на този свят и в този живот. Това го казвам без да омаловажавам професията и труда им, но е факт, че някои от тях се вземат прекалено на сериозно. :

# 483
  • Мнения: 1 876
Фер,първо твоите боледуват по малко и по-леко сама казваш.Моят с тия ларингити много кашля и особено повтореният ларингит декември кашляше нон стоп буквално и беше получил мускулна треска на корема от кашляне и беше и със спазъм.А сега с грип с вис Т три денонощия и бронхит и антибиотици.Как даа го пусна ?
Моят рядко има по леки разболявания и понеже е склонен към усложнения и предпочитам дори и при по-леко разболяване да поседи няколко дни от колкото да ми се влоши пак.Края на септември началото на октомври изкара нещо така по-леко и седя само няколко дни в нас.

Така че ти от твоя гледна точка на по рядко и по-леко боледуващи деца имаш и друго виждане.Всеки гледа от неговата си камбанария дето има такава приказка Simple Smile

Тета ,да мерси много за подкрепата отново.

Да не го пускам просто  щот тъй ми щукнало.Моля моля просто можеше да ни пожелаете, Рали и Фер, едно "Дано да се закрепи и стабилизира детето" !
 И моля вече стига сме дъвкали това .
Достатъчно ми е трудно и тегаво

# 484
  • Мнения: 19 999
Сега, аз не казвам, че съм разчитала само на мои обяснения. Нали ми пращат/вземам материалите от седмицата и там виждам примери и т.н. Мога да погледна и в нета нещо или да прочета в някое помагало. Има сайтове като уча се, където детето може да изслуша урока.
 Освен това говоря с учител по телефона и ако има нещо специфично, ми го казват.
Скрит текст:
За задачата сигурно ще пробвам-нека да видим колко часа е било преди едно денонощие. Обяснявам денонощие, не помня знае ли се на тази възраст. Било е 13:58 преди 24 часа. Ние имаме да върнем само  19ч и 27мин, а сме върнали 24 часа.  Трябва да извадим 24- 19 часа и 27 мин и резултата да прибавим към 13:58. Или да видим ако тръгнем от 19ч и 27м, колко остават до 24. Броим на пръсти 20ч27мин(един пръст), 21ч27мин(втори пръст), 22ч27мин(трети пръст), 23ч27мин(четвърти пръст) и накрая от 27мин до 60. Могат да сметнат 60-27=33мин. Прибавят 4 ча́са+13ч=17часа́. 58+33=91мин.=1ч 31мин Значи е било 18часа́ и 31мин.
Род откриваме с един, една, едно. Число мн. и единствено с много и един, една, едно.
Аз не казвам, че детето на Лайт не трябва да ходи на училище. В никакъв случай! Дори съм писала и преди, че на моето много добре му е повлияло в социален план.

Само коментирам това за наваксването и чупките на някои учители за великия материал във втори клас. Просто не мога да го приема, защото сме го минали и не сме видели нищо сложно. Дори ако детето разбере нещо по-бързо, веднага може да му се даде усложнен материал, а не да се тътри с останалите.
Разбира се има значение дали родителят има възможност да взема болничен, да работи от вкъщи или да не работи, за да се занимава.

Последна редакция: пн, 26 фев 2018, 22:43 от Дъждец

# 485
  • shumen
  • Мнения: 20 568
Фер,и аз знам,че повтаряне на годината няма вече.
Лайт,щом наваксва и аз не мисля,че е проблем.Ето,моето цял месец не е ходило на градина,но нали са 3 група,аз ходя,вземам материали и вкъщи се занимаваме.Ще видим от 6 като го пусна как ще е и дали се справя.

# 486
  • Мнения: 9 046
Дъждец,
Скрит текст:
13:58 +24:00 = 37:58- 19:27 = 18:31.  Лесно а Simple Smile, за БЕЛ почти го докара но там също има добро обяснение Simple SmileЛичното ми мнение , когато загубят основата във втори клас нататък трудно се кара.

# 487
  • На брега на реката
  • Мнения: 4 361
Дани, хайде моля те да не сравняваш трета група с училището, а?
Пак казвам, нещата не са реципрочни, абсурдно е подобно сравнение. И то при условия, че градината въобще можеш да я прескочих и да запишеш детето на предучилищна в училище.
 Аз държах да се включа по отношение на това, че едва ли не началния етап е безсмислен и няма нужда да се ходи редовно на училище. Както и повдигнатата тема, че от учителя едва ли не няма каква да се научи. Всеки си преценява за себе си, нито се меся в чуждите гледни точки, нито смятам да убеждавам някого в моите Wink

# 488
  • Мнения: 1 876
И само забравих да кажа за санаториума.Аз не ги пращам на почивка! А на лечение!Има разлика.А и мислех да е в седмицата дето има много почивни дни и покрай матурите.Там има една цяла седмица с почивни дни с дупка от ден.Свекърва ми може по всяко време и дори и тогава ,тя е учител.
Изходните им нива са преди това.Така че аз съм си направила сметките,но просто не го казах тук и без това пиша дълги постове .

И наистина вече МОЛЯ ви да спрем да обсъждаме моят случей:) Не искам да влизам в конфликти.Всеки си знае положението най добре и си преценя.

Бъдете здрави и вие и децата ви!

# 489
  • Мнения: 19 999
Чудесно! Този метод ще го разбере за пет мин., като вземете листите от седмицата или ако е нещо много специфично в разговор по тел. с госпожата. А и не мисля, че моят е много по-труден.
Хората направиха Coursera, Khan Academy, има какви ли не дистанционни програми, вие ми говорите за един втори клас. Ученето отдавна не се случва само на чина. Стана като с влизането в СМГ след 4-ти клас, където болшинството твърдят, че не може да се влезе без курсове минимум от 4-ти клас, а най-добре от 2ри-3ти, и единици ги убеждават, че не е така.
Освен това  никъде не съм твърдяла, че от учителя няма никаква полза. Аз съм много доволна от нашите учители и помощта им.
И само да допълня за последен път, че не съм за неходенето на училище без основателна причина, но съм против ако детето се справя, учителите да правят проблеми на и без това изтормозените родители.

Последна редакция: пн, 26 фев 2018, 16:22 от Дъждец

# 490
  • Мнения: 1 876
Хоуп, ние пък нямаме такива задачи с часове от рода на тази, която си  дала за пример. Имаме за час задачи, но  съвсем елементарни- примерно колко минути са 1 час и 20 мин или колко часа са 2 денонощия  и една нощ или нещо такова.

# 491
  • На брега на реката
  • Мнения: 4 361
Хора, дъщеря ми в момента учи обикновени и десетични дроби. Решават и задачи с деление с остатък. Кошмар ми е да обяснявам. Знам как да го реша, решавам го, но как да го поднеса и да го обясня. Накрая пуснах видео урок. Пак казвам, не е за всеки това да влезеш в кожата на 8-9 годишно и да поднесеш информацията на разбираемо ниво.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 25 827
Не е, разбира се. Аз например изобщо, ама изобщо не умея да обяснявам.

# 493
  • Мнения: 1 876
Зест, твоята 3 клас ли е или 4 ти.Това вече са си по- сложнички неща.Но за 2 ри клас за сега  аз не изпитвам затруднения с обясненията и виждам, че се справям, щом и детето  попива. Обясних му за умножението, примерно щом 3.5 е 15 , то 4 по 5 е 15 плюс 5, а 5.5 е предходното произведение плюс 5 .То всъщност и в учебника така е  обяснено. И така и с другите умножения с 2, 3, 4, 5  съм му обяснила и така  си ги смята.Сега са стигнали до  умножение и деление с 5.
А делението, му казах, ако те затруднява примерно колко е 32  делено на 4- то почваш да умножаваш от 1 до 10  цифрите с 4 и ще видиш колко по 4 е 32.. и той така открива, че е 8.

А има едни задачи,кои числа се делят на 3, кои на 4, кои на 5 и т.н и му обясних така: Тези, които се делят на 3 почваш от 3 и  всяко следващо през 3, по аналог е с 4.. почва от 4 и през 4.. и така  и със останалите.
А преди умножението имаха събиране с преминаване и изваждане със заемане и  него обясних и разбра доста добре.Обаче той смята на ум и почти не се бърка.Аз все му викам пиши  си ги едно под друго, вертикално записване, както  е посочено и в учебника, но той просто   на ум се справя доста добре.Изобщо по математика е силен, за сега.
По БЕЛ също се справя добре, вчера учихме за прилагателно и веднага разбра и упражненията към урока направи доста добре.Аз като обясня даден урок дали по БЕЛ или математика и после има упражнения нали и го оставям сам да смята и пише и после проверявам и , ако има грешки ги обсъждаме.Забелязах, че той прави много грешки от бързане.После при обяснение на грешките го питам това защо така си го написал я  пак  помисли и вече го прави правилно в повечето пъти.Все повтарям да не бърза.

По Литература също, чете много добре и се справя с въпросите към текстовете добре.

# 494
  • Мнения: 6 640
Моята ако беше продължила с тежките боледувания, щеше да навърти доста отсъствия. Понеже съм го мислила и това, за себе си бях решила, че ще спирам от училище и ще опитваме да наваксваме вкъщи. А ако съвсем не стане, ще повтаря. Срамно в такава ситуация няма, важното е детето да укрепне и да расте здраво.

Общи условия

Активация на акаунт