Направо съм изумена какви абсурдни аргументи се измислят, за да се изкара лошо обучението на децата в нещо, което трябва да го има, а не присъства в учебниците ни.
Наскоро правих местен тест по история и се изненадах колко много внимание се обръща на разни битки от Първата и Втората световна война. Неща, които аз в България никога не съм учила. Направи ми впечатление, че въпросите за гражданската война в САЩ бяха по-малко от тези за двете световни войни.
А ние цяла учебна година учим въстанията през 15-ти до 17-ти век с изумителни подробности. Дори когато петима души се напили и опитали да презвемат конака в Крива паланка, на това се отделя цял урок, трябва да се запомни точната година, точните имена на участниците и точния брой на жертвите, да се анализират мотиви и резултати.
А за световните войни - нищо. Само българското участие и то на бегом. И се учи едва в гимназията. Преди това българските деца не знаят нищо за Холокоста, а името на Хитлер го научават от разни неонацистки източници, свастиката я виждат от профила на Кой си беше "национален герой" от ПАКТА. И докато стигнат до уроците, вече имат много изкривена представа за нещата.
Аз мисля, че всичко важно трябва да се казва рано. В началото без всички подробности, които да се допълват с течение на времето, но да се чака до пълнолетие, за да научат, че е имало Втора световна война, за да не вземат да се травмират по-рано, ми се струва малоумно.