Филми за Холокоста в час на класа пред 10 годишни деца

  • 24 587
  • 308
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 17 592
Кой ви е казал, че учителят може да определя какво да преподава?!
Учителят може да определя какви допълнителни материали да използва. Никой не ни го е казал. Четем. Нормативни документи, например. Пробвай и ти. Не боли.
Сладурана! И саркастична го раздава!
Покажи ми нормативен документ, в който пише, че учителят има право да определя темите, по които да работи в час! Допълнителните материали са друга тема! Темите са строго определени!


Темите в часа на класа се определят по преценка на учителя. Дали ще са неизвинените отсъствия, правилата за движение, ниският успех по математика или есето по литература, получило награда - или Холокоста - си е решение на класният ръководител. Според това от какво, по негова / нейна преценка, има нужда класа.

# 151
  • Мнения: 5 134
Защо не дадете името на учителката и училището? Обещавам лично да проуча случая, както и какво видео е пускано там!

# 152
  • Мнения: 19 323
Уиш, не знам, все пак това е писала.
Някой рисува свастика без вероятно много да не е наясно и госпожа класната пуска без абсолютно никакви обяснения пред два смесени класа, които са и поверени директно споменатите кадри.  Исторически факти и да им обясни значението на символа и т.н., биха били достатъчни според мен.

# 153
  • Мнения: X
Дъждец, аз точно това, което цитира, имах предвид. Изобщо не е логично дете да нарисува свастика и учителката, без да промълви и дума, да пусне видео. Звучи направо малоумно.

# 154
  • София
  • Мнения: 17 592

Е, Дъждец, то... както е казал шопа, на писано вяра да нямаш. Пише "жени", влизам - кенеф.

Без никакво обяснение повечето архивни кадри са непонятни и със сигурност не биха били свързани нито със свастиката, нито със символа на СС, нито с... нищо.


Това, например, е лампа от човешка кожа от музея на Холокоста.
Без никакви коментари, обаче, е просто лампа.


Последна редакция: чт, 08 мар 2018, 22:21 от katiABV

# 155
  • Перник
  • Мнения: 211
Чл. 61. Учителят има право да:

1. свободно да определя методите и средствата за провеждане на образователно-възпитателния процес, като активно използва интерактивни методи на преподаване и възможностите на информационните и комуникационните технологии;

Методите и средствата, а не темите!

Дори за часа на класа се работи по разпределение, утвърдено от директора. В разпределението се посочват и предвидените методи, както и целите на съответната тема.

the wishmaster, не е лошо да потърсиш някое букварче за емоционалната интелигентност.

# 156
  • Мнения: 5 134
Mona-bonbona, темата за часа на класния може да бъде зададена и като "обсъждане и дискусия по актуални проблеми на колектива", без да е необходимо никой да одобрява, че това ще включва дисциплинирни разговори за свастиките или пък филми.

# 157
  • Перник
  • Мнения: 211
Mona-bonbona, темата за часа на класния може да бъде зададена и като "обсъждане и дискусия по актуални проблеми на колектива", без да е необходимо никой да одобрява, че това ще включва дисциплинирни разговори за свастиките или пък филми.
...и "Холокоста" е актуален проблем на колектива! Защо заради едно дете, рисувало свастики, трябва да се подложат на психически тормоз и останалите деца?! Да, точно това е определението - психически тормоз, защото не е съобръзено с възрастта им. Лично аз, ако разбера за подобен случай, моментално бих подала сигнал в съответните институции. А вие сте свободни да пускате каквито искате филми на вашите деца.

# 158
  • Мнения: 5 134
Доста истерия и цинизъм. Идва ми малко в повече откъм липса на морал този фалшив патос за травмирани деца в мирно време и свободна държава, на фона на 1.5 милиона деца загинали във въпросните концентрационни лагери, които някой се е  осмелил да покаже на снимка. Да не говорим за милионите истински травмирани от война и бедност деца днес и сега.

 Вместо да пиша жалби, бих използвала момента да обясня на детето си, че дори най-страшните призраци от историята няма как да ни наранят. Но е наша отговорност да не допускаме да повторим същите грешки. В децата наистина е съдбата на света и колкото по-рано и овластено осъзнаят това, толкова по-добро ще е общото ни бъдеще. С писане на молба от мама, че историята не ни понася, най-много да отгледаме поредно поколение масови бвзмълвни свидетели на жестокости. Лично мнение.

Последна редакция: пт, 09 мар 2018, 00:23 от elenna

# 159
  • Мнения: 1 673
Заинтригува ме темата, тъй като в момента моето 10-годишно учи в училище за ВСВ.
Първо, да кажа, че точно защото учителката на Динко не му е обяснила, разказала и показала филм за Холокоста, хубостникът има 100 хиляди последователи, кара танкове, гази бежанци, бие роми, гаджета, съграждани. Майка му е пропуснала да му покаже у дома, училището -също, резултатът е трагичен. Светът ни се смее. Цяло поколение порасна без видеофилми и откровени разговори - всички берем плодовете, нали?
Второ, децата имат свободен достъп до новините, нали? Телевизии, интернет, вестници, а най-вече - говорят си помежду си. Щом знаят всичко за 6-орното убийство на НГ, отвлечения Адриан, пленничките-деца без училище, Плъха, терористите - готови са и за Холокоста. Щом трепят и колят на екраните си, имат по 5 живота, щом в клас влизат с МАСКИ на лицето, носят ножове, щом си дават стотинките за пиратки - готови са. Децата по време на войната дали са били питани - ще гледат ли войната около себе си или ще мижат очички?
Трето, разбира се, че е нужна мярка - има кадри на тела и кадри на тела. Учителката била с опит - редно е да се доверим. Трудно ли е да я помолят да даде линка, да гледат всички у дома. Може би го е показвала поне 5 години последователно, може би е било само 3 минути? Птедпочитаме да гадаем възмутено по форуми вместо сами да предлжим да участваме с помощ? Може би визуално децата на 21 век запомнят повече от думи, думи... А каква е мярката за свастиката? Мъничка, на последната страница на тетрадката, или надебелена и центрирана на дъската в клас? Ако вляза в класа си и я заваря, ще пусна и аз филм - надебелен и на цял екран. Има дързост и дързост.
Четвърто, да посоча как се учи ВСВ в страна-победителка. Урокът трае 3 месеца! Имаха гости, преживели Холокоста, инструктираха родителите децата да са подготвени - да изгледат у дома който каквото иска, но да е готов. Отворих и аз ютуб и пуснах филм по моите критерии. Рисуваха пропагандни плакати с потъпкани свастики, афиши-призиви да се запишеш в армията, готвиха с купони, за да разберат глада, правиха диаграми на големината на армиите, загубите, ходиха в музея да видят бомбите, убежищата, унищожението. Разговаряха с хора с изтребени семейства, евакуирани. Писаха за войните, които текат в момента в света. Дневникът на Ан Франк го прочетохме. Гледахме изгорените тела на нацистите. Водена е да види звездите в Синагогата в София. Изгледа "Най-мрачният час", влиза в бункер и се качи на кораб с торпеда и бомби. Писа за роднините си - военопленник в Сингапур, измъчван, с малария, едва оцелял и не продумал после за войната, а също и убит в първата седмица в Нормандия 20-годишен хубавец. А също и дядо, израстнал без баща, за да може той да ремонтира самолетите в Индия. Отвсякъде струеше истината - ако това се случи пак, нямаме шанс, пазете мира. Родителите, които ще се напънат толкова са единици, затова - да е здрава учителката, че им е пуснала нещо за истинския живот. Щото иначе можеха да беседват и "за и против силикона", осмомартенски... Вместо трагедията на Ан Франк, примерно... Отделно ще имат "сексуално обучение" другия месец, хем са на 10... Емоционално го написах, но работя с деца всеки ден и НЕВЕЖЕСТВОТО по всички теми от живота е ПОКЪРТИТЕЛНО и се чуствам ужасно, когато някой направи нещо смислено, а насреща му се зададе вълна от мрънкане вместо помощ, подкрепа. Хайде, лека и с мир!

Последна редакция: пт, 09 мар 2018, 16:40 от Маpи

# 160
  • Мнения: 2 440
Не знам кой на какво може да се довери, но аз като бях на сходна възраст гледах подобни кадри и уж нищо ми нямаше. Вечерта вдигнах температура, повръщах и се тресях от страх. Чак като ми дадоха някакво успокоително спрях. После майка ми ме водеше на детски филми и ми казваше, ако се уплаша, да излезем. Ами излязохме. Така че има деца и деца. На мен тогава много ми се отрази. Наистина не го очаквах, като се показа на екрана. Ако някой ме беше подготвил предварително, може би нямаше да ми се случи. Така че аз подкрепям майката. Похвално е, че учителката има съвест и иска да ги научи на нещо - браво на жената. Но все пак някои неща трябва да се спестят на децата. Вие не знаете кой има в класа - а ако има деца със сърдечни проблеми или епилепсия? От стрес може да се отключи пристъп. Редно е да се помисли.

# 161
  • Мнения: 46 546
Вместо да пиша жалби...
А защо да не се пишат жалби? В случая липсата на знания на този учител е най-притеснителното и не бива да се подминава.
Значението на символа е положително и е свързано с много култури. Ок, през 20-ти век някой решава да го ползва и за друго, но не може учителят да подхожда субективно и да представя само част от историята. Непрофесионално е.

# 162
  • Мнения: 7 325
Четвъртата ти точка е много показателна. Ако искаш да предадеш подобен урок качествено, няма да се ограничиш с филм в 40 минутен учебен час. За мен е малко претупване на работата. И преди го отбелязах - това е нещо, което трябва да бъде преподадено по подходящ начин, дори да се привлекат родителите като участници. Аз лично бих съдействала на детето си да подготви проект на тази тема, както в момента съдействам за рязане, лепене, рисуване, избор на материали, ... домашни работи подходящи за възрастта му. Големият ми син винаги се е интересувал от история и сме обсъждали с часове и сме търсили инфо в интернет, и сме учили уроците заедно и какво ли не. И в момента продължаваме да обсъждаме това, което учи.
Холокоста е грозна част от историята и ако бъде представена в няколко ужасяващи кадъра половината деца вероятно няма да обърнат внимание, а другата половина ще бъде толкова втрещена, че ще види само и единствено картинките. Евентуално няколко деца ще се заинтересуват и ще потърсят повече информация в свободното си време.
Лично мое мнение, не твърдя че съм права.  

Още помня усещането когато от училище ни заведоха да гледаме Време разделно. Била съм 4-5 клас. В момента е любимата ми книга. Чела съм я безброй пъти.

# 163
  • Мнения: 1 673
Аз писах - единици родители изпълнихме напътствията за домашна работа - повечето работа беше свършена у дома. Мнозинството НЕ подготвиха децата си ни за Холокост, ни готвеха с купони, ни прочетоха, нищо. Играха на телефоните си, а след години ще мразят работещите емигранти. Затова - браво на бг учителката. За нашата система, възможности и изобщо за времето ни - смело и за мен е правилно.
Радвам се, че детето на авторката на темата ОТ ЕДНО ПОКАЗВАНЕ е разбрало и запомнило. Ето, прибрало се, споделило. Схвастиката е останала на заден план, детето е запомнило шокиращата истина. За мен това е научен урок. Авторката не е пуснала тема "помощ, детето хълца вече трета седмица след показан филм за Холокоста", което значи, че са живи, здрави, пък и нещо научили. 😉

# 164
  • Мнения: 5 134
Вместо да пиша жалби...
А защо да не се пишат жалби? В случая липсата на знания на този учител е най-притеснителното и не бива да се подминава.
Значението на символа е положително и е свързано с много култури. Ок, през 20-ти век някой решава да го ползва и за друго, но не може учителят да подхожда субективно и да представя само част от историята. Непрофесионално е.

Тоест жалбата е, че не се е опитала да рехабилитира свастиката като древен културен символ?

Общи условия

Активация на акаунт