Частни училища - информативна тема 20

  • 73 841
  • 747
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: X
Bliss, аз не търся индивидуално обучение, нито специално внимание. Искам да знам, че ако детето има нужда от нещо, преподавателят ще има физическа възможност да установи това и да отдели внимание. В този смисъл клас от 12-16 деца е по-добре от клас от 25 - по-лесно за учителите, по-спокойно за децата.


Ами не знам какво точно си представяш под имане на нужда от нещо, установяване и отделяне на внимание, но ползата от малки класове се изразява в това, че преподавателят може да провери работата по-лесно и бързо, може да погледне в часа какво се случва във всяка една тетрадка, може да дообясни нещо, което не е станала ясно на повечето деца. Но персонално внимание на всяко едно дете по отделно няма възможност да бъде отделяно. Представяш ли си в час от 40 мин. какво ще се случи ако се отделя внимание на всяко дете от 18? Ако някой изпитва трайни затруднения, може да се отдели допълнително време извън редовните часове. Толкова.

Пиша това, защото в предишното ни училище съм чувала какви ли не претенции от някои родители.

# 76
  • София
  • Мнения: 19 683
По повод на индивидуалното внимание, мога да споделя как се случви това за нас - правят бонус часове за децата, които не са усвоили / разбрали някакъв материал, или са отсъствали. Инициативата и организацията за това е на учителката, случват се в учебно време (напр. не отива в час по музика). За моята дъщеря (и още 2 момичета), преди две седмици учителката беше направила бонус час по математика за материал, който се виждаше, че детето не разбира. Аз не съм говорила с учителката, само бях констатирала през уикенда, че детето се измъчи с домашното и се виждаше, че не разбира. Във вторник дъщеря ми ми каза, че в сряда, че имат бонус час и беше много доволна след него. Далеч съм от идеята да приписвам магически качества на един час, но е факт, че в следващите два уикенда нямаше проблем с домашните.
Същото се случи и при едно нейно боледуване в началото на годината, бяха наваксвали БЕЛ.

# 77
  • Мнения: 14
Бърди, а вие в кое училище сте? (Съжалявам ако е споделено и съм пропуснала, още не съм изчела до край на предишната тема)

# 78
  • София
  • Мнения: 19 683
Образователни технологии

# 79
  • Мнения: 16
Bliss, не мисля, че има място за спор - говорим за едно и също нещо. Повтарям - индивидуално обучение не търся, синът ми няма специални потребности. До този момент води, а не дърпа в групата. При други равни параметри - качествени учители, бързо схващащи деца, в по-малък колектив обучението е по-качествено, защото учителят работи с по-малко деца.

Не очаквам чудеса от избраното училище. Казах какво търся - не мисля, че е непостижимо или прекалено идеализирано. Не съм от хората с нереални очаквания. Преди време си намерихме градина, която не е спрягана онлайн въобще и от която съм изключително доволна, детето също. Не виждам защо това да не се случи и с училище.

# 80
  • София
  • Мнения: 366
Привет, ако някой има информация за British school of Sofia, моля нека сподели:)  Намерих в стари постове отрицателни коментари, но пък може да са се променили нещата. Днес в поредната интернет офанзива за търсене на ЧУ в София го видях Simple Smile
Нямат българска диплома.
Имаме далечни познати с първокласник там. Те са доволни, но нищо по-конкретно не мога да кажа. А и не знам какви са им критерите

Големи такси за хвърчащо листче. Не мога да нарека нещото, което издават по друг начин.

# 81
  • София
  • Мнения: 6 962
Да се запиша !

# 82
  • София
  • Мнения: 1 263
Благодаря за темата!
Колебаем се дали да преместим дъщеря ни в ЧУ от 5ти клас. Засега ще ходи на пробни дни в Дрита, Азбуки и Т.Едисон, а за финал и в ПЧМГ (макар да не е математичка по душа 😂).
Някакви препоръки за тази селекция?

# 83
  • София
  • Мнения: 10 825
За пети клас няма пробни дни ами са си изпити по бълг. език, математика, английски + евентуално събеседване с психолог.
На какъв принцип подбрахте училищата, стана ли интересно?

# 84
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Otimerk, ако споделите какво не ви е харесало във вашето досегашното ДУ, ще могат хората тук да ви посъветват, за да си изградите представа.
По принцип, за всяко от изброените от вас ЧУ съм чувала хубави неща, но някои от тях приемат с изпит. Например, ПЧМГ си има входен по математика и не го взима всеки с висок успех. Азбуки са много напред с английския, Дрита с немския, ТЕ пък почти нямат места за запълване и може би, ако пробвате и в 4-те училища, ще видите най-добре какви са шансовете на детето.

# 85
  • София
  • Мнения: 7 059
Здравейте, включвам се в темата, за да я следя.

Децата ми са в "Цар Симеон Велики" - малкият в 3 клас, а дъщеря ми в 6.
Преместихме ги от общинското училище преди 2 години и рахатясахме, но идвахме от училище нашумяло с много скандали и неуредици.
Синът ми е доста срамежлив и чувствителен. С математически уклон е и тогава изкара изпита в Питагор, но се стресна от многото деца и отказа да отиде там. В същото време дъщерята не успя да изкара достатъчно добра оценка на изпита след 4 клас в ПЧМГ.
За момента сме почти сигурни, че синът ми ще остане до 7 клас в това училище. Класната му в начален курс е страхотна, надявам се и в прогимназията да е доволен. Стои въпросът за голямата след 7 клас. Много се чудя ако се провали на НВО-то след 7 клас, дали да я оставя тук, където децата в гимназията са по 2-3-4 в клас и обучението е спокойно и лежерно, англиският е на ниво (не че съм сигурна какво се случва в гимназиалният курс де, но така си го представям) или липсата на конкуренция, на нови приятели и предизвикателства би я теглило назад.

# 86
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 636
Колко хубаво, че има актуална информация за Симеон Велики!

# 87
  • София
  • Мнения: 399
M_I_A може ли малко повече информация  за основното училище? По колко деца са в клас, по колко часа англ. имат, има ли текучество при учителите и т.н.

# 88
  • Мнения: 2 109
И аз ви следя от доста време . Имам син в 4 клас в ДУ, от което съм крайно недоволна, не толкова от обучението ( защото той посещава частна занималня и  с моя помощ донякъде компенсира не особено добрата подготовка) , колкото от дисциплината . Просто попадна в много лош клас и с госпожа ,която не може да ги овладее и децата правят какво си искат , особено в час по английски. Не ми се мисли какво ще се случва в 6-7 клас , когато ще са в пика на пубертета. Много съжалявам , че не го преместих още миналата година, защото виждам , че докато преди година той успяваше  да се изолира донякъде  , от тази сякаш започнаха да му влияят и на него ( може да влиза и той в пубертета).
За сега основно се готви за ПЧМГ , но виждам , че децата са много подготвени и въпреки , че на повечето пробни изпити се върти в първата 1/3 от резултатите , се притеснявам , че няма да успее да влезе , защото според мен за външни деца бройките са доста малко и трябва да се оглеждам и за други училища.Иска  ми се да не е много далече от вкъщи, за да може да се придвижва сам .Пуснах го и на да се пробва и на изпит в Св София, но шансовете не ги смятам за големи заради английския, смятам че нивото не му е високо. Ще проверя в Томас Едисън. Друго училище в южните райони може също да ми предложите. Харесва ми и ОТ , но ни е доста далече , не искам да пътува сутрин по 1 час.  Честно да ви кажа при сблъсъка с този клас и с тази учителка вече дори нямам някакви високи очаквания от ЧУ- искам да има нормална дисциплина и нормален учебен процес , а не да се слуша чалга с колонки по време на час !

# 89
  • Мнения: X
Всъщност класовете в 5 клас в ПЧМГ стават от 2 на 4. Освен това не всички деца от Питагор успяват да се класират. Други пък изобщо не искат да продължават в ПЧМГ. Някой беше направил статистика, че за миналата година едно 30% от Питагор не са продължили. Така, че шанс има.

Общи условия

Активация на акаунт