Частни училища - информативна тема 20

  • 70 841
  • 747
  •   1
Отговори
# 675
  • на път
  • Мнения: 2 804
Спрях да чета! Нищо информативно няма в темата. Хора които не са помирисвали ЧУ, а са чули, чели и са сътворили филм в главите си почнаха активно да пишат. Кофти е за новите попълнения , които изобщо няма да поучат представа за ЧУ.

И аз спрях да чета безкрайно дългите постове на едни и същи хора ... нищо полезно не намирам в тях.

# 676
  • Мнения: X


Защото 1) и аз съм чела сериозни проучвания с подобни изводи и 2) за другите е съвсем очевидно на каква база говорят (вкл. и Русалка, и аз). Не знам дали е лесно, обаче, да се дадат линкове, обикновено сериозните пейпъри не са фрии. Но ако може, наистина би било хубаво да има линкове към изводи и/или данни.
Между другото, и моите наблюдения над класа на сина съвпадат с казаното от Андариел - в края на подгответо нивото по немски на абсолютно начинаещите и вече училите относително се изравнява  - с което не искам да кажа, че всички еднакво го знаят, а че има такива с много добро знание както почнали от 0, така и вече учили преди това в ЧУ. На вторите, обаче, определено им е по-лесно.


Изначално на всички ни е ясно, че дете в ранна възраст усвоява чужд език по съвсем друг начин и с друго темпо сравнено с ученик в подготве и интензивно Н-часово обучение. Тук Андариел не открива топлата вода. Но родителите тръгнали да си обучават на чужд език децата от ПУК не го правят с идеята то да го учи интензивно до 12 клас. Правят го с идеята до към 7 клас езика да е усвоен на прилично ниво и след това да се доразвива и поддържа с много малко странични усилия. И го правят с идеята след 7-8 клас детето да започне да усвоява по схемата на Андариел втори език. Така, че след 12 клас детето да има два езика на добро ниво.
А да четеме за Н-ти път колко на Андариел и се струва безсмислено решението децата да започнат да учат английски при условие, че могат в подгответо да го научат за една година наистина е досадно.

И е спорен моментът с това кой по-добре го знае тоз пуст английски. Този с подгответо и изсипаната за отрицателно време лексика, или този с няколкото години набиване лека полека.  Много зависи от конкретиката, каквато в случая няма. Има обобщения на едро.

П.С. Аз съм чела и чета публично достъпни статии по въпроса, подкрепени с факти от изследвания. Та не е толкова сложно.

# 677
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 302
Докато не наложим пълно игнориране на постингите на Анди, тя ще е длъжна да отговаря на коментарите.
Таксата в СС включва ли някакви летни занимания? И едно питане - школата по състезателна математика по желание ли е, или има и подбор? А колко често се провежда? В обикновените часове решават ли състезателни типове задачи? Много благодаря

# 678
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, пак трябва да обяснявам
Да започнем от това какво не съм казала, а ми беше вменено, че съм казала
- не съм казала, че като започнат от първи, ще учат до дванасти клас
- не съм казала, че  няма нужда от нищо от първи клас да се учи като чужд език, а направо в осми

Какво съм казала
- чужд език в което и да е училище, което не е истинско чуждоезиково, а не просто с ен-броя часове по английски, може да се научи толкова, колкото и на един сносен езиков курс извън училище, в някоя школа. В този смисъл децата по школите и ЧУ накрая имат доста сходно ниво на владеене на езика, стига да не ги е мързяло да учат.
- има възрастови характеристики и сертификат в седми клас е занимавка и радост за родителите и няма нищо общо със сертификат в гимназията.
Също така това, което често като ниво децата постигат в седми клас, после в осми много бързо се наваксва от неучилите езика
- ако искате "перфектен" английски, изпратете си децата в английско училище, където да учи само на английски, после вкъщи говорете само на английски или го пратете в английски пансион.

Надявам се, че сега е станало ясно и моля, без свободни интерпретации върху написаното от мен!

# 679
  • Мнения: 6 303
А и това как се изравнявали в подгответо е едно клише, което не е съвсем вярно. Много зависи и от конкретното дете, и освен това не, не се изравняват. Просто тези, които не са знаели нищо, научават достатъчно, за да се справят нататък на езика, но който е знаел повече, по принцип пак знае повече, освен ако не е лежал цяла година на това ухо и не е учил нищо. Още Данибон навремето беше казала, че в английската гимназия - тя такава е завършила - който е бил напред от началото, си е останал напред и докрая. И в темата за АК някой го обясни много добре - ами не, не се изравняват всички в края на 8 клас. Просто тези, които са дошли с нулево или много ниско ниво, в края на 8 клас знаят достатъчно английски, минимумът, който е необходим, за да продължат нататък, но не значи, че знаят колкото други деца, дошли в 8 клас с ниво В2 примерно. Обясни го родител с дете в АК. Освен това за една година не се научава да се комуникира свободно - научава се лексика и граматика, но начинът на ползване на езика, свободното общуване, което е постигнато 7 години поред преди това, не може да бъде наваксано за 1 година по никакъв начин.

И въпросът въобще не е само в езика и далеч не е езикът най-важното нещо за едно ЧУ. Всичките й твърдения са такива, обобщения на едро, произволни интерпретации и всичко това с най-категоричен тон. Ами нелепо е.

# 680
  • Мнения: X
Докато не наложим пълно игнориране на постингите на Анди, тя ще е длъжна да отговаря на коментарите.
Таксата в СС включва ли някакви летни занимания? И едно питане - школата по състезателна математика по желание ли е, или има и подбор? А колко често се провежда? В обикновените часове решават ли състезателни типове задачи? Много благодаря

Летните занимания се плащат отделно, не са включени.
Относно математиката - има занимателна и състезателна и доколкото разбирам, има нещо като селекция (особено за състезателната). Два часа седмично е.
В нормалните часове също решават тип състезателни задачи, но по-рядко. Най-вече отработват основните неща по материала.

Аз също предлагам да се спре безсмисления дебат с един и същ потребител, защото така става още по-трудно да се намери каквото и да е информативно нещо в темата ако някой случайно реши да търси. По темата за езиците и детското развитие е писано много, има си изследвания и който иска - може да се запознае с тях или да направи отделна тема, за да ги обсъжда.

# 681
  • София
  • Мнения: 62 595
ИЗравняват се като цяло. Е, да има и едва кретащи, но те са малко в края на осми клас. Още в края на първия срок се изравняват, стига да не ги мързи да учат. Все пак, приемаме, че не ги мързи да учат, щом са успяли да влязат в езикова гимназия.  разбирам, че не ти харесва, обаче си е така - изравняват се още в края на първия срок. В началото на подгответо в класа се знаеше кои са учили немски, но после вече не си личеше, защото по цял ден са само на вълна немски, вземат страшно много лексика и граматика, имат за слушане и т.н. В края на първия срок, на РС стана ясно, че са се изравнили. Имаше няколко изключения като почти изпадащи от материала и други, които бяха живяли в Германия някакво време. И като някакъв независим критерий, в края на подгответо има изпити за прием в лайстунг и традиционно почти всички се явяват на писмения. Това е випуск от почти 200 човека и класацията е на общо основание. Класираните бяха шарена работа - едни учили, други неучили преди осми клас.
Има си обяснения - просто младежите са съзряли и имат устойчиво внимание, много добра памет и мотивация.

Ох, на мен отдавна ми писна това обсъждане,  Никого нищо не карам, спокойно!

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 13:21 от Andariel

# 682
  • София
  • Мнения: 18 089
Meцане, знаеш, че съм откровена и ще ти кажа нещо в прав текст. Някой родител бил казал в темата за АК, че не се изравнявали.. Данибон била така написала. А на тези пък родители защо трябва да вярваме безусловно, само защото са с деца в ЧУ ли? Каква е разликата по отношение на надеждността между казаното от Андариел по този въпрос примерно и казаното от тези родители?  Показателно ли е  за нещо да ти кажа, че след 8 клас във випуска на голямата ми дъщеря на изпита за немските паралелки в НЕГ на позиция 1  с почти маскимални точки беше прието дете, неучило преи това немски и започнало  в 8 клас, като добавя и това, че изпитът се провежда само от германци и че сред явилите се имаше деца, учили  от предучилищна до 7 клас в ЧУ с немски? Не, нали.. Двете разнопосочни  твърдения  на тази тема почиват само на  субективни лични наблюдения. Назад някой много точно отбеляза, че достигнатото ниво зависи супер мнооооого и от детето.  Може да настигне училите, даже и  осезаемо да ги изпревари, може да достигне до сходно на тяхното ниво, може и да  го докара буквално до под кривата круша и само да диша през идните 4 години до самия финал праха на училото дете. Случаи всякакви.. И няма нужда от обобщения съответно и в двете посоки.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 13:49 от пенсионирана русалка

# 683
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, как защо, защото едните са "от нашите, от ЧУ", а другите са "от чуждите, от ДУ".
Аз го разбирам Мецан, кофти е да се окаже, че се изравняват, иначе излиза, че нищо не е направено до седми клас. И с тези сертификати съвсем им объркват главите на родителите, което пак ни връга в началото на темата - сертификат в седми клас нищо не означава, защото масово се явяват от всякакви школи на тези сертификати и повечето деца ги вземат.

# 684
  • Мнения: 8 282
Сертификат означава много, поне за моето дете. Означава, че е положило усилия, че има знания и умения да покрие някакви критерии. Че му дава самочувствие на 8 да си купи сам сладолед в чужбина или да си поиска вода. Да играе свободно с деца от други държави и да има комуникация с тях. За него този сертификат е много.

Сертификата е благодарение на учителката по Английски в училище. Която успя да му покаже колко хубав може да бъде един език. Която успя да го запали сам да иска книги на същият. В същото това време, тези знания и умения са натрупани в учебно време.

Дали детето ми в 8 клас ще попадне в класа на не учили деца. Или пък ще се окаже най-зле по езика...няма абсолютно никакво значение. Защото той ще има ниво постигнато с удоволствие и любов.

И независимо, че някой потребители се опитват да доказват в спор ,че дискусията за и против ЧУ е за кой е по-по най....всеки има своята истина.  И моята няма нищо общо с вижданията на Гошо, Пешо и Иван не помирисвали ЧУ.

# 685
  • Мнения: X
Meцане, знаеш, че съм откровена и ще ти кажа нещо в прав текст. Някой родител бил казал в темата за АК, че не се изравнявали.. Данибон била така написала. А на тези пък родители защо трябва да вярваме безусловно, само защото са с деца в ЧУ ли? Каква е разликата по отношение на надеждността между казаното от Андариел по този въпрос примерно и казаното от тези родители?  Показателно ли е  за нещо да ти кажа, че след 8 клас във випуска на голямата ми дъщеря на изпита за немските паралелки в НЕГ на позиция 1  с почти маскимални точки беше прието дете, неучило преи това немски и започнало  в 8 клас, като добавя и това, че изпитът се провежда само от германци и че сред явилите се имаше деца, учили  от предучилищна до 7 клас в ЧУ с немски? Не, нали.. Двете разнопосочни  твърдения  на тази тема почиват само на  субективни лични наблюдения. Назад някой много точно отбеляза, че достигнатото ниво зависи супер мнооооого и от детето.  Може да настигне училите, даже и  осезаемо да ги изпревари, може да достигне до сходно на тяхното ниво, може и да  го докара буквално до под кривата круша и само да диша през идните 4 години до самия финал праха на училото дете. Случаи всякакви.. И няма нужда от обобщения съответно и в двете посоки.
Това е и моят опит.  И нищо субективно няма в преценката дали се изравняват, защото държат един и същи изпит за DSD паралелка и се вижда кой с колко го е взел - и в топ резултатите имаше както учили, така и неучили немски преди подгответо. Но пак казвам, че на училите им беше по-лесно да го постигнат, което, мисля, е нормално.

Сертификат означава много, поне за моето дете. Означава, че е положило усилия, че има знания и умения да покрие някакви критерии. Че му дава самочувствие на 8 да си купи сам сладолед в чужбина или да си поиска вода. Да играе свободно с деца от други държави и да има комуникация с тях. За него този сертификат е много.
...

Стана ми интересно защо детето ще има нужда от сертификат, за да общува на английски с деца от други държави. Ако може да говори и общува, общува, ако не може и се затруднява, не общува - това какво общо има с документа за език? Не се заяждам, само питам.  И ми стана интересно дали това значи, че ако детето ти не се беше явило за сертификат, но пак толкова знаеше английски, нямаше да играе свободно и да общува. Защото от моя опит децата си общуват без проблеми, стига да го могат и да са в среда, и за това сертификат не им трябва. Някак много формализирано ми се вижда дете да общува само ако има сертификат, иначе - не. Не че съм против да се явяват за сертификат, не ме разбирай погрешно, просто ми стана интересно защо на едно 8-9 годишно изобщо ще му хрумва да иска сертификат, за да общува с другите деца. При тях това се случва естествено, според мен, и ако владеят достатъчно езика за този вид общуване, просто го правят.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 14:53 от Анонимен

# 686
  • Мнения: 8 282
Poppea...изобщо няма желание да те разбирам! И лично аз не се вълнувам от твоя опит.
Започвам изречението : Дава му самочувствието. Останалата част на изречението има обяснителен характер. Децата не са кукли направени от машина, еднотипни и еднакви. Те имат характери, емоции и възможности.
Примера беше даден за моето дете.

Редактирам се: Покриването на критерии, също е важно. В работата, в спорта, в училище ако щеш в готвенето има някакъв критерии. И когато в работата те похвалят ,че си покрил критериите , а не че си далеч от тях. Колкото и да имаш самочувствието ,че си добър винаги ти става приятно. Както и когато поканиш гости и си се постарал да сготвиш. И си покрил техните критерии.....също ти става приятно. Във всеки от тези моменти човека се чувства щастлив.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 16:18 от Hope for Two

# 687
  • Мнения: X
 Hope for Two, аз пък те разбирам Simple Smile  - и децата са различни, както и родителите, и някои като твоето без документ за език нямат самочувствие да общуват на него. Fair enough!

# 688
  • Sofia
  • Мнения: 1 195
Да попитам и тук - може ли да ми посочите добри ЧУ от 8 клас с разширено английски и математика (без АК и ПЧМГ, те са ясни)? Благодаря!

# 689
  • София
  • Мнения: 10 825
Да попитам и тук - може ли да ми посочите добри ЧУ от 8 клас с разширено английски и математика (без АК и ПЧМГ, те са ясни)? Благодаря!
Може би комплекс "Азбуки" - "Иван Апостолов", се казва гимназията.

Общи условия

Активация на акаунт