Таксата в СС включва ли някакви летни занимания? И едно питане - школата по състезателна математика по желание ли е, или има и подбор? А колко често се провежда? В обикновените часове решават ли състезателни типове задачи? Много благодаря
Таксата не включва летни занимания. Школата по състезателна/забавна математика е с подбор, но и по желание, естествено. Синът ми е 1-ви клас, но не съм сигурна - мисля, че е два часа седмично. В обикновените часове не решават състезателни задачи. В началните класове само им дават по някоя и друга такава.
Мислех да не се включвам в спора от последните страница, но тъй като май съм единствената с дете, което след СС и с FCE, избра държавна английска гимназия...
Първо за избора: За нея не съществуваше друго училище, освен 2 АЕГ. Не искаше да чуе, ни за АК, ни за Нег, ни за СМГ... А аз смятам, че гимназията трява да се избере от детето. В рамките на разумното, разбира се.
Второ за нивото В2/С1 в седми клас: да, нивото е високо, и да - има какво още да учат по езика. Точно заради възрастта, на която са. Те и по БЕЛ има още какво да учат. За това съм съгласна с Андариел. Но само за това.
В края на първи срок, категорично не, но в края на подгответо, другите деца я застигнаха в граматиката. По отношение на речников запас, и най-вече ниво на използване на езика - и в 12 клас не я настигнаха. Както и да го въртим, тя го е учила 7 години повече. Учила го е сериозно. В СС пишеха много есета на английски, заради устната част при сертификатите, имаха и много разговорни упражнения. В началните класове граматиката не се учи с правила, а с повтаряемост и започват да я прилагат правилно интуитивно. Това не означава, че не е вдигнала нивото си на езика в гимназията. Но го е вдигнала основно поради достигане на по-високо ниво на психическа зрялост, обогатяване на езика и знанията си по принцип. Натрупала е и по-голям речников запас, разбира се и по-специално терминология от науките, изучавани на езика. Но специално за английския, това можеше да стане и без английска гимназия, просто защото, този език е навсякъде около нас. И точно за този език, интензивното му учене в основно добро ЧУ има много смисъл. Това са фактите. Друг факт е, че съучениците й, които отидоха в АК, са с по-високо ниво на ползване на английски от нея - просто защото там наистина го ползват ежедневно, ползват "живия език" и неизбежно вдигат нивото и на академичния език.
Нормално - всичко се учи на английски, говори се с чужди преподаватели, пише се за чужди преподаватели, чужди учебници и т.н.
Малката избира друг път - вероятно по-правилен. Тя иска Испанската, евентуално Френската. Иска да научи на високо ниво още един език. Но не немски. Не ще и да го чуе, какъвто и бал да изкара.