Частни училища - информативна тема 20

  • 70 799
  • 747
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 12 013
Докато не наложим пълно игнориране на постингите на Анди, тя ще е длъжна да отговаря на коментарите.
Таксата в СС включва ли някакви летни занимания? И едно питане - школата по състезателна математика по желание ли е, или има и подбор? А колко често се провежда? В обикновените часове решават ли състезателни типове задачи? Много благодаря

Таксата не включва летни занимания. Школата по състезателна/забавна математика е с подбор, но и по желание, естествено. Синът ми е 1-ви клас, но не съм сигурна - мисля, че е два часа седмично. В обикновените часове не решават състезателни задачи. В началните класове само им дават по някоя и друга такава.

Мислех да не се включвам в спора от последните страница, но тъй като май съм единствената с дете, което след СС и с FCE, избра държавна английска гимназия...

Първо за избора: За нея не съществуваше друго училище, освен 2 АЕГ. Не искаше да чуе, ни за АК, ни за Нег, ни за СМГ... А аз смятам, че гимназията трява да се избере от детето. В рамките на разумното, разбира се. Grinning
Второ за нивото В2/С1 в седми клас: да, нивото е високо, и да - има какво още да учат по езика. Точно заради възрастта, на която са. Те и по БЕЛ има още какво да учат. За това съм съгласна с Андариел. Но само за това.
В края на първи срок, категорично не, но в края на подгответо, другите деца я застигнаха в граматиката. По отношение на речников запас, и най-вече ниво на използване на езика - и в 12 клас не я настигнаха. Както и да го въртим, тя го е учила 7 години повече. Учила го е сериозно. В СС пишеха много есета на английски, заради устната част при сертификатите, имаха и много разговорни упражнения. В началните класове граматиката не се учи с правила, а с повтаряемост и започват да я прилагат правилно интуитивно. Това не означава, че не е вдигнала нивото си на езика в гимназията. Но го е вдигнала основно поради достигане на по-високо ниво на психическа зрялост, обогатяване на езика и знанията си по принцип. Натрупала е и по-голям речников запас, разбира се и по-специално терминология от науките, изучавани на езика. Но специално за английския, това можеше да стане и без английска гимназия, просто защото, този език е навсякъде около нас. И точно за този език, интензивното му учене в основно добро ЧУ има много смисъл. Това са фактите. Друг факт е, че съучениците й, които отидоха в АК, са с по-високо ниво на ползване на английски от нея - просто защото там наистина го ползват ежедневно, ползват "живия език" и неизбежно вдигат нивото и на академичния език.
Нормално - всичко се учи на английски, говори се с чужди преподаватели, пише се за чужди преподаватели, чужди учебници и т.н.
Малката избира друг път - вероятно по-правилен. Тя иска Испанската, евентуално Френската. Иска да научи на високо ниво още един език. Но не немски. Не ще и да го чуе, какъвто и бал да изкара. GrinningGrinning

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 16:58 от sanaka

# 691
  • Мнения: 8 243
sanaka - браво на децата! В днешно време рядко децата са наясно с избора си!
И аз съм на мнение ,че след 7 клас избора на детето е водещ - в границите на разумното. С лек страх в душата , че моя може да реши футболист да стане Simple Smile

# 692
  • София
  • Мнения: 18 043
Ако изберете ЧУ, ще се срещате с хора като Хоуп и Тинки. Ако изберете ДУ, с такива като Андариел и Попея.
Дъ чойс из йорс! Grinning

"Страхотна" илюстрация  е по твоята логика написването на такъв пост за това какви хора може човек да срещне  в ЧУ. Аз лично се радвам, че само ти си изказал подобно нещо на глас и само един е харесал написаното. Това показва, че в тази тема родителите, без значение че децата им учат в  ЧУ, не си позволяват направата на такива обобщения за  хора с деца другаде. Хората не следва да се делят по никакъв начин на  родители с деца в ЧУ и на такива в ДУ. Свестни, умеещи да комуникират въпреки различията в позициите  и неприбягващи до грозни окачествявания като горното има и  в двете групи. Същото важи и с обратен знак. Въобще не прави чест такъв пост...  Но какво ли разбирам аз като прост родител на деца от ДУ? Добре е, че болшинството тук са избегнали досега с такива като мен като са избрали за децата си ЧУ.  Simple Smile Ето един голям плюс за ЧУ в цялост, некоментиран досега в темата. И много полезен за тепърва ориентиращите се..

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 17:19 от пенсионирана русалка

# 693
  • София
  • Мнения: 12 013
sanaka - браво на децата! В днешно време рядко децата са наясно с избора си!
И аз съм на мнение ,че след 7 клас избора на детето е водещ - в границите на разумното. С лек страх в душата , че моя може да реши футболист да стане Simple Smile

JoyJoy Е, това би ми излязло малко от границите на разумното, що се отнася за избор на гимназия. Joy Дъщеря ми: "Аз всъщност, много си мечтая да стана дизайнер на дрехи... Дали пък, да не отида в шивашкия техникум?" Thinking
Еми - тц! Отиди си в хубавата гимназия с мотивираща среда, а ако това ти желание се запази и през гимназиалните години, че вземе и да се подплати с талант - ставай дизайнер. Wink

# 694
  • София
  • Мнения: 62 595
Хайде, да приемем, че аз съм лошата (дори започва да ме кефи Wink), ама защо Попея я нарочи така? Между другото, хубавото на гимназиалната възраст на децата е, че за родителя не е наложително да ходи постоянно на РС, освен в осми клас.

# 695
  • Мнения: X
В края на първи срок, категорично не, но в края на подгответо, другите деца я застигнаха в граматиката. По отношение на речников запас, и най-вече ниво на използване на езика - и в 12 клас не я настигнаха. Както и да го въртим, тя го е учила 7 години повече. Учила го е сериозно. ...

Това ми стана интересно и имам въпрос - този факт как го установи? Защото според мен  тези неща се установяват чрез обективен изпит,  който съвсем не се ограничава до граматиката, а сертифицира точно цялостното ниво на използване на езика - чрез различните модули.  Т.е., ако приемем, че няма друго дете от ЧУ в класа й, (иначе ще трябва и с него да сравняваме), и ако само тя от целия клас е покрила CPE в 12 клас, това заключение е вярно. Но ако и други деца са взели CPE (да кажем, с разлика 1 грейд само), тогава няма как да е вярно.
Или пък е взела TOEFL с най-висок резултат от всички в класа си, а останалите са били на 3 и повече точки под нея (да кажем, че до 3 точки може да е някаква случайност). Предполагам, че много от децата, ако не всички, са се явявали на езикови изпити за кандидатстване в чужбина, и би трябвало тази информация да я имаш, за да правиш такова заключение - е, нека не е за всички деца, но поне за някои. Дори и да са различни изпитите, има скали на приблизително приравняване на резултатите от тях.

Андариел, не се хаби Wink

 

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 17:44 от Анонимен

# 696
  • София
  • Мнения: 396
 Мъжът ми е завършил немската гимназия. Той е от тези, които са се сблъскали с езика за първи път в подгответо. Разликите между себе си и децата, учили езика от ранна възраст описва точно като sanaka. Само че в случая той е от обратната страна. Смятам, че преценява обективно - сега /години по-късно/ владее езика на изключително високо ниво.

# 697
  • София
  • Мнения: 12 013
А според мен, точно тези неща не се установяват с един изпит за сертификат, без значение дали е Toefl, FCE и т.н. И преди съм писала /май точно в тази тема/, че това е формат и се тренира, като всеки формат. И затова разликата именно в нивото на ползване, активно ползване на езика, между взелите един и същи сертификат с еднакви точки, може да е доста голяма. Както и разликата в нивото по мат между взелите НВО с 100т., напр. Дори взелият НВО с 95т. може да е с много по-задълбочени познания и възможности от този с 100т. Аз съм държала Тoefl в САЩ и имаше не малка разлика в уменията за активно ползване на езика между мен и други хора от курса ми с близки резултати в горния регистър. И в едната и в другата посока. Децата ми са държали FCE, PET и др. Познавам форматите и възможността чрез тях да се оцени именно нивото на активно ползване на езика, не е много голяма. И разбира се, че нямам пълна и изчерпателна статистика за децата. Наблюденията ми са върху част от децата от нейния випуск - как водят разговор с нейтиви, есета и апликации за чужбина, които са ме молили да им проверавам и редактирам. И мнения на самите деца, сравнявайки се с нея като умения за активно ползване на езика. Деца, от силните във випуска. Мисълта ми беше, че сериозното учене на език до 7 клас /защото по 10 ч. седмично, комбинирано с добри учители и група от подбрани деца, каквито са даденостите в добрите ЧУ/, в преобладаващия случай, не може да се догони за една година подготве в ЕГ, по отношение на активното използване на езика. С потопяване една година в изцяло чуждоезична среда, може. И както казах, те и за овладяване на БЕЛ има още много какво да учат, но това не означава, че няма смисъл да го учат до 7 клас.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 18:53 от sanaka

# 698
  • София
  • Мнения: 18 043
Мъжът ми е завършил немската гимназия. Той е от тези, които са се сблъскали с езика за първи път в подгответо. Разликите между себе си и децата, учили езика от ранна възраст описва точно като sanaka. Само че в случая той е от обратната страна. Смятам, че преценява обективно - сега /години по-късно/ владее езика на изключително високо ниво.
Скрит текст:
Много странно, откъде по онова време в 8 клас е имало чак пък толкова деца, учили немски.. Модата да се изучава този език интензивно дойде доста по-късно. Нямаше частни училища, 73-то беше с руски, 20-то също не беше с немски, фондация Шилер я нямаше... Един Алианс имаше и разни читалища, но те се посещаваха в частта с немски от много малко деца в сравнение с тези, избрали английски. И със сигурност не  отиваха всики от тази ограничена откъм брой група деца в НЕГ. А и подготовката на тези места беше друга, така че със сигурност лесно се догонваше, вероятно доста по-лесно даже в сравнение със сега,  в подготве нивото  на училите заради факта, че още тогава се учеше по учебници на ГДР и с немски преподаватели в часовете  по Deutsch B. И понеже съм завършила точно същото училище, вероятно  само в по-далечна година, мога да кажа, че моите наблюдения са тъкмо обратните. Ето как мнения могат сериозно да се разминават, дори когато касаят едно училище и една система на обучение. Момичето, което в моя виспуск завърши със златен медал, не беше чувало немски преди 7 клас.Та правило няма.. Пак опираме до индивидуален поглед над нещата, непозволяващ обобщения в едната или другата посока. Смятам в тази връзка, че също съм в състояние обективно да преценя  как изглеждаха някога нещата.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 19:01 от пенсионирана русалка

# 699
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм писала, че няма смисъл да го учат до седми клас, а че резултатите в края на седми са съизмерими с тези на деца, които са ходили по школи. ако трябва да цитирам отново постовете си, пък данО някой ги прочете сериозно, а не да интерпретира както му дойде. И в осми клас се изравняват. Ако не се изравняваха, щеше да има шестици за предварително училите и тройки или четворки за неучилите. До дванайсти клас съвсем не си личи кой откъде е започнал, защото целокупно се явяват на сертификати заради кандидатстване в чужди университети. И тъй като става въпрос и за българския, съвсем естествено в осми клас много бързо научават много лексика, идиоми и т.н., защото самите те са съзряли за тези тънкости на родния си език. Няма значение какви есета са писали до седми клас, а че в осми вече изразните средства и мисленето се променят, това е природно и се усеща и по български. Заради пубертета е - прост годината межу седми и осми клас е качествен скок, също както при децата в четвърта група в ДГ и първокласниците.

# 700
  • на път
  • Мнения: 2 804
Единственото за което съм благодарна на ДШ-София е, че децата ми говорят свободно немски. Поставянето на езика в детска възраст става много по-лесно според мен.
Аз съм от старата школа - първо съм научила руски (но не в у-ще, а 5 години съм живяла като дете в Петербург). Английски започнах да уча с частни уроци и курсове в Британски съвет след 2 курс в Худ. Академия, немски учих в университета във Виена няколко лета по 2 месеца (този език, ако не се научи като дете, после е голям зор), а чешки по своя инициатива покрай контактите в работата в Чешкия Културен институт.
Днес често пътуваме с децата в немскоезични страни и им се радвам на свободата в общуването. Големият направи В2 в Гьоте институт по свое желание миналото лято. Това иска да прави С1, но не им е още във възрастовата група .... трябвало да стане "възрастен".

# 701
  • София
  • Мнения: 396
Мъжът ми е завършил немската гимназия. Той е от тези, които са се сблъскали с езика за първи път в подгответо. Разликите между себе си и децата, учили езика от ранна възраст описва точно като sanaka. Само че в случая той е от обратната страна. Смятам, че преценява обективно - сега /години по-късно/ владее езика на изключително високо ниво.
Скрит текст:
Много странно, откъде по онова време в 8 клас е имало чак пък толкова деца, учили немски.. Модата да се изучава този език интензивно дойде доста по-късно. Нямаше частни училища, 73-то беше с руски, 20-то също не беше с немски, фондация Шилер я нямаше... Един Алианс имаше и разни читалища, но те се посещаваха в частта с немски от много малко деца в сравнение с тези, избрали английски. И със сигурност не  отиваха всики от тази ограничена откъм брой група деца в НЕГ. А и подготовката на тези места беше друга, така че със сигурност лесно се догонваше, вероятно доста по-лесно даже в сравнение със сега,  в подготве нивото  на училите заради факта, че още тогава се учеше по учебници на ГДР и с немски преподаватели в часовете  по Deutsch B. И понеже съм завършила точно същото училище, вероятно  само в по-далечна година, мога да кажа, че моите наблюдения са тъкмо обратните. Ето как мнения могат сериозно да се разминават, дори когато касаят едно училище и една система на обучение. Момичето, което в моя виспуск завърши със златен медал, не беше чувало немски преди 7 клас.Та правило няма.. Пак опираме до индивидуален поглед над нещата, непозволяващ обобщения в едната или другата посока. Смятам в тази връзка, че също съм в състояние обективно да преценя  как изглеждаха някога нещата.

Казва, че е имало учили езика. /Не в ЧУ/. Мисля да му повярвам, без да ми ги цитира поименно.  Той е категоричен, че разлика има /не в сертификатите, а в начина на използването  на езика, лекотата на разбиране и общуване, по-големите възможности бързо да възприемат специфична терминология и т.н./

# 702
  • София
  • Мнения: 18 043
Аз къде съм казала да не му вярвате или да изброявате нещо като доказателство? Коментирах само как двама души на възраст, с реална преценка за ситуацията в подготве преди години, имат противоположни мнения. И няма  как да се каже кой е прав, защото всеки за себе си е. Simple Smile А сертификати тогава така или иначе нямаше, че да може да се прави сравнение на база тях.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 19:34 от пенсионирана русалка

# 703
  • София
  • Мнения: 396
И мъжът ми това казва. Сертификат няма и досега Grinning. При частен бизнес няма пред кого да го представи.

# 704
  • Мнения: 6 301
Не съм влизал вчера и не съм видял поста на Ежко, жалко, че е изтрит, но Русалката го е цитирала.

Ами, всъщност е много точен. И мен Андариел и Попеа много ме дразнят. Поне виждам, че на Попеа отношението не е лично, защото тя с всички се държи така. Говори с огромно превъзходство, със самочуствието на превъзхождаща всички и с подигравка и презрение към останалите, като не пропуска на всички да направи много презрителни забележки, с което да ги постави много под себе си. Андариел говори по сходен начин, само че при нея я няма подигравката и иронията. Тя поне не обижда и не принизява другите. Анди казва - "аз съм най-умна, всичко знам и всичко ми е ясно и друга истина няма, освен тази, която казвам; и нещата са само такива, каквито аз ги казвам". А при Попеа в прибавка има и още "вие не можете да ми се намажете на малкия пръст, вие сте жалки, нещастни, бедни и по-ниско и от подметките ми".

Сега, дали е случайност, че точно такива най-яростно отричат ЧУ, това не знам. Всеки да си прави изводите.

По отношение на езика Санака много добре е обяснила. Ето нейната дъщеря и в 12 клас не са я настигнали и това е естествено. Както е естествено и че учениците на АК знаят по-добре английски от тези в АЕГ. Отделни изключения може да има във всяка посока, но като цяло едно дете, което е учило от детската градина до 7 клас даден език, не може да бъде застигнато за една година, а съвсем невъзможно пък - за един срок, от други, неучили въобще.

Общи условия

Активация на акаунт