Частни училища - информативна тема 20

  • 70 803
  • 747
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
А според мен, точно тези неща не се установяват с един изпит за сертификат, без значение дали е Toefl, FCE и т.н.
Скрит текст:
И преди съм писала /май точно в тази тема/, че това е формат и се тренира, като всеки формат. И затова разликата именно в нивото на ползване, активно ползване на езика, между взелите един и същи сертификат с еднакви точки, може да е доста голяма. Както и разликата в нивото по мат между взелите НВО с 100т., напр. Дори взелият НВО с 95т. може да е с много по-задълбочени познания и възможности от този с 100т. Аз съм държала Тoefl в САЩ и имаше не малка разлика в уменията за активно ползване на езика между мен и други хора от курса ми с близки резултати в горния регистър. И в едната и в другата посока. Децата ми са държали FCE, PET и др. Познавам форматите и възможността чрез тях да се оцени именно нивото на активно ползване на езика, не е много голяма. И разбира се, че нямам пълна и изчерпателна статистика за децата. Наблюденията ми са върху част от децата от нейния випуск - как водят разговор с нейтиви, есета и апликации за чужбина, които са ме молили да им проверавам и редактирам. И мнения на самите деца, сравнявайки се с нея като умения за активно ползване на езика. Деца, от силните във випуска. Мисълта ми беше, че сериозното учене на език до 7 клас /защото по 10 ч. седмично, комбинирано с добри учители и група от подбрани деца, каквито са даденостите в добрите ЧУ/, в преобладаващия случай, не може да се догони за една година подготве в ЕГ, по отношение на активното използване на езика. С потопяване една година в изцяло чуждоезична среда, може. И както казах, те и за овладяване на БЕЛ има още много какво да учат, но това не означава, че няма смисъл да го учат до 7 клас.
E, ако стъпим на това съждение, то всеки спор по някой въпрос ще остане без разрешение, защото всеки си има мнение и никой не може да претендира неговото да е вярното, защото е субективно (редактирам се, много претендират, както се видя в темата, обаче претенциите са едно, а фактите - друго). Тоест, всички са верни - всеки за себе си. Защото е така, в обществото са измислили общоприети и валидни за всички мерки - като тестовете за език. И ако две деца, едното учило, другото - не, след подгответо показват сходни резултати по езика при еднакъв външен изпит, какъвто е за немската паралелка, това означава, че са на едно ниво. Отаналото е в сферата на човешката психология и нейните особености Wink
Не съм влизал вчера и не съм видял поста на Ежко, жалко, че е изтрит, но Русалката го е цитирала.
Ами, всъщност е много точен. И мен Андариел и Попеа много ме дразнят.
Скрит текст:
Поне виждам, че на Попеа отношението не е лично, защото тя с всички се държи така. Говори с огромно превъзходство, със самочуствието на превъзхождаща всички и с подигравка и презрение към останалите, като не пропуска на всички да направи много презрителни забележки, с което да ги постави много под себе си. Андариел говори по сходен начин, само че при нея я няма подигравката и иронията. Тя поне не обижда и не принизява другите. Анди казва - "аз съм най-умна, всичко знам и всичко ми е ясно и друга истина няма, освен тази, която казвам; и нещата са само такива, каквито аз ги казвам". А при Попеа в прибавка има и още "вие не можете да ми се намажете на малкия пръст, вие сте жалки, нещастни, бедни и по-ниско и от подметките ми".
Сега, дали е случайност, че точно такива най-яростно отричат ЧУ, това не знам. Всеки да си прави изводите.
...

Мецане, това, че някой те дразни, не прави становището му невярно. Нищо не отричам, просто има обектвини факти на база изпитни резултати, а това, че за санака те не значат нищо и тя смята, че собствената й преценка е по-валидна, си е нейно мнение. Това са обектвини критерии извън човека, който и да е той, и затова са приети за измерване на нивото на езика от всички институции, където това е необходимо.
А аз и преди съм ти казвала - всеки е свободен да си харчи парите, както намери за добре. Плащали сме за ЧУ в началния курс, когато не е имало кой да бъде развозвач по цял ден. После сме преценили, че държавна гимназия с друг език е най-доброто. До момента не съм отчела да сме сбъркали, предвид равитието на ситуацията, да е жив и здрав синът, прекрасно се чувства в Германия.

А естествено, че всеки сами трябва да си прави изводите и да си взема решенията.
P.S. По повод емоциите ти - помня и период, когато ми беше гол ям фен Wink - когато по случайност мнението ми съвпадаше с твоето. Smiley  Уж си математик и логик, а се оставяш на емоциите да те водят.

Последна редакция: пт, 18 май 2018, 13:51 от Анонимен

# 706
  • Мнения: X
Попеа, всъщност не показва това. Показва, че и двете деца са покрили максимум изискванията на изпита, но в никакъв случай не показва колко едното дете е по-добро лексикално от другото. Нали не мислиш, че точно този изпит оценява максимума на владеене на един език?!?!?!?

# 707
  • Мнения: 19 301
Попея се опитва в момента да обори тезата на Русалка и Андариел, че сертификатите не показват обективно нивото на владеене на език. Както и тезата на Андариел, че няма смисъл от учене на чужд език в началното училище.
Забавно е  Grinning

# 708
  • Мнения: X
Попея се опитва в момента да обори тезата на Русалка и Андариел, че сертификатите не показват обективно нивото на владеене на език. Както и тезата на Андариел, че няма смисъл от учене на чужд език в началното училище.
Забавно е  Grinning

Сертификатите, според мен, са като демокрацията - не е най-доброто, но по-добро не е измислено. Иначе не виждам на каква база ще се сравняват знанията на децата, защото това с личните впечатления за мен е неизползваемо, защото е субективно.
 Според мен, Андариел това не е казала,  но ако е, аз не съм съгласна с него. Това, което тя каза, че учили и неучили изравняват нивата си в езиковото подготве, с което аз съм съгласна. Просто на училите им е по-лесно.
Как да е, аз приключвам. И без това е загуба на време.

# 709
  • Мнения: X
Попеа, всъщност не показва това. Показва, че и двете деца са покрили максимум изискванията на изпита, но в никакъв случай не показва колко едното дете е по-добро лексикално от другото. Нали не мислиш, че точно този изпит оценява максимума на владеене на един език?!?!?!?

А ти нали не мислиш, че максимума го оценява санака или ти?!?!?! Предложи по-добра ОБЕКТИВНА оценка тогава.

Говоря за високите нива, разбира се. Cambridge CPE -  C2 Proficiency qualification shows the world that you have mastered English to an exceptional level. It proves you can communicate with the fluency and sophistication of a highly competent English speaker.
Показват на света, който иначе не е склонен да вярва на родителите или на учителите на децата. На това ниво не-нейтивите на практика са изравнени по владеене на езика. Е, ако ти или санака ми обясните, че вашите деца владеят английски като Филип Рот или Джонатан Франзен, аз няма да споря с вас Wink

Иначе за ниските нива съм съгласна с теб, но те са само стъпала нагоре. Кой кога ще ги предприеме, си е негова работа, а зависи и от детето, както написа Hope назад.

Последна редакция: пт, 18 май 2018, 10:33 от Анонимен

# 710
  • Мнения: X

А ти нали не мислиш, че максимума го оценява санака или ти?!?!?! Предложи по-добра ОБЕКТИВНА оценка тогава.

Не ми е работа аз да предлагам. Колкото и да се дразниш(не си изпускай нервите Wink ), факта си е факт. Обективно погледнато един изпит има негов си максимум, който оценява. Това не значи, че изпита за последното ниво оценява максимума изобщо, ако има такъв. Две деца могат да покрият максимума на C2, но това не значи, че двете са на едно ниво. Разликата, както обясни Санака идва от това как си учил и колко време. Посмъртно и колкото и да са ментално израстнали седмокласниците не могат да настигнат лексикално и като свобода на комуникация децата учили 7 години езика бавно и полека, без да им се натъпкват  правила и модели, а учейки граматиката ситуационно в първите години от сблъсъка им с новия език.

Защото се дописа, та и аз да допиша. Няма никаква разлика, независимо за което и ниво да говориш. Просто чисто практически погледнато не можеш за една година да научиш толкова думи (например), колкото за 7 години.  Дори и да се опиташ, паметта на средностатистическото дете има капацитет. Тези думи естетсвено, че ще бъдат повтаряни нагоре и все пак вероятно ще бъдат научени, но фактите са си факти. Може да се настигне граматиката. Но лексикално и лесното боравене с езика не се овладяват за една година.

Последна редакция: пт, 18 май 2018, 10:39 от Анонимен

# 711
  • Мнения: X
Обективно погледнато един изпит има негов си максимум, който оценява. Това не значи, че изпита за последното ниво оценява максимума изобщо, ако има такъв. Две деца могат да покрият максимума на C2, но това не значи, че двете са на едно ниво. Разликата, както обясни Санака идва от това как си учил и колко време. Посмъртно и колкото и да са ментално израстнали седмокласниците не могат да настигнат лексикално и като свобода на комуникация децата учили 7 години езика бавно и полека, без да им се натъпкват  правила и модели, а учейки граматиката ситуационно в първите години от сблъсъка им с новия език.

Веднага давам личен пример в подкрепа на горното. Преди Х на брой (доста много) години взех прословутото С2 с максимален резултат. Обаче от тогава досега ползвам езика активно и ако трябва да сравнявам, сега го знам на доста по-високо или дълбоко (според гледната точка) ниво, просто защото съм го говорила, слушала, чела и писала в различен контекст. Ама няма С3 на което да се явя, за да го докажа на света.

Лично за мен сертификатите са полезни за кандидатстване тук и там, но ползата от езика е много отвъд сертифицирането. Съгласна съм, че някой може на 50+ да започне да учи нов език, да се потопи напълно в средата и да ме изпревари, но това не значи, че и аз ще стоя да чакам да стана на 50, за да не се мина.

# 712
  • София
  • Мнения: 2 779
Аз малко ще се отклоня от последната тема, но измежду постовете попаднах на интересна информация, която ми провокира някои въпроси.
Понеже Хоуп спомена за 40 текстови задачи за домашно по математика, мога ли да помоля за уточнение? 40 задачи за домашно всеки ден в Питагор, 40 задачи само за събота и неделя в Питагор или става дума за ПЧМГ?

Също така, може ли малко повече информация за организацията на обучението по състезателна математика в училищата където я има? Например, в ТЕ ми казаха, че всеки ден имат такава, като децата се обучават по повечето от по-известните помагала, както и се тренират за формата на самите състезания (решаване за време, попълване на бланки и т.н.).  В ПБ имат по един час на седмица, като просто се решават задачи от минали състезания, но не се изучава начин за решаване на типови задачи. В Питагор се спомена, че се решават в часовете по ЗИП и СИП. Отделни домашни ли имат?

# 713
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
СС - два часа (блок в един ден) в седмицата. Понякога имат теми, посветени на нещо, понякога решават задачи от минали състезания. Моля да ме поправят другите, ако не е така, че моето дете вече не е от споделящите, а и освен това не помни какво е яло вчера, камо ли какво са правили в училище.

# 714
  • Мнения: 8 243
Питагор - няма такова нещо като състезателна математика или аз не съм разбрала.
В часовете по СИП и ЗИП се решават различни типове задачи. Но не се готвят за състезания.
Състезания решават в школата по математика. Която е 2 часа в седмицата и в нея не ходят всички. Първо детето трябва да има желание и второ трябва да се класира за нея.

40 задачи за домашно в събота и неделя по СИП/ЗИП.
Допълнително има домашно по : ЗП математика, БЕЛ  и Английски. И ако детето ходи на школа и домашно от школата.

# 715
  • Мнения: 333
Hope for Two, т.е. по колко часа се учи математика седмично - 6 часа стандартна, + 2 СИП +2 ЗИП +2 състезателна за някои, т.е. 10-12 часа на седмица?
За Питагор и СС пишеше 10 часа седмично на сайтовете им, но вече се обърках, това кои часове включва. За държавните по програма е 5 часа (4 + 1 ЗИП). Мислех си, че в частните това са същите 5 часа, но добавят още 5 часа допълнително за затвърждаване на материала, така наречените блокове.

# 716
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 062
СС - два часа (блок в един ден) в седмицата. Понякога имат теми, посветени на нещо, понякога решават задачи от минали състезания. Моля да ме поправят другите, ако не е така, че моето дете вече не е от споделящите, а и освен това не помни какво е яло вчера, камо ли какво са правили в училище.

и в ОТ е така, но се казва "Креативна математика".
Simple Smile и моето е от тези, които не споделят, но учат по Немо, а ние имаме сборника у дома и понякога разбирам какво са решавали.
мисля, че не е за всички деца, а само за тези, които имат интерес и се справят със задачите.
останалите също имат математика, но се води нещо друго.

# 717
  • Мнения: X
Hope for Two, т.е. по колко часа се учи математика седмично - 6 часа стандартна, + 2 СИП +2 ЗИП +2 състезателна за някои, т.е. 10-12 часа на седмица?
За Питагор и СС пишеше 10 часа седмично на сайтовете им, но вече се обърках, това кои часове включва. За държавните по програма е 5 часа (4 + 1 ЗИП). Мислех си, че в частните това са същите 5 часа, но добавят още 5 часа допълнително за затвърждаване на материала, така наречените блокове.

За Света София отговорих по-рано - 10 часа общо, включва всичко и децата не знаят кое е СИП и кое - ЗИП, върви си като нормални часове. Допълнително има 2 часа състезателна математика или занимателна математика, но не мога точно да обясня разликата между двете. Може би състезателната е идея по-сложна. Има деца, които доколкото разбирам не ходят на нито едно от двете.

# 718
  • София
  • Мнения: 396
В СС не ходят всички на състезателна математика. Избират деца с такива наклонности и такива, които искат да ходят на състезания.

# 719
  • Мнения: 8 243
Да си призная честно ходих да търся програмата за да броя часовете.
В програмата за втори срок има : 4 часа - 3П, 4 часа - ЗИП/СИП и 2 часа школа. Пак повтарям , школата е извънкласно. Тоест провежда се в часовете след 16,20 както всички извънкласни - футбол, баскетбол, изправителна гимнастика, народни танци, логически игри, информационни технологии и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт