Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2018/2019

  • 93 411
  • 767
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 14
Здравейте,
Пак във връзка със системата - ако бройките, които са отпуснати за СОП (в случая в  ОУ 145 - са 6), не са запълнени по този критерий, ...та къде се прехвърлят - към общата опашка, или към чакащите по социални критерии ? Rolling Eyes
дано съм си формулирала правилно въпроса...Flushed

# 601
  • Мнения: 184
Здравейте,
Пак във връзка със системата - ако бройките, които са отпуснати за СОП (в случая в  ОУ 145 - са 6), не са запълнени по този критерий, ...та къде се прехвърлят - към общата опашка, или към чакащите по социални критерии ? Rolling Eyes
дано съм си формулирала правилно въпроса...Flushed

Общата.

# 602
  • Sofia
  • Мнения: 7 492
На първо класиране когато все още има социална опашка, свободните места СОП не се прехвърлят никъде. Остават за второто класиране.
Исодз: "10.4. На какви стъпки ще се извърши класирането?"
https://kg.sofia.bg/isodz/faq;jsessionid=1CC4143EFA182CE0537D89C60E0C8DF5#10

# 603
  • София, България
  • Мнения: 5 842
Знае ли се защо има само 2 паралелки в 131во?

# 604
  • Мнения: 4 369
В трите училища има по две паралелки за Шилер

# 605
  • София, България
  • Мнения: 5 842
В трите училища има по две паралелки за Шилер

Да, явно са се спогодили в 55то. Учудих се, защото миналата година в 131во май бяха 3, а там има възможност за по-голям прием.

ioana_g , кaтегорично ли няма да записвате в Шилер?

# 606
  • Мнения: 350
Само да вметна нещо по въпроса за вторите деца. Това се е обсъждало надълго и нашироко в последните поне 5-6 години, откак сдружението направи тестовото изследване по този начин. Прегледайте старите теми. На противниците на решението за вторите деца ще задам следния казус:
Имате 2 деца. Първото учи в училището (да речем 145-то) второто го приемат пак там, при това по новата общинска система. Вие как бихте постъпили с второто СИ дете, ако то е да речем на 0.05 след последния класирал се по общия ред ? Имайте предвид, че сега казусът е по-лесен защото СО е приела детето Ви в същото училище, в други години следваше да запишете второто си дете в различно училище за да отговорите на високите очаквания за събиране на талантливи деца. Пак само за протокола - коя система за прием е по-достъпна за простосмъртните - тази на "Шилер" или онази на лицея в Горна Баня. Може и да не ми отговаряте.

# 607
  • Мнения: 4 369
В трите училища има по две паралелки за Шилер

Да, явно са се спогодили в 55то. Учудих се, защото миналата година в 131во май бяха 3, а там има възможност за по-голям прием.

ioana_g , кaтегорично ли няма да записвате в Шилер?
На 99% сигурно

# 608
  • София
  • Мнения: 124
hrs, онази система, при която училището си приема децата по обявените държавни критерии и след това Сдружението прави селекцията от приетите вече от училището деца, желаещи да плащат за допълнително обучение по немски език.

# 609
  • Мнения: 350
hrs, онази система, при която училището си приема децата по обявените държавни критерии и след това Сдружението прави селекцията от приетите вече от училището деца, желаещи да плащат за допълнително обучение по немски език.

Тази система би била справедлива, ако всички училища предлагаха еднакви до 95% условия както в битов, така и в образователен план. Ако сравните инвестициите, направени от СО в 145-то и 119-то (с прословутия директор, бивш зам.министър, ходещ с разкопчана риза до пъпа и с безкрайните интервюта във всички клакьорски медии), та ако сравните тези инвестиции от една страна и резултатите на НВО от друга, предполагам че няма да сте толкова убедена в справедливостта на кварталния прием. В крайна сметка защо приемът по местоживеене да е справедлив, по същата логика следва да пазарувате само в кварталния магазин, да ходите на лечение само в кварталната поликлиника и т.н. Тази система за прием е въведена с цел да ВИ принудят (понеже нас не успяха) да отидете в частното училище или пък да се включите в корупционната верига и да станете зависими с цел да сте в желаното училище. Същите държавни критерии стимулират определени малцинствени групи, което в крайна сметка е огледален расизъм, но млъкни сърце...

# 610
  • Мнения: 1 956
Системата за прием в първи клас е направена за да се усвои качествено сградния фонд и да се " ограничи" наплива към 4-5 много желани училища ...и двете цели към този момент са неизпълнени( второто стана по-скъпо и трудно удоволствие ,но и там, който е решил е намерил начин ).
Иначе има минимален бал за 2-ри деца , но не помня 50 или 60% беше ....Да, по нисък е от тези без брат/сестра , но преди 2 години по спомен балът доста падна - до 63/65 нещо ми се върти в главата.
За мен е по -правилно децата да се класират и по заявеното желание за училище , защото родителите би трябвало да са съобразили и това дали детето им ще успее да се класира в ПГ и 1-ви клас. И в този случай Мин. Бал за 131-во например може да е по-нисък от този на 55,ако второто има повече кандидати ,вкл. брат/сестра. А може и 131- во да има по-висок бал,защото много родители,които са извън прилежащия район на 55-то и 145-то , са го предпочели ,като по-лесен вариант за прием в ПГ и в 1-ви клас. Само може да гадаем.

# 611
  • София, България
  • Мнения: 2 234
Според мен системата за прием в кварталните училища цели и намаляване на трафика в София /поне така би трябвало да бъде/. Всички сте забелязали колко по-спокойно е движението, когато дори само 1 ден децата не са на училище /не на градина, на училище/. А иначе - всеки нарамил някакво дете, търчи на другия край на града в някакво уж по-добро училище. Ние живеем в Княжево. Трите Шилер училища са в един район на София. Защо е така? Защо не са разпределени по-равномерно из града. Сега излиза, че направено някакво сдружение, обаче младостките деца са привилегировани. Поне имат шанс за достъпно, по-добро образование. Въпреки, че имам приятели, които от Младост си карат детето в някакво частно училище в Княжево. Че било най-доброто в София ?!? Два пъти на ден прекарват по час и половина в трафика?!? Така че аз съм за районирането, но все пак наистина трябва да се инвестира еднакво навсякъде.

# 612
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Идеята за райониране сама по себе си е правилна, това би означавало в дългосрочен план изравняване на нивото на училищата. За съжаление обаче никой не иска точно неговите деца да са сред опитните зайци- първите, които са разпределени на признак местоживеене и попадат в училище с много лоша слава. Докато стане това с равното ниво (ако стане), ще минат години. Няма как в едно училище с трчадиционно незаинтересовани учители и директор и ужасни условия всичко да стане 6 изведнъж, защото въвели райониране....

Оттам всеки родител се спасява, както знае. Шилер, Луис Карол, частно училище, малцина са късметлиите, които попадат в читаво училище по район и не се налага да правят нищо допълнително...

 

# 613
  • Мнения: 350
Дали някой ще си губи времето в трафика или не - то е лично негова работа. Не е работа на СО. Фактът си остава факт - хората търчат натам, накъдето е по-хубаво. Никой няма да си причинява ежедневни мъки, ако качеството на отреденото му кварталното училище е добро и съпоставимо с останалите. Т.е. виновна е изцяло СО, която не осигурява еднакви условия. Колкото до това, защо сдружението било развивало дейност само в Младост - що за смешно и абсурдно питане ? Може би следва да идва персонално у дома Ви ? Това е сдружение на родители - съберете се и направете сдружение там където живеете, нали е проста работа... Просто е да се дават съвети по форумите.

# 614
  • Мнения: 4 557
радос, всеки си решава сам колко време да пътува с детето.От моят опит обаче ако децата не са в Младост,Дружба или близките села, няма голям смисъл  от това обикаляне,освен ако родителят не работи наблизо и да е много удобно. Но гледам, че децата са  главно от съседни квартали.

Общи условия

Активация на акаунт