1 АЕГ - тема 2

  • 92 058
  • 724
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
В 11-12 клас профилираната подготовка се осъществява в раздел Б (избираеми учебни часове) на учебния план, като общият брой часове за профилирана подготовка е най-малко 18 часа и най-много 20 часа седмично през целия етап на обучение.Всеки от профилиращите предмети  се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 8 часа седмично. Двата езика са задължителни профилиращи за профил " Чужди езици". Това прави най-малко шест часа седмично за всеки език във втори гимназиален етап.

# 106
  • Мнения: 5
Изясни ми се че всяка от паралелките ще има и четвърти профилиращ предмет.
В http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/documentspriem/kod … alelki2018new.pdf обаче са посочени само три.
По телефон успях да изкопча от канцеларията информация само за френски БЕЛ/М, съответно Г/ИТ, а за останалите ме пратиха директно в РИО. Пуснах емейл и на rio_sofia_grad@mon.bg, обаче много ме съмнява да получа адекватен отговор.
Знае ли някой кои ще са четвърти профилиращи предмети при всяка от паралелките?

# 107
  • Мнения: X
Не мисля, че в РУО могат да ви помогнат. Вероятно ще ви препратят обратно към училището. Третият и четвъртият ( ако има такъв) профилиращи предмети се определят с училищния учебен план, а той се изготвя година за година.

Профилът е съвкупност от три или четири профилиращи учебни предмета, два от които се определят на национално ниво, а останалите - с училищните учебни планове.

Чл. 14. (1) Всяко училище при спазване на разпоредбите на тази наредба разработва свой училищен учебен план въз основа на избран рамков учебен план или типов учебен план, който отговаря на вида на образованието и на спецификите на обучението. Избраният рамков или типов учебен план се прилага за целия етап, съответно цялата степен на образование.
(2) Училищният учебен план се утвърждава за всяка учебна година за всяка паралелка с изключение на училищните учебни планове на иновативните училища, които може да се утвърждават и за всички класове от определен етап от степента на образование.

# 108
  • Мнения: 5
Училищният учебен план се утвърждава за всяка учебна година за всяка паралелка

За всяка, но не на всяка, нали?
Т.е.,
Цитат
училищния учебен план, а той се изготвя година за година
- година за година за целия срок на обучение на поредния набор.
Поне аз само така мога да го разбера. Би било доста странно учениците да не се предупреждават предварително дали ще учат в повече история или география.
И доколкото успях да разбера от канцеларията - тази информация съществува, и е предоставена на РУО, обаче те решиха да не се впускат в такива детайли при публикуване на паралелките.

# 109
  • Мнения: X
Извадено от контекста може би звучи различно. Прегледайте наредбата за учебния план. Твърде дълго е за цитиране.
Ако все пак са изготвили учебен план за целия срок на обучение, защо просто не го публикуват или не го предоставят на заинтересованите при поискване? Все пак училищният учебен план се приема с решение на педагогическия съвет и след съгласуване с обществения съвет към училището.

# 110
  • София
  • Мнения: 7 675
Може ли някой да сподели пресни впечатления от паралелката АЕ/ФЕ/Мат.
Малко по-назад в темата, или е било в предишна тема, прочетох, че паралелките с втори език руски и френски, се неглижирали от преподавателите, защото там били децата с най-слабият успех. Съмнявам се да е точно така, но ще съм благодарна ако някой го опровергае.
Интересува ме и каква е подготовката по математика, за дете, което интереси в тази сфера. Знам, че единствено настоящите осмокласници учат по новата програма, но приемам мнения и от по-големите Simple Smile Има ли обособени школи или други форми на извънкласни занимания, насочени към децата с изявени интереси в областта?
И последно, то пак е много рано да се каже, може би, но така, както е зададена паралелката, разбирам , че освен френски и математика, няма четвърти профилиращ. Остават ли паралелките, както са онявени или на по-късен етап има някакъв избор на още предмети?
Благодаря на всички, които проявиха търпение да ме изчетат! Joy

# 111
  • Мнения: 5
Още един въпрос и от мен. Моля да ме извините за хиперактивността, ама една седмица за уточняване на детайли след като разбереш къде би трябвало да смогнеш да минеш е доста кратък срок.

В АЕ/РЕ/БЕЛ срещат ли се деца с предварително познаване на руския като втори в семейството? Има ли някакво по-специално отношение към тях (или по-натоварена програма по РЕ или по-голяма свобода за факултативи за сметката на РЕ)?
Благодаря.

# 112
  • Мнения: 95
Е, хайде, да ни е честита лятната ваканция!  Завършихме отлично 5,69  -   8е клас! Очакваме предизвикателствата на девети клас.

# 113
  • София
  • Мнения: 1 084
Облачна, в 1аег преподава Иван Георгиев, изключително добър учител, води курсове в събота. Съавтор е на уч. по мат. на Просвета. Децата го боготворят.
Лошото е, че на 8-те класове тази година се падна изключително некадърен преподавател - Генин се казва. Догодина се надявам да го махнат.
А това с лошото отношение към някои паралелки е мит, според мен!
На паралелката АЕ/не/Бел, четвъртия профилиращ е история. На АЕ/не/Химия, четвъртия профилиращ е биология. Това ни го обясни класната. За другите не знам.

# 114
  • София
  • Мнения: 11 034
Има ли отзиви за преподавателите по Немски, за Испанския разбрах че е на ниво, но за жалост писахме Немски по-напред и щерката е приета с НЕ и БЕЛ.

# 115
  • София
  • Мнения: 1 084
[nad_tab,
А защо да е “за жалост”, знаеш ли колко раб. места с испански има в България и колко с немски?
Моето дете е с немски и български. Не съм се интересувала от преподавателите по немски. Честно казано повече ме вълнуват математиката и българският.

# 116
  • Мнения: X
С математика колко работни места има? Joy

# 117
  • София
  • Мнения: 1 084
Дидева,
ами доста са, горе долу всички инженери, финансисти, счетоводители. Няма как да станеш специалист по гореспоменатите без математика. Втория език е бонус, но какво толкова ще ти даде? Дори да те вземат в някоя фирма, защото знаеш китайски, нали трябва е някакви знания да имаш. Е, ако детето иска да стане рецепционист в хотел или да се занимава с туризъм.

# 118
  • София
  • Мнения: 11 034
nad_tab,
А защо да е “за жалост”, знаеш ли колко раб. места с испански има в България и колко с немски?
Моето дете е с немски и български. Не съм се интересувала от преподавателите по немски. Честно казано повече ме вълнуват математиката и българският.


Не се изразих правилно, за жалост единствено и само за моето дете. От 8г. учи немски, едва ли ще научи нещо ново. Поради същата причина, не продължи в немска гимназия. Пред БЕЛ, определено предпочита МАТ, за това мисля, че направи грешка при подреждането. Когато реди желания, гледаше основно паралелките в Испанската и подреди паралелките в Английската чисто механично, НЕ/БЕЛ, ИСП/МАТ, РУ, другите изобщо не ги включи.

Напълно наясно съм с пазара на труда, за това бях изключително доволна, когато  вчера и просветна, че не иска да учи Испански и Френски и предпочита Английската.

От чист интерес попитах за немския, интересно ми е с какво ниво завършват и доволни ли са деца/родители от преподавателя.

Относно Генин , доколкото разбирам е бил стажант, който са оставили поради липса на кадри. Не можел да обяснява и на децата им се налагало да ходят на частни уроци, тъй като тестовете които давал, освен че били трудни трябвало да се решат за много кратко време. Дано да не преподава догодина  Praynig

С математика колко работни места има? Joy

Недей така, университета за мен беше загубено време, добре че е СМГ, помогна ми много!

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 00:37 от nad_tab

# 119
  • Мнения: 7 821

Относно Генин , доколкото разбирам е бил стажант, който са оставили поради липса на кадри. Не можел да обяснява и на децата им се налагало да ходят на частни уроци, тъй като тестовете които давал, освен че били трудни трябвало да се решат за много кратко време. Дано да не преподава догодина  Praynig

Генин действително беше "звезда", чува се, че ще го махат - а, дано!
Но, с математиката в 8 клас в езиковите гимназии почти всички имат проблеми. Големия беше при Георгиев и пак имаше оплаквания от родители и ученици. Материалът е много, тежък е, а часовете са безобразно малко. Така, че се подгответе за допълнителна работа с детето - лично или с учител, за да се усвои нужното.

Общи условия

Активация на акаунт