Великобритания - Тема 74 Пролетна - Лятно Морска

  • 63 993
  • 737
  •   1
Отговори
# 600
  • Bristol
  • Мнения: 9 461
Постепенно колкото по-висок клас стават, толкова по-голямо става и натоварването. Най-леко в гимназията е в Y7 до Y9, KS3.
KS4 започват подготовка и полагат GCSE изпити на втората година. Знанията пак не са кой знае колко задълбочени, но целта е да се положи една стабилна основа и децата да се ориентират след 16 години, дали искат да продължат с академично обучение или по-практично.

# 601
  • Мнения: 358
Племенничката ми в София е на училище/ занималня / курс по английски от 7:30 до 9:00 вечерта .Детето е на 10 , двайсе кила с мокри дрехи и когато не е на английски трябва да учи с майка си “Човек и природа “ написано както си беше в социалистическо време на някакъв високопарен език. Нищо не разбира, горкото, майка му превежда текста..
Моите деца бяха и са си поспаливи . По-скоро “домашни” , бих казала. Обичат да са си на тихо и спокойно вкъщи .Като малки бяха с жена в България, не са ходили на ясла.
После в Англия момчето ми имаше учител само за него по английски, за дъщерята ходих на курс в училище да я подпомагаме заедно с учителката да чете. И сега ( на 12 год. спелингът й ме ужасява , за съжаление).
Тази градина в Дупница звучи добре, да смените малкия уютен град в България за Шотландското време ....помислете , ако си имате прилична работа, не си заслужава .

# 602
  • Мнения: 3 336
Jinxey, дано повече такива градини има в България! Уви, при моите роднини и приятели също няма такъв положителен опит. Дори детенце на нашата възраст от отчетната група само проявява интерес към буквите и думите, само се учи да пише без помощ от никого, но изкарват майка му терорист, свръх амбициозна, съсипваща детството му и т.н. Много грозна картинка.

Според мен не е много правилно да се съпоставя учебния материал в двете държави, защото по мои наблюдения, в даден момент тук са по-напред със знанията, после нещата се обръщат и така на няколко пъти.

# 603
  • Мнения: 9 196
И така на няколко пъти, докато излезеш накрая с диплома от Софийски или то Лондонски университет и усещаш разликата по грубия начин, ако си с такава от Софийски.

# 604
  • Мнения: 9 813
..... “Човек и природа “ написано както си беше в социалистическо време на някакъв високопарен език. Нищо не разбира, горкото, майка му превежда текста..
По социалистическо време езикът в учебниците по т.нар разказвателни предмети изобщо не беше високопарен, беше съвсем достъпен. Проблем на тогавашното образование беше това, че не се изучава качествено западен език, освен в езиковите гимназии, както и това, че не се толерира свободното мислене, ако изобщо е останало такова след обилното промиване на мозъци.

Понякога се ядосвам, а понякога завиждам на хора, които успяват толкова силно да стискат очите си затворени, че да не виждат проблемите тук. По същия начин са пък към положителните неща в България. Отворете си очите и погледнете или просто си признайте.

# 605
  • UK
  • Мнения: 4 343
Според мен не е много правилно да се съпоставя учебния материал в двете държави, защото по мои наблюдения, в даден момент тук са по-напред със знанията, после нещата се обръщат и така на няколко пъти.
Сравнението аз направих единствено на база натоварено ежедневие на децата в градината в Бг и училището тук, оттам тръгна вече в друга посока. Иначе си държа на мнението, че 5-6-годишните тук учат прекалено сложни неща за възрастта си, а училищата ги натискат допълнително с цел по-високи резултати на изпитите, по-високо присъствие и съответно рейтинг за училището. Anguished

# 606
  • Мнения: 140
Привет, момичета. Отдавна не съм се включвала, но ви чета.
Моята дъщеря завърши 3-ти клас в България и имаше 5 и 6, изключение беше английският Simple Smile и класната й все ми казваше може още, може още, недоумявах колко още. Тук беше сред първите в класа по познания, така е и сега, в Y8, както каза Мери, разделиха ги на групи и нея редовно я местят в по-горна група, математиката я влече много.
Синът пък сам почна да чете и пише на български, 2 месеца след като почна на английски през октомври в Reception, не ми се струва натоварен, все още е вдъхновен. Е, почивните дни ако го сложа да спи, спи по 2-3 часа на обяд, но няма как. Иначе учат и лек испански веднъж седмично, днес ми говори на испански, явно му беше ден.

Искам да ви питам дали случайно знаете, ако детето завърши тук Y11 и се премести в друга страна, какъв документ за завършен клас ще получи? Четох и се запознах с вариантите за 6th form, колеж или apprenticeship до навършване на 18 години, но ако се мести в чужбина, вероятно трябва да завърши още 2 години в другата страна, предвид, че обикновено на 18 години се завършва средно училище?

Последна редакция: чт, 31 май 2018, 23:42 от JG1123

# 607
  • Мнения: 9 196
Блу, за кое да си признава някой. Свят широк - всеки си намира доброто за него и това е. На един ще допада едно, на друг - друго. Това, че на тебе нещо ти е на криво, не означава, че за други не е добре дошло.

Границите не са затворени. От където е влязъл човек, винаги може да излезе.

# 608
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
Тази градина в Дупница звучи добре, да смените малкия уютен град в България за Шотландското време ....помислете , ако си имате прилична работа, не си заслужава .
Заслужава си, дори само заради опита. Личното ми мнение е, че всеки сблъсък с нещо ново и различно само може да обогати човек. Тънкия момент е да се погрижат да имат къде да се върнат, в случай че се наложи, или решат че тук не им харесва Wink

# 609
  • На острова
  • Мнения: 1 297
Племенникът ми в България е на 11 г., сестра ми и майка ми учат всеки божи ден до 22 ч вечер с него, за да смогне с материала и домашните. До 4-ти клас имаше учителка, която идваше два пъти в седмицата да помага, сега на някакви курсове за уроци в група. То са контролни, класни. Ужас ви казвам, тормоз страшен.

Тук малкият ми е в Y3, почти не се занимавам с уроци с него и им дават безумно малко/леки домашни, което на мен не ми допада и съм писала на у-щето по тази тема. Е, учихме часовника, times table, спелинга му е перфектен, но пък той и много чете. Иначе е много буден, умен и все всичко знае, нещата които учат са му интересни и има доста богата обща култура.

Аз завърших специалност в Софийския, учих като гламава, с дипломата мога да бърша прах единствено, но да се прехранвам абсурд. Виж с Level 4 от тукашен колеж съм капитан на кораб сега направо.

Има безумно много варианти да си намериш своето място тук, ако че не си и гений и имаш обикновено образование. Нашата компания, а и не само естествено, предлагат apprenticeships с които можеш да добиеш много добра квалификация, реализация и добър стандарт на живот.

# 610
  • на малък остров в океана
  • Мнения: 1 582
Аз като новодошла не мога да направя съпоставка между двете системи.
Дъщеря ми е щастлива засега с тукашната. Първата седмица беше специална само с математика - изцяло практична. Разделени на групи, определят каква сграда искат  да направят. Чертаха в реални метри на двора, после изчисляваха мащаби, после правиха модели. В България такова нещо не се е случвало. Там всеки ден се решават поне по 6 задачи в клас и толкова за домашно. И е много важно да си носиш всички учебници и помагала. Общо 2 кг. само по математика. И така по 5 предмета на ден.
За Човекът и обществото даже не ми се говори. Материята е поднесена сухо и телеграфно. За никакво четене с разбиране не може да става въпрос. Още в първия урок за 4ти клас пише следното : " Министерският съвет осъществява външната и вътрешната политика на страната." Точка. Без никакви обяснения и пояснения какво е това политика.

Дъщеря ми е много доволна от липсата на домашни, още повече, че не са задължителни. След ваканцията обаче ще настоявам да ги почне ги прави, за да успее да настигне съучениците си. Защото от четвърти клас в България, тук е пети. Дроби, мащаби, история, английски - има много да догонва.

Последна редакция: пт, 01 юни 2018, 00:34 от Ujasia

# 611
  • Мнения: 1 515
За тук можа да кажа единствено, че университетите са им доста на ниво, или поне фармацията. Работя и съм работила с доста студенти, различни години тук и основно с тези, които карат стаж преди да се дипломират. То ние които сме завършили в България и на малкия им пръст не можем да им стъпим. Направо ме изумяват със знания, а като знам ние какво сме учили, има още мнооого да се  желае. Аз самата изкарах първите 3 месеца след като дойдох само в учене и припомняне на фармакологията. И тук си има доста голям подбор кой ще завърши например фармация, не е като при нас, почти всичките ми състуденти завършиха.

# 612
  • Мнения: 3 336
Това с домашните, доколкото знам, е до училищна политика. В нашето им дават всеки петък и трябва до сряда включително да се върне. Градината не прави изключение. Последното домашно е 2 страници - една математика и една писане. На първата събират плодове, на втората пишат "n" по няколко начина.

Честит 1ви юни на всички, които още носят детското в себе си! Планували ли сте празнуване? Ние ще заведем дребното да си избре подарък (от месеци говори как иска да влезе в магазин за играчки )и да ядем сладолед в парка.

# 613
  • Scotland
  • Мнения: 1 405
Решението да заминем е обмислено и планувано дълго, взето е трезво и окончателно. Причините за емиграция може да са много, или само една, индивидуални са и далеч надхвърлящи хубава детска градина в провинциално градче. Flowers Hibiscus
Относно шотландското време - живяла съм там 3 години и на мен ми харесва точно времето. По ред причини, някои здравословни, не мога да понасям физически жегите тук, както и екстремните студове. За три години там нито веднъж нямах неразположение, свързано с последните. Нито веднъж не си казах - Какво ужасно време Bowtie Хората сме различни просто. Харесвам я Шотландия толкова много, че само там в Европа бих живяла, така и ще стане скоро Blue Heart
Аз съм учител. Едва година изкарах в системата и се разочаровах. След това на частно, колкото и да не ми се искаше. За съжаление образователната ни система, в този си вид, очаквам да рухне тотално до десетина години. Жалко! На децата си искам да дам избор, останалото зависи от тях Flowers Hibiscus Ще споделям как се справяме след август, живи и здрави. Лек ден, момичета!

# 614
  • Bristol
  • Мнения: 9 461
Тук наблягат и на практиката, не само на сухата теория.

В университетите, занятията са по около 15 часа седмично, разчита се много на самия студент, да има интерес, да е мотивиран и много самоподготовка. Имат достъп до разкошни библиотеки и онлайн ресурси. Лекторите са и като ментори, уговарят си срещи с тях често 1:1, когато подготвят курсови задачи и така се компенсира отлично малкия брой часове. Ако не си мотивиран или не си избрал правилната специалност според интересите и възможностите си, още първата година обикновено отпадат. Не е като в България, просто да избуташ изпита с 3.

ПП синът завършва тази година университета, сякаш вчера го водех в reception class, а сега на дипломирането му ще ходя 😊

Последна редакция: пт, 01 юни 2018, 09:55 от Merry

Общи условия

Активация на акаунт