Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 670
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 2 325
  • Мнения: 6 296
Русалка, аз не мога нищо съществено да кажа така по описание, а и дори никога не съм имала моя кола дизел, та да я опозная. Обаче по линията акумулатор, свещи и т.н. има и стартер. Просто го споменавам, да го имате предвид и него да се провери.

# 2 326
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 292
Стартер, да. Това със задавянето го забрави. Дизелът не се дави как било при запалване.

# 2 327
  • Мнения: 1 466
пенсионирана русалка, много неща може да са. Може неволно да изтърва съединителя, ако е започнал да зацепва по-долу или по-горе от обичайното, може да е стартер, може да е горивна помпа, някой датчик... Аз бих минала първо на диагностика. Светли ли нещо на таблото? Моята кола е дизел, дави се само при опит да се тръгне на по-висока от първа предавка, макар че с настояване от моя страна и на втора съм тръгвала от напълно спряло положение, но това само веднъж и то се притесних, защото трябваше спешно да избегна да ме блъснат на едно кръстовище. Между другото съм виждала професионален шофьор с над 20 години стаж да си задави и угаси колата, опитвайки се на кръстовище да тръгне на трета. Мъжът ми по същия начин е гасил моята кола. Та, случват се и грешки, независимо от стажа. Понякога човек се разсейва, друг път е притеснен или изнервен от нещо. Все пак е добре да изключите (или да установите и поправите) проблем със самата кола. Сестра ми кара Сеат Леон. Тя имаше проблем със стартера, но колата ѝ изобщо не палеше. Моята след като я блъсна мъжа ми спря да пали, излизаше съобщение на таблото, че има проблем с инжекторите, оказа се датчик колянов вал. Това обаче диагностиката го показа, смениха датчика и вече няма проблем.

vige, не ми е самоцел, просто си карам. Стиловете ни на каране с мъжа ми просто са различни - аз карам спокойно, не ускорявам рязко. Той я кара повече като спортна кола, не отчита, че е миниван. Grinning Странното е, че той по-често изключва от скорост и я оставя по инерция, докато аз никога не изключвам от скорост. Той вдига понякога много оборотите, и често ги гледа на таблото. Аз никога не ги гледам, ориентирам се по звука на мотора и винаги си карам на необходимата предавка. Той повече натиска газта, аз натискам само колкото да поддържам скоростта по прав път, а по нанадолнище не подавам газ. Моята кола е с 6 скорости, като трета ми е някъде между 30 и 47 км/ч. В града ми е много удобна и карам основно на нея, почти по целия ми маршрут ограничението е 40. Мъжът ми често прескача между 4-та и 2-ра, заради легналите полицаи. Просто той кара по-агресивно от мен и от там мисля, че е разликата в разхода.

# 2 328
  • Мнения: 40 913
Ние на нашата дизелка сменяхме дюзи това лято. Беше много скъп ремонт, ама вашата е по-стара и може да е по-лесно. Може дюзите да са. Ако беше зима бих казала и подгряващи свещи, ама лятото и без тях може, та не са те.

# 2 329
  • 1st floor
  • Мнения: 9 110
Мъжът на Стилнес кара като моя! И при нас има разлика в харченето. Аз държа около 2000 оборота, той на три и над. Кара агресивно  - газ-спирачки и така вдига разхода. Кара и доста по-бързо по магистралите, а нашата кола е с малък мотор и на 140км/ч гори като луда. Лятото, като включим климатика, съвсем "ойде коньо у рекота". Дава почти двоен разход, ако вилнее по магнатите, което ме втрещи. Имахме даже спор дали е заради неговото каране + климатик или са сипали на бензиностанцията по-малко гориво.

# 2 330
  • Fairbanks, Alaska
  • Мнения: 1 765
Разходът зависи и от качеството на горивото. Сипвам съм от почти всички бензиностанции и разходът ми е бил все около 6 литра, че дори и повече. Дори при 110 км/ч. След това започнах да сипвам от Марешки и там разходът ми падна до 4.8-5.2 литра. Същите числа имах и с гориво от Швеция, Нидерландия, Австрия и Германия.

# 2 331
  • Мнения: 3 683
Не мисля, че са дюзите, тече си от тях, но някак долу до капака правят фонтанче, сякаш не стига налягане, за да изтласка течността до стъклото. Все пак ще ги проверя утре. Мисля да проверя и помпата и дали идва ток до буксата за моторчето, също и предпазител. Как обаче да проверя дали е изгорял предпазител? От друга страна се чудя, ако беше изгорял предпазител, дали изобщо щеше да стига течността до дюзите?
При нас нещата стоят така, че мъжът ми чупи колата, аз я оправям, той ми вдига разхода на гориво до 8 на 100, когато я кара, аз го свалям на 5,5 на 100, когато аз я карам, той ми я цапа, аз я чистя. В замяна не му давам да ми вика и да ми прави забележки, когато карам. Та сигурно ще се справи с този проблем, но предпочитам да си го оправя сама. Simple Smile

 Искаш съвет, но не го приемаш. Много по-лесно да вземеш една игла и да почистиш дюзите с нея, отколкото да губиш време в напълно излишни действия като проверка на предпазители и наличие на 12 волта до моторчето.
И да пишеш после дали съм познал проблема.

# 2 332
  • София
  • Мнения: 2 919
Не мисля, че са дюзите, тече си от тях, но някак долу до капака правят фонтанче, сякаш не стига налягане, за да изтласка течността до стъклото. Все пак ще ги проверя утре. Мисля да проверя и помпата и дали идва ток до буксата за моторчето, също и предпазител. Как обаче да проверя дали е изгорял предпазител? От друга страна се чудя, ако беше изгорял предпазител, дали изобщо щеше да стига течността до дюзите?
При нас нещата стоят така, че мъжът ми чупи колата, аз я оправям, той ми вдига разхода на гориво до 8 на 100, когато я кара, аз го свалям на 5,5 на 100, когато аз я карам, той ми я цапа, аз я чистя. В замяна не му давам да ми вика и да ми прави забележки, когато карам. Та сигурно ще се справи с този проблем, но предпочитам да си го оправя сама. Simple Smile

 Искаш съвет, но не го приемаш. Много по-лесно да вземеш една игла и да почистиш дюзите с нея, отколкото да губиш време в напълно излишни действия като проверка на предпазители и наличие на 12 волта до моторчето.
И да пишеш после дали съм познал проблема.

По-скоро, след удара се е появило някакво прищипване на маркуча, или пък почти е изпаднал от някоя снадка.

# 2 333
  • Мнения: 40 913
Stillness, може ли да опиташ да обясниш как го правиш, че при нас е обратното и някак ми се иска и аз да сваля на под 8/100. Не знам дали е заради това, че карам само градско, а градът е малък, ни ако е и до това.... От следващата седмица ще съм извън градско и тогава ше видя дали в това е проблема, но все пак ми е интересно, дали няма някаква цака....

Ами ти караш при най-жестоките условия - все на студен двигател, с много тръгване и спиране и с ниска скорост, често на ниска предавка. Нормално е да гори много, но на извънградско ще е съвсем друго, особено ака караш под 110 км/ч на пета скорост.
Но и в града можеш да направиш някои неща:
- гледай много напред и ако видиш, че няма да минеш на светофара отпускай газта и спирай с моторна спирачка с превключване на по-долни предавки. Така моторът не гори бензин изобщо.
- не ускорявай рязко и ненужно
- често сменяй скоростите за да си все на най-подходящата


Относно чистачките - ако все пак пръска и се чува жужене е безсмислено да се търсят предпазители и прочее. Моторчето явно си работи. И ако проблемът се е появил след удара наистина трябва да се види за прищипан маркуч или спукване (от него пада налягането). Да се почистят дюзите също никога не вреди, хем може и да се настроят, ако не пръскат точно където трябва.

# 2 334
  • Мнения: 1 466
Скрит текст:
Не мисля, че са дюзите, тече си от тях, но някак долу до капака правят фонтанче, сякаш не стига налягане, за да изтласка течността до стъклото. Все пак ще ги проверя утре. Мисля да проверя и помпата и дали идва ток до буксата за моторчето, също и предпазител. Как обаче да проверя дали е изгорял предпазител? От друга страна се чудя, ако беше изгорял предпазител, дали изобщо щеше да стига течността до дюзите?
При нас нещата стоят така, че мъжът ми чупи колата, аз я оправям, той ми вдига разхода на гориво до 8 на 100, когато я кара, аз го свалям на 5,5 на 100, когато аз я карам, той ми я цапа, аз я чистя. В замяна не му давам да ми вика и да ми прави забележки, когато карам. Та сигурно ще се справи с този проблем, но предпочитам да си го оправя сама. Simple Smile

 Искаш съвет, но не го приемаш. Много по-лесно да вземеш една игла и да почистиш дюзите с нея, отколкото да губиш време в напълно излишни действия като проверка на предпазители и наличие на 12 волта до моторчето.
И да пишеш после дали съм познал проблема.
Напротив, казах, че ще проверя и тях. Следобед ще я мия и ще се занимая и с проблема, докато е светло. Благодаря на всички за съветите, ако не се оправи след почистване на дюзите, ще прегледам и маркуча.

# 2 335
  • Мнения: 1 970
Питане към знаещите, понеже таткото ни го няма в момента за помощ.  А аз не съм шофьор...Девойката втори път в рамките на няколко дни не може да запали колата от раз. Не е заради акумулатора, сменян е в края на миналата година, още е в гаранция. Колата се кара ежедневно, така че не е паднал, съсед даже направи с уред някакъв нужните измервания в двора. Масло, антифриз са си ОК  -количеството на последния дори аз лаикът мога да видя през прозрачната пластмаса..

И двата пъти помогна външен човек. Двама души, непознаващи се, казаха обаче едно и също, а именно че двигателят се  е "задавил" заради неправилно запалване. Ама все след навъртяни  над 10 000 км само от Нова Година насам и  доста уверено шофиране в и извън София ще да знае как да запали.. Към сервиз ли следва да поеме или? Ако има значение, става дума за  Сеат Ибиза 2008, дизел.

Здравей NIXE!
Дано някой не е ти е присвоил аватара, че не съм  поглеждал тук от цяла вечност

Така, както го описваш очевидно не е стартер - нали върти, щом казваш, че акумулаторът е нов... Едва ли има проблем и със съединител - там ако не е регулиран гасне като потегляш, а ако не отлепя, от въртенето на стартера ще се мъчи трансмисията и ще иска да потегли...
Така на прима виста бих заложил на проблем с подгряваща свещ.
Дизелът се пали така - дава се на контакт и се изчаква на таблото да изгасне лампичката за подгряване - зимата няколко секунди, лятото - почти веднага. На нормалните дизелови коли, ако лампата мига, значи има проблем със свещите /подгряващите, други там няма/, не зная обаче Сеата точно към кои да отнеса за да не те обидя, но да кажем че е евтино сглобен иберийски Фолксваген, не че не върши работа, но създава доста проблеми. Испанците, знаеш, не са по работата, дай им фиеста...
Естествено, може да е и някой от многото датчици, проблем с дюза, горивна помпа - казали са ти по-горе и т.н. по принцип дизела е сложен мотор и не е като бензиновия... И най-гадното е, че загрее ли, всичко е наред обикновено, докато не изстине....

Но, както са писали по-горе, най- добре , дайте 40-50 кинта и идете на диагностика, ще я закачат на компютъра и ще си покаже, дано само задкомпютрното устройство да знае за какво става дума, че напоследък се навъдиха всякакви ...

поздрави и бъдете здрави и ти и девойките!

П.С. За пръв път чувам за задавен дизел..... Бензин да, ама дизел....Не ги слушай "независимите" непознаващи се, виж какво ще каже диагностиката.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 17:15 от StefanB

# 2 336
  • София
  • Мнения: 4 548
Миналия уикенд ровичкахме по пръскалките на чистачките на едно Пежо. Откачихме ги от капака и ги измъкнахме от маркучетата. Пуснахме ги и през маркучетата хвърчи яко вода. Опитахме да духнем през самите дюзи и йок. Ръчкахме ги с игла, ама са под ъгъл каналите и нищо. Даже ги киснахме малко в бензин, да разтвори грязта. Едната леко почна да пръска в основата на стъклото. Ще се купуват нови.
Ако има прекъсване някъде по трасето на маркучетата, така може лесно да се провери.

# 2 337
  • София
  • Мнения: 18 039
Благодаря на всички ви за отговорите, има уговорено ходене за дигностика в понеделник девойката, ще споделя после кой е познал проблема и ще го черпя виртуално Simple Smile
СтефанБ, никой не ми е  краднал аватара и ника, аз съм си  Simple Smile Поздрави и на теб, и на  дамите около теб! Повторих аз просто като развалена плоча чутото от помогналите - като съм гола вода и не шофирам, как да знам, че дизел не  води до задавяне и ми говорят врели-некипели. Иначе знам, че Сеатчето е слаба бира, ама като за първа кола, с която да джитка, е ОК. Две от трите девойки рядко карат, понеже ги няма тук, третата  обаче с това онлайн обучение е доста време тук и тя навърта як километраж. Съответно Сеатът почва да я дразни напоследък и  подхвърля подкани  с половин уста за ъпдейт на  автопарка..Но не виждам за момента причина да я огрее, върнат ли се присъствено от  септемврi в унито, тя ще се върне  в швабско с мръсна газ..

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 18:59 от пенсионирана русалка

# 2 338
  • София
  • Мнения: 4 548
Миналото лято закъсахме със сеата на една приятелка. Почна да пуши яко и в един момент изгуби мощност и спря. Викнахме репатрак и настана големият смях. Колата е ниска и като я задърпа нагоре, предната броня заора в асфалта. Започна едно обикаляне по околните поляни за събиране на камъни и дърве, да скосим малко наклона на рампата. Добре, че наблизо имаше някакви постройки и съответно намерихме една-две дъски. Закараха ни до най-близкия сервиз (в Доспат). Оказа се блокирала турбина. Оставихме колата и след седмица приятелката ходи да си я вземе.

# 2 339
  • Мнения: 454
За да си отпуша пръскалките използвам телче от хляб. Оголвам едната телчица и бъркам. С друго не мога да бръкна.

Общи условия

Активация на акаунт