Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 107 492
  • 2 446
  •   2
Отговори
# 2 430
  • Мнения: 2 517
Може да има разлика в болтовете, зависи каква е колата и какви са джантите. Да, повечето са индентични, но има и такива, които се различават. Вероятно случая е точно такъв, щом има два комплекта болтове.
Ъм..новобрански въпрос. Никога не съм си сменяла гума, даже нямам патерица, та..:
Защо трябват болтове?  Тоест, като свалиш едната, не слагаш ли нейните болтове на другата?

# 2 431
  • Мнения: 22 478
Ъм..новобрански въпрос. Никога не съм си сменяла гума, даже нямам патерица, та..:
Защо трябват болтове?  Тоест, като свалиш едната, не слагаш ли нейните болтове на другата?

Точно това се дискутира надълго и широко по-напред. По принцип са едни и същи болтове - отвинтваш, сваляш старата джанта, слагаш новата, завинтваш. Там е имало някаква специфика, но не е често явление.
А точно как се прави с пише в книжката на колата - къде се поставя крикът, да е на ръчна спирачка, как да се вдигне, в какъв ред да се затягат болтовете... Проблемите са само тези:
- винаги е мръсна работа. Най-добре си дръжте и ръкавици в колата. Латексовите са ОК, ама и някои по-груби. Стари скиорски са екстра. Или работни от магазина.
- жена може да няма сила да развинти болтовете. Тогава помага стъпване с крак върху кръстачката. Помага и една дълга тръба, ама едва ли ще си носите.
- жена може и да не завинти добре болтовете. Затова след смяна на гума ВЕДНАГА се ходи при гумаджия да върне старата гума и да направи всичко правилно.

Като цяло при нужда от смяна на гума е по-добре да се търси помощ - дали половинката, дали баща/брат, дали пътна помощ или просто махате и се усмихвате мило, все някой ще спре.

# 2 432
  • София
  • Мнения: 14 332
И без да махаш мило, доста хора откликват сами при отчаяния вид на млади шофьори, което всъщност е  супер.  Дъщеря ми го изпита на свой гръб лятото - добре че премеждието не я отказа от карането. За да избегне сблъсък с някакъв откачалник, ударила, карайки с немалка( но допустима) скорост,  гума доста силно в бордюр. Изфистяване, гаден стържещ шум, адско притеснение и на пръв поглед само спукана гума с леко деформирана джанта. Няколко души  по свое желание спрели да помогнат. И хоп изненада, след смяната колата адски почнала да криви.. Момчето, сменило гумата и направило "пробното кръгче" след смяната, й казало, че е дотук с придвижването - да звъни на пътна помощ. Че и телефон на такава в близост й дал, даже  в един момент той поел телефона, за да не я изработят като млада и зелена с  тарифата.Та ето, че и с това се сблъска за първи път и се справи успешно.  А като си спомня, че преди това се страхуваше какво ще стане, ако КАТ я спрат за рутинна проверка дори. Пътна помощ, последващ сервиз, сериозно олекване на моя джоб Laughing за пътната помощ,  ремонт на окачване и смяна  на шарнири, но пък хубаво, спокойно  моренце след това за девойката и най-важното -напълно безпроблемно придвижване на връщане. Адски се радвам на факта, че дори и този стрес  не я разколеба да си кара пак с кеф. Ако това се беше случило със сестра й примерно, убедена съм, че последната щеше след има-няма 30 години да има гарантирано златен талон не заради безгрешно каране, а заради.....пълно некаране. Wink

Последна редакция: вт, 21 сеп 2021, 11:27 от пенсионирана русалка

# 2 433
  • Мнения: 409
Аз не мога сама да си сменя гумата, не че не знам как става, не мога да отвия сама болтовете. Преди време при паркиране изкривих джантата и гумата изглеждаше като спукана. Та молих за помощ. Но аз сама не се справих въпреки желанието ми.
Карала съм с баща ми който беше много спокоен и не викаше, а много добре ми обесняваше кое как и кога. А на първия ми дълъг път карах с братовчед ми, който заспа в колата, не беше много от помощ, по скоро, че ако стане нещо е там, а няма да звъня телефони.
А иначе за зареждането аз също не зареждам сама. Знам някаква теория, ама... като видя, че има много коли на бензиностанцията просто не спирам там, винаги съм бърза с плащането, за да не бавя останалите.

# 2 434
  • Мнения: 49
Oтивате и молите да ви покажат хората от бензиностанцията как се зарежда. По-сложно е да стреляш с огнестрелно оръжие, отколкото да зареждаш колата. Отваряш вратичката към капачката за бензина, отвиваш като всяка нормална капачка, вкарваш маркуча вътре (повечето жени поне с това ще се справят), натискаш спусъка и готово - вече зареждаш. Единствено гледай какво сипваш, дали е бензин или дизел.

# 2 435
  • Мнения: 3 854
вкарваш маркуча вътре
Точно маркуча доста трудно ще вкарате....

# 2 436
  • Мнения: 22 478
Ти па сега, буквалист такъв...

# 2 437
  • Мнения: 3 854
Цитат
вкарваш маркуча вътре (повечето жени поне с това ще се справят)
Сега ако трябва да съм "буквалист", целия цитат ми звучи доста перверзно. Joy

# 2 438
  • Варна
  • Мнения: 2 632
Цитат
вкарваш маркуча вътре (повечето жени поне с това ще се справят)
Сега ако трябва да съм "буквалист", целия цитат ми звучи доста перверзно. Joy
Което означава, че освен буквалист си и с мръсно подсъзнание.

# 2 439
  • някъде там
  • Мнения: 1 627
Радвам се, че възбудих такава активност в темата по въпроса със зареждането Wink Та да включим подготовката на колата за зимния сезон, освен смяна на гуми и зимна течност за чистачки, антифриз и друго какво следва ? А как ще разберем, че един акумулатор е към своя край ? Едни такива Wink

# 2 440
  • София
  • Мнения: 3 936
Аз антифриза не го закачам, щом няма течове и необичайно поведение по прегряване на двигателя. Не знам дали е правилно, но не съм чула досега някой да го сменя периодично като маслото, например. Хубаво ме подсети за чистачките, че май последно сипах лятна и още не е свършила.
Акумулаторът лесно се разбира. Започва да прави проблем с паленето. Особено зимата в най-големите студове. Това може и да не е от него, затова аз първо гледам, дали като паля почват да мижат светлините на таблото (почти сигурно е, че е той). После го меря с волтметъра и го свалям да го заредя. Последния го хвърлих като не можа да се зареди като хората. Някъде докъм 12,4 по спомен се зареди и отидох да го сменя. Може да се отиде и в магазин за акумулатори и там си правят измерване читав ли е.

# 2 441
  • Мнения: 22 478
Антифриз не се сменя всяка година, само го мерят с един уред и ако е разреден доливат.
Акумулаторите обичат да сдават багажа рязко и изведнъж, в най-големия студ. Ако ти се случи викаш някой да те "почерпи" с ток, палиш и отиваш в сервиз за нов. Почти никой не сменя акумулатор профилактично, преди да сдаде багажа.

# 2 442
  • София
  • Мнения: 14 936
И в моята кола имам все още лятна течност за чистачки.  Няма да я сменям. Ще допълня резервоара с друга течност и ще сипя 1-2 шишенца чист спирт. Миналата зима така направих. Резервоара тогава беше пълен с лятна течност. Чистият спирт не позволи да замръзне зимата

# 2 443
  • Мнения: 305
Антифриз сменявах скоро, че имах теч и смених и водните маркучи.
Освен проверка на горе изброените, намазвам уплътненията на вратите с течен парафин или глицерин, за да не ми замръзват.

# 2 444
  • София
  • Мнения: 3 936
Антифриз не се сменя всяка година, само го мерят с един уред и ако е разреден доливат.
Акумулаторите обичат да сдават багажа рязко и изведнъж, в най-големия студ. Ако ти се случи викаш някой да те "почерпи" с ток, палиш и отиваш в сервиз за нов. Почти никой не сменя акумулатор профилактично, преди да сдаде багажа.
А антифризът от какво се разрежда? Системата е общо взето херметично затворена. Аз акумулатор не бих сменила, заради едно рязко сдаване на багажа в студа. Но може би защото мога да си го заредя. Зависи, обаче, и как се кара колата. Ако се кара често на достатъчно големи разстояния (за да се зарежда добре) и въпреки това прави мизерии, си е за смяна. Последните две -три години съм карала все на къси разстояния, макар и често. Акумулаторът не може да се зареди добре и като стана и на възраст, започна веднъж през зимата да иска дозареждане. Така си карах две зими и на третата го смених. Но през останалото време не ми е правил проблеми. Беше на 5-6 г.
Като отидох за новия в магазина ми казаха, че могат да замерят стария. Имат си някакъв метод за измерване с товар. Предупредиха ме, че това може съвсем да го доскапе (разреди), ако си е затръгвал. Де да ме знаят имам ли пари за нов. От чисто любопитство ги накарах да го направят и без това го бях отписала и имах готовност да взема нов. Потвърдиха, че си е заминал. Сложиха ми новия, взеха стария за скрап, удариха един печат за гаранцията и те така.
По едно време колата ми нещо пак се чудеше при палене, а акумулаторът на почти 1 г. Първо отидох в магазина да го проверят. Казаха - не е той. Много ме мързеше да го сваля и заредя, та затова при тях, а и нали е в гаранция.
Мързел, не мързел реших все пак да го заредя, че не карам по много. Като и след това се чудеше да пали ли като хората или не, вече бях сигурна, че поне не е от акумулатора.

Последна редакция: нд, 26 сеп 2021, 22:14 от mlv

Общи условия

Активация на акаунт